Så er jeg attervendt i et stykke, g'værnen trænger dog allerede hårdt til
nye sutter og ny kæde efter turen.
Jeg smider nogle billeder på min HP så snart jeg har tid til at bikse den
sammen. Til orientering kan jeg fortælle at det søndagen efter ankomst til
Norge da turen gik imod Stockholm var helt genialt vejr. Jeg kørte kl.12
formiddag med temperaturer på ca. 10-14grader tværs over til Stockholm. Høj
sol og knastørt. Det var en positiv overraskelse i modsætning til fredagens
tur. På Finlandssiden mandag morgen var det tåget og kun en enkelt eller 2
plusgrader. Med andre ord blev jeg de resterende 250km i Finland igen
mudderpløret, våd og kold om nallerne. Tåge blev til regn/støvregn. De
sidste 4km fra hovedvejen op til sommerhuset vidst jeg ville blive noget
lort, det er nemlig kun en grusvej, dog blev jeg noget overrasket da jeg så
den var dækket af is, og sne ovenpå. Det var næppe et sted for offroadere
heller. Jeg har taget et billede af g'værnen "på" denne vej, det er et syn
for guder (især hvis jeg havde haft min kåbe på oxo så der ingen tvivl havde
været). Men igen skal man ikke fortvivle, ugen efter da jeg skulle hjem
søndag (altså her påskedag) startede jeg kl. 17 igen i ca. 15 grader, høj
sol og knastørre veje hele vejen til færgen i Åbo (turku). Der var lovet
genialt vejr i Sverige og DK 2.påskedag så jeg havde nær undladt min
termo-trøje under jakken. Det var dog godt jeg ikke gjorde, da færgen
landede kl. 6.30 svensk tid var det nemlig godt nok skyfrit, men derfor også
kun 2 grader. Så det blev da lidt koldt om nallerne de første 2 timer oder
so. Da jeg var hjemme i Ishøj kl.13 var det dog skøøønt at komme ud af
klunset (på helsingør-færgen var havbrisen nær heller ikke nok til at holde
en tempereret imens man ventede på overfarten. Hvis vejret holder deroppe
nordpå kan man faktisk godt tage deropaf allerede. Personligt mener jeg at
omkring de 13grader, tørt og sol er det optimale vejr. Hvis det bliver
varmere skal man jo køre 200+ for at blive afkølet nok til at kunne holde
det ud med det korrekte sikkerhedsudstyr! ;)
Der var sågar også en finne og en tysker med på færgen fra Finland på vejen
hjem. (mc-ister) I den uge jeg var deroppe blev grusvejen sågar næsten til
ren grus, kun meget store pytter og enkelte isflager tilbage. Sneen i
landskabet var næsten væk, dog var isen på søen 57cm, den tager nok lige
nogle uger endnu.
Der var i øvrigt en skør finne der KØRTE ud og fiske. Her snakker vi en
gammel toyota der fik derudaf på isen uanfægtet af at det var høj sol og 12
grader. Det fik jeg også knipset et billede af der vil følge på samme side
så snart den er klar! ;)
Det er for i øvrigt mit første kædeskift, nogen der har erfaringer for at
denne slides væsentligt hurtigere de sidste km. end de første?
(bemærkelsesværdigt hurtigere)
--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe incl. gaffa
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222
nu 14kkm siden sept. 02
"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse
news:cf8g9v0spu7nh8pqca10bsuk7fl521v2p8@4ax.com...
> On Sat, 12 Apr 2003 16:01:09 +0200, "Oros" <orosaraba@hotmail.com> wrote:
>
> >Gør mig lige en tjeneste og kryds fingre for vejret når jeg søndag
formiddag
> >tager på tværs over til Stockholm og hopper på færgen til Finland.
>
>
> Jeg krydser fingre for godt vejr i Sverige/Finland (de fleste her i
gruppen krydser nok fingre for godt vejr i Danmark).
> Vi du ikke gi' en update senere mht. Sverige/Finland?
> Jeg overvejer at køre til Ishockey VM i Finland sidst i april.
>
>
> *
> Jan