Regler angående bagskærm i forbindelse med~
Fra : RpR

Dato : 20-04-03 17:58

Hvordan er det nu lige reglerne er med en bagskærm i forbindelse med syn?
Blev klaget over en for kort bagskærm, så den skal til omsyn, men tallene
har jeg desværre glemt :/

Men den må gerne være hjemmelavet så vidt jeg kan forstå?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 20-04-03 19:55

Hvad dælen Brian, har du kastet dig over motorcyklerne nu? En RS125?

Tobias, aka Liquidator

Fra : RpR

Dato : 20-04-03 23:32

> Hvad dælen Brian, har du kastet dig over motorcyklerne nu? En RS125?
>
> Tobias, aka Liquidator

Njah, men har noget andet der skal synes..

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 21-04-03 15:40

Er du ved at få synet "prillen" som en RS80? Eller sådan noget?

Fra : RpR

Dato : 21-04-03 16:21

> Er du ved at få synet "prillen" som en RS80? Eller sådan noget?

Kommer først senere engang når pengene hænger på træerne eller lign.
Lige nu skal den bare til syn fordi jeg kørte lidt for stærkt, desværre
stærkt nok til pappet røg i 6mdr i form af kørsels forbud :/
Så kan jeg lære det, i guess..

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-04-03 17:10

> [...]
> Lige nu skal den bare til syn fordi jeg kørte lidt for stærkt, desværre
> stærkt nok til pappet røg i 6mdr i form af kørsels forbud :/

Lad mig lige få den en gang til - du kørte for stærkt på din knallert, og nu
skal den til syn, og du må ikke køre i 6 mdr?
Så det var egentlig reglerne for stænklap på knallerter du spurgte til?
Gælder kørselsforbudet også bil? Hvordan målte de hastighedsoverskridelsen,
ift. gældende hastighedsbegrænsning eller ift. knallertens tilladte max
hastighed?

Rittig

Fra : RpR

Dato : 21-04-03 17:20

> Lad mig lige få den en gang til - du kørte for stærkt på din knallert, og
nu
> skal den til syn, og du må ikke køre i 6 mdr?

Korrekt

> Så det var egentlig reglerne for stænklap på knallerter du spurgte til?

Næ, det er en øvert så det er samme regler som for MC.

> Gælder kørselsforbudet også bil?

Gælder alt hvortil der kræves kørekort, så det er tilbage til Maxi'en i
guess..

> Hvordan målte de hastighedsoverskridelsen,
> ift. gældende hastighedsbegrænsning eller ift. knallertens tilladte max
> hastighed?

De 45km/t den max. må rende.

Tror det største problem var at det var fint vejr og jeg lå og lod den dreje
"lidt" for højt inde i byen.
At der ingen traffik var den formiddag dur nok ikke som undskyldning, er
udemærket klar over at fejlen ligger på min side.
Bider det i mig og ser det fra den lyse side: Har 6mdr til at få prillen sat
i stand og gjort klar til næste sommer

Fra : John

Dato : 21-04-03 18:58

> [...]

> udemærket klar over at fejlen ligger på min side.
> Bider det i mig og ser det fra den lyse side: Har 6mdr til at få prillen

Jeg føler med dig RpR ( hulk,hulk ) har jo selv prøvet næsten det samme med
min RS50, jeg holder stille i et lyskryds i Aalborg v. tivoli, pludselig får
GeorgBetjent øje på mig ...så han svinger lige Politi-MC'en rundt omkring
min Prille for at se om der nu var en 45'er, joeehh den var god nok, så han
vinkede mig med ned til havnen hvor han gerne ville prøve en tur, hvilket
han fik lov til ....jeg kunne snart høre i det fjerne at han aldrig nåede op
i mere end 4'de gear, men alligevel kom han tilbage og fortalte at han havde
konstateret over 100 km/t ( syynnkk ...godt han ikke fandt 5'de og 6'te
gear ) så derfor fik jeg en bøde for konstruktiv ændring 500.- og en tur i
til synshallen, slut - prut, så kørte han igen ....det var så på det
tidspunkt at jeg byttede RS50'eren til en RS125, så slap jeg da for det syn.
Nr. Sundby MC center blev informeret om at den skulle synes, de var ligeglad
med at skulle smide den en tur til synshallen, så det fik de lov til at gøre
inden den fik ny ejer, forøvrigt blev der kun monteret en omdr. begrænser,
tunet blev aldrig pillet af ....hehehe, noget af et sats vil jeg sige, men
den blev sgu synet sådan

PS : Mht. bagskærmen så har TMP - Aprilia importøren gjort en stor fejl ved
ikke at sende den ekstra forlænger med køretøjerne ud til de forskellige
forhandlere ( ihvertfald hvis man på skal tro forhandlernes udsagn ) der er
næsten ikke solgt nogle RS'ere med den lange bagskærm monteret :-/

V.H John Kramme ( gammel/tidligere RS 50 og 125 rotte )

Fra : RpR

Dato : 21-04-03 19:08

> [...]
er
> næsten ikke solgt nogle RS'ere med den lange bagskærm monteret :-/

Se det nummer prøvede jeg jo også i første forsøg, men de kiggede efter TUM
godkendelse på alle stumperne, så den går ikke. 230,- ud af vinduet, så den
skal til omsyn i næste uge..
Men forstår ikke helt hvorfor du lader dig skræmme af så lille en bøde som
500,- og en tur i synshallen, nok ikke nok 50cc entusiast over dig =)

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-04-03 20:05

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Men forstår ikke helt hvorfor du lader dig skræmme af så lille en bøde som
> 500,- og en tur i synshallen, nok ikke nok 50cc entusiast over dig =)

Det kaldes vel intelligens? Nu kan han køre over 100 helt lovligt. Det er da
næsten dumt at fravælge, er det ikke?

Rittig

Fra : RpR

Dato : 21-04-03 20:42

> Det kaldes vel intelligens? Nu kan han køre over 100 helt lovligt. Det er
da
> næsten dumt at fravælge, er det ikke?

Jeg kalder det entusiasme. Planen er da også at få den typegodkendt til
80km/t senere engang når pengene er der, det skulle der ikke være de helt
store problemer med.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-04-03 21:56

RpR wrote:

> Jeg kalder det entusiasme.

Hehe, en spøjs form for entusiasme

Jeg forstår dig slet, slet, slet ikke, men ok, sådan har jeg det også lidt
med porcelænssamlere og den slags entusiaster

> Planen er da også at få den typegodkendt til
> 80km/t senere engang når pengene er der, det skulle der ikke være de helt
> store problemer med.

Den? Var det en RS50? Hvis registreringsafgiften på den minder særligt meget
om den på 125'eren, så bliver det huleme dyrt :-/
--
mvh Jes Vestervang - mc-entusiast/nørd/galning
FZS600 og MTX125R

Fra : John

Dato : 21-04-03 23:06

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Den? Var det en RS50? Hvis registreringsafgiften på den minder særligt
meget
> om den på 125'eren, så bliver det huleme dyrt :-/

Uha ...jeg tør slet ikke tænke på hvad sådan en RS50-fætter render op i
afgiftsmæssigt ?
gætteværk : 18-22 K i afgift ...sjyrk, sjyrk

John

Fra : RpR

Dato : 21-04-03 23:57

> Uha ...jeg tør slet ikke tænke på hvad sådan en RS50-fætter render op i
> afgiftsmæssigt ?
> gætteværk : 18-22 K i afgift ...sjyrk, sjyrk

Sagde jo også det blev når pengene hang på træerne
Er godt klar over det bliver latterligt meget for at få en knallert regget
som MC, men jeg har altid haft den mening at jeg vil ha' noget unikt, og det
blir den..

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-04-03 17:44

> [...]
> som MC, men jeg har altid haft den mening at jeg vil ha' noget unikt, og

Jah, den skal da nok tiltrække sig nogle undrende blikke...

Rittig

Fra : John

Dato : 21-04-03 23:00

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Men forstår ikke helt hvorfor du lader dig skræmme af så lille en bøde som
> 500,- og en tur i synshallen, nok ikke nok 50cc entusiast over dig =)

uarghhh ...nej, nej jeg blev skam ikke skræmt, jeg havde kigget RS125 i et
stykke tid dengang "katten om den varme grød" og så var det pludselig som om
chancen bød sig mht. bøde + syn på RS 50'eren, så deeeett

entusiast ? ...joeehh, kom ikke her, der er spøger stadig en 16 års knægt
inde i mit 37 år gamle skrog ..heheh

V.H John ....som stadig har www.aprilia.highspeedzone.com hvis der en dag
kommer "noget Prille" på programet igen

Fra : RpR

Dato : 22-04-03 00:00

> [...]
om
> chancen bød sig mht. bøde + syn på RS 50'eren, så deeeett

Hehe, har også tænkt på 125'eren et par gange og har da også prøvet et par
stykker nu, med RS250 i spidsen som det mest hidsige apparat jeg har sat mig
op på endnu. Totalt latterligt så meget træk der er i sådan en efter 9000rpm
:-]

> V.H John ....som stadig har www.aprilia.highspeedzone.com hvis der en dag
> kommer "noget Prille" på programet igen

Synd du aflivede den :/
Var en hel del gode billeder der ellers ikke var at finde på nettet
andetsteds.

