Hold Jer fra Norge! MINDST 1 måned endnu! ~
Fra : Oros

Dato : 12-04-03 15:01

Så kom jeg endelig til Elverum 150km nord for Oslo! Det holdt hårdt og min
stakkels mc, mit tøj og min oppakning lignede noget der var løgn da jeg
ankom. Fra og med Oslo begyndte det at sne temmelig kraftigt. Mine
læderhandsker og mine inderhandsker er ikke helt vandtætte så de blev
drivvåde indeni, og så med de temperaturer og en god march-hastighed så var
jeg sgu bange for at min lillefinger kunne risikere at skulle amputeres. Men
kors hvor er det irriterende at køre med et skodvisir der dukker og hele
tiden skal skrabes fri for sne! ;) Det skur jeg "troede" jeg skulle holde i
her på adressen kunne jeg glemme alt om. Der ligger meterhøjt med sne foran
af den genfrosne type der er hård som sten! Argh... og nu pakkede jeg netop
ikke min egen garage da jeg vidste her var det skur. Det gør jeg aldrig igen
på tidspunktet af året, hold da ferie, ja det var netop hvad mange af de
nordmænd jeg passerede faktisk skulle... MED SKI PÅ TAGET! Damn... jeg er
lige lidt for tidligt ude.

Gør mig lige en tjeneste og kryds fingre for vejret når jeg søndag formiddag
tager på tværs over til Stockholm og hopper på færgen til Finland. Det er
sgu næsten lige så langt som hvis jeg var kørt hjemmefra, og det her
sne-vejlort-sjap gider jeg ikke igen, så kører jeg sgu direkte sydover og
hjem hvis det bliver til det! ;)

Klarede ellers turen på 8 timer inkl. 4 tankninger og Helsingør/borg
færgen - samt Göteborg lige da det var weekend for alle pendlerne, ouch.
772km, de sidste de mest beskidte... og lillefingeren er der trods alt
kommet liv i igen.

Jeg skrev dette i aftes da jeg landede, men pga. et stakkels lille modem
ventede jeg lige indtil jeg har taget et par billeder i dagslyset jeg kan
smide et par links til ved denne lejlighed. Jeg har smidt dem op på
computeren derhjemme, og skal betragtes som en kraftig advarsel imod at køre
nordover fra DK endnu! ;)

www.oros.dk/images/kvaern01.jpg
www.oros.dk/images/kvaern02.jpg
www.oros.dk/images/kvaern03.jpg
www.oros.dk/images/kvaern04.jpg
www.oros.dk/images/kvaern05.jpg

Hvem har ansvaret for renligheden af Norges veje, ja jeg spørger bare!? :D

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe incl. 2cm vej-lort all over
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : dots

Dato : 12-04-03 15:16

"Oros" <orosaraba@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så kom jeg endelig til Elverum 150km nord for Oslo! Det holdt hårdt og min
> stakkels mc, mit tøj og min oppakning lignede noget der var løgn da jeg
> ankom.

Hehe, lyder som noget jeg kunne finde på

> [...]
var
> jeg sgu bange for at min lillefinger kunne risikere at skulle amputeres.

Brrrr.... med kuldegysninger - føler med dig, det er ikke sjovt !

> [...]
> nordmænd jeg passerede faktisk skulle... MED SKI PÅ TAGET! Damn... jeg er

Jeg nøjs med jylland om vinteren :-/

> [...]
> sgu næsten lige så langt som hvis jeg var kørt hjemmefra, og det her
> sne-vejlort-sjap gider jeg ikke igen, så kører jeg sgu direkte sydover og

Krydser alle ti for dig !!!

dots

Fra : GRISEN

Dato : 12-04-03 15:28

On Sat, 12 Apr 2003 16:01:09 +0200, "Oros" <orosaraba@hotmail.com> wrote:

>Gør mig lige en tjeneste og kryds fingre for vejret når jeg søndag formiddag
>tager på tværs over til Stockholm og hopper på færgen til Finland.

Jeg krydser fingre for godt vejr i Sverige/Finland (de fleste her i gruppen krydser nok fingre for godt vejr i Danmark).
Vi du ikke gi' en update senere mht. Sverige/Finland?
Jeg overvejer at køre til Ishockey VM i Finland sidst i april.

*
Jan

Fra : Oros

Dato : 22-04-03 12:12

Så er jeg attervendt i et stykke, g'værnen trænger dog allerede hårdt til
nye sutter og ny kæde efter turen.
Jeg smider nogle billeder på min HP så snart jeg har tid til at bikse den
sammen. Til orientering kan jeg fortælle at det søndagen efter ankomst til
Norge da turen gik imod Stockholm var helt genialt vejr. Jeg kørte kl.12
formiddag med temperaturer på ca. 10-14grader tværs over til Stockholm. Høj
sol og knastørt. Det var en positiv overraskelse i modsætning til fredagens
tur. På Finlandssiden mandag morgen var det tåget og kun en enkelt eller 2
plusgrader. Med andre ord blev jeg de resterende 250km i Finland igen
mudderpløret, våd og kold om nallerne. Tåge blev til regn/støvregn. De
sidste 4km fra hovedvejen op til sommerhuset vidst jeg ville blive noget
lort, det er nemlig kun en grusvej, dog blev jeg noget overrasket da jeg så
den var dækket af is, og sne ovenpå. Det var næppe et sted for offroadere
heller. Jeg har taget et billede af g'værnen "på" denne vej, det er et syn
for guder (især hvis jeg havde haft min kåbe på oxo så der ingen tvivl havde
været). Men igen skal man ikke fortvivle, ugen efter da jeg skulle hjem
søndag (altså her påskedag) startede jeg kl. 17 igen i ca. 15 grader, høj
sol og knastørre veje hele vejen til færgen i Åbo (turku). Der var lovet
genialt vejr i Sverige og DK 2.påskedag så jeg havde nær undladt min
termo-trøje under jakken. Det var dog godt jeg ikke gjorde, da færgen
landede kl. 6.30 svensk tid var det nemlig godt nok skyfrit, men derfor også
kun 2 grader. Så det blev da lidt koldt om nallerne de første 2 timer oder
so. Da jeg var hjemme i Ishøj kl.13 var det dog skøøønt at komme ud af
klunset (på helsingør-færgen var havbrisen nær heller ikke nok til at holde
en tempereret imens man ventede på overfarten. Hvis vejret holder deroppe
nordpå kan man faktisk godt tage deropaf allerede. Personligt mener jeg at
omkring de 13grader, tørt og sol er det optimale vejr. Hvis det bliver
varmere skal man jo køre 200+ for at blive afkølet nok til at kunne holde
det ud med det korrekte sikkerhedsudstyr! ;)
Der var sågar også en finne og en tysker med på færgen fra Finland på vejen
hjem. (mc-ister) I den uge jeg var deroppe blev grusvejen sågar næsten til
ren grus, kun meget store pytter og enkelte isflager tilbage. Sneen i
landskabet var næsten væk, dog var isen på søen 57cm, den tager nok lige
nogle uger endnu.
Der var i øvrigt en skør finne der KØRTE ud og fiske. Her snakker vi en
gammel toyota der fik derudaf på isen uanfægtet af at det var høj sol og 12
grader. Det fik jeg også knipset et billede af der vil følge på samme side
så snart den er klar! ;)
Det er for i øvrigt mit første kædeskift, nogen der har erfaringer for at
denne slides væsentligt hurtigere de sidste km. end de første?
(bemærkelsesværdigt hurtigere)

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe incl. gaffa
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222