Ducati 916
Fra : Torben Hansen

Dato : 12-04-03 10:18

Hej til alle

I mit tidligere indlæg, fortalte jeg at jeg har modtaget en vudering fra T &
S på kr. 136.000 i afgift for min Ducati 916, jeg har nu forhørt mig hos en
del fohandlere, og de siger at den pris er HELT ud i skoven.... T & S har
skrevet til mig at en standard 916'er idag sælges til 212.500 kr. og alle
jeg har talt med siger at de sælges idag på gaden med plader til mellem
165.000 og 185.000, afhængig af stand, SÅ hvis du set en annonce på nettet
med en 97'er duc 916, som sælges med afgift, vil jeg meget gerne vide af
det....ELLER hvis du selv har betalt afgift af en 916'er, jeg er nemlig ved
at samle sammen, så jeg kan lave et "come back" mod T & S i Odense, som har
lavet denne fatale vudering af min maskine. Jeg har desuden også hørt at
alle vuderinger T & S laver, skal ligges ud til off. beskuelse på evt.
nettet, er der nogen der kan bekræfte det??? hvis ja, hvor???

Håber jeg kan få prisen lidt længere ned hos T & S, så jeg kan komme
"rigtig" ud at køre... det er jo en skjønne maskine, tjek den selv

--
Med venlig Hilsen
Torben Hansen, Vejle

Fra : Allan Wisborg

Dato : 12-04-03 11:14

> [...]
> skrevet til mig at en standard 916'er idag sælges til 212.500 kr. og alle
> jeg har talt med siger at de sælges idag på gaden med plader til mellem

Kun lidt undren !! Hvorfor har du så ikke bare købt en af dem til der koster
mellem 165.000 og 185.000 ??
Det ville da være nemmere end at kæmpe med Told og Skat om hvad afgiften
skal være.

Allan

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 12-04-03 11:20

> Håber jeg kan få prisen lidt længere ned hos T & S, så jeg kan komme
> "rigtig" ud at køre... det er jo en skjønne maskine, tjek den selv
>
> --

Der er en 95`er nederst på denne side

http://gadbjergmc.dk/Motorcykler.htm

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Bjørn S

Dato : 12-04-03 11:24

D@n Dethlefsen wrote:
> Der er en 95`er nederst på denne side
>
> http://gadbjergmc.dk/Motorcykler.htm

Den samme står i DBA til 185.000, hvilket jo indikerer at annonceret pris og
den reelle salgspris godt kan variere.

--
/Bjørn

Fra : Torben Hansen

Dato : 12-04-03 11:51

Tak Dan

hilsen Torben

Fra : Richard

Dato : 12-04-03 13:20

Torben Hansen wrote:

> [...]
> forhørt mig hos en del fohandlere, og de siger at den pris er HELT
> ud i skoven.... T & S har skrevet til mig at en standard 916'er idag

Ved du hvor de har fået prisen oplyst? Som jeg husker det, var din cykel
købt herhjemme, men aldrig registreret, ikke? Du er formentlig klar
over, at importøren kan have en interesse i at holde et højt prisniveau
på både nye og især brugte cykler for på den måde at holde brugtimporten
nede.
Når afgiften på brugtimporterede cykler er omkring 60-65% af
markedsprisen betyder den danske brugtpris jo indirekte mere (næsten
dobbelt så meget) for den endelige pris, end indkøbsprisen i udlandet.
Men det går så også ud over de cykler, der bliver solgt uindregistreret.
Ikke at jeg på nogen måde mistænker, at Ducati-importøren står bag den
tilsyneladende høje markedspris på din cykel, men T&S indhenter bl.a.
deres oplysninger fra importøren til brug for deres
forhåndsværdiansættelse. Det gælder formentlig især for cykler, der
sjældent/aldrig før er handlet/brugtimporteret.
Men det hører du måske, når du begynder at argumentere med T&S for en
laver værdiansættelse.

