Hvis en svensker vil købe ?
Fra : Peter

Dato : 13-04-03 19:44

Hej
Hvodden er det hvis jeg sælger en mc eller i dette tilfælde en eu-knallert
til en fra sverige af.(Jeg skal ha vide af ham hvorfor han tager helt til
midtjylland )
Skal jeg pille pladen af uanset synstidspunkt og afmelde den selv, stikke
ham reg.beviset og sørge for at få danske penge evt ved at få ham med til
banken.

hejsan (jeg må jo øve mig lidt)
Peter

Fra : Preben Christensen

Dato : 13-04-03 19:50

Du skal selvfølgelig altid sørge for enten at afmelde din MC eller
eu-knallert eller omregistrere den i købers navn, da vedkommende ellers vil
køre i dit navn med din forsikring.
Jeg har selv engang solgt en bil som ikke blev omregistreret det fik jeg en
masse bøvl ud af.
Penge skal du selvfølgelig få i cool cash om det er svanske eller danske kan
være ligemeget men jeg ville nok foretrække dem i danske eller euro.

Preben Christensen

Fra : Hekto

Dato : 13-04-03 19:53

In article <3e99afa8$0$32030$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Peter
says...
> [...]
> ham reg.beviset og sørge for at få danske penge evt ved at få ham med til

Da du købte den, fulgte der sikkert et certificat med, at den overholdt
den gældende EU-norm? Der står 'Certificate of Conformity' på det.
Der er muligt at han skal have det med, for at få den idnregistreret i
Sverige?
(Du kan sikkert få et nyt, ved henvendelse til importøren)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 TIL SALG!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : wheeler

Dato : 13-04-03 21:15

Fra: "Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk>

Hmmm....Brian

Efter at dumme spørgsmål vedr. RD'ere er indstillet for en kort bemærkning,
har du så kastet dig over vejledning af "øvert-folket" =

Bernhard Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Hekto

Dato : 13-04-03 21:53

In article <zzjma.125$5q3.16@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> Hmmm....Brian
>
> Efter at dumme spørgsmål vedr. RD'ere er indstillet for en kort bemærkning,
> har du så kastet dig over vejledning af "øvert-folket" =

Jaaah!!! ... jeg kan lidt af hvert! ;0)

--
/Hekto - Psykiatrisk hjælp, 25 øre!

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-04-03 19:56

"Peter" <trymse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eu-knallert
> til en fra sverige af.(Jeg skal ha vide af ham hvorfor han

De er meget dyrere i Sverige end i DK.

> [...]
selv, stikke
> ham reg.beviset og sørge for at få danske penge evt ved at få

Jeg solgte en Derbi Senda til en svensker - jeg afmonterede
nummerpladen inden han fik den på bilen og stak ham reg.att.
Betalingen bestod af både DKK og SEK - jeg giver ikke
vekselgebyr i min bank.

Derefter på motorkontoret og aflevere nr.pladen.
--
Brian Sørup
fjern XXX fra min mailadresse

Fra : Richard

Dato : 13-04-03 20:35

Brian Sørup wrote:
> Jeg solgte en Derbi Senda til en svensker - jeg afmonterede
> nummerpladen inden han fik den på bilen og stak ham reg.att.
>
> Derefter på motorkontoret og aflevere nr.pladen.

Skulle han ikke bruge afmedlingskvitteringen for at få den indreg. i S -
er de svenske motorkontorer virkelig lige så sløsede som herhjemme ;_)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Peter

Dato : 13-04-03 22:12

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Betalingen bestod af både DKK og SEK - jeg giver ikke
> vekselgebyr i min bank.
>
> Derefter på motorkontoret og aflevere nr.pladen.

Hej Brian og I andre
Tak for svar
Det er en Senda jeg vil sælge
mvh
Peter (har vx800 som absolut ikke er til salg)

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-04-03 22:18

> "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

tilfælde en

> Hej Brian og I andre
> Tak for svar
> Det er en Senda jeg vil sælge

hmmm - jeg fandt efterfølgende ud af hvorfor han hentede 2 stk.
her i DK :
en model mage til den jeg solgte til ham (1999) koster
SEK15000,- i den Svenske udgave af Den Blå Avis !

Fra : Peter

Dato : 13-04-03 22:43

> [...]
> her i DK :
> en model mage til den jeg solgte til ham (1999) koster
> SEK15000,- i den Svenske udgave af Den Blå Avis !

Jeg tjekkede lige kursen
SEK 15000 = 12150 DKr

Peter (som vil sælge en fra 97 for 7500DKr.
må være lig med 9259SEK)