/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bremsevædske på klodserne, hvad gør jeg?
Fra : Henrik Olsen


Dato : 20-04-03 09:21

Jeg har fået et lidt akut problem. Jeg skiftede (for første gang selv)
bremsevædske på cyklen i går, og fik klumret lidt i det foran, så der røg en
del bremsevædske ned over begge kalibre, og muligvist ind under dækslet til
klodserne.

Hvad gør jeg, hvis der er kommet bremsevædske på klodserne? Er de kaput, er
det lige meget, skal de renses eller hvad?

Jeg havde planlagt at køre en længere (nødvendig) tur hen på eftermiddagen,
men tør ikke rigtig før en ovenstående er afklaret, så jeg håber på et svar.

Venlige påskehilsener fra
Henrik Olsen



 
 
wheeler (20-04-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 20-04-03 09:44


"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>
> Hvad gør jeg, hvis der er kommet bremsevædske på klodserne? Er de kaput,
er
> det lige meget, skal de renses eller hvad?

[KLIP]

Når du har sikret dig om, at der er vitterlig er væske på belægningerne, kan
du afmontere klodserne og slibe dem pænt på lidt fint smergellærred
(roterende bevægelser på en plan overflade). Problemet med klodsernes
beklægning er, at de suger fedtsstof og dermed også bremsevæske Blandt
andet derfor er det vigtigt, om du havde taget hånd om problemet i går og
ikke først i dag :-/

Og du selvfølgelig alllerede aftørret/vasket skiver/kalibre (?)

Wheeler
--
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler




Bjørn S (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 20-04-03 09:49


"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ea25873$0$24695$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har fået et lidt akut problem. Jeg skiftede (for første gang selv)
> bremsevædske på cyklen i går, og fik klumret lidt i det foran, så der røg
en
> del bremsevædske ned over begge kalibre, og muligvist ind under dækslet
til
> klodserne.
>
> Hvad gør jeg, hvis der er kommet bremsevædske på klodserne? Er de kaput,
er
> det lige meget, skal de renses eller hvad?

Spul grundigt med vand, alt som er kommet i kontakt med bremsevædsken , NU
hvis du ikke giorde det i går !
Så må du krydse fingre for at der ikke er kommet noget på klodserne, men at
det kun har ramt skiverne og kalipperne.
Der er desværre ingen kur mod det på klodserne, de må skiftes, hvis de har
været i kontakt med stadset, men nogle ganger har man jo lov at være heldig.

--
/Bjørn



John (20-04-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 20-04-03 10:14


"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad gør jeg, hvis der er kommet bremsevædske på klodserne? Er de kaput,
er
> det lige meget, skal de renses eller hvad?


afmonter klodserne, konstater om der er bremsevædske på klodserne, hvis der
er det så rens dem i et rensebenzinbad og lige så bremseskiven afrenses for
evt. bremsevædske, når klodserne er tørre ( lad dem tørre i nogle minutter )
kan du evt. pudse dem med sandpapir ( korn 180 el. lign ) for at fjerne en
evt. resterende fedthinde, foretag dette ved at ligge sandpapiret på et
flad/lige plan, puds så klodsen til den får en ny pæn overflade, monter
herefter dine bremseklodser igen !

PS : der er ikke tale om at pudse flere millimeter af belægningen, nogle få
strøg kan gøre det ....held og lykke med det

V.H John



Armand (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-04-03 12:50


John <kramsen@stofanet.dk> skrev i en
news:3ea264af$0$29546$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> > Hvad gør jeg, hvis der er kommet bremsevædske på klodserne? Er de kaput,
> > er det lige meget, skal de renses eller hvad?
>
>
> afmonter klodserne, konstater om der er bremsevædske på klodserne, hvis
> der er det så rens dem i et rensebenzinbad og lige så bremseskiven
afrenses
> for evt. bremsevædske, når klodserne er tørre ( lad dem tørre i nogle
> minutter ) kan du evt. pudse dem med sandpapir ( korn 180 el. lign ) for
at fjerne en
> evt. resterende fedthinde, foretag dette ved at ligge sandpapiret på et
> flad/lige plan, puds så klodsen til den får en ny pæn overflade, monter
> herefter dine bremseklodser igen !