> jeg er nemlig ved
> at samle sammen, så jeg kan lave et "come back" mod T & S i Odense, som har
> lavet denne fatale vudering af min maskine.

Ehh, rent formelt: T&S har da vist endnu ikke vurderet den vel, blot
fremsat en værdi og et krav til depositum, ikke?

> Jeg har desuden også hørt at
> alle vuderinger T & S laver, skal ligges ud til off. beskuelse på evt.
> nettet, er der nogen der kan bekræfte det??? hvis ja, hvor???

Det ville jo være dejligt, men forveksler du det ikke med, at T&S de
gennem de senere år samler oplysninger om depositum og vurderinger fra
hele landet, så de forekllige toldkontorer har samme udgangspunkt?
- men det ville være bekvemt, hvis oplysningern var offentligt tilgængelige.

> Håber jeg kan få prisen lidt længere ned hos T & S, så jeg kan komme
> "rigtig" ud at køre... det er jo en skjønne maskine, tjek den selv

Ja der jo grænser for, hvor længe du kan tillade dig at køre rundt på
Ducati - erh, prøveplader, de ses blot så tit på Ducatier - og HD'er

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-04-03 14:13

Richard wrote:
> Ja der jo grænser for, hvor længe du kan tillade dig at køre rundt på
> Ducati - erh, prøveplader, de ses blot så tit på Ducatier - og HD'er

Var der ikke også lavet noget om på de regler med prøvepladerne?

Noget med en bøde på afgiftsstørrelsen for at bruge prøveplader til
søndagskørsel/gaderæs .. ?

Altså, det er bare noget jeg har hørt :)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Poul Mariegaard Kris~

Dato : 12-04-03 20:53

> Noget med en bøde på afgiftsstørrelsen for at bruge prøveplader til
> søndagskørsel/gaderæs .. ?
>
> Altså, det er bare noget jeg har hørt :)

.... netop ... noget du har 'hørt'!
Der gælder de sædvanlige regler om prøvekørsler i salgsøjemed, af max 3
timers varighed, kørsel i forbindelse med udstilling i salgsøjemed o.s.v.

/H2

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-04-03 21:35

Poul Mariegaard Kristensen wrote:
> ... netop ... noget du har 'hørt'!
> Der gælder de sædvanlige regler om prøvekørsler i salgsøjemed, af max 3
> timers varighed, kørsel i forbindelse med udstilling i salgsøjemed o.s.v.

Hvad for man så af bøde, hvis man ikke følger de regler?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Hekto

Dato : 13-04-03 11:52

In article <slrnb9gu2m.qq5.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Hvad for man så af bøde, hvis man ikke følger de regler?

Mon ikke 500,-???
Man har forsøgt at få idømt overtrædelser med tvungen betaling af
afgift; men den gik ikke!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 TIL SALG!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : GRISEN

Dato : 13-04-03 16:18

On Sun, 13 Apr 2003 12:51:39 +0200, Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> wrote:

>Man har forsøgt at få idømt overtrædelser med tvungen betaling af afgift; men den gik ikke!

Den gik ikke ???
Er det noget du ved med 110 % sikkerhed ???
Jeg troede, at "tvungen betaling af afgift" var standard....

*
Jan

Fra : Hekto

Dato : 13-04-03 17:02

In article <0qvi9v0lpidohmtel8kusrr5q0ngv5dgkb@4ax.com>, GRISEN says...
> Er det noget du ved med 110 % sikkerhed ???

Procenten stiger!!!! ;0)

http://www.folketinget.dk/Samling/20001/udvbilag/TRU/L4_bilag12.htm
http://www.teori.dk/loven/bodetaksteripolitisager.htm
http://www.politi.dk/PUBL/Rigsadvokaten/RM_4-2000
_Boedekatalog_faerdsel.pdf side 84.

Du vil være istand til at køre en del dage, på prøveskilte, for det
beløb du skulle lægge i afgift!
Umoralsk eller ikke, sådan er loven ... og afgiftssystemet, indrettet!

Fra : Hekto

Dato : 13-04-03 17:02

In article <0qvi9v0lpidohmtel8kusrr5q0ngv5dgkb@4ax.com>, GRISEN says...
> Den gik ikke ???
> Er det noget du ved med 110 % sikkerhed ???
> Jeg troede, at "tvungen betaling af afgift" var standard....

99,9% !!!
Den har, mig bekendt, været prøvet ved højesteret.
Det var noget med at loven kun hjemlede bødestraf. Mon ikke man kan
lede det op på nettet???

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-04-03 19:23

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> says...
> >
> Mon ikke 500,-???
> Man har forsøgt at få idømt overtrædelser med tvungen betaling af

Nådada? Det vil jeg fortælle til en bekendt (som blev knaldet for at køre på
"forkerte" plader). Han bliver glad, for han fik nemlig både bøde og
tvangsafgift, og det blev dyrt.

Iøvrigt har jeg læst at der er kommet nye regler, ihvertfald for kørsel uden
plader (ex: på racer på offentlig vej). Der er nu ikke længere hjemmel for
konfiskation af cyklen, kun for bødestraf op til - var det 40.000kr?

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 13-04-03 19:44

In article <3e99a9db$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Claus Rittig
says...
> Nådada? Det vil jeg fortælle til en bekendt (som blev knaldet for at køre på
> "forkerte" plader). Han bliver glad, for han fik nemlig både bøde og
> tvangsafgift, og det blev dyrt.

Hvis du med forkerte plader, mener IKKE prøveplader; men f.eks. ikke
gyldige eller f.eks. udenlandske plader, så er det noget HELT andet.
Så er det undragelse af afgiften.
Spørg mig så ikke hvorfor det ikke er det med prøveplader; men måske
fordi der er særskilte bestemmelser for dem. Færdselsloven nævner
specifikt 'misbrug af prøveskilte'.

> [...]
> plader (ex: på racer på offentlig vej). Der er nu ikke længere hjemmel for
> konfiskation af cyklen, kun for bødestraf op til - var det 40.000kr?

Det lyder af lidt vel meget i 'bøde'. Så tror jeg at der er taget andre
paragraffer i brug, end lige færdselsloven. Bøden for at køre med et
ikke indregistreret køretøj er 500,- i flg, politi.dk. Dog nævnes der
noget om at der i samme sammenhæng kan gives bøde for andre forseelser.

Der må sq da være en jurist her i gruppen???

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-04-03 22:07

> [...]
>
> Hvis du med forkerte plader, mener IKKE prøveplader; men f.eks. ikke
> gyldige eller f.eks. udenlandske plader, så er det noget HELT andet.

Okay, så taler vi om to forskellige ting.

> [...]
> ikke indregistreret køretøj er 500,- i flg, politi.dk. Dog nævnes der
> noget om at der i samme sammenhæng kan gives bøde for andre forseelser.

Næh, jeg mener bestemt der stod op til 40.000, men jeg er ikke sikker. 500kr
i bøde for at køre uden indregistrering (og dermed syn - dvs. kontrol af at
køretøjet er i forsvarlig stand, og ikke udsætter andre for fare) og uden
ansvarsforsikring... Det lyder godtnok billigt! Tror du det passer? Så kan
det da næsten ikke betale sig at indregistrere sin motorcykel.

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 13-04-03 22:11

In article <3e99d025$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Claus Rittig
says...
> [...]
> ansvarsforsikring... Det lyder godtnok billigt! Tror du det passer? Så kan
> det da næsten ikke betale sig at indregistrere sin motorcykel.

Jeg har kun dette at holde mig til:

http://www.politi.dk/PUBL/Rigsadvokaten/RM_4-2000
_Boedekatalog_faerdsel.pdf side 84.

Et eller andet sted bliver man næsten arrig over forholdet imellem
bøderne og afgiften!!! ... ikke?
Næsten ligesom når man får en betinget dom, hvis man slår en pensionist
halvt fordærvet, for at stjæle 20Kr.!!!

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-04-03 22:25

On Sun, 13 Apr 2003 23:11:09 +0200, Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> wrote:

Hej Brian.

>Et eller andet sted bliver man næsten arrig over forholdet imellem
>bøderne og afgiften!!! ... ikke?
>Næsten ligesom når man får en betinget dom, hvis man slår en pensionist
>halvt fordærvet, for at stjæle 20Kr.!!!

Jeg er ikke altid enig med Rittig, der er lidt mere anarkist i mig
I dette tilfælde er jeg nu helt enig.
Vi har (desværre) et system hvor "systemet" holder sig i live ved at
brandbeskatte os alle.
Og i den forbindelse er afgifter på MC ingen undtagelse.
Altså er de der kører på "Ducatiplader" med til at undergrave systemet
til byrde for alle.
Dermed straffes det også hårdt når bevisets stilling tillader det.
Bøden er høj, hvor høj ved jeg ikke nøjagtigt, men afgiften falder
normalt gange to, uden mulighed for at krejle om den, hvilket vel er
rimeligt nok.
At straffen for en forbrydelse så ikke altid står i forhold til
forholdets art er en anden sag, og den kan også få mig til at se rødt.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Hekto

Dato : 13-04-03 22:37

In article <mrkj9vo6icmf8td555856smlrlndifgm3f@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> says...

> At straffen for en forbrydelse så ikke altid står i forhold til
> forholdets art er en anden sag, og den kan også få mig til at se rødt.

- det var det jeg mente!

Iøvrigt gik diskutionen på prøveplader, ikke på unddragelse af afgift.
Med prøveplader, har man jo, ved et 'lovligt' ærinde, afregnet med
staten.

Gentagen 'fornøjelses-kørsel' på prøveplader, er en svær een at knække.
Som det klart fremgår, er det svært at bevise. Dog bliver der, ud fra
tallene i 2000, taget ca. 3 om dagen, derfor!
Kontrol er heller ikke noget problem, da man åbenbart sagtens kan finde
frem til dem der har lejet prøveplader til det samme køretøj, 50, 100
og 200 gange.

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-04-03 23:03

On Sun, 13 Apr 2003 23:36:51 +0200, Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> wrote:

>In article <mrkj9vo6icmf8td555856smlrlndifgm3f@4ax.com>, Steen Gruby
><oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> says...

Hej Brian.

>- det var det jeg mente!

Den havde jeg luret

>Iøvrigt gik diskutionen på prøveplader, ikke på unddragelse af afgift.
>Med prøveplader, har man jo, ved et 'lovligt' ærinde, afregnet med
>staten.

Jeg ved det godt - Jeg skal selv ud på prøveplader på tirsdag hvor min
gamle NSU Super FOX skal fremstilles for T&S hvor den skal vurderes
for anden gang registreringsafgift.
Her er det omvendt bevisførelse: Jeg skal bevise at den har været
registreret i DK før, idet statsapparatet ikke har papirer der går så
langt tilbage - Kan jeg ikke det, skal der betales afgift een gang
til.
Og det bliver der så

>Gentagen 'fornøjelses-kørsel' på prøveplader, er en svær een at knække.
>Som det klart fremgår, er det svært at bevise. Dog bliver der, ud fra
>tallene i 2000, taget ca. 3 om dagen, derfor!

Der findes mange måder at omgå systemet på, og desværre ingen nemme
løsninger på hvorledes man får borgerne til at "opføre sig ordenligt".
Min tese er, at det ikke nytter at kontrollere og straffe, men at
ændre tingene så de får en rimelig acceptans.
Men med den afgift der er på motorkøretøjer er der et klart incitament
til at omgå reglerne.
Jeg ved ikke om du så TV her til aften, men der var emnet sort arbejde
oppe igen, og størstedelen af befolkningen accepterer det
tilsyneladende uden at sætte spørgsmåltegn ved det.
Når først tingene er kommet dertil har systemet spillet falit.
Personligt har jeg det således, at jeg sagtens kan hjælpe mine
omgivelser, men der er aldrig penge involveret.
Hellere forære min bare R.. bort end at lave noget der bidrager med så
meget som een krone mere til statskassen.

>Kontrol er heller ikke noget problem, da man åbenbart sagtens kan finde
>frem til dem der har lejet prøveplader til det samme køretøj, 50, 100
>og 200 gange.

Tjaeh, hvis det er det de bruger computerregistre til kan det jo ikke
undre nogen at der ikke er plads til gamle motorkøretøjer
Det var en under bæltestedet, for jeg ved faktisk godt at det meste af
materialet fra før 1964 gik tabt ved en brand, men det var lige for at
få luft )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Hekto

Dato : 13-04-03 23:26

In article <7hmj9vsp7ldfrl4km7ubil3f8gpp6069jm@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> says...
> [...]
> Hellere forære min bare R.. bort end at lave noget der bidrager med så
> meget som een krone mere til statskassen.

Surt med 2. gang afgift!!!!

Hvis noget er urimeligt, omgår danskere reglerne, istedet for at lave
revolution.
Jeg så noget af det med sort arbejde. Et eller andet sted, forstår jeg
godt at man er sig selv nærmest, og undrager statskassen! ... det
forstår jeg hver måned, når jeg ser lønsedlen, eller når
ejendomsskatten skal betales! Det er lidt ligesom 2.-gangsafgift!
Jeg beskattes fordi jeg har købt min egen bolig! ... vi lader billedet
stå et øjeblik - i en tid med mangel på boliger!

Registreringsafgiften er blevet for høj. Derfor køber danskerne ikke
nye biler, og provenuet falder drastisk. Man importerer 'grå' MC'er, og
kører på prøveplader. Registreringsafgiften, har med de nye
prisstigninger på nye biler, vokset sig så stor, at urimeligheden i den
er for åbenlys til at blive ignoreret!
Vanetænkningen er bare alt for udbredt på 'borgen' så de aner ikke hvad
de skal stille op!

Fra : Thor

Dato : 14-04-03 19:08

hej.
vil lige give min holdning her...
ja, vores afgiftssystem er fuldstændigt vanvittigt, men man skal så også
huske på at hvis de fjernede afgiften på mc, biler, osv. ville der blive et
stort hul i statskassen, som så skulle dækkes af andre ting...en anden
løsning ville være at skære på hospitaler og børnehaver, men hver gang det
skeer kommer befolkningen jo med et skrig af smerte..så kunne vi jo skære i
det offentlige, men det bliver sq en hård nød at knække, så mulighederne er
lidt afstumpede...hvad angår sort arbejde og det at undgå at betale
afgiften, så rammer det jo alle os, som har smidt alle de penge til
afgiften..indirekte er det jo lidt at leve på nas hos os andre.. (jeg har sq
også hjulpet andre og da osse fået penge for det et par gange..men der er
forskel på fisk, og der er sq folk på dagpenge der tjener 100 k + sort om
året, og det er svineri).
vi vil helst ingen af os betale skat men vi vil alle have vores forældre på
plejehjem, frie hospitaler, ingen roadpricing, høje dagpenge, og hjælpe de
svage i samfundet.
det skal ikke forståes sådan, at jeg bare accepterer de høje afgifter..men
de skal jo finansieres eller beskæres i statskassen.

nå, men hvad angår det oprindelige spørgsmål, så er min morbror politimand i
københavn, og arbejder nuværende ved anklageren, og ifølge ham er gentagen
misbrug af prøveskilte ikke specielt strafbart ifølge loven..det der koster
er når told&skat overtager sagen..
så er det strafafgift + oprindelig afgift.
nu er det så man skal huske på at det ikke er en bøde.
man kan ikke spjælde det beløb af..men de kan tage pant i hus, bil osv.

Mvh Thor B
__ZZR600__

Fra : Richard

Dato : 14-04-03 20:05

Thor wrote:
> [...]
> det offentlige, men det bliver sq en hård nød at knække, så mulighederne er

Så du udsendelsen sidste år/forrige år om at leve i frankrig, og hvor
lidt skat, de kunne klare sig med der? IMHO bør politikerne tage sig
sammen, vende bøtten på hovedet og finde ud af, hvilke
ydelser/tjenester, der skal finansieres over samfundet og så sætte
skatten efter det. Den velfærdsmodel, der var nødvendig og virkede godt
i 50-70'erne passer ikke til befolkningens sammensætning i 10-20'erne,
ikke en gang til 00'erne - vi har brug for et udviklingsmodel i stedet.
Afgiftsharmoniseringen har politikerne syltet igennem nu 30 år, og det
vil gører mere og mere ondt, jo længere de venter.
Ulykkeligvis er der intet reelt alternativ, så vi bliver trofast ved at
stemme de samme nølere ind på tinge. De bruger så tiden på at diskutere
detaljer og enkeltsager fra hverdagen, NATO-fodnoter, EU-forbehold og
senest indvandrerbegrænsning, som er fløjtende ligegyldig, det øjeblik
samfundsfinansieringen er ændret, så det kan betale sig at arbejde og
lejlighedsbyggeriet komme i gang - og skoen derfor ikke længere trykker
i de lag, der føler sig klemt nu. Just my 10 cents.

Fra : Thor

Dato : 14-04-03 22:20

er fuldstændigt enig..
men hvor skal man begynde med ændringer ??

Mvh Thor B

Fra : Hekto

Dato : 14-04-03 23:18

In article <3e9b22a3$0$32020$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Thor
says...
> er fuldstændigt enig..
> men hvor skal man begynde med ændringer ??

Tjaaa ... enten må man vælge 'System Bananrepublik' og finde en
venligtsindet general, der vil lede et militærkup, eller også må man
vælge den lidt mere danske metode, og sætte sit X et omhyggeligt
udvalgt sted, næste gang man får muligheden!?

'Nogen' har på et tidspunkt bildt politikerne ind, at man til enhver
tid kunne grave stadig større mængder guld op af borgernes lommer ...
uden at de lagde mærke til det! ... NOT!!!!

Fra : Thor

Dato : 15-04-03 19:25

jep..men det er igen en svær beslutning..der er ingen i folketinget der
efter min mening går nok ind for brugerbetaling...
jeg er tilhænger af, at vi selv vælger 100% hvad vi vil betale for..og ikke
vil betale for...
self. vil det ramme nogle svage i samfundet, men må sq indrømme jeg ikke har
den store medlidenhed med folk på "evigheds-dagpenge (gentagen
aktivering..)" bistandshjælp, revalidering, whatever...
der er self. folk der virkelig har brug for hjælp..men for hver 1 der har et
reelt behov, er der en 2-3 stykker der dækker deres dovenskab bag
"psykologiske problemer", social arv, osv.. kan sq kun mene de må sejle i
deres egen sø..
og det parti er der sq ikke i folketinget på nuværende tidspunkt.. :(
Mvh Thor B

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-04-03 20:57

"Thor" <Thorbych23@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg er tilhænger af, at vi selv vælger 100% hvad vi vil betale for..og
ikke
> vil betale for...

Det har da vist ikke meget med motorcykler at gøre, hvad? Hvorfor ikke
flytte over i en politik-NG, hvor dette hører hjemme?

> [...]
> reelt behov, er der en 2-3 stykker der dækker deres dovenskab bag
> "psykologiske problemer", social arv, osv.. kan sq kun mene de må sejle i

Jeg glæder mig meget til at se dig bringe bare _lidt_ dokumentation for det
postulat. For du er da ikke bare "varm luft" vel?

Rittig
(Venter i spænding)

Fra : MKS - 74

Dato : 15-04-03 20:58

On Tue, 15 Apr 2003 21:57:29 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Det har da vist ikke meget med motorcykler at gøre, hvad? Hvorfor ikke
>flytte over i en politik-NG, hvor dette hører hjemme?

Ja tak,jeg er tit ved at brække mig over alle de "sorte" politiske
synspunkter som folk lige mener de skal ud med mellem sidebenene
her,er det MC-relevant så okay da (uanset politisk observans),men
ellers nej tak.

--
-Michael

Fra : Thor

Dato : 16-04-03 07:15

nå, der var lige et par stykker der følte sig trådt over tæerne ??
men når alt kommet til alt, så ER afgiftsspørgsmålet politisk, dertil kan vi
blive enige.
TB

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-04-03 19:32

> nå, der var lige et par stykker der følte sig trådt over tæerne ??
> men når alt kommet til alt, så ER afgiftsspørgsmålet politisk, dertil kan
vi
> blive enige.

Jeg følte mig ikke trådt over tæerne, jeg ville bare gerne se om du VAR
andet end varm luft.

Rittig

Fra : Richard

Dato : 15-04-03 11:08

Thor wrote:
> er fuldstændigt enig..
> men hvor skal man begynde med ændringer ??

Det er jo det, vi har valgt politikerne til at finde ud af, og de har et
stort og yderst kompetent embedsmandsapparat til at hjælpe sig med det
praktiske - kan bare ikke holde sig væk fra enkeltsager

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-04-03 22:16

On Mon, 14 Apr 2003 21:05:18 +0200, Richard
<richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:

Hej Richard.

> [...]
>lejlighedsbyggeriet komme i gang - og skoen derfor ikke længere trykker
>i de lag, der føler sig klemt nu. Just my 10 cents.

Godt brølt løve.
Enig!

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Richard

Dato : 15-04-03 11:14

Steen Gruby wrote:

> Godt brølt løve.
> Enig!

Et tankeeksperiment i bagklogskabens...: Hvis politikerne nu for 30 år
siden havde besluttet sig for at aftrappe afgiften over 30 år lineært
med 6 pct om året. Ja, så havde inflation og prisstigninger sikkert
løbende ædt prisnedsættelsen, men så skulle vi heller altså heller ikke
betale mere for en bil i dag, end vi betalte for en tilsvarende i 1973...

Men nej, lad os se væk fra lapperierne, det er helheden, der skal tages
fat på - og det haster nu.

Fra : Armand

Dato : 15-04-03 08:22

> ..........det der koster er når told&skat overtager sagen..
> så er det strafafgift + oprindelig afgift.

- - - - - Og det skal forståes sådan at man tvinges til at indregistrere
modellen, og oveni får en ekstra straf á: afgiftens størrelse!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-04-03 12:33

On Tue, 15 Apr 2003 09:21:45 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>- - - - - Og det skal forståes sådan at man tvinges til at indregistrere
>modellen, og oveni får en ekstra straf á: afgiftens størrelse!

Det er den praksis jeg kender.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 15-04-03 20:50

Steen Gruby <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en
> On Tue, 15 Apr 2003 09:21:45 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> Hej Armand.

> Det er den praksis jeg kender.

Jeg brugte ingen spørgsmålstegn, derved at det var en regulær omformulering
for de tvivlende/tungnemme !

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-04-03 22:38

Hekto wrote:
> Næsten ligesom når man får en betinget dom, hvis man slår en pensionist
> halvt fordærvet, for at stjæle 20Kr.!!!

Tænk lige over hvor mange jeg skulle have slået ned, for at købe
RD'en ? ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)