/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Update Kato
Fra : Brian W.


Dato : 10-04-03 07:57

Her er et uddrag fra mcn om kato´s tilstand. Det ser ikke godt ud.

Daijiro Kato is in a coma and fighting for his life after a horrific crash
in the MotoGP race in Suzuka on Sunday.

GP medic Dr Claudio Costa said Kato had a " 15 per cent chance " of pulling
through when MCN spoke to him on Sunday.

Even if Kato does regain consciousness, Dr Costa believes the former world
250cc champion would be paralysed from the nose down, and would not be able
to breath without a ventilator for the rest of his life.

The 26-year-old Japanese rider suffered massive head, neck and chest
injuries when he lost control of his Honda RCV at the end of lap three at
Suzuka.


--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman




 
 
SLP/JM (10-04-2003)
Kommentar
Fra : SLP/JM


Dato : 10-04-03 08:09


"Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev > Her er et uddrag fra mcn om
kato´s tilstand. Det ser ikke godt ud.

Der er flere sørgelige nyheder at finde på www.motogp.com der har oprettet
et forum, hvor man kan skrive til Kato. www.eurosport.com opdaterer også
løbende om Kato's tilstand og de andre køreres reaktion på denne særdeles
tragiske hændelse.

--
Mvh Susanne



Michael K. S. (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 10-04-03 09:59

On Thu, 10 Apr 2003 09:09:20 +0200, "SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote:

>Der er flere sørgelige nyheder at finde på www.motogp.com der har oprettet
>et forum, hvor man kan skrive til Kato. www.eurosport.com

Hvis man vil være lidt kynisk kunne man godt få den lille mistanke,at
det skete for at dæmpe kritikken i de andre fora lidt,for den har
været yderst massiv både mod Dorna selv,men også især mod Suzukabanen
som værende alt for farlig og raceledelsen for ikke at rødflage hvor
dette var oplagt,ikke mindst kørerne selv står for den holdning.

Alligevel må det betragtes som noget positivt og mængden af indlæg i
dette forum men også på utallige andre race-boards viser også _hvor_
populær en kører katoh rent faktisk er (postivt overraskende) ,og hvor
dybt det har berørt mange såvel indenfor sporten som tilskuere.

> opdaterer også
>løbende om Kato's tilstand og de andre køreres reaktion på denne særdeles
>tragiske hændelse.

Her er lidt flere der bringer nyt,hvis man vil følge med,der er
egentlig ikke så meget at berette pt. udover at tilstanden er stabil
men fortsat kritisk.

http://www.motorcyclenews.com/home
http://www.sportal.it/pagine/pag704787.html
http://crash.net/motogp/home.asp?championship_id=6&language_id=1
Og så Dr. Costa's og Clinica Mobile's eget site :
http://www.ducati.com/clinica_mobile/index.html

-Michael

Mikkel Christensen (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 10-04-03 10:16

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

> On Thu, 10 Apr 2003 09:09:20 +0200, "SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote:
>
> >Der er flere sørgelige nyheder at finde på www.motogp.com der har
> >oprettet et forum, hvor man kan skrive til Kato. www.eurosport.com
>
> Hvis man vil være lidt kynisk kunne man godt få den lille mistanke,at
> det skete for at dæmpe kritikken i de andre fora lidt,for den har
> været yderst massiv både mod Dorna selv,men også især mod Suzukabanen
> som værende alt for farlig og raceledelsen for ikke at rødflage hvor
> dette var oplagt,ikke mindst kørerne selv står for den holdning.

Nu vil jeg så vove mig en ekstra gang om dette emne...
Jeg mener faktisk ikke der er nogen grund til at kritisere løbsledelsen.
Under løbet kan de næppe have været klar over den forfærdelige tilstand
Kato(h?) var i. De nåede at rydde op i svinget inden feltet kom forbi
igen, så jeg mener faktisk de var rigtigt af dem kun at svinge med
olieflaget.

Om Suzuka er mere eller mindre farlig end andre baner kan jeg personligt
ikke rigtig