forkromning
Fra : Fam. Nissen

Dato : 10-04-03 13:15

Hej er der nogen som hved noget om forkromning,???jeg skal have mit stativ
til taske på min goldwing forkromet,så hvis nogen kender nogen som kan
hjælpe mig,med et eller andet høre jeg gerne på tlf 21226004 eller
KNissen@email. dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-04-03 13:24

Fam. Nissen wrote:
> [...]
nogen
> som kan hjælpe mig,med et eller andet høre jeg gerne på tlf

....ligger der ikke en forniklingsanstalt i nærheden af hvor du
bor?...

....det er bedst, hvis det emne der skal forkromes er fx.
sandblæst e.l. i forvejen (så der ikke er rust og løse
cromskaller på...
Hans
Kadett GSi 2,0 8v -87

Fra : hms

Dato : 10-04-03 17:51

Hej.

Lige en advarsel:

Lige netop sandblæsning må ikke udføres inden forkromning, hvis emnet
skal være pænt.Giver et mat skær og ikke højglans.

Forkromning kan foretages et eller andet sted i de fleste storbyer, hvis
man ser efter i telefonbogen.

m.v.h.
hms

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-04-03 00:58

hms wrote:
> [...]
emnet
> skal være pænt.Giver et mat skær og ikke højglans.

....okay!
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Allan Bojesen

Dato : 11-04-03 19:27

hms wrote:
> Hej.
>
> Lige en advarsel:
>
> Lige netop sandblæsning må ikke udføres inden forkromning, hvis emnet
> skal være pænt.Giver et mat skær og ikke højglans.

Hvordan afrenser man så gammel forkromning og lignende på dele der skal
forkromes?

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 12-04-03 08:37

Allan Bojesen <aboje@post9.tele.dk> skrev i en

> Hvordan afrenser man så gammel forkromning og lignende på dele der skal
> forkromes?

Simply my dear: Man vender processen så kromen trækkes af emnet
elektrolytisk!

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 12-04-03 19:22

Armand wrote:
> Simply my dear: Man vender processen så kromen trækkes af emnet
> elektrolytisk!

Det vil sige at , hvis et emne skal genforkromes skal det bare afleveres
uden at gøre noget ved det. Så kan firmaet både afkrome og forkrome?

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 13-04-03 15:31

> Det vil sige at , hvis et emne skal genforkromes skal det bare afleveres
> uden at gøre noget ved det. Så kan firmaet både afkrome og forkrome?

Jup!
Men nogle brugte emner (tilkoksede totakts-udstødninger?) er ikke så velsete
i Crom-anstaltens bade !!

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-04-03 18:16

Armand wrote:
> Men nogle brugte emner (tilkoksede totakts-udstødninger?) er ikke så velsete
> i Crom-anstaltens bade !!

Man forkromer da heller ikke en totakts-udstødning :)

Bortset fra det kan man vel proppe dem i begge ender?

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Finn Andersen

Dato : 13-04-03 18:33

> Man forkromer da heller ikke en totakts-udstødning :)
>
> Bortset fra det kan man vel proppe dem i begge ender?
>
> // Hans
> --
> Leveret af http://enterprise-server.dk

Man sandblæser udstødningsrør indvendig inden de forkromes...

Mvh

Finn
XV750

Vi ses lige pludselig, be carefull out there

Fra : Richard

Dato : 10-04-03 18:24

Fam. Nissen wrote:
> Hej er der nogen som hved noget om forkromning,???jeg skal have mit stativ
> til taske på min goldwing forkromet,så hvis nogen kender nogen som kan
> hjælpe mig,med et eller andet høre jeg gerne på tlf 21226004 eller

Prøv at tale med Tempo-krom - www.tempo-krom.dk - i Herlev.

Det de viste frem på udstillingen i Bella, så rigtig pænt ud.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade