bilige forsikring-hvorhen?
Fra : Paula

Dato : 21-04-03 21:11

Hej allesammen, Efter en 10 års pause uden en MC, har lysten at køre kommet
igen, Pengerne er små så MC'en bliver ikke en monster i denne omgang,, så
fik jeg øje på en Yamaha XT 250 i god stand til Kr14,000 , en lille sag, men
fint nok for en søndags tur med konen bagpå og transport til og fra
arbejdet.

Så gik jeg lidt rundt på nettet efter nøgle forsikrings tilbud,, dem jeg
har fundet op omkring kr10,000,, synes nok, det er højt, er den pris
rimelig?

Jeg vil gerne høre hvis i kan anbefale en bilig forsikrigs firma i KBH,,
Jeg har ikke kørt en mc siden jeg var 25, er nu 35,, men har heller ikke
kørt bil,, så derfor er premien højt.

Håber nogen kan anbefaler noget og takker på fohånd.

mvh Paul

[removethis] from my mail address to reply

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 21-04-03 21:27

"Paula" <p-e-f@[removethis]get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så gik jeg lidt rundt på nettet efter nøgle forsikrings tilbud,, dem jeg
> har fundet op omkring kr10,000,, synes nok, det er højt, er den pris

-Hmm... Jeg skal give 12000 kilo for min ny honda hornet 1/2 årligt! :(( Men
det er så også min først mc..
(Ingen predigen tak! ) -Ved godt at jeg skal køre forsigtigt!!

> Jeg vil gerne høre hvis i kan anbefale en bilig forsikrigs firma i KBH,,
> Jeg har ikke kørt en mc siden jeg var 25, er nu 35,, men har heller ikke
> kørt bil,, så derfor er premien højt.

-Jeg vil mene at det er top danmark du skal henvende dig til.. -De er som
regel de billigste.
Men jeg fik et godt tilbud ved tryg, derfor hoppede jeg på det, prøv evt.
dit nuværende og hør efter et 1/2 årigt forsikrings tilbud. Du skal vel
neppe alligevel køre til vinter eller???

> Håber nogen kan anbefaler noget og takker på fohånd.
>
> mvh Paul

-Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.

Fra : D@lby

Dato : 21-04-03 21:28

> -Hmm... Jeg skal give 12000 kilo for min ny honda hornet 1/2 årligt! :((
Men
> det er så også min først mc..

hvad har den Hornet af HK?
12000,- ½årligt!!!!?? - det er derfor jeg køre 500ccm )

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 21-04-03 21:59

"D@lby" <LarsdalbyNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men
>
> hvad har den Hornet af HK?

-Den har ca. 95hk til ca. 176 kg

> 12000,- ½årligt!!!!?? - det er derfor jeg køre 500ccm )

Hehe.. Jeg ville bare være sikker på at jeg ikke så hurtigt bliver træt af
den!

Oliver Bruchhaus.

Fra : Tom

Dato : 21-04-03 22:07

> [...]
> dit nuværende og hør efter et 1/2 årigt forsikrings tilbud. Du skal vel
> neppe alligevel køre til vinter eller???

Topdanmark de billigste ? det er vel en skrive fejl, synes det er nogle af
de dyreste. De gav mig et tilbud på 9900 i ansvarsforsiking på en GPX 600R,
jeg have i forvejen kørt i 2 år.

Mvh
TOM GPX600R

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 21-04-03 22:17

"Tom" <oconnordk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Topdanmark de billigste ? det er vel en skrive fejl, synes det er nogle af
> de dyreste. De gav mig et tilbud på 9900 i ansvarsforsiking på en GPX
> [...]

-Snip- -skal henvende dig til.. -De er SOM REGEL de billigste.
Der vil nok være nogen gange hvor man får bedre tilbud andre steder, men det
er et godt sted at starte...
Men del da med os andre hvor det ellers er billigere.. Det kunne jo være at
vi andre også kan få nogle fordele ved at skifte!

