/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tuning af XJ600s div
Fra : Thomas Jensen


Dato : 21-04-03 11:42

Hejsa,

jeg tænker på at istedet for at købe ny mc, så vil jeg tune den gamle.

Det er en XJ600s diversion fra 1996.

Jeg ved godt det ikke er en racer, men da motoren er kendt som værende
stabil, kunne det være man kunne hive noget mere ud af den ?

På den måde kunne man få en sjovere mc, uden at stige i forsikring

Jeg tænkte på ny udstødninger, karboratorkit osv.

Jeg fandt noget på karb kit her:
http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prody31.html

Hvad mener I ?
Er det for lidt man får ud af det ?

--
mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



 
 
Armand (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-04-03 12:22


Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en
news:3ea3caba$0$134$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> jeg tænker på at istedet for at købe ny mc, så vil jeg tune den gamle.
> Det er en XJ600s diversion fra 1996.
>
> Jeg ved godt det ikke er en racer, men da motoren er kendt som værende
> stabil, kunne det være man kunne hive noget mere ud af den ?
> På den måde kunne man få en sjovere mc, uden at stige i forsikring
> Jeg tænkte på ny udstødninger, karboratorkit osv.
> Hvad mener I ?
> Er det for lidt man får ud af det ?

Det ér for lidt man får ud af pengene!

Se blot hvad et ordentligt(!) udstødningssystem koster!
begynder man at tune runder man lynhurtigt 10.000,- og hælder man blot lidt
seriøst stuff i motoren er vi langt forbi 15.000,- og tæt på 20.000,-.
Bliver man tillige helt grebet af det, er det skruen uden ende!
Dé penge kan bruges væsentligt mere fornuftigt :-|

Men først lige en indkopiering fra et tidligere indlæg, der omhandler det
som Jørund Seim(R.I.P.) så fint betegnede som: "totaløkonomien" i tuning:
--------
Generelt vil jeg advare imod alle former for tuning (-s udgifter):
Den billigste tuning er at sælge modellen og købe en
større/kraftigere, kun derved bevarer man værdien af sin
mer-investering, idet udgiften til allle de dyre stumper man måtte
stoppe i motoren aldrig vil komme igen ved videresalg - Modellen vil
snarere falde i værdi når den (som tunet) måtte stå til salg ved siden
af en original model!
At man påtænker en form for tuning, indikerer også at man må være
stigende træt af din nuværende model (også udover ydelsen alene), hvorfor en
anden sikkert vil være sagen!
-----------

Argumentet omkring forsikring er såmænd tungt nok, meen hvis du holder dig
til diversion-stilen, evt. helt uden kåbe fra original af er
forsikringsselskaberne ikke så glubske! Forhør dig f.eks på hvad du skal
give for en CB600Hornet til forskel for Diversion'en!!

--
Armand.



Ane & Tomas (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Ane & Tomas


Dato : 21-04-03 12:48


Forhør dig f.eks på hvad du skal
> give for en CB600Hornet til forskel for Diversion'en!!
>
> --
> Armand.
>
>
Hørt!!

-Tomas
Modstander af tuning



diablo de la velocid~ (22-04-2003)
Kommentar
Fra : diablo de la velocid~


Dato : 22-04-03 10:07


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b80kgk$us4$2@news.cybercity.dk...
>
>
> Det ér for lidt man får ud af pengene!
>

Jeg er meget enig med Armand (og JS).

For kr. 10.000 kan du få en lidt hurtigere gasrespons og måske 5%-10% flere
HK ved maks. omdr. - sandsynligvis på bekostning af moment, hvis man vælger
mest effekt.

Forvent derfor ikke du får en helt ny og vild hysterisk motorcykel, ved at
smide kr. 10.000 efter tuningsudstyr.

Hvis man alene gør det op i kroner og øre, får du meget mere ud af at sælge
XJ'eren og købe noget andet (eksempelvis en brugt Fazer, Hornet, SV650'er
eller lign.)

Optimering af motoren er i høj grad et spørgsmål om pleje af ego (og lyd)
fremfor markant bedre præstationer.

Mvh.

Henrik, Aalborg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161
- som har Micron oval (high) Full exhaust udstødning, Dynojet kit, K&N
Luftfilter og Nikko G-Pack ... samt et kanon ego og suveræn lyd ...