Hvis klodserne ér blevet forurenede, så prøv at rense dem (til bremsevædske
skulle
vand egentlig være nok i sig selv :-/ ), men glem ikke skivere og calibrene
også!
Tag ud på en større tom parkeringsplads og brems gentagne gange fra højest
opnåelige fart, for at se om varmen trækker bremsevædske ud i en grad så det
forringer bremse-evnen. Hvis du efterfølgende ikke er utilfreds med
bremserne, så
er det vel godt nok at køre med; men du vil givetvis opleve en forbedring
ved førstkommende skifte af bremseklodser :-|

Og så er der lige den helt store alvorlighed:
Bremsevædske på lak virker opløsende (som Bums), og på plast forårsager det
en voldsom efterhærdning, som ender i revner eller regulær pulverisering
=
Så vær sikker på at vædsken ikke kommer på den lakerede(?) fælg, endsige at
du afsætter bremsevædske-fingeraftryk på diverse dele :-|

--
Armand.





Hans Paulin (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-04-03 13:23



Armand wrote:

> Bremsevædske på lak virker opløsende (som Bums), og på plast
> forårsager det en voldsom efterhærdning, som ender i revner
eller
> regulær pulverisering =
> Så vær sikker på at vædsken ikke kommer på den lakerede(?)
fælg,
> endsige at du afsætter bremsevædske-fingeraftryk på diverse
dele :-|

....det er efterhånden mange år siden, at jeg 1. gang hørte om
bremsevædske, som ikke skulle kunne opløse maling - hvad er der
blevet af dét?
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82


Jes Vestervang (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-04-03 21:18



Hans Paulin wrote:
> Armand wrote:
>
>> Bremsevædske på lak virker opløsende (som Bums
>
> ...det er efterhånden mange år siden, at jeg 1. gang hørte om
> bremsevædske, som ikke skulle kunne opløse maling - hvad er der
> blevet af dét?

Er det ikke bare det (vistnok) silikonebaserede DOT5 (eller var det 5.1?) du
tænker på?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506
FZS600 og MTX125R



Hans Paulin (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-04-03 21:25



Jes Vestervang wrote:
>
> Er det ikke bare det (vistnok) silikonebaserede DOT5 (eller var
det
> 5.1?) du tænker på?

....jeg ved skutte, hvad det hedder - læste bare om det for længe
siden, og syntes det var en god idé...
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82


Jes Vestervang (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-04-03 22:14



Hans Paulin wrote:
> Jes Vestervang wrote:
>>
>> Er det ikke bare det (vistnok) silikonebaserede DOT5 (eller var det
>> 5.1?) du tænker på?
>
> ...jeg ved skutte, hvad det hedder - læste bare om det for længe
> siden, og syntes det var en god idé...

Nåmen, så er det jo ikke forsvundet fra handelen
Det er dog ikke alle bremsesystemer der er beregnede til DOT5 :-/
Der er vist (mindst) en ulempe til, men jeg kan ikke lige huske hvad det er.
Der er dog skrevet en del om det her i gruppen, så interesserede kan nok
finde noget om det med <http://groups.google.com>.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506
FZS600 og MTX125R



Hans Paulin (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-04-03 22:28



Jes Vestervang wrote:
>
> Nåmen, så er det jo ikke forsvundet fra handelen

....det var *rimelig* længe siden jeg hørte om det 1. gang...bob
bob...over 20 år siden...

> Det er dog ikke alle bremsesystemer der er beregnede til DOT5
:-/

....nå, okay - det vidste jeg ikke...

> Der er vist (mindst) en ulempe til, men jeg kan ikke lige huske
hvad
> det er. Der er dog skrevet en del om det her i gruppen, så
> interesserede kan nok finde noget om det med
> <http://groups.google.com>.

....jepper...

....har dog vænnet mig til ikke at svine med mit DOT4...
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82


Bjørn S (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 20-04-03 23:00


"Hans Paulin" <his@it.dk> skrev
>
>
> ...det var *rimelig* længe siden jeg hørte om det 1. gang...bob
> bob...over 20 år siden...
>

Jeg var borti noget for ca 15 år siden, da jeg for en kort periode var ansat
i forsvaret i Norge.
Mener det var Castrol som leverede det vi brugte.
Den gang blev det brugt på hærens reservemateriel, det var gamle GMC,
jeeper, landrovere ++ nogle helt tilbage fra 43-45 som kom med Marshal -
hjælpen, andet var fra -70 og op.
Køretøjerne stod opmagasinert mange steder og skulle typisk bruges 1 - 2
gange for året i forbindelse med rep-øvelser for hæren og hjemmeværnet.