Med venlig hilsen:

Oliver bruchhaus.

Fra : Dk.Dude

Dato : 21-04-03 23:24

> [...]
at
> vi andre også kan få nogle fordele ved at skifte!

Fik et tilbud af topDK på ansvar og kasko på min GPZ500S og den ville de ha´
12.596,- for årligt da jeg kun har kørt 1.år og ikke ville flytte vores bil
over til dem. Bilen havde vi skade på for 2. år siden så det gav ikke
rigtigt noget på mc forsikringen at flytte den over andet end en meget
højere præmie på bilen p.g.a. skaden, og da vi i dag kører som
Elitebillister med fastpræmie (optjent inden skaden) og slet ikke kunne opnå
samme vilkår så kunne en flytning slet ikke komme på tale.

Så billige tjae ...... jeg gi´r 2871,- med kasko om året med fastpræmie
igennem kærestens gruppeforsikring så tiden må være inde til at Touring Club
får forhandlen nogle ordenlige priser til deres medlemmer når selv mindre
fagforeninger kan forhandle så meget bedre priser og vilkår til deres
medlemmer i andre selskaber.

Kim

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-04-03 22:11

Oliver Bruchhaus wrote:

> -Hmm... Jeg skal give 12000 kilo for min ny honda hornet 1/2 årligt! :((
> Men det er så også min først mc..

Pubwadr! :-/ Rart at nøjes med ansvar, det koster kun 1600,- helårligt med 2
års anc., men nu er jeg jo også så heldig at kunne parkere i en aflåst
garage.

Til gengæld sover jeg knapt så godt om natten, men alternativet er at
undvære fazeren og nøjes med en <40k kr cykel :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - der er så smuk og daarjlig og MTX125R (738,- helårligt)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-04-03 23:12

Jes Vestervang wrote:

> [...]
>
> Til gengæld sover jeg knapt så godt om natten, men alternativet er at
> undvære fazeren og nøjes med en <40k kr cykel :-/

Ja og til gengæld kan du (potentielt) spare de 10.000 op om året som du
ellers ville have brugt på forsikring.

Hilsner,

Tony
(der skulle betale 18k om året for ansvar&kasko på en Fazer hos TopDK)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-04-03 23:35

Tony Lorentzen wrote:

> Ja og til gengæld kan du (potentielt) spare de 10.000 op om året

Vel nærmere 15k.
Kasko, det er for dem der låner penge til mc...
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-04-03 08:26

Jes Vestervang wrote:

> Kasko, det er for dem der låner penge til mc...

Så så! Ikke håne os "fattigrøve", der må låne os til sjov og ballade.

Hilsner,

Tony
(der overvejer at droppe kaskoen på Divvyen)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-04-03 12:13

Tony Lorentzen wrote:

> Så så! Ikke håne os "fattigrøve", der må låne os til sjov og ballade.

Hehe, sådan var det nu ikke engang ment. Men det er jo nu engang sådan at
bankerne tit kræver at der er kasko på mc'en de låner penge til.

....og jeg er sgu heller ikke rig, men med su-lån (2k/md.) kører det nu fint
rundt

> Tony
> (der overvejer at droppe kaskoen på Divvyen)

Hvad giver du?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-04-03 12:47

Jes Vestervang wrote:

> Hehe, sådan var det nu ikke engang ment. Men det er jo nu engang
> sådan at bankerne tit kræver at der er kasko på mc'en de låner penge
> til.

Jeps. Min bank krævede at jeg tegnede en førerulykkesforsikring til 240 om
året, så det er jo peanuts...

> Hvad giver du?

Jeg giver 6.300,- om året for kasko hos TopDK (dvs. med selvrisiko på 20%
hvis den bliver stjålet).

Tony

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-04-03 14:29

Tony Lorentzen wrote:

> Jeps. Min bank krævede at jeg tegnede en førerulykkesforsikring til 240 om
> året, så det er jo peanuts...