S.G (22-04-2003)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 22-04-03 11:23



> Jeg er meget enig med Armand (og JS).
> For kr. 10.000 kan du få en lidt hurtigere gasrespons og måske 5%-10%
flere
> HK ved maks. omdr. - sandsynligvis på bekostning af moment, hvis man
vælger
> mest effekt.
>
> Forvent derfor ikke du får en helt ny og vild hysterisk motorcykel, ved at
> smide kr. 10.000 efter tuningsudstyr.
>
> Hvis man alene gør det op i kroner og øre, får du meget mere ud af at
sælge
> XJ'eren og købe noget andet (eksempelvis en brugt Fazer, Hornet, SV650'er
> eller lign.)
>
> Optimering af motoren er i høj grad et spørgsmål om pleje af ego (og lyd)
> fremfor markant bedre præstationer.

10k er meget højt sat. Jeg vil mene det kan gøres til det halve og måske
mindre helt afhængig af hvad der skal laves. Fx åbne kabunaderne, anden
potte (brugt) og kn-filter vil koste under 5k hvis man finder den rette til
at lave det for en. Helt afhængig af "overvejers" situation vil jeg nok osse
anbefale en anden cykel, men hvis det ikke kan komme på tale kan xj´eren
ihvertfald gøres en smule mere kvik på gassen, samt få et bedre og mere
jævnt bundtæk..
Problemet ved sådanne operationer er at man mærker det den første uge og
synes det er skægt.. Derefter kommer man igen til at savne mere, da man
hurtig vænner sig til den mindre forøgelse.. Det der er endnu mere skægt er,
at når man så kommer op på en cykel magen til sin egen, men i original
stand, så føles den originale pludselig meget sløv i forhold til ens egen.




diablo de la velocid~ (22-04-2003)
Kommentar
Fra : diablo de la velocid~


Dato : 22-04-03 14:03


"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:oI8pa.817$Vt5.752@news.get2net.dk...
>
> 10k er meget højt sat. Jeg vil mene det kan gøres til det halve og måske
> mindre helt afhængig af hvad der skal laves. Fx åbne kabunaderne, anden

Ikke hvis du skal vurdere det fair.

En fair vurdering mener jeg her, at ALT købes nyt og man køber det som giver
effekt (ikke kun lyd) + betaler for monteringen + cyklen skal herefter
justeres. En circa-beregning, for en simpel optimering:

Komplet udstødning = 4.750 kr.
K&N Luftfilter + jetkit = 2.200 kr.
Arbejdsløn, inkl. moms = 2.000 kr.
Test på bænk = 500 kr.

Hvis man virkelig vil have en effektforskel, er dette blot starten - og så
bliver det hurtigt rigtig dyrt. ... men helt korrekt, at en anden mulighed
kunne være:

Købe nye nåle til karburatoren (koster næsten intet), købe en brugt slipon
potte, nyt K&N filter, og så selv montere det hele - og så håbe på en omgang
garagejustering er ok.

I så fald kan det vel gøres til godt et par tusinde, men effektførøgelsen
tror jeg vil være yderst minimal, hvis den overhovedet findes....

> Problemet ved sådanne operationer er at man mærker det den første uge og
> synes det er skægt.. Derefter kommer man igen til at savne mere, da man
> hurtig vænner sig til den mindre forøgelse.. Det der er endnu mere skægt
er,
> at når man så kommer op på en cykel magen til sin egen, men i original
> stand, så føles den originale pludselig meget sløv i forhold til ens egen.

Enig, men er det ikke også tilfældet, når man køber en ny og hurtigere
motorcykel? Jeg kender i hvert fald flere, som har 145 + HK og stadig sukker
efter mere power?

Tja, vi kan vist godt indse det... It will never be enough!



Mads Lund (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 23-04-03 07:49

Omend jeg er enig i at en XJ600 ikke er det mest oplagte tuningsobjekt (kva
alt det rundt om motoren) så er det vel rimelig oplagt at ændre knasterne på
sådan en model.

Nu er jeg ikke lige Yamaha specialist, men havde det nu været en 100hk
Bandit 1200 eller GPZ1100 så passer knasterne fra hhv GSXR1100 og ZZR1100 og
vupti så har benævnte cykler fået 30% ekstra effekt.

Men igen drop det på en XJ'er og brug pengene på noget sjov istedet.

Mads Lund
Ninja9RT, hvor 130 hk var for lidt, 165 hk for problematisk så nu prøver vi
med 200



-V- (23-04-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 23-04-03 08:44

Mads Lund wrote:
> Ninja9RT, hvor 130 hk var for lidt, 165 hk for problematisk så nu prøver
vi med 200

Fortæl, fortæl!!!

