Q: FZR 1000 87-89 ??
Fra : --=Stone=--

Dato : 20-04-03 17:42

Hej Ng.

Er der noget man skal være specielt opmærksom på ved FZR 1000 fra 87-89 ???

--=Stone=--

Fra : GRISEN

Dato : 20-04-03 18:29

On Sun, 20 Apr 2003 18:42:29 +0200, "--=Stone=--" <caraction@hotmail.com> wrote:

>Er der noget man skal være specielt opmærksom på ved FZR 1000 fra 87-89 ???

De rasler vist allesammen lidt...

Du skal nok være klar til at bruge lidt penge på olie.
Mange skal jævnligt fylde olie på.
Min bruger det olie der er mellem max og min på ca. 1000 km.

87 modellen var den første, så der er rimelig stor forskel på den og på 89 modellen.
På 89'eren er stellet ændret lidt (pænere), der er putter EXUP ventil i udstødningen (bedre bundtræk), kåben er lukket lidt mere (pænere), baghjulet spændes bedre fast i gaffelen (bedre/lettere
justering). Der er formodentligt en masse andet, men jeg tror ovenstående er det primære...

På 91 modellen er der sat upside-down forgaffel på, kåben er ændret igen og stellet er ændret minimalt.

Personligt synes jeg det er en rigtig god cykel, som både kan bruges til transport og leg, og som er til at betale.

*
Jan
FZR1000EXUP '89

Fra : Armand

Dato : 20-04-03 19:59

--=Stone=-- <caraction@hotmail.com> skrev i en
> Hej Ng.
>
> Er der noget man skal være specielt opmærksom på ved FZR 1000 fra 87-89
???

Det samme som for selv nyere femventilede Yamaha'er: Olieforbruget!

--
Armand:

Fra : Kenneth R Jensen

Dato : 20-04-03 19:14

Hej,

Jeg har lige købt en EXUP-model fra 91, og jeg må sige at jeg er positivt
overrasket.
Der har en rigtig god handling og er slet ikke så tung som man måske kunne
frygte af sådan en gammel knallert.
Der siges at de bruger en del olie, men ifølge en forhandler, jeg har talt
med, er det vist værst med EXUP'erne.
Min har gået ca. 65.000km og bruger ca. 3dl på 1800km.
De har for øvrigt olie-niveaumåler og ikke olietryksmåler så lad være med at
få hjertestop første gang den lyser (det fik jeg næsten ).

/Kenneth