2 stroke-træf, 2. edition
Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-04-03 22:23

Hej,

Vi er nogle stykker der skal en tur på linien imorgen..

kl. 17:00 (ca.) burde følgende komme:
Tony
Jens B (ok, han har ikke selv sagt det, men wheeler siger han måske
kommer)
Wheeler
Tobbe
og undertegnede ..

Jeg kan tælle 3 totaktere indtil videre, hvilket allerede er 300%
flere end sidst :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : wheeler

Dato : 13-04-03 22:30

> Vi er nogle stykker der skal en tur på linien imorgen..

> Jens B (ok, han har ikke selv sagt det, men wheeler siger han måske
> [...]

[KLIP]

Jens har lige meddelt mig, at han kommer...

Hvis vi skal ud og trille en tur >20 km skal jeg altså værktøj med (som
minimum en unbraco-nøgle og to stk. skruetrækkere :-/

Jeg kunne selvfølgelig også bare lade rotor-dækslet blive hjemme

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-04-03 22:42

wheeler wrote:
> Hvis vi skal ud og trille en tur >20 km skal jeg altså værktøj med (som
> minimum en unbraco-nøgle og to stk. skruetrækkere :-/
> Jeg kunne selvfølgelig også bare lade rotor-dækslet blive hjemme

Hehe.. :) jeg nøjes med en svensknøgle under sædet .. (sammen med en
lille nøddunk olie, og kædespray)
En svensknøgle passer nemlig så godt til en RD, ikke Armand? ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Armand

Dato : 13-04-03 23:07

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Hehe.. :) jeg nøjes med en svensknøgle under sædet .. (sammen med en
> lille nøddunk olie, og kædespray)
> En svensknøgle passer nemlig så godt til en RD, ikke Armand? ;)

Jup!
Den skal blot være stor nok, så den strækker over samtlige forekommnede
bolthoved-størrelser på modellen!

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-04-03 23:39

Armand wrote:
> Den skal blot være stor nok, så den strækker over samtlige forekommnede
> bolthoved-størrelser på modellen!

Det var der desværre ikke plads til, den jeg har kan kun lige klare
et tændrør :) (hvilket er det smarte ved den)

Det andet smarte er at den kan gi' mine "hold s op med at lukke min
luft ud lorteunger"-sikre aluventilhætter det lille 'nøk' der skal til
før man ikke kan løsne dem med små fedtede børnefingre (der nok vil
blive vredet om hvis jeg nogle sinde ta'r dem i at pille!)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Rune Larsen

Dato : 14-04-03 09:36

wheeler wrote:

> Hvis vi skal ud og trille en tur >20 km skal jeg altså værktøj med (som
> minimum en unbraco-nøgle og to stk. skruetrækkere :-/

Hva'e, nu vi lige er ved snakken omkring rotor, fandt du så nogensinde ud af
at få din rotor afmonteret?
Jeg skal ha min pillet af TZR'en, men ved ikke hvor jeg skal få værktøj fra.
Desuden mangler jeg noget halløj til at holde koblingskurven med, når den
skal skrues af. Er der nogen der har et tip?

/Rune

Fra : Armand

Dato : 14-04-03 12:18

Rune Larsen <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en

> [...]
af
> at få din rotor afmonteret?
> Jeg skal ha min pillet af TZR'en, men ved ikke hvor jeg skal få værktøj

Hvornår?
Måske jeg skulle aflægge et besøg med en Yamaha-aftrækker ??

> Desuden mangler jeg noget halløj til at holde koblingskurven med, når den
> skal skrues af. Er der nogen der har et tip?

Hvad størrelse?
Jeg har for nyligt investeret i en "12V-cigarettænderstik" -elnøgle der
mangler at blive testet!
Ellers er trick'et at lade en træklods kile ind imellem tandhjulene, eller
slet og ret sætte i gear og bruge bagbremsen!

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 14-04-03 18:00

Armand wrote:

> Hvornår?
> Måske jeg skulle aflægge et besøg med en Yamaha-aftrækker ??

*hehe* - jeg investerede i en Yamaha-aftrækker til voldsomme 39kr. hos
THansen idag. Okay, det er nok ikke verdens bedste kvalitet, men jeg skal
nok heller ikke bruge den mere de næste 10 år.

> [...]
> Ellers er trick'et at lade en træklods kile ind imellem tandhjulene, eller
> slet og ret sætte i gear og bruge bagbremsen!

D'oh! Jeg havde tænkt mig samme fremgangsmåde til at løsne tandhjulet for
enden af krumtappen til primærdrevet. Jeg prøver om det går på koblingen,
og ellers får du et telefonopkald.

Tak for tilbuddet!

/Rune

Fra : Armand

Dato : 14-04-03 21:03

> D'oh! Jeg havde tænkt mig samme fremgangsmåde til at løsne tandhjulet for
> enden af krumtappen til primærdrevet. Jeg prøver om det går på koblingen,
> og ellers får du et telefonopkald.

Der er vist bare det med klods-trick'et at gavner kun omkring "kurven" og
ikke center af koblingen Dér skal man bremse i gearkassen på én eller
anden måde, hvilket kan være besværligt hvis motoren ligger på bordet og man
ikke kan bruge bagbrems-triks'et

Det originale værktøj er slet og ret en koblings-stålplade med et håndtag
påsvejst!

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 14-04-03 23:20

Armand wrote:
> Det originale værktøj er slet og ret en koblings-stålplade med et
> håndtag påsvejst!

I min Haynes til er der anvisning på et værktøj til operationen - meget
enkelt og let at lave selv. Lægger et par scannede billeder i
dk.binaer.motor. under koblingsværktøj.

Allan Bojesen

Fra : wheeler

Dato : 15-04-03 08:58

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> Jeg har for nyligt investeret i en "12V-cigarettænderstik" -elnøgle der
> mangler at blive testet

[KLIP]

Inden du tester den vil jeg anbefale dig at returnere den til der, hvor du
købte den (Fakta?)
Mage til noget juks skal man lede længe efter

De Nm den jvf. spec. skulle kunne levere, må være under ret specielle
forhold!

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Armand

Dato : 15-04-03 10:17

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> Mage til noget juks skal man lede længe efter
> De Nm den jvf. spec. skulle kunne levere, må være under ret specielle

Tak for tippet, den er nu fra Rema1000, og ældre end Fakta's nylige tilbud.
Jeg regner den egentlig ikke mere end som så, og har adgang til mere
alvorligt værktøj om nødvendigt; men jeg ser en udnyttelse i netop løsning
af sager hvor det er svært med modhold (á Runes problem, eller møtrik på
fortandhjul)

--
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 15-04-03 17:17

men jeg ser en udnyttelse i netop løsning af sager hvor det er svært med
modhold (á Runes problem, eller møtrik på fortandhjul)

[KLIP]

Ja, det læste jeg godt - men tvivler, idet rotation jo ikke gør det alene.
(jeg havde min mobile buster" med (indkøbt i Aldi for ½ år siden) hvor der
er strømudtag til cigartettænder med nede i Fakta...Kunderne glode sku lidt

Kunne ellers være et godt stykke værktøj, som således også kunne være
bevendt til skift af pakdåser i gaffelben etc..

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Armand

Dato : 15-04-03 21:29

> [...]
> modhold (á Runes problem, eller møtrik på fortandhjul)
>
> Ja, det læste jeg godt - men tvivler, idet rotation jo ikke gør det alene.

Der er da vel også noget slag i apparatet :-/
Ellers er det jo blot et batteri-boremaskine med ledning og uden borepatron

> Kunne ellers være et godt stykke værktøj, som således også kunne være
> bevendt til skift af pakdåser i gaffelben etc..

Jup!
Jeg må hellere få den testet i påsken!!

--
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 17-04-03 11:02

Fra: "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk>

Der er da vel også noget slag i apparatet :-/
Ellers er det jo blot et batteri-boremaskine med ledning og uden borepatron

[KLIP]

Som jeg husker det, var tempoet: "slå"...2 sek. pause....."slå"..... 2
sek pause...etc...etc.... det kan man vist ikke rigtig bruge til noget :-/

220V har jeg hørt skulle være et seriøst - omend dyrt -
alternativ...Prismæssigt er man nok deroppe, hvor den billigste kompressor
hos HN kan konkurrere(?)

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-04-03 17:02

> udnyttelse i
> netop løsning af sager hvor det er svært med modhold (á Runes
> problem, eller møtrik på fortandhjul)

Hvad koster den i rema 1000 / fakta. Jeg har nogle gange kigget på nogle
onlien i D og UK til godt en plovmand. Jeg har dog istedet investeret i
en til trykluft.

/A

Fra : Armand

Dato : 15-04-03 21:31

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:b7hbfq$4n0$2@sunsite.dk...

> Hvad koster den i rema 1000 / fakta. Jeg har nogle gange kigget på nogle
> onlien i D og UK til godt en plovmand. Jeg har dog istedet investeret i
> en til trykluft.

Jeg købte den som rest i Rema sidst på vinteren (140,-!), og Fakta havde den
på tilbud á: 175,- i forrige(?) uge !

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 11-05-03 14:00

-------------------

> [...]
>
> Som jeg husker det, var tempoet: "slå"...2 sek. pause....."slå"..... 2
> sek pause...etc...etc.... det kan man vist ikke rigtig bruge til noget :-/
-------------------------------

Nu har apparaturet været i brug!

Grundet mangel på elektrisk effekt virker maskineriet efter en slags
"stramme elastikken op til ét slag" -princip, så den virker umiddelbart ikke
så effektiv som en luftdrevet boltspænder, som knalder løs øjeblikkeligt.

Jeg skulle skifte dæk på min immobiliserede på'ningsvogn og måtte i første
omgang opgive med krydsnøglen. Grundet tilstedeværelsen af pågældende
værktøj i samlingen gad jeg ikke at skulle bruge krydsnøglevold (á: hvile
"yderenden" på donkraft i passende højde og slå på "krydset"); men gav de
fastrustne bolte (på en rusten fælg) et pift WD40 ig et kort stykke tid
hvorefter at el-nøglen klarede sagen!
Ved tilspændingen vovede jeg i første omgang kun at trække boltene til
"elektrisk" og spændte siden efter med krydsnøglen. Da boltene sagtens kunne
spændes en del efter med hånden forsøgte jeg så at spænde "i bund" med den
elektriske nøgle, hvilket passede fint med dét jeg alligevel ville have
spændt i hånden!

Summa summarum: Bestået brandtesten, og forventet effektfuld til brug på
emner á førnævnte fortandhjul!

--
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 14-04-03 21:32

"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk>

> Hva'e, nu vi lige er ved snakken omkring rotor, fandt du så nogensinde ud
af
> at få din rotor afmonteret?

[KLIP]
Har lige lånt en aftrækker + et stykke hjemmelavet værktøj, til at sætte ind
i rotor-hullerne og holde i mod med!

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-04-03 23:03

wheeler wrote:
> Har lige lånt en aftrækker + et stykke hjemmelavet værktøj, til at sætte ind
> i rotor-hullerne og holde i mod med!

Nåh, du fik dyret hjem ... ? :)

Et par billeder fra idag er her:
http://gallery.nathue.dk/2003-04-14/

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : wheeler

Dato : 15-04-03 08:54

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev

> Nåh, du fik dyret hjem ... ? :)

[KLIP]

Denne gang var det bare en sikring

Btw. jeg mener bestemt det var fra den højre side røgen kom fra din RD'er!'

> Et par billeder fra idag er her:
> http://gallery.nathue.dk/2003-04-14/
[KLIP]
Gode pictc. - godt der ikke er lyd på =

Wheeler
-
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-04-03 11:16

wheeler wrote:
> Btw. jeg mener bestemt det var fra den højre side røgen kom fra din RD'er!'

Jah, men det underlige er at der ikke forsvinder olie fra gearkassen

Til gengæld er mit højre gaffelben blevet utæt efter jeg skiftede
olie på forgaflen .. og der er da vist ikke engang for meget på

// Hans, der skal finde nogle pakdåser der er til at betale.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-04-03 10:14

Hans Joergensen wrote:

> Et par billeder fra idag er her:
> http://gallery.nathue.dk/2003-04-14/

Han er farlig ham Hans, inden man ser sig om så bliver man foreviget uden
man ved det

Hva' wheeler - kunne I ikke følge med på vej hjem? Hvad gik der galt?

Hilsner,

Tony

Fra : wheeler

Dato : 15-04-03 17:21

"Tony Lorentzen" <tonyFJERNDETTE@dkfritidmotorcykel.dk>

> Hva' wheeler - kunne I ikke følge med på vej hjem? Hvad gik der galt?

[KLIP]

Hey Tony,

En xj'er skal vel ha et passende forspring

Efter jeg havde fjerne stikkene til hornet (ret belastende at dytte hele
vejen ud af LangeLinie) var der åbenbart sket en kortslutning -> sikring
til "blink", stop etc. var i hverfald i udu!

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-04-03 18:38

wheeler wrote:

> En xj'er skal vel ha et passende forspring

Hehe... Ja det skal den vel. Jeg synes faktisk at den er begyndt at lyde
små-underligt så nu har jeg købt udstyr til at stille ventiler og
karburatorer. Kryds fingre for mig!

> Efter jeg havde fjerne stikkene til hornet (ret belastende at dytte
> hele vejen ud af LangeLinie) var der åbenbart sket en kortslutning
> -> sikring til "blink", stop etc. var i hverfald i udu!

Aha! Men det fik du fixet formoder jeg eftersom jeg mødte dig tidligere på
jagtvej?

Tony

Fra : Armand

Dato : 15-04-03 08:50

> [...]
> af
>
> [KLIP]
> Har lige lånt en aftrækker + et stykke hjemmelavet værktøj, til at sætte

Selv T-hansens billigste aftrækker består da af to enkeltdele, som man
spænder imod hinanden, hvorfor andet modhold er unødvendigt :-|

--
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 15-04-03 17:14

> [...]

> Selv T-hansens billigste aftrækker består da af to enkeltdele, som man
> spænder imod hinanden, hvorfor andet modhold er unødvendigt :-|

[KLIP]

Til Møtrikken - den sad fandme fast (Ved ikke om den er selvspændende, men
den sad bedre fast end de 8 kg Haynes foreskriver!)

Nu har jeg så fået skiftet til komplet ny org. yamaha stator, pickup,
ankerplade og ledningsstik....nu bliver det sku spændende om jeg fortsat
skal køre uden side-skjold på

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Hekto

Dato : 13-04-03 22:40

In article <slrnb9jl90.qq5.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Jeg kan tælle 3 totaktere indtil videre, hvilket allerede er 300%
> flere end sidst :)

Kommer ikke! :0( (sæt nogen ringede for at købe den!?)
Har ellers justeret svømmerhøjde o.s.v. til den store guldmedalje, så
den går væsentligt bedre end sidste år.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 TIL SALG!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Moller

Dato : 14-04-03 12:42

> Jeg kan tælle 3 totaktere indtil videre, hvilket allerede er 300%
> flere end sidst :)

Shit :( detsvære må DK's grimmeste 2 takter blive hjemme, da hun ikke
vil holde på sit lort af en kobling :( endnu...

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi...
Suzuki GSF 1200 S ... hmmmmm, tænk hvis det var en 2 takter :=)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-04-03 12:53

Moller wrote:
> Shit :( detsvære må DK's grimmeste 2 takter blive hjemme, da hun ikke
> vil holde på sit lort af en kobling :( endnu...

Kommer du så på Banditten ? ;)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Moller

Dato : 14-04-03 12:57

> Kommer du så på Banditten ? ;)

Tjoooo..... gider sgi ik at være på arbejde mere nu, så jeg tager hjem
:) og vasker dyret, så ka det være jeg kommer.... men jeg ved et ik he endnu
:) men på den anden side, så kan jeg jo få set og hørt et par RD'er :) det
er jo sprød lyd for ørene :)

VH
Lars Molnit