Skrøne eller ej
Fra : Palle [2720]

Dato : 15-04-03 20:03

Jeg står med en lille Honda som skal synes årgang 1974 det er en 6v tingest
som man ikke længre laver pære til man kan så få en ny fatning men så
forsvinder positionslyset.

Her kommer så historien x siger at på ældre mc <1977 behøver der ikke være
positions lys hvis de ikke overstiger 125 ccm og 120 kg egenvægt

Hvis dette er sandt så slipper jeg for at montere en nødlampe under
forlygten

evt link til dokumentation

mange tak

mvh Palle

Honda ST50G

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-04-03 20:22

"Palle [2720]" wrote:

> Hvis dette er sandt så slipper jeg for at montere en nødlampe under
> forlygten
>
> evt link til dokumentation

http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/pdf_sbi/afsnit06.pdf

Læs lige afsnit 6.01.010. Men om den holder ved jeg ikke. Hvis linket et delt,
så må du klippe og klistre et par gange.

Ib Jakobsen

Fra : Per L

Dato : 15-04-03 20:22

"Palle [2720]" <lord_farquard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> positions lys hvis de ikke overstiger 125 ccm og 120 kg egenvægt
>
> Hvis dette er sandt så slipper jeg for at montere en nødlampe under

Jeg tror bestemt du stadig kan få pærer.... er da ikke 100% sikker, men det
ville undre mig meeeeget hvis ikke der et eller andet sted var en der solgte
den slags.. - Havd3e jo været fint hvis jeg ku komme med en adresse . men
sorry!

VH Per

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 15-04-03 20:25

´Nu aner jeg ike noget om den model, men hvad med at fuske noget ind fra en
knallert? Fx. en fatning fra en Yamaha FS-1, du får stumper til den smidt i
nakken, og det er også 6V.
Bare en tanke

Tobias

Fra : Jens Jessen

Dato : 16-04-03 05:59

Enhver Nimbus forhandler har den slags. Prøv f.eks. Århus Nimbus. Eller
www.cms.nl

Journalist Jens Jessen (Djf)
Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
Mobil + 45 2073 7471

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 16-04-03 07:51

Palle [2720] wrote:
> [...]
> være positions lys hvis de ikke overstiger 125 ccm og 120 kg egenvægt
>
> Hvis dette er sandt så slipper jeg for at montere en nødlampe under

Det gælder sig at ethvert motorkøretøj skal følge detailforskrifterne for
motorkøretøjer for den dato den første indregistrering af køretøjet er
foretaget...

Problematikken opstår når man har cykler ældre end (juli?) 1977, da det er
her den første detail forskrift bliver nævnt i dansk lovgivning. Før dette
gør synshallen efter 'skøn og vurdering'...

om de tager det som et must eller ej ved jeg ikke, men jeg vil stærkt gå ud
fra at man slipper igennem - dog med en anmærkning

Mikkel .. harley... 31/12-55... årgang 42... snart til syn *gys*

Fra : Martin Frederiksen

Dato : 16-04-03 09:46

> Mikkel .. harley... 31/12-55... årgang 42... snart til syn *gys*

Nåeh ja. Hvordan er det nu.

Hvis jeg husker ret:
Veteran - Periodisk syn, første gang 40 år efter første registrering, og
derefter hvert 8. år har jeg ret?

Mvh Martin Frederiksen - Jawa 350 red-style - Snart med kåbe ;)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-04-03 12:32

Martin Frederiksen wrote:

> Nåeh ja. Hvordan er det nu.
>
> Hvis jeg husker ret:
> Veteran - Periodisk syn, første gang 40 år efter første registrering, og
> derefter hvert 8. år har jeg ret?

Næ. Der er ikke periodesyn på mc'er.

Ib Jakobsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-04-03 12:37

Mikkel Knudsen wrote:

> Problematikken opstår når man har cykler ældre end (juli?) 1977,

Næsten, maj. Sammen med den nye færdselslov.

> da det er her den første detail forskrift bliver nævnt i dansk lovgivning.
> Før dette
> gør synshallen efter 'skøn og vurdering'...

Før den tid var der da også regler.

> Mikkel .. harley... 31/12-55... årgang 42... snart til syn *gys*

Held og lykke. Hvad har den lavet mellem '42-'55?.

Ib Jakobsen