/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GSX 750F - Ny udstødning
Fra : BorreBoy


Dato : 15-04-03 13:26

Hejsa.

Jeg har den nævnte maskine, og synes lyden med den originale potte, er noget
tam.
Jeg vil gerne ha' en dybere fed lyd, uden at det skal overdrives. Er der
nogen, som kan anbefale mig en? Regner med noget til 3-4000kr.

Jeg har snakket med nogle forskellige forhandlere, og får forskellige svar
angående omdysning. Nogle siger det med sikkerhed ikke er nødvendigt, andre
er lige så sikker på det modsatte... Svært for en amatør som mig at forholde
sig til.

Gode råd er velkomne



--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.



 
 
Moller (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 15-04-03 13:51

> Jeg vil gerne ha' en dybere fed lyd, uden at det skal overdrives. Er der
> nogen, som kan anbefale mig en? Regner med noget til 3-4000kr.

Sku nok kunne findes til den pris.

> Jeg har snakket med nogle forskellige forhandlere, og får forskellige svar
> angående omdysning. Nogle siger det med sikkerhed ikke er nødvendigt,
andre
> er lige så sikker på det modsatte... Svært for en amatør som mig at
forholde
> sig til.

Tjaaa... jeg gætter på at lydmuren er en af dem som har nævnt det at den
ikke skal omdysses...

I de fleste tilfælde skal der omdysses, mens i andre tilfælde skal der
ikke... men under alle omstændigheder, skal den køre optimalt, skal der
omdyses.

f.eks. GSF 1200 kan man uden at være nervøs sætte en anden potte på uden
omdysning... men hvis man skal ha den til at køre bedre af det, så er
omdysningen det værd...

Et andet tilfælde var at Lydmuren sagde til en af mine bekendte at hun
ikke skulle ha den omdysset da hun fik anden potte på en gammel oliekølet
gixxer 750 ... den kørte af L... til efter den kom på, samt kortere på
Literen.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi... som skal ha dyset om efter ny Effect-potte :)
Suzuki GSF 1200 S ... skal dyses om pga. db tunning, og for fedt
jet-kit.



Henrik Nielsen - Rap~ (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 15-04-03 15:16

Personligt ville jeg altid omdysse hvis man sætter en mere åben potte på. Så
er man da sikker på at den kører optimalt. Det er muligt man kan undlade
det, men jeg ville ikke.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



John (15-04-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 15-04-03 19:54


"BorreBoy" <borreYYY@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har den nævnte maskine, og synes lyden med den originale potte, er
noget
> tam.
> Jeg vil gerne ha' en dybere fed lyd, uden at det skal overdrives. Er der
> nogen, som kan anbefale mig en? Regner med noget til 3-4000kr.

Både Devil, Cobra og Eagle kan findes fra. 3300 - 4300,- afhængig af type,
dog vil jeg sige at støjniveauet øges så det efter min mening bliver
trættende i længden, specielt ved længere køreture ( den jeg prøvede ),
meeeenn ...det er selvfølgelig et spørgsmål om hvem man er og hvad man kan
lide, selv er jeg mere til den originale dæmper, der er meget tyst

> Jeg har snakket med nogle forskellige forhandlere, og får forskellige svar
> angående omdysning. Nogle siger det med sikkerhed ikke er nødvendigt,
andre
> er lige så sikker på det modsatte... Svært for en amatør som mig at
forholde
> sig til.

Jeg er meget enig med Henrik Nielsen i at omdysning er fornuftigt, evt. kan
du jo købe et Jetkit når du er igang, det giver samtidig en anelse mere
effekt og er efter sigende perfekt i kombination med en effektpotte !

V.H John Kramme - GSXF0,6L
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=236





BorreBoy (15-04-2003)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 15-04-03 20:13


"John" <kramsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e9c5522$0$4371$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "BorreBoy" <borreYYY@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Jeg har den nævnte maskine, og synes lyden med den originale potte, er
> noget
> > tam.
> > Jeg vil gerne ha' en dybere fed lyd, uden at det skal overdrives. Er der
> > nogen, som kan anbefale mig en? Regner med noget til 3-4000kr.
>
> Både Devil, Cobra og Eagle kan findes fra. 3300 - 4300,- afhængig af type,
> dog vil jeg sige at støjniveauet øges så det efter min mening bliver
> trættende i længden, specielt ved længere køreture ( den jeg prøvede ),
> meeeenn ...det er selvfølgelig et spørgsmål om hvem man er og hvad man kan
> lide, selv er jeg mere til den originale dæmper, der er meget tyst

Det er bestemt heller ikke fordi jeg vil ha' noget der brøler. Jeg synes
bare den, på nuværende tidspunkt, lyder som en pivende symaskine

> > Jeg har snakket med nogle forskellige forhandlere, og får forskellige
svar
> > angående omdysning. Nogle siger det med sikkerhed ikke er nødvendigt,
> andre
> > er lige så sikker på det modsatte... Svært for en amatør som mig at
> forholde
> > sig til.
>
> Jeg er meget enig med Henrik Nielsen i at omdysning er fornuftigt, evt.
kan
> du jo købe et Jetkit når du er igang, det giver samtidig en anelse mere
> effekt og er efter sigende perfekt i kombination med en effektpotte !

Ja ja. Som sagt er jeg ikke ude efter effekt, bare lidt lyd
(Hvad koster sådan et kit???)



Allan Bojesen (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 15-04-03 21:50

BorreBoy wrote:
> Jeg har den nævnte maskine, og synes lyden med den originale potte,
> er noget tam.
> Jeg vil gerne ha' en dybere fed lyd, uden at det skal overdrives. Er
> der nogen, som kan anbefale mig en? Regner med noget til 3-4000kr.

Hollandske BSM http://www.bsm-exhausts.com/ laver forskellige potter til
mellem 2600,- og 3500,-. Nogle af dem kan monteres med en såkaldt
db-killer - om ikke andet så for et syns skyld Har ikke selv erfaring
med dem.

> Jeg har snakket med nogle forskellige forhandlere, og får forskellige
> svar angående omdysning. Nogle siger det med sikkerhed ikke er
> nødvendigt, andre er lige så sikker på det modsatte... Svært for en
> amatør som mig at forholde sig til.

Hvis jeg satte en mere åben potte på, ville jeg altid få den
checket/omdyset.

Allan Bojesen



Dennis Hellan Peders~ (15-04-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 15-04-03 23:33


"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3e9c6f5b$0$119$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hvis jeg satte en mere åben potte på, ville jeg altid få den
> checket/omdyset.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hej.

Jeg har også fået at vide, at det ikke skulle være nødvendigt med en
omdysning ! ?

Og er direkte blevet frarådet at sætte et jet-kit på !, da det
angiveligt skulle 'ødelægge' den dejlige 'bund' der er i en 1200
Bandit,
og at det ville bare flytte kræfterne op i omdrejningerne ! ????

Til Thomas.

Holtug Mc http://www.holtugmc.dk/ , sælger en Motad Venom til 2600,--
Kr !!

På deres side står der at det ikke er nødvendigt med en omdysning !

Ellers kik her http://www.louis.de
der har jeg lige bestilt en Streetfigter slip-on til min
Pris: 159,95 Euro + 6,50 Euro i forsendelse = 1250 dk. kr ......!!
Til den pris, kan den holde så længe den kan , og så ryger den over
venstre skulder


--
Hilsen
Dennis Pedersen
GSF 1,2 N
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66











Armand (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-03 11:13


Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en
news:b7i193$epi$1@news.net.uni-c.dk...
>
> Holtug Mc http://www.holtugmc.dk/ , sælger en Motad Venom til 2600,--
> Kr !! På deres side står der at det ikke er nødvendigt med en omdysning !