Pointen den gang med siliconebremsevædske var at det ikke optog vand, og
derfor ikke forårsaget rust i bremsecylindrene.
Det fungert tilsyneladende fint, men det havde en tendens med at lave
luftbobler i systemet ved bremsearbejde / lufting og den slags, f.eks hvis
man trykket for hurtigt på pedalen ved udluftning, og skete det, var det
bare at vænte til næste dag, så "skummet" kunne lægge sig.
Det blev også sagt at det var ideelt til veteranbiler (sikkert også fordi de
sjælden var i brug).

Senere har jeg ikke hørt om det, så det har måske nogle negative egenskaber
som gør den mere almindelige bremsevædske bedre egnet til f.eks MC ?
--
/Bjørn



Hans Paulin (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-04-03 23:09



Bjørn S wrote:

snip

> Senere har jeg ikke hørt om det, så det har måske nogle
negative
> egenskaber som gør den mere almindelige bremsevædske bedre
egnet til
> f.eks MC ?

....ka godt være - osse sådan, som du beskriver det...

....mener, at jeg i sin tid læste en lille notits om det i MOTOR -
uden nogen detaljer - andet, end at det ikke tog lakken...
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82


GERT BO THORGERSEN (21-04-2003)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 21-04-03 09:41


Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b7u3ft$cum$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Armand wrote:
>
> > Bremsevædske på lak virker opløsende (som Bums), og på plast
> > forårsager det en voldsom efterhærdning, som ender i revner
> eller
> > regulær pulverisering =
> > Så vær sikker på at vædsken ikke kommer på den lakerede(?)
> fælg,
> > endsige at du afsætter bremsevædske-fingeraftryk på diverse
> dele :-|
>
> ...det er efterhånden mange år siden, at jeg 1. gang hørte om
> bremsevædske, som ikke skulle kunne opløse maling - hvad er der
> blevet af dét?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> Suzuki 1100 E(Z) -82
>
Jo jeg mener da bestemt at den bremsevædske som ikke er vandadhæsiv
(vandtiltrækkende) som almindelig bremsevæske stadig eksisterer og så vidt
jeg husker er det vist Rools-Roce og så en fransk bil der bruger den. Men
man kan ikke skifte/gå den ene eller anden vej med mellemde to typer
bremsevæsker da der vist kan blive problemer med pakningsringes materialer.
Jeg læste om den omtalte bremsevæske i Fred Puhn:"Brake Handbook" fra
HPBooks som jeg købte for 5 år siden.

Mvh
Gert Thorgersen



Hans Paulin (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 21-04-03 10:18



GERT BO THORGERSEN wrote:
>>
> Jo jeg mener da bestemt at den bremsevædske som ikke er
vandadhæsiv
> (vandtiltrækkende) som almindelig bremsevæske stadig eksisterer

snip

....'kay...
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82


GERT BO THORGERSEN (21-04-2003)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 21-04-03 11:26

GERT BO THORGERSEN <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
news:b80b1p$33s$1@news.loxinfo.co.th...
>
> Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b7u3ft$cum$1@news.cybercity.dk...
> >
> >
> > Armand wrote:
> >
> > > Bremsevædske på lak virker opløsende (som Bums), og på plast
> > > forårsager det en voldsom efterhærdning, som ender i revner
> > eller
> > > regulær pulverisering =
> > > Så vær sikker på at vædsken ikke kommer på den lakerede(?)
> > fælg,
> > > endsige at du afsætter bremsevædske-fingeraftryk på diverse
> > dele :-|
> >
> > ...det er efterhånden mange år siden, at jeg 1. gang hørte om
> > bremsevædske, som ikke skulle kunne opløse maling - hvad er der
> > blevet af dét?
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Hans
> > Suzuki 1100 E(Z) -82
> >
> Jo jeg mener da bestemt at den bremsevædske som ikke er vandadhæsiv
> (vandtiltrækkende) som almindelig bremsevæske stadig eksisterer og så vidt
> jeg husker er det vist Rools-Roce og så en fransk bil der bruger den. Men
> man kan ikke skifte/gå den ene eller anden vej med mellemde to typer
> bremsevæsker da der vist kan blive problemer med pakningsringes
materialer.
> Jeg læste om den omtalte bremsevæske i Fred Puhn:"Brake Handbook" fra
> HPBooks som jeg købte for 5 år siden.
>
> Mvh
> Gert Thorgersen
>
Jeg må vist korrigere/rette noget af det jeg ovenfor skrev. Da jeg slog op i
ovennævnte bog stod der bl.a. på side 64: "DOT 3 and DOT 4 specifications
are for glycol-based brake fluid and DOT 5 is for silicone". Og på næsteside
bl.a.: "Also,silicone fluid will not damage the paint on your car if
spilled". Og samtidig så er DOT 5 ikke vandtiltrækkende (vandadhæsiv)
kontra 3 og 4.
For at skifte fra 3 eller 4 til 5 skiver han at hele bremsesystemet skal
renses igennem med sprit.

