Fordele ved indrg. som veteran?
Fra : JD

Dato : 23-03-01 08:06

Hvad er der for fordele og ulemper ved at registrere sin motorcykel som
veterancykel?
Og hvor er det lige grænsen går mellem klassisk, veteran og vintage?

JD

Fra : Armand

Dato : 27-03-01 11:32

JD <jd@mail.tele.dk> skrev i en news:99es95$2llt$1@tnews.inet.tele.dk...
> Hvad er der for fordele og ulemper ved at registrere sin motorcykel
som
> veterancykel?

Registrerings og vægt -afgiften!

--
Armand.

Fra : J@n DOSd@l

Dato : 28-03-01 16:28

Ok Armand, jeg formulerede mig lidt kort, så ang. registrering og vægtafgift
var jeg klar over, men hvad indebærer det at registrere den på denne måde
udover registrering og vægtafgift, for hvis man blot kan kører på den som
førhen uden nogen form for begrænsning, så vil det da være tosset hvis ikke
alle med en så gammel MC indregistrede den som veteran, og jeg har da talt
med flere som ikke har gjort det, hvorfor ved jeg ikke, og det er det jeg
er nysgerrig efter at vide.

J@n
Flh

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

Fra : Michael Petersen

Dato : 29-03-01 00:31

On Wed, 28 Mar 2001 17:27:53 +0200, "J@n DOSd@l"
<dosdal@post3.tele.dk> wrote:

- klip -
> [...]
>førhen uden nogen form for begrænsning, så vil det da være tosset hvis ikke
>alle med en så gammel MC indregistrede den som veteran

det kan man desværre heller ikke.
Nu kender jeg kun Provinzial's regler, men der må man kun bruge
motorcyklen til 'lejlighedsvis' kørsel, altså ikke hver dag, og der må
max køres 6000 Km om året, desuden skal den stå i aflåst garage.
mon ikke de andre forsikringsselskaber har nogle lignende regler?

Michael
Nimbus Årgang '48

Fra : Armand

Dato : 29-03-01 02:34

J@n DOSd@l <dosdal@post3.tele.dk> skrev i en
> [...]
> førhen uden nogen form for begrænsning, så vil det da være tosset hvis
> ikke alle med en så gammel MC indregistrede den som veteran,

Primo:
En dansk motorcykel der efterhånden er gået hen og blevet veteran, er jo
allerede indregistreret, hvorved der intet er at spare på reg.
afgift-siden!

Secundo:
I forhold til bil-branchen, er der for en motorcykel, ikke betragtelige
beløb at spare i vægtafgift, efter at modellen har passeret
vetaran-grænsen!

Ultimo:
Omkring brugsmønsteret, har jeg indtrykket at det er (veteran-)
forsikringen som sætter begrænsningen!
Man kan måske få en veteran-mc forsikret billigt; men mister derved
fuldt brugs-mønster :-/

Om veteran-forsikring:
Informer dig nærmere på en af de veteran-klubbers sites, som er linket
på Runa's hjemmeside!
Runa-link? Desværre ikke; men søg såvel her på gruppen, som på en
søgemaskine, og du finder det hurtigt!!

--
Armand.