De vil jo sælge, ikk?
Det skulle ikke undre mig om de har ondog meget let til at melde "det kunne
godt være at en inddysning ville forbedre dit og dat" efter(!) at røret er
solgt og monteret
:-/

Alt andet lige køber folk åbne udstødninger i forventning om mer-ydelse; men
hvis ikke at motoren får lidt mere at leve af (=en større hoveddyse), hvoraf
skal denne mer-ydelse så komme? :-/

En efterfølgende rulning med CO-test vil under alle omstændigheder give én
vished for om det er "godt nok" eller om man for yderligere udgift (á en
inddysning) kan hente noget ekstra :-|

> Ellers kik her http://www.louis.de
> der har jeg lige bestilt en Streetfigter slip-on til min
> Pris: 159,95 Euro + 6,50 Euro i forsendelse = 1250 dk. kr ......!!
> Til den pris, kan den holde så længe den kan , og så ryger den over
> venstre skulder

Og netop 1,2'eren er en af de modeller der rykker mest blot den slipper for
den originale udstødning!

--
Armand.






Dennis Hellan Peders~ (18-04-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 18-04-03 23:18


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b7jad4$1185$6@news.cybercity.dk...
>
> Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en
> news:b7i193$epi$1@news.net.uni-c.dk...
> >
> > Ellers kik her http://www.louis.de
> > der har jeg lige bestilt en Streetfigter slip-on til min
> > Pris: 159,95 Euro + 6,50 Euro i forsendelse = 1250 dk. kr ......!!
> > Til den pris, kan den holde så længe den kan , og så ryger den
over
> > venstre skulder
>
> Og netop 1,2'eren er en af de modeller der rykker mest blot den
slipper for
> den originale udstødning!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ja, det må man sige, den gik fra 97,5 hk til 110,6 hk, bare ved at
skifte udstødningen , og i tilgift en flot udglatning af kurven !
Så 13 hk mere, det er sq rimeligt godt gået ,for 1250 bobs + to gange
rulning = 400 bobs


--
Hilsen
Dennis Pedersen
GSF 1,2 N
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66






Moller (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-04-03 21:15

> Ja, det må man sige, den gik fra 97,5 hk til 110,6 hk, bare ved at
> skifte udstødningen , og i tilgift en flot udglatning af kurven !
> Så 13 hk mere, det er sq rimeligt godt gået ,for 1250 bobs + to gange
> rulning = 400 bobs

Ja, man må tage hatten af :) min har detsvære det lille nasty hak :( ...
men jeg fik ham til at sammenligne min og din kurve efter potten, da vi 2
har den ene forskel, at jeg har jet-kit + fjernet snorklen i luftkassen :)
.... og jeg kan sige at vi følges indtil hakket, og efter hakket ligger jeg
5hk over hele kurven igennem :)

Momentkurven mellem os er 5Nm hele kurven igennem. :)

Eneste jeg virkelig tabte tråden på med dem, var at han siger den IKKE
gik for fed... hhhmmm, jeg har sprøjtet benzin ud af den udstødning, og den
er Kuuuul sort i enden.... plus jeg har et benzinforbrug på mellem 12 og
14km/L....

Men nu er det 2" mod + 5 graders advancer, og et af de KN som louis har
på tilbud :) så skulle jeg hive maks ud inden de dyre regninger kommer :)
ala knaster osv...

VH
Lars Molnit
P.S. Kom først hjem i dag. så indscanning af kurve osv... kommer senere,
nu skal der bare games :) på X-boxen.
Nå ja :) 115,2Hk smed svinet på bagenden :) nice til den pris.

>
>
> --
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> GSF 1,2 N
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66
>
>
>
>
>



Moller (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 16-04-03 11:32

> Og er direkte blevet frarådet at sætte et jet-kit på !, da det
> angiveligt skulle 'ødelægge' den dejlige 'bund' der er i en 1200
> Bandit,
> og at det ville bare flytte kræfterne op i omdrejningerne ! ????

hmmm, det lyder ik helt efter hva der normalt opgives omkring dem... og
hvis du ofre det lidt ekstra til 5graders tændings adv... så vil du opdage
at det både gir en lille forøgelse over hele bund, mellem osv... samt med
jet-kittet i toppen også :) ... men nu for vi af se, jeg tager til SPH motor
fredag, og ser hva den lille 1,2'er gir på rullen :) og den har både jet-kit
og potte + snorklen er fjernet... men jeg er 100% sikker på at jeg må ofre
en inddysning til den snart... for den er alt alt for fed.... om min har
tabt i bunden ??? hmmm, den brokker sig ikke i 5 gear og tomgang *LOL* og
ved 6-7000omdr. går fanden i vold på den.

> På deres side står der at det ikke er nødvendigt med en omdysning !

Nej, men de glemmer at sige at <01 modellerne har et hul omkring
5000omdr... som du kan få fjernet helt med omdysning, samtidig med du smider
en anden potte på.

> Ellers kik her http://www.louis.de
> der har jeg lige bestilt en Streetfigter slip-on til min
> Pris: 159,95 Euro + 6,50 Euro i forsendelse = 1250 dk. kr ......!!
> Til den pris, kan den holde så længe den kan , og så ryger den over
> venstre skulder

Glæder mig til at høre om resultatet.... min Cabon potte skal nok
udskiftes i en nær fremtid, ligesom koblingen :) da den ik kan klare
kræfterne :) hæhæ

VH
Lars Molnit



Dennis Hellan Peders~ (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 16-04-03 12:24


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3e9d3135$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk...


Hej.

> hmmm, det lyder ik helt efter hva der normalt opgives omkring
dem... og
> hvis du ofre det lidt ekstra til 5graders tændings adv... så vil du
opdage
> at det både gir en lille forøgelse over hele bund, mellem osv...
samt med
> jet-kittet i toppen også :) ... men nu for vi af se, jeg tager til
SPH motor
> fredag, og ser hva den lille 1,2'er gir på rullen :) og den har både
jet-kit
> og potte + snorklen er fjernet... men jeg er 100% sikker på at jeg
må ofre
> en inddysning til den snart... for den er alt alt for fed.... om min
har
> tabt i bunden ??? hmmm, den brokker sig ikke i 5 gear og tomgang
*LOL* og
> ved 6-7000omdr. går fanden i vold på den.

Jeg har netop i dag modtaget potten fra Louis
Så i morgen kører jeg ned til SPH, og så får jeg lavet to målinger, en
med standart potten og en med slip-on'en
Så må vi se hvad den/de siger.

"snorklen er fjernet..." Hvad er det for en snorkel ?

> Glæder mig til at høre om resultatet.... min Cabon potte skal nok
> udskiftes i en nær fremtid, ligesom koblingen :) da den ik kan klare
> kræfterne :) hæhæ


Det kan være at vi ses derned om Fredagen, jeg kan jo nok ikke holde
mig væk , så jeg kikker efter en rød 1200 S'er


--
Hilsen
Dennis Pedersen
GSF 1,2 N
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=66



Brian W. (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 16-04-03 19:32

BorreBoy wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har den nævnte maskine, og synes lyden med den originale potte,
> er noget tam.
> Jeg vil gerne ha' en dybere fed lyd, uden at det skal overdrives. Er
> der nogen, som kan anbefale mig en? Regner med noget til 3-4000kr.
>
> Jeg har snakket med nogle forskellige forhandlere, og får forskellige
> svar angående omdysning. Nogle siger det med sikkerhed ikke er
> nødvendigt, andre er lige så sikker på det modsatte... Svært for en
> amatør som mig at forholde sig til.
>
> Gode råd er velkomne

Laser Exaust for racing use only. Såen en havde jeg på min gamle bol´dor.
Fåååååååååååårk den var ond i lyden. total dyn med masser af hul igennem.
Nok ikke den man vælger til en touring maskine.
Cobra, Devil ( så at Suzuki kørte med Devil i 24H Lemans ) osv. der findes
en hel del i pris klassen du nævner, når bare du nøejs med at skifte slip
on....
Personligt ville jeg nok oxo vælge en omdysning, men det er nok ikke sikkert
at det er nødvendigt.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste