best buy
Fra : Finn

Dato : 22-04-03 07:52

Hvilke Mc giver mest kvalitet, hvis den skal være ny, holdes indenfor
60.000.
Jeg er mest til tourings-bike og kører kun sommerkørsel. Er afhængig af
mekanikere.

Jeg overvejer mest en yamaha xj600, men er der bedre alternativer ?

Fra : Aragorn100%

Dato : 22-04-03 08:46

Jeg havde nok hoppet på en suzuki savage650

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-04-03 08:57

Aragorn100% wrote:

> Jeg havde nok hoppet på en suzuki savage650

Men det er jo ikke en udpræget touring-mc idet siddestillingen ikke ser ud
til at være så god over længere stræk. Derudover er oppakningsmulighederne
også lidt begrænsede.

60.000 kroner rækker ikke langt til en ny MC så jeg ville kigge efter en
lettere brugt Suzuki GS500, Suzuki GSF 600 Bandit, Kawasaki ER-5 eller en
Yamaha XJ 600 (S) hvor der kan monteres et Givi wingrack til oppakningen.
Alle har de en god opret siddestilling og er til at komme i nærheden af for
de 60kkr (specielt GS500 og ER-5).

Hilsner,

Tony

Fra : Moller

Dato : 22-04-03 09:15

"Aragorn100%" <aragorn23@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg havde nok hoppet på en suzuki savage650

Har den ik en del problemer med at den ryster sig i stykker ??? eller
hvordan er det nu lige rygtet er ??? mere nu han er afhængig af mekaniker.

Og nå ja, 1 stamper, ekstrem lav... ikke en udpræget touringsmaskine :)

Men som sagt Bandit 600, Division, GPZ500, CB 500 ... er goe maskiner,
men jeg vil nok hige mest til Division, eller bandit 600, der fås meget for
pengende der :) især de bandit 600'ere... de må sgi da ku pruttes godt ned
nu der er så mange af dem :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-04-03 08:25

> [...]
> mekanikere.
>
> Jeg overvejer mest en yamaha xj600, men er der bedre alternativer ?

Hej Finn

Til fornuftig touring og transportkørsel er en Diversion meget god. Den
holder fint og er økonomisk. Et udmærket valg. Jeg ville nok købe en let
brugt (1-2 år 5-10.000km og komplet stemplet servicebog) og få ekstraudstyr
som tasker og låse med på sælgers regning.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Allan

Dato : 22-04-03 09:35

Hvor finder du en ny xj600 til 60.000 ???? Så vidt jeg ved, er prisen for N
modellen ca. 70.000 og S modellen ca. 80.000 ???

mvh
Allan

En kommende ejer af en XJ600s

Fra : Finn

Dato : 22-04-03 09:54

Dejligt med input.
Jeg har både gode og dårlige erfaringer med brugt mc, så jeg hælder mest til
nyt
Mht. størrelse, så må jeg jo undertiden have Varanen med på bagsædet og så
er jeg ikke helt tilfreds med hvad en 500 cc kan yde. (gammel erfaring)

Jeg bor i Nordsjælland. Er der nogen mc forhandlere der kan
anbefales/frarådes inden for geografien. Kan jo også nå Køge og Roskilde for
den sags skyld

Fra : Bjørn S

Dato : 22-04-03 10:14

> [...]
> Jeg bor i Nordsjælland. Er der nogen mc forhandlere der kan
> anbefales/frarådes inden for geografien. Kan jo også nå Køge og Roskilde

Allans MC i Helsinge http://www.allans-mc.dk er en reel fyr, men han fører
kun Suzuki hvis det skal være nyt.
http://www.dmcn.dk står der endel anmeldelser og adresser på forhandlere.
God jagt !
--
/Bjørn

Fra : SLP/JM

Dato : 22-04-03 11:02

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i> Allans MC i Helsinge
http://www.allans-mc.dk er en reel fyr,

Det er der delte meninger om. Vi handler i hvert fald ikke mere hos ham.

Ågesen www.aagesen.dk er Yamaha-forhandler, men jeg aner ikke, hvordan de er
at købe mc hos. Jeg har kun købt reservedele, udstyr og den slags hos dem,
og der er jeg godt tilfreds med deres service.

--
Mvh Susanne

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-04-03 10:56

Finn wrote:

> [...]
> Mht. størrelse, så må jeg jo undertiden have Varanen med på bagsædet
> og så er jeg ikke helt tilfreds med hvad en 500 cc kan yde. (gammel

Du modsiger lidt dig selv. Du vil gerne købe ny mc men har kun 60.000,- at
gøre godt med. Så er udvalget også derefter og det er ikke muligt at få en
600cc for de penge.

Sådan som jeg ser det er din eneste mulighed pt. en GS 500 (til ca.
55.000,-) hvis du absolut vil købe nyt. Du skal jo også være opmærksom på at
det første 1000 km. tjek koster 1500-2000 kroner.

Hilsner,

Tony

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-04-03 11:12

Tony Lorentzen wrote:

> Sådan som jeg ser det er din eneste mulighed pt. en GS 500 (til ca.
> 55.000,-) hvis du absolut vil købe nyt. Du skal jo også være
> opmærksom på at det første 1000 km. tjek koster 1500-2000 kroner.

Jeg vil lige knytte en kommentar hertil, for hvis du regner med at du skal
ud og køre længere ture (og motorvejskørsel) så vil jeg anbefale at du får
en MC med kåbe. Der kan eftermonteres en kåbe på GSeren men den er nok ikke
billig. Prøv evt. at undersøge

Hvis jeg var dig og budgettet er absolut begrænset til de 60.000,- så ville
jeg købe en let brugt cykel med kåbe og evt. et wingrack på. Husk på at en
Diversion f.eks. som regel kan køre 50-60.000 km. uden de store nævneværdige
problemer så hvis du finder en der har kørt under 20.000 burde der være
mange gode kilometer i den endnu.

Håber du finder den rigtige. Pøj pøj med det.

Hilsner,

Tony

Fra : Hekto

Dato : 22-04-03 11:14

In article <3ea50324$0$24669$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Finn
says...
> [...]
>
> Jeg bor i Nordsjælland. Er der nogen mc forhandlere der kan
> anbefales/frarådes inden for geografien. Kan jo også nå Køge og Roskilde for

MC Gården i Slangerup, har jeg gode erfaringer med.
Fører dog 'kun' Kawa og Honda fra nye af.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Streetteam

Dato : 22-04-03 10:34

Masi motor i holbæk har en diversion stående til tilbuds pris.
Det er nok værd at tjekke, også er den ny. De har også en brugt 1998 til 56.

Mvh Per

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-04-03 10:54

XJ600 ville også være mit bud. Startede selv på sådan en. Ellers ville jeg
overveje CB500 (Honda).

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Finn

Dato : 22-04-03 10:57

Hvad med vedligeholdelse/service/-omkostninger ?

Er det billigere at sende en yamaha på værksted end Kawasaki eller Suzuki ?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-04-03 09:56

Finn wrote:

> Hvilke Mc giver mest kvalitet, hvis den skal være ny, holdes indenfor
> 60.000.

Tjah, Fazere handles helt ned til 65k, så kan du ikke lige stampe 5k mere op
ad jorden? Den er egnet til alt

> Jeg er mest til tourings-bike og kører kun sommerkørsel. Er afhængig af
> mekanikere.
>
> Jeg overvejer mest en yamaha xj600, men er der bedre alternativer ?

Overvej Suzuki RF600 også Honda CBR600. De er godt nok mere sportslige, men
til gengæld kører deres motorer nok også dobbelt så langt pga.
vandkølingen.
Men XJ'en er skam også en fin cykel
--
mvh Jes Vestervang