"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b78i5r$1529$2@news.cybercity.dk...
>
> Jan Meyer <janmeyer@privat.dk> skrev i en
> news:3e97094d$0$32004$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Er der nogen herinde der har prøvet at bygge en almindelig CX 500 om til
> en
> > CX 500Custom , kan det lade sig gøre uden videre????
> >
>
> Man kan mistænke Costum'en for at have fået en lidt fladere
kronrørsvinkel;
> men jeg har ikke kunnet finde dette mål for de to modellers vedkommende
>
> Derudover er det jo ike kun styret der er gjort større, og fremskaffelse
af
> de stumper der skal til for at ændre udseendet udgør utvivlsomt en længere
> liste for udover den primære optik á sæde, sidedæksler og tank, er
forgaflen
> givetvis længere ligesom at Costum'en har 16" baghjul!!
> Anskaffelsen af sagerne behøver dog ikke være mere besværligt end indkøb
af
> en komplet costum syd for grænsen (det er måske dét du har i tankerne?) og
> det er jo en økonomisk overskuelig måde at komme igang på - Lader det sig
> imod forventning ikke gøre at bygge C'en over på den gamle, så kan man jo
> vælge at samle og sælge C'en uindregistreret og derved (mindst) holde
> pengene hjemme, eller ligefrem vælge at indregistrere C'en for et beløb
der
> sikkert svarer til hvad den gamle kan sælges for(?) !!
>
> --
> Armand!
>
Hej hej,
Det kan lade sig gøre, men ikke uden at ændre adskillige steder.
F.eks:
Tanken på en C er skruet på foran - på en std er den skubbet ind over gummi.
Dvs. der skal svejses gevindbøs på std stel.
- desuden er bageste montering af tanken ikke samme sted. - C-tanken er
kortere, og det vil kræve at du skærer beslaget af stellet og svejser det på
et nyt sted.
Sadlen er skruet på en C og "klikket" på en std. - du skal ændre bagstellet
en del, -også i forhold til bagskærm.
Kronrørsvinklen er næææsten den samme, husker ikke de nøjagtige mål, mendet
er noget med en ½ grads forskel. Forgaflerne er identiske. Det eneste mål
jeg har er: akselafstand på C-modellen er 145cm og på en Std: 145,5cm -
ubetydelig forskel.
Herudover er der forskel på udlignerpotten og varmeskjold i udst.systemet,
Det gi'r lidt bøvl i forhold til fodhvilere og gearpedal der skal skiftes
fra std. til C.
Mere positivt - sidedækslerne passer direkte på
Som Armand osse er inde på, vil det måske være en bedre ide at indregistrere
den Tysker du formentlig køber hjem, og sælge din standard. - Det ER et
større projekt.
Vh.
Per Lading