Service på RD3½ - forespørgsel
Fra : wheeler

Dato : 17-04-03 11:13

Efter et veloverstået - men dyrt - mareridt er tiden kommet til alm.
vedligehold/servicering af RD'eren.

Tror emnet har været oppe og vende, men hvilken gearolie kan anbefales til
en LC II-model (haynes foreskriver 10/30, men er der et (bedre) alternativ,
og hvor køber jeg i DK?.
NB. Den fedtede kun en anelse i koblingen da den fik tæsk i efteråret!

Mht. oktan-valg/med eller uden "bly" - Jeg kører problemfrit med 95
"bly"fri - kan jeg gå ned på en 92 oktan?

Jens B kører vist på 98 "bly", men er det ikke over-kill?

Pft.

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-04-03 12:27

> Jens B kører vist på 98 "bly", men er det ikke over-kill?

Rettere spild af penge!

mvh Tommy Fer

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 17-04-03 14:36

Tommy Fer wrote:

> Rettere spild af penge!

Hehe, gid det var så vel. Min kompression er noget højere end standard, så
det er desværre nødvendigt...
Jeg hælder dog ikke "bly" på, det er det ingen grund til, jeg skal bare have
dråber der ikke selvantænder.
Til gengæld er den så sjov at køre på...

Jens
RD

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-04-03 16:12

"Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)" <xxx@blaabjerg.net>
skrev i en meddelelse news:k5yna.56$Pq.30@news.get2net.dk...

> [...]
have
> dråber der ikke selvantænder.
> Til gengæld er den så sjov at køre på...

*gg* Det var da rart at høre at det ikke er klasikeren " Jeg syntes den går
bedre i tomgang"

sorry for den lille sviner....

mvh Tommy Fer
"Det burde være i Tjekkiet og køre race...... Men sådan et pas kan blive væk
!! ARGH! "

Fra : Stig Christiansen

Dato : 17-04-03 17:26

> mvh Tommy Fer
> "Det burde være i Tjekkiet og køre race...... Men sådan et pas kan blive
væk
> !! ARGH! "

hmm, det er muligt at få udstedt pas "on-the-spot" på politistationen i
Kastrup lufthavn hvis det altså ikke er for sent for dig nu...

/Stig

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-04-03 17:32

"Stig Christiansen" <stigc@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> væk
> >

> hmm, det er muligt at få udstedt pas "on-the-spot" på politistationen i
> Kastrup lufthavn hvis det altså ikke er for sent for dig nu...
>
> /Stig

TAK.. men desværre for sent, ringede rundt omkring, ingen havde info
deromkring... desværre.... bittert, men de har sikkert lukket på en
helligdag

mvh Tommy Fer

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 17-04-03 17:31

Tommy Fer wrote:
> *gg* Det var da rart at høre at det ikke er klasikeren " Jeg syntes
> den går bedre i tomgang"
> sorry for den lille sviner....

Hehe, det gør den faktisk. Jeg kan dog ikke tro andet, end det er fordi det
er nødvendigt med 98...

Jens
RD

Fra : Hekto

Dato : 18-04-03 11:51

In article <nbwna.19508$y3.1803896@news010.worldonline.dk>, Tommy Fer
says...

> Rettere spild af penge!
>
> mvh Tommy Fer

Ikke helt! ... der er fare for at benzin/luft-blandingen detonerer,
istedet for at forbrænde (meget hurtigt).
Svarer lidt til tændingsbanken, og tager livet af en 2T-motor. Det
ødelægger cylinder og stempelkrone, samt topstykket, når det går rigtig
galt.
Er et almindeligt fænomen på rigtig højt hylende 2T'er.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 17-04-03 14:43

wheeler wrote:
> [...]
> (bedre) alternativ, og hvor køber jeg i DK?.
> NB. Den fedtede kun en anelse i koblingen da den fik tæsk i efteråret!

Er der ikke sagt hvad der skal siges her?
1. Brug "Silkolene light gear oil", den fra mc-nøglen. Du kan naturligvis
bruge alt muligt andet, men den virker og er ikke dyr.
2. Lav et alu-skjol til at beskytte din YPVS.
3. Pil dit bagtøj fra hinanden, rens og smør hvad der kan reddes. Skift
resten.
Du kan evt. købe dette sæt på ebay:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2411501620&category=10490

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-04-03 21:17

wheeler wrote:
> Mht. oktan-valg/med eller uden "bly" - Jeg kører problemfrit med 95
> "bly"fri - kan jeg gå ned på en 92 oktan?

Jeg har idag tanket 92 hos OK, (de kører efter oplysninger fra en
pålidelig kilde med 95 på både 92 og 95-tanken).. det kørte
knallerten på uden problemer :)

// Hans
--
Desert Eagle .50 hardballpistol med blowback og hopup og sådan
til salg for højeste bud over 1000, mail for billeder.