Vi vil se nogle billeder af det indre, nogle specs, nogle effektgrafer og
nogle gode løgnehistorier.


-V-



Mads Lund (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 23-04-03 12:33

> Fortæl, fortæl!!!
>
> Vi vil se nogle billeder af det indre, nogle specs, nogle effektgrafer og
> nogle gode løgnehistorier.

Billeder må hr. Lindholt sørge for, specs tager lang tid (men du kan få de
overordnede), effektgrafer kommer når den er rullende og løgnehistorier er
jeg altid god for

Når lidt specs:
basiscykel : kawasaki zx9r 1997

Forende : zx9r gaffel, marvic magnesium hjul, behringer støbejerns skiver,
sebimoto kulfiberskærm, goodridge kevlar slanger

Bagende : nikko bakker banan bagsvinger, WP bagdæmper, homemade wave skive,
marvic 6,25" bagfælg, homemade alutandhjul, brembo kaliper på homemade
ophæng, goodridge kevlar bremseslange.

Chassis : sebimoto kulfiber kåbe og bagende, Japan forhviler konsoller,
modificeret og poleret stel, zx6rg instrumentering

Motor : zx9rb 1996 motor, sort alukseret motorblok og dæksler, teflon/grafit
coatet gearkasse, modificeret højfriktions kobling, 1.2 kg lettet krumtap,
+3mm spacing af cylinder (kompression 8:1), grafit/teflon coatet stempler,
knaster, vippearme osv., garrett gt17 turbo, homemade udstødning med
renegade carbon dæmper, homemade intercooler, homemade indsprøjtnings
hardware, Weber 420 ccm dyser, DTA P8 Pro ecu, homemade ledningsnet, HD 1340
gasspjæld i homemade hus, ZX6RG køler med modificeret ZXR750 termostathus,
walbro high pressure bensinpumpe, og sikkert en række ting jeg har glemt.

Ladetrykket kan via ecu'en varieres, estimeret 200 bhp ved 0,8 bar
(tidligere målinger 145 hk ved 0,5, 165 hk ved 0,6, ved 8.000 omdr) maksimum
boost 1,2 bar (estimeret 280 hk, maksimum for dyserne 240hk ved +3,5 bar's
bensintryk)

Effekt målt på baghjul, estimeret DIN hk ved 1,2 bar ~ 300hk

Men jeg er meget klogere når den kan rulle. Status pt. på projektet,
ledningsnettet er 90% done og der har været strøm på. Spjældhuset er under
fremstilling, der mangler montering af 4 sensorer og ecu'en er netop
ankommet til Finland hvor den bliver sendt vidre fra imorgen.

Så der skal gerne være opstart om 1-2 uger.

Dernæst skal kåben tilpasses med lygter osv. og intercooleren skal forbindes
til ram air kanalerne, så er vi rullende.

Mads Lund, som desværre skal køre speedway de næste 3 weekender hvilket
stjæler tid fra 9'er projektet.



-V- (23-04-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 23-04-03 15:24

Mads Lund wrote:
> Billeder må hr. Lindholt sørge for, specs tager lang tid (men du kan
> få de overordnede), effektgrafer kommer når den er rullende og
> løgnehistorier er jeg altid god for

Ja, det siges det jo...

> Når lidt specs:
> basiscykel : kawasaki zx9r 1997

Basiscykel?! LOL! Når du efterfølgende opremser, alt hvad der er skiftet på
dyret, hvad er der så tilbage?
Kalibrene foran? Er det iøvrigt standard 6-pots fra Tokico?

> Bagende : nikko bakker banan bagsvinger,

Købt direkte fra hamsæl? Custom, eller laver han dem til forskellige
modeller? Den har nok ikke været helt billig.

> Ladetrykket kan via ecu'en varieres, estimeret 200 bhp ved 0,8 bar
> (tidligere målinger 145 hk ved 0,5, 165 hk ved 0,6, ved 8.000 omdr)
> maksimum boost 1,2 bar (estimeret 280 hk, maksimum for dyserne 240hk
> ved +3,5 bar's bensintryk)
>
> Effekt målt på baghjul, estimeret DIN hk ved 1,2 bar ~ 300hk

Noget jeg hæftede mig ved: er det ikke et ret lavt kompressionsforhold (8:1)
du har? På tilsvarende standardmotorer er kompressionen oppe omkring de
11,5/1 eller højere.
Er det af hensyn til turboen? Og hvordan har du sænket forholdet så
voldsomt?

Har du et estimat på din kommende fartbøde?
Eller måske estimat på prisen for den efterfølgende video: "Ghostrider II -
Mads 'Fuld gas' Lund går agurk i Jylland"?

Jeg glæder mig skisme til at høre og se mere.




-V-



Mads Lund (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 28-04-03 10:24

> Basiscykel?! LOL! Når du efterfølgende opremser, alt hvad der er skiftet

> dyret, hvad er der så tilbage?

Jeg sagde jo basis cykel, det er lidt lige som når en maler starter med et
hvidt lærred

> Kalibrene foran? Er det iøvrigt standard 6-pots fra Tokico?

Jep, de fungere upåklageligt, dog har jeg monteret guldfarvede stålbolte, og
med tiden skal der alu stempler i.

> > Bagende : nikko bakker banan bagsvinger,
>
> Købt direkte fra hamsæl? Custom, eller laver han dem til forskellige
> modeller? Den har nok ikke været helt billig.

Den er gaflet fra en WSB ZX7RR, hvor en kammi til spotpris købte den, 2
marchesinni magnesium hjul, ISR bremseskiver og en WP GP forgaffel

>
> Noget jeg hæftede mig ved: er det ikke et ret lavt kompressionsforhold
(8:1)
> du har? På tilsvarende standardmotorer er kompressionen oppe omkring de
> 11,5/1 eller højere.
> Er det af hensyn til turboen? Og hvordan har du sænket forholdet så
> voldsomt?

3mm aluplade mellem motorblok og cylinder, samt modificeret stempelkroner.
Og det er er af hensyn til trykladningen. Situationen er jo den, at en
normal motor med et kompressionsforhold på 10:1 har en Ve (fyldningsgrad) på
måske 0,9. Dermed vil cylinderen blive fyldt 90% og denne luftmængde vil
blive trykket sammen 10 gange. Dermed får vi et kompressionstryk på ca 9
bar. Sætter vi nu turbo på, og lader 1,2 bar på samme motor, så vil vi fylde
motoren med (1 normal tryk +1,2 boost) = 2,2 * Ve 0,9 = 1,98 *
kompressionsforhold 10 = kompressionstryk på 19,8 bar. Og det er ikke så
godt siger mine bitre erfaringer mig. sænker vi kompressionen til 8:1
bliver kompressionstrykket under 16. Og som tommelfinger kan 95 oktan køres
til ca 14 bar og 98 oktan til ca 16 bar

> Har du et estimat på din kommende fartbøde?

Man har heldigvis ikke dødsstraf i dk

> Eller måske estimat på prisen for den efterfølgende video: "Ghostrider
II -
> Mads 'Fuld gas' Lund går agurk i Jylland"?

Jeg er nu temmelig rolig på landevejen, men highspeed touring i tyskland er
et selvstændigt kapittel.

Mads Lund
Ninja9RT



Brian Sørup (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 28-04-03 12:36


"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:iHqpa.7$PW5.6@news.get2net.dk...
> Omend jeg er enig i at en XJ600 ikke er det mest oplagte
tuningsobjekt (kva
> alt det rundt om motoren) så er det vel rimelig oplagt at
ændre knasterne på
> sådan en model.
>
> Nu er jeg ikke lige Yamaha specialist, men havde det nu været
en 100hk
> Bandit 1200 eller GPZ1100 så passer knasterne fra hhv GSXR1100
og ZZR1100 og
> vupti så har benævnte cykler fået 30% ekstra effekt.

Næh - kompressionsforholdet på en Bandit er 9,5:1 og på en GSXR
er det 11,2:1 - det giver en væsentlig forskel i ydelsen med den
"store" knast.
Derudover er der med 99,9% sikkerhed forskel på
boring/slaglængde, topstykker, udstødning,
karburator/indsprøjtning, m.m.
--
Brian Sørup
1976 Camaro, 461Cui. "Elskerinden"
1988 Mazda 626 2,0 GLX "Slavetøzen"
fjern XXX fra min mailadresse



John (21-04-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 21-04-03 14:09


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener I ?
> Er det for lidt man får ud af det ?


Det bliver et skuffende resultat med tuning, prisen taget i betragtning, byt
hellere din maskine til en hurtigere

V.H John Kramme - GSXF0,6L
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=236



Kristoffer Lippert (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 21-04-03 18:18


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea3caba$0$134$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa,
> jeg tænker på at istedet for at købe ny mc, så vil jeg tune den gamle.
>
> Det er en XJ600s diversion fra 1996.

Prøv en Fazer 600 eller en bandit 600 eller noget i den stil. De er ikke så
voldsomt meget dyrere i forsikring.

/Kristoffer



John (21-04-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 21-04-03 18:36


"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv en Fazer 600 eller en bandit 600 eller noget i den stil. De er ikke

> voldsomt meget dyrere i forsikring.


God ide med de to cykler, men er du til langture så har GSXF600 en dejlig
kåbe, det er desuden en god allround mc, der findes mange af dem både på
vejen og i brugt-salg, du kan sagtens finde en eks. 98>01 til rigtige penge


Prislag : 60 - 75 KKR

V.H John Kramme - GSXF0,6L
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=236



Post (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Post


Dato : 21-04-03 20:50


> God ide med de to cykler, men er du til langture så har GSXF600 en dejlig
> kåbe, det er desuden en god allround mc, der findes mange af dem både på
> vejen og i brugt-salg, du kan sagtens finde en eks. 98>01 til rigtige
penge
>
>
> Prislag : 60 - 75 KKR
>
> V.H John Kramme - GSXF0,6L
> www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=236
>
>
Nu taler han jo om at tune .og den MC du foreslår har 78 hk/ 2,56 kg /hk
og den MC han har i forvejen har 61 hk / 3,07 kg/ hk
den forskel er nok ikke noget der rykker tænder ud
derimod vil fazerens 95 hk / 1,99 kg/hk nok føles noget sjovere..

H
Carsten





John (21-04-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 21-04-03 21:31


"Post" <Post@werner.dk> skrev i en meddelelse

> Nu taler han jo om at tune .og den MC du foreslår har 78 hk/ 2,56 kg /hk
> og den MC han har i forvejen har 61 hk / 3,07 kg/ hk
> den forskel er nok ikke noget der rykker tænder ud
> derimod vil fazerens 95 hk / 1,99 kg/hk nok føles noget sjovere..


Oki ...det undskylder jeg da så :-/

V.H John Kramme - GSXF0,6L - der begge stadig har alle sine tænder
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=236




Jes Vestervang (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 21-04-03 23:00

Post wrote:

>
>> God ide med de to cykler, men er du til langture så har GSXF600 en dejlig
>> kåbe, det er desuden en god allround mc, der findes mange af dem både på
>> vejen og i brugt-salg, du kan sagtens finde en eks. 98>01 til rigtige
> penge
>>
>>
> Nu taler han jo om at tune .og den MC du foreslår har 78 hk/ 2,56 kg /hk
> og den MC han har i forvejen har 61 hk / 3,07 kg/ hk
> den forskel er nok ikke noget der rykker tænder ud

Tjoeh, vel uden problemer lige så meget som en tuning vil kunne :-|

> derimod vil fazerens 95 hk / 1,99 kg/hk nok føles noget sjovere..

Uden tvivl

Hvis prislejet ligger på 40-50k ville jeg gå efter en Bandit-S. Fazere kan
fås fra 65k og opefter, men er også de flere penge værd.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Armand (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-04-03 00:41


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:b76en-a21.ln1@vissen.vandhane...
>
> Hvis prislejet ligger på 40-50k ville jeg gå efter en Bandit-S. Fazere kan
> fås fra 65k og opefter, men er også de flere penge værd.

Det sjove er at der jo endnu ikke er nævnt et prisleje :-/

Men hvis man antager at man for op under 20.000,- kan tildrage sig omkring
15 Hk på Diversion'en, så er det jo let at regne sig frem til fornuften!

Omkring "totaløkonomien" ligger også at den nye/større motorcykel vil bevare
en væsentlig del af sin mer-værdi, hvor tunings-udgiften må regnes for at
være spildt!

--
Armand.




Armand (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-04-03 01:44


John <kramsen@stofanet.dk> skrev i en
news:3ea42bcd$0$29553$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Prøv en Fazer 600 eller en bandit 600 eller noget i den stil. De er ikke
> > så voldsomt meget dyrere i forsikring.
>
> God ide med de to cykler, men er du til langture så har GSXF600 en dejlig
> kåbe, det er desuden en god allround mc, der findes mange af dem både på
> vejen og i brugt-salg, du kan sagtens finde en eks. 98>01 til rigtige
penge
> Prislag : 60 - 75 KKR

Forsikrings-præmien var i mine øjne et sjældent tungt argument for at hente
lidt ekstra Hk's i den hidtidige model. Derfor også foreslaget om at sigte
på en tilsvarende, eller måske ligefrem mere (kåbe)afklædt model med større
effekt!
GSXF'eren vil være væsentligt dyrere at forsikre alene p.g.a. dens
kåbemontering, så dén må regnes udenfor debatten

--
Armand.





Thomas Jensen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 21-04-03 20:49

Tak for alle svarene.

Lyder som om det ikke kan betale sig at rodde med.

tak for input

--
mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



S.G (21-04-2003)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 21-04-03 22:42

jow det kan skam godt betale sig.
Men du vil aldrig opnå samme niveau som overnævnte cykler.
En slipon (bolt-on eller hvad der nu passer på?) + kn-filter og passende
omdysning + småting i kabunaderne vil gøre cyklen lidt sjovere til hverdag.

Det er dog en lidt større udgift, så find evt en brugt slipon, og få en
privat til at lave omdysningen.
Du kan evt maile mig i fald det har interesse mht økonomien, så kan du få et
nummer til en der har styr på det alle 3 ting til en ret fornuftig pris.


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea44ae8$0$217$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Tak for alle svarene.
>
> Lyder som om det ikke kan betale sig at rodde med.
>
> tak for input
>
> --
> mvh
>
> Thomas Jensen
> XJ600s div ´96
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
>
>



Jes Vestervang (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 21-04-03 23:14

S.G wrote:

> jow det kan skam godt betale sig.

Hvordan det?

> Men du vil aldrig opnå samme niveau som overnævnte cykler.
> En slipon (bolt-on eller hvad der nu passer på?) + kn-filter og passende
> omdysning + småting i kabunaderne vil gøre cyklen lidt sjovere til
> hverdag.

Hvilket netop kan finansiere en anden cykel med mere guf i.
Lad os lege at XJ'en er 40k værd og tuningen koster 5-10k. Det giver jo
penge til en Bandit600S!

> Det er dog en lidt større udgift

Exactly!

>, så find evt en brugt slipon, og få en privat til at lave omdysningen.

Med rullefelt og CO-måler? Ellers har man ingen chance for at få hk ud af en
slip-on imo.

(psst, svar efter det citerede og citér kun det mest nødvendige)
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Tony Lorentzen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 21-04-03 23:43

Jes Vestervang wrote:

> Hvilket netop kan finansiere en anden cykel med mere guf i.
> Lad os lege at XJ'en er 40k værd og tuningen koster 5-10k. Det giver
> jo penge til en Bandit600S!

Yup! Og endvidere er man (nogle?) forpligtet til at oplyse sit
forsikringsselskab om "ekstra tilførte HK" hvorefter denne garanteret stiger
i præmie.

Så ville jeg også hellere bare have en cykel, der er lavet til at "bære" den
ekstra ydelse.

Hilsner,

Tony



John (21-04-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 21-04-03 23:45


"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> jow det kan skam godt betale sig.
> Men du vil aldrig opnå samme niveau som overnævnte cykler.
> En slipon (bolt-on eller hvad der nu passer på?) + kn-filter og passende
> omdysning + småting i kabunaderne vil gøre cyklen lidt sjovere til
hverdag.
>
> Det er dog en lidt større udgift, så find evt en brugt slipon, og få en
> privat til at lave omdysningen.
> Du kan evt maile mig i fald det har interesse mht økonomien, så kan du få
et
> nummer til en der har styr på det alle 3 ting til en ret fornuftig pris.


jeg troede at det gav mere effekt med en Slipon, i det medfølgende link har
det givet 2 hk ......på en Fazer

http://www.angelfire.com/ia/z/FZ1GYTRexhaust.htm



V.H John Kramme - GSXF0,6L
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=236



Jes Vestervang (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 22-04-03 00:03

John wrote:

> jeg troede at det gav mere effekt med en Slipon, i det medfølgende link
> har det givet 2 hk ......på en Fazer
>
> http://www.angelfire.com/ia/z/FZ1GYTRexhaust.htm

1.5% flere hk... Det kan vist lige så godt have været vejret, som har nået
at skifte lidt under montagen Ok, i bunden et sted kom der 5-10% ekstra
et sted, men alligevel.
Mere interessant er det dog at den uoriginale udst. kun vejer godt en
trediedel af det originale.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste