Hjælp..... CBR900 Fireflad!!!!!!!!
Fra : Carlo Pedersen

Dato : 18-04-03 21:06

Nu har den fandens Fireblade, brændt min ensretter af igen, er der nogen der
kan hjælpe mig, det er anden gang den gør det inden for et år, hvad kan få
den til det????????????????

Mvh
carlo_p@privat.dk ham som er meget tæt på at sælge en Honda for en
slikkepind!!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-04-03 10:21

> [...]
der
> kan hjælpe mig, det er anden gang den gør det inden for et år, hvad kan få

Hej Carlo

Dårlige forbindelser, meget ir i stikkene, dårligt batteri.

Jeg ville købe en ensretter fra Schnabel i Kronborgsgade i KBH. De holder
noget længere end de originale.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Carlo Pedersen

Dato : 19-04-03 11:00

Cyklen har fået nyt batteri og vi gik stikkende igennem da vi skiftede den
sidste ensretter, der er ikke noget andet der kan få sådan en til at stå
af????

det er en 93 model, er det en svaghed de har???

har du et telefon nummer til Schnabel???

Fra : Anneli

Dato : 21-04-03 21:49

"Carlo Pedersen" <carlo_p@privat.dk> skrev i en meddelelse

> har du et telefon nummer til Schnabel???

ES Elektro
Kronborggade 5, st th
2200 København N
tlf. 35 85 40 80

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-04-03 21:56

> det er en 93 model, er det en svaghed de har???
> har du et telefon nummer til Schnabel???

Hej Carlo

Adressen er:
E.S. Elektro/Erik Schnabel
Kronborggade 5
2200 København N
Tlf. 3585-4080

Hav kontanter med ( lige under 1000kr). Han er modstander af dankort.

Jeg kender ingen cykler der ikke brænder laderelæer af med mellemrum. Du
lyder dog til at være mere uheldig end gennemsnittet. Min XJ 600 brændte
laderelæer med ca. 10.000km mellemrum. Min CBR købte jeg med brændt
laderelæ. Der monterede jeg straks et Schnabel relæ. Det kontrollerer jeg
ved hvert service (6000km) Der har nu holdt 40.000km.

Det der brænder relæet af er varme. Du kan e.v.t. montere en CPU blæser på
den for at holde temperaturen nede.

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.

Fra : flemsus

Dato : 19-04-03 12:24

"Carlo Pedersen" <carlo_p@privat.dk> wrote in message
> [...]
der
> kan hjælpe mig, det er anden gang den gør det inden for et år, hvad kan få

Nogle har det samme problem på VFR. Sagen er vist nok at den bliver for
varm, jeg så engang en vejledning inde på VFR.dk om hvordan man monterede en
kabinetblæser på ensretteren.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-04-03 20:47

Det har i en periode (1997-2002) vist været et problem på flere Honda'er
(min egen ubekræftede teori).

Problemet, tror jeg, er at det bliver meget varmt, og det har svært ved at
komme af med varmen. Det burde måske moteres på en køleplade. Det har jeg
liggende som et projekt engang i fremtiden.

På min BB, kunne jeg bruge laderelæet fra en CBR600 F3 (mener jeg at kunne
huske), det fungere nu på 3. sæson uden problemer. Jeg brændte 3 af de
originale af, og selvom det var på garanti, er det træls at mangle strøm.

Måske du kan gøre det samme. Men jeg giver ingen garanti, men din forhandler
kan sikkert hjælpe dig med at finde ud af om det har samme forbindelser.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.