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-04-03 20:03

> [...]
> udemærket klar over at fejlen ligger på min side.
> Bider det i mig og ser det fra den lyse side: Har 6mdr til at få prillen

Tjah, der er jo ikke meget andet at gøre.
45 km/t + 70% det er bum, bum, bum meget. Men 77 på en knallert i bymæssig
bebyggelse er altså kriminelt nok til at bilen også må stå stille, det er en
interessant ting at vide. Der er ganske mange knallerter her i byen der
kører mere end 75 indenfor byskiltet, gu ve om de er klar over de mulige
konsekvenser?
Havde du kørt motorcykel, var fælden først klappet over 85.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 21-04-03 20:44

> [...]
> interessant ting at vide. Der er ganske mange knallerter her i byen der
> kører mere end 75 indenfor byskiltet, gu ve om de er klar over de mulige

Gælder kun øverterne. Øverten er en underlig mellemting i dansk lovgivning.
30km/t knallert kan du ikke miste dit kørekort på om du så jorder igennem en
30km/t med 100km/t. Det koster kun 500,- og evt. konfiskation af stumper.

Fra : John

Dato : 21-04-03 23:22

> [...]

en
> 30km/t med 100km/t. Det koster kun 500,- og evt. konfiskation af stumper.

njaeee ...den holder vist ikke helt, der er faktisk dokumenteret tilfælde
hvor der er folk som har mistet deres MC/ Bil kørekort ved eks. at være
meget kraftigt spirituspåvirket, se følgende eksempel :

et tilfælde var en cyklist ( her i DK ) med en næsten tocifret promile (
overdrevet men det fremmer forståelsen ) som fik frataget sit kørekort til
bil grundet kraftig overtrædelse af færdselsloven, han var desuden skyld i
et færdselsuheld :-/

jeg tror derfor at det er helt afgørende hvor groft tilfældet er, om
kørekortet indrages eller ej, så det kan sikkert også lade sig gøre at få
taget kørekort til MC/ Bil hvis man kører 100 km/t på en 30 km/t knallert i
eks. bymæssig bebyggelse, legegade, el. lign !!!

John

Fra : RpR

Dato : 22-04-03 00:04

> njaeee ...den holder vist ikke helt, der er faktisk dokumenteret tilfælde
> hvor der er folk som har mistet deres MC/ Bil kørekort ved eks. at være
> meget kraftigt spirituspåvirket,

Self', du kan miste dit kørekort til fods hvis du er fuld og til fare for
andre i traffikken, kan dog ikke lige pege på en paragraf men er meget
sikker i min sag.
Men nu gik snakken vist på hastighed, selvom der er mange idioter der, efter
min mening, bare burde aflive sig selv på en øde landevej når de kører
spritkørsel... Kan ikke DØJE sprittere!

> [...]
> taget kørekort til MC/ Bil hvis man kører 100 km/t på en 30 km/t knallert
> eks. bymæssig bebyggelse, legegade, el. lign !!!

Så skal man have sprit i blodet, ellers dur den ikke.
Har set eksempler på folk der er blevet jagtet tværs gennem centrum af vores
by (50km/t og 30km/t zoner) af strisserne på deres knallerter.
Hastigheden pænt over 60 - 70km/t og typisk uden hjelm. Når politiet så fik
fat i dem enten ved at skubbe dem af knallerten eller de stoppede af dem
selv fordi de ikke kunne slippe væk, så stod den bare på bøder for tuning
osv.

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-04-03 17:47

> [...]

> selv fordi de ikke kunne slippe væk, så stod den bare på bøder for tuning

Så, nu er det vist på tide i rykker den her debat over i knallertgruppen,
ikke?
Et ord som "strisserne" hører ikke hjemme et sted hvor nogle af de værdsatte
skribenter og bidragydere er politifolk, i det hele taget ikke et udtryk jeg
hører brugt blandt voksne mennesker.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 23-04-03 06:04

> Så, nu er det vist på tide i rykker den her debat over i knallertgruppen,
> ikke?

Uden tvivl, ikke mig der kører diskussionen derhen.

> [...]
værdsatte
> skribenter og bidragydere er politifolk, i det hele taget ikke et udtryk

Heh, så er du ikke fra Sønderjylland kan jeg regne ud