Poll: Hvilket værktøj?
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-04-03 05:04

Hej alle,

En lille sjov rundspørge:

Hvilke 5 stykker værktøj mener du man bør/skal have i sit "skrueværksted"
(udover det normalt såsom skruetrækker, hammer og bidtang)?

Min liste:

1) Momentnøgle med dertilhørende...
2) Søgerblade
3) Oliefilter-aftrækker
4) Ventiljusteringsværktøj
5) Øl-oplukker

Hilsner,

Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Ksa

Dato : 14-04-03 06:11

1. Stjerne/Gaffelnøgle sæt.
2. 3/8 skrallenøgle sæt ( med lange toppe )
3. 1/4 Skrallenøgle Sæt
4. Multimeter
5. WD40

Kurt Duc.900SL II

Fra : Bjørn S

Dato : 14-04-03 07:30

Tony Lorentzen wrote:

> Min liste:

> 1) Momentnøgle med dertilhørende...
> 2) Søgerblade
> 3) Oliefilter-aftrækker
> 4) Ventiljusteringsværktøj
> 5) Øl-oplukker

Helt klart nr 5, så kan alt andet vænte til i morgen....... ))

Skål !
--
/Bjørn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-04-03 09:45

Tony Lorentzen wrote:
> 1) Momentnøgle med dertilhørende...

Ja, den er så nummer 4 efter umbraco-sæt(let modificeret til
RD-brug), fastnøglesæt, og topnøglesæt. Samt en røvfuld
skruetrækkere, og tænger.

> 2) Søgerblade
> 3) Oliefilter-aftrækker
> 4) Ventiljusteringsværktøj

Disse 3 er overflødige.

> 5) Øl-oplukker

Lige ledes overflødig, da du kan bruge svensknøglen under sædet :)

// Hans
2 taktere er billigere i værktøj ;)
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : RacerNiels

Dato : 14-04-03 11:34

> Lige ledes overflødig, da du kan bruge svensknøglen under sædet :)

JA! Bøsser! Hvis ikke I kan åbne en øl med et stykke værktøj hører I ikke
hjemme i et værksted!

Desuden bør der også drikkes dåseøl på et værksted! Det er uendelig værdi i
en tom dåse.. jeg nævner i flæng: skiver, sidestøttebens plade,
udstødningstætning osv...

SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!

Niels *bøvs*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-04-03 12:32

RacerNiels wrote:

> JA! Bøsser! Hvis ikke I kan åbne en øl med et stykke værktøj hører I
> ikke hjemme i et værksted!

LOL! Du har naturligvis ret!

> SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!

Skåål!

Tony

Fra : Morten Juel

Dato : 14-04-03 10:11

> Hvilke 5 stykker værktøj mener du man bør/skal have i sit "skrueværksted"
> (udover det normalt såsom skruetrækker, hammer og bidtang)?
jeg ville ikke undvære 1,2,4,5 !!

> 3) Oliefilter-aftrækker
hvad helvede er det ?!? mener du sådan en man bruger til en bil ?? hvis ja
så er den overflødig, da man bare tager en skruetrækker og banker den
igennem oliefilteret, og så drejer det af !

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-04-03 10:24

Morten Juel wrote:

> hvad helvede er det ?!? mener du sådan en man bruger til en bil ??
> hvis ja så er den overflødig, da man bare tager en skruetrækker og
> banker den igennem oliefilteret, og så drejer det af !

Gør du også det når du skal sætte et nyt på igen?

På min model kan jeg ikke komme til ordentligt og der kan man få en
aftrækker til formålet.

Hilsner,

Tony
XJ 600 S

Fra : Morten Juel

Dato : 14-04-03 10:34

> Gør du også det når du skal sætte et nyt på igen?
hehe jaja )) nej, men når et oliefilter skal på, så må man kun spænde det
så meget som man kan med sin hånd !!!

> På min model kan jeg ikke komme til ordentligt og der kan man få en
> aftrækker til formålet.
MC ?

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-04-03 11:03

Morten Juel wrote:

> hehe jaja )) nej, men når et oliefilter skal på, så må man kun
> spænde det så meget som man kan med sin hånd !!!

I know - det er også mest praktisk når man skal have det eksisterende af.

> MC ?

Ja da Oliefilteret sidder godt gemt inde bag afgangrørene.

Tony

Fra : Bjørn S

Dato : 14-04-03 10:31

Tony Lorentzen wrote:

> Gør du også det når du skal sætte et nyt på igen?

Jeg håber ikke du mener 1/2 alvor ;-?
Man skal ikke bruge nogen form for filtertang når man monterer et nyt
filter, det kan isåfald sætte sig umådelig godt fast til næste gang man
skal skifte det, og så er der kun skrutrækker-metoden tilbage, men selv
det kan godt gå galt.

--
/Bjørn

Fra : RacerNiels

Dato : 14-04-03 11:38

"Bjørn S" <bjosko@yahoo.com> wrote in message
> Man skal ikke bruge nogen form for filtertang når man monterer et nyt
> filter, det kan isåfald sætte sig umådelig godt fast til næste gang man
> skal skifte det

Nemmerlig! Det skal bare ha så meget man nu kan gi det med de bare næver -
sårn sidder mit i hvert fald. Jeg har nok haft olie på fingrene, for her
forleden kunne jeg lige stramme det ½omgang

Olietud og hængerøv,
Niels

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-04-03 07:53

> 1) Momentnøgle med dertilhørende...

Det sidder i armen.

> 2) Søgerblade

Det skal til

> 3) Oliefilter-aftrækker

Bank en skruetrækker igennen.

> 4) Ventiljusteringsværktøj

Unødvendigt på mine modeller.

> 5) Øl-oplukker

Du havde en skruetrækker havde du ikke?

Det eneste jeg ville købe var altså et sæt søgerblade. Så skal jeg have:
Stort køleskab
Rullefelt
Fræser
Drejebænk