Mvh
Gert Thorgersen





Armand (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-04-03 11:56


GERT BO THORGERSEN <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
news:b80h5k$623$1@news.loxinfo.co.th...
>
> ..ovennævnte bog stod der bl.a. på side 64: "DOT 3 and DOT 4
specifications
> are for glycol-based brake fluid and DOT 5 is for silicone".
......."Also,silicone fluid
> will not damage the paint on your car if spilled". Og samtidig så er DOT
5 ikke
> vandtiltrækkende (vandadhæsiv) kontra 3 og 4.
> For at skifte fra 3 eller 4 til 5 skiver han at hele bremsesystemet skal
> renses igennem med sprit.

Ergo:
Sprit er sagen når man skal rense spildt bremsevædske af!
Rindende vand er til gengæld stadig den bedste (qua nærmeste!) expres-hjælp
i situationen, og det skal findes i at bremsevædsken er vandadhæsiv og
derfor ikke skyer påhældt vand, men derimod lader sig mixe med den, akkurat
som når man spuler motorrens af!

--
Armand.




Hans Paulin (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 21-04-03 12:14



GERT BO THORGERSEN wrote:

> For at skifte fra 3 eller 4 til 5 skiver han at hele
bremsesystemet
> skal renses igennem med sprit.

....interessant!
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82




Armand (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-04-03 11:46


GERT BO THORGERSEN <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
news:b80b1p$33s$1@news.loxinfo.co.th...
>
> jeg husker er det vist Rools-Roce og så en fransk bil der bruger den.

Øheh!

Rolls Royce har rigtigt nok noget til fælles med franskmændene, derved at RR
kører med Citröens hydropneumatiske system; men eftersom at dette indebærer
at både affjedring og bremser understøttes af en central pumpe, bruges der
en vædske der nærmere er hydraulikolie end bremsevædske!
Efter sigende er der flere Citröen-ejere der har måttet til tegnebogen netop
fordi de efterfyldte med bremsevædske, og dét er pakningerne i systemerne
ikke beregnet til =

Så det er nok ikke derfra din erindring stammer :-/

Uden at have kigget på Google-Nyheder, mener jeg at erindre at Tommy Rønn
engang undsagde silicone-vædsken omkring at den, trods det at den ikke optog
vand, alligevel let lod sig "slide" ned til et lavt kogepunkt!
Man kan selv informere sig grundigere ved at søge på alle(!) gruppens indlæg
på:
http://groups.google.com/groups?hl=da&q=dk.fritid.motorcykel

--
Armand.





Armand (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-04-03 11:58



GERT BO THORGERSEN <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
news:b80b1p$33s$1@news.loxinfo.co.th...
>
> jeg husker er det vist Rools-Roce og så en fransk bil der bruger den.

Øheh!

Rolls Royce har rigtigt nok noget til fælles med franskmændene, derved at RR
kører med Citröens hydropneumatiske system; men eftersom at dette indebærer
at både affjedring og bremser understøttes af en central pumpe, bruges der
en vædske der nærmere er hydraulikolie end bremsevædske!
Efter sigende er der flere Citröen-ejere der har måttet til tegnebogen netop
fordi de efterfyldte med bremsevædske, og dét er pakningerne i systemerne
ikke beregnet til =

Så det er nok ikke derfra din erindring stammer :-/

Uden at have kigget på Google-Grupper, mener jeg at erindre at Tommy Rønn
engang undsagde silicone-vædsken omkring at den, trods det at den ikke optog
vand, alligevel let lod sig "slide" ned til et lavt kogepunkt!
Man kan selv informere sig grundigere ved at søge på alle(!) gruppens indlæg
på:
http://groups.google.com/groups?hl=da&q=dk.fritid.motorcykel

--
Armand.







Allan Bojesen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 21-04-03 13:26

Armand wrote:
> GERT BO THORGERSEN <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
> news:b80b1p$33s$1@news.loxinfo.co.th...
> Efter sigende er der flere Citröen-ejere der har måttet til
> tegnebogen netop fordi de efterfyldte med bremsevædske, og dét er
> pakningerne i systemerne ikke beregnet til =

Citroen skriver selv, at hvis efterfyldning er nødvendig og den normale HLM
hydraulikolie ikke forefindes, skal der anvendes motorolie. Selvfølgelig med
efterfølgende rensning af systemet, men den kan fint køre med det.

Allan Bojesen



John (20-04-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 20-04-03 18:01


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis klodserne ér blevet forurenede, så prøv at rense dem (til
bremsevædske
> skulle
> vand egentlig være nok i sig selv :-/ ), men glem ikke skivere og
calibrene
> også!


Vand, hhmmm ...skulle det være i stad til at trække bremsevædsken ud af
belægningen ? tror jeg ikke på !

Hvis den bremsevædske der evt. er trukket ind i belægningen skal opløses og
drives ud så skal der rensebenzin ( evt. anden opløsende og rensende
vædske ) til, da det er i stand til at trække ind i klodsens belægning
........= det bedste resultat !!!!

John



Ib Jakobsen (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 20-04-03 18:06

John wrote:

> Vand, hhmmm ...skulle det være i stad til at trække bremsevædsken ud af
> belægningen ? tror jeg ikke på !

Den kan være god nok. Vand kan som bekendt optage vand. Prøv at hælde en sjat
bremsevæske ned i vand. Det skiller ikke ad. Om den så også gælder ved en high
tech silikonebaseret bremsevæske ved jeg ikke.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



H@n$ (20-04-2003)
Kommentar
Fra : H@n$


Dato : 20-04-03 10:55

> Jeg har fået et lidt akut problem. Jeg skiftede (for første gang selv)
> bremsevædske på cyklen i går, og fik klumret lidt i det foran, så der røg
en
> del bremsevædske ned over begge kalibre, og muligvist ind under dækslet
til
> klodserne.
>
> Hvad gør jeg, hvis der er kommet bremsevædske på klodserne? Er de kaput,
er
> det lige meget, skal de renses eller hvad?
>
> Jeg havde planlagt at køre en længere (nødvendig) tur hen på
eftermiddagen,
> men tør ikke rigtig før en ovenstående er afklaret, så jeg håber på et
svar.

Prøv at rense dem i sprit , ikke det man drikker

Mvh Hans



Bjørn S (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 20-04-03 11:02


"H@n$" <h@ns.dk> skrev
>
> Prøv at rense dem i sprit , ikke det man drikker
>

Ja, det hjæper på overfladen, men har de først fået endel bremsevædke er der
intet andet som hjælper end at skifte dem.
Problemet er at klodserne er meget porøse, og suger bremsevædsken til sig.
Når du pudser af dem, og eventuelt vasker dem med sprit kan de se tørre og
pene ud på overfladen, men li' så snart de bliver varme sveder de vædsken ud
igen. Jeg har såmend forsøgt (og mange før mig) at varme nogle klodser med
skærebrænder, vaske dem med sprit, varme, vaske, slibe, men aligevel kommer
det tilbage.

--
/Bjørn



Morten Juel (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 20-04-03 21:50

> Hvad gør jeg, hvis der er kommet bremsevædske på klodserne? Er de kaput,
er
> det lige meget, skal de renses eller hvad?

Skift dem, lad være med at lege med dit liv for de par 100,- sådan nogle
klodser koster..
Det fedtede væske trænger ind i klodsen, og den er ødelagt..
jeg har prøvet at få forgaffelolie på mine 2dage gamle klodser, og det er
bare ud til højre med dem !
Sur røv, men jeg vil ikke risikere noget !

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Bent Erik Thomsen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 21-04-03 23:14

Morten Juel wrote:
>> Hvad gør jeg, hvis der er kommet bremsevædske på klodserne? Er de
>> kaput, er det lige meget, skal de renses eller hvad?
>
> Skift dem, lad være med at lege med dit liv for de par 100,- sådan
> nogle klodser koster..
> Det fedtede væske trænger ind i klodsen, og den er ødelagt..
> jeg har prøvet at få forgaffelolie på mine 2dage gamle klodser, og
> det er bare ud til højre med dem !
> Sur røv, men jeg vil ikke risikere noget !

Ja hvis det er motorcyklens klodser (og ikke dine egne) vil jeg også stemme
for en udskiftning

mvh

--
Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)
bmt@poet.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste