Hvilke batterier er bedst ???
Fra : Jacob

Dato : 14-04-03 23:12

Hej alle sammen !!!

Min 10 år gamle FireBlade er ved at trænge til et nyt batteri.
Det er det orginale Yuasa batterie som sidder på endnu, så det har holdt 10
år, hvilket da må siges at være meget pænt, syntes i ikke ???

Jeg har nu været ved at kikke.
Et Yuasa batteri koster 720,- kr. og et QMP batterie koster 359,- kr.
Er der forskel på disse 2 batterier ?????
Holder den dyre længere tid, eller er det bare mærket man betaler for ????

Jeg vil meget gerne høre jeres mening om dette.

MVH
Jacob

Fra : Benz...

Dato : 15-04-03 07:06

> [...]
> Er der forskel på disse 2 batterier ?????
> Holder den dyre længere tid, eller er det bare mærket man betaler for ????

Jeg vile bare lige sige at Yuasa er vist det samme som Varta.
De har flere modeller som hedder præcis det samme. Og er samme model.

Bare en lille kommen...

Jess (imorgen med R6)

Fra : Armand

Dato : 15-04-03 09:21

Benz... <jezzuz@yahoo.com> skrev i en

> Jeg vile bare lige sige at Yuasa er vist det samme som Varta.
> De har flere modeller som hedder præcis det samme. Og er samme model.

"hedder præcist det samme" skyldes den simple grund at "navnet" beskriver
batteriets kapacitet og placering af polerne efter en fastsat kode!

--
Armand.

Fra : Benz...

Dato : 15-04-03 10:59

> "hedder præcist det samme" skyldes den simple grund at "navnet" beskriver
> batteriets kapacitet og placering af polerne efter en fastsat kode!

Aha....
Så kan det måske godt være at de ikke er søskende..

;)

FORDØMT! ;)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-04-03 07:57

> Et Yuasa batteri koster 720,- kr. og et QMP batterie koster 359,- kr.
> Er der forskel på disse 2 batterier ?????

Jeg tror på at der er (eller kan være) en kvalitetsforskel mellem
mærkevare og lavprisbatterier. Men hvis du alligevel "glemmer" at
vedligeholdslade på det om vinteren kan du ligeså godt købe et billigt.

/A

Fra : Mads Lund

Dato : 15-04-03 08:08

> [...]
> Er der forskel på disse 2 batterier ?????
> Holder den dyre længere tid, eller er det bare mærket man betaler for ????

Hvad med at købe et danbrit gennem den nærmeste auto fusker. De har bl.a.
gele batterier til ganske fornuftige priser.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-04-03 08:26

Mads Lund wrote:

> Hvad med at købe et danbrit gennem den nærmeste auto fusker. De har bl.a.
> gele batterier til ganske fornuftige priser.

De har godt nok skiftet navn til scanbrit, men skid med det. Så kan man få et
batteri til BMW'en for et par hundrede. Mod ca.kr.800.

Ib Jakobsen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 15-04-03 08:46

"Jacob" <Kloster@grejsdalen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
holdt 10
> år, hvilket da må siges at være meget pænt, syntes i ikke ???

Og syntes du så ikke selv at, lige præcis _det_ burde være grunden til
at købe et Yuasa batteri igen !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : PAJ

Dato : 15-04-03 11:42

Som Klaus fra Agusta motor sagde da jeg skulle have et nyt batteri,:

Skal du have et rigtigt eller et af de der discount batterier...

Ingen tvivl om at man får hvad man betaler for, det har levetiden på dit
Yuasa allerede bevist :))

mvh
PAJ

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 15-04-03 21:11

"Jacob" <Kloster@grejsdalen.dk> wrote in message
> Hej alle sammen !!!
>
> Det er det orginale Yuasa batterie som sidder på endnu, så det har holdt
10
> år, hvilket da må siges at være meget pænt, syntes i ikke ???

Du svarer jo selv på det?
Af de Varta batterier jeg har haft kendskab til, både på min gamle gsx og på
en kammerats cbr600 var ca. 1 års levetid temmelig godt. Det billige batteri
jeg satte på kærestens DT175 holdt ca. 8 måneder.

Henrik
www.gsx.dk