Ja, det er da overkommeligt.

> Jeg giver 6.300,- om året for kasko hos TopDK (dvs. med selvrisiko på 20%
> hvis den bliver stjålet).

Hvor meget anciennitet har du?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : D@lby

Dato : 21-04-03 21:26

> [...]
> kørt bil,, så derfor er premien højt.
>
> Håber nogen kan anbefaler noget og takker på fohånd.

Jeg vil anbefale dig at melde dig ind i "Mc Touring Club" og derefter
forsikre din MC i TopDanmark (topsikring)
De har samarbejde, som giver nogle rabatter.
Så er der nogle der vil anbefale Runa forsikring, men det ved jeg ikke nok
om - så jeg tier

10000, lyder voldsomt, og du skal vel ikke have kasko på sådan en cykel
eller hva?

Jeg er 23 år, og giver 1900,- om året for min Suzuki GS500E.

Mvh

Lars D@lby
----------------
Suzuki GS500E '98

Fra : Nicolaj C.

Dato : 21-04-03 21:30

Du vil næppe have kasko på en maskine i den kategori ?
Køb en solid kæde.
Bare ring rundt og spørg efter en ansvarsforsikring.
-Nic

Fra : Shsj

Dato : 21-04-03 22:37

"Paula" <p-e-f@[removethis]get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Håber nogen kan anbefaler noget og takker på fohånd.
>
> mvh Paul
>

> [removethis] from my mail address to reply

Hej
Jeg har lige forsikret min første MC (Suzuki GS-750) hos Tryg (kun ansvar)
jeg betaler 1.871,-

VH.
Shsj

Fra : Moller

Dato : 21-04-03 22:48

> fik jeg øje på en Yamaha XT 250 i god stand til Kr14,000 , en lille sag,
men

> har fundet op omkring kr10,000,, synes nok, det er højt, er den pris
> rimelig?

hmmm, det er kasko... og tjek lige selvrisikoen... det vil sige at du
kan købe en XT'er mere pr. 1½ år, eller hvis du har et uheld, svare 1 års
forsikring + selvrisiko til mere end du har givet for XT'eren.

Det kan som regel IKKE betale sig at kasko forsikre maskiner i så lav en
prisklasse... så kig efter ansvar forsikring, og der er TopDK udemærkede
hvis man er begynder, men man stiger detsvære ik så hurtigt, og derved går
der laaaaaaaaang tid til man blir elite :(

Så der er kun et at sige, ring rundt til ALLE de forsikringsselskaber du
kan finde frem, og spørg, indtil du den billigste, du skal ikke tænke på at
samle den med dine andre forsikringer, da det kun typisk kan give rabat hos
dem som tager sygeligt høje premier i forvejen, og så derved virker som
billige når de kan sige 10% rabat osv.. men det opdager du nok nu du ringer
rundt :)

VH
Lars Molnit

Fra : SLP/JM

Dato : 22-04-03 07:13

"Moller" <news@molnit.com> skrev >
> Det kan som regel IKKE betale sig at kasko forsikre maskiner i så lav
en
> prisklasse...

Enig

> Så der er kun et at sige, ring rundt til ALLE de forsikringsselskaber
du
> kan finde frem, og spørg, indtil du den billigste,

Igen enig. Tryg har for nylig lavet om på deres mc-forsikringer, så de
skelner mellem custom/touring og sport. MC'er, der kan placeres i
førstnævnte kategori, kan forsikres til en rimelig fornuftig pris (i hvert
fald når man har noget anciennitet), også hvad angår kasko.

--
Mvh Susanne
Køber til en skadet SV 650 S

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-04-03 21:55

Jeg vil gætte på at GF er billigst, muligvis kan Tryg også give dig en god
pris. Hvis vi kun snakker ansvar.

--
Mvh.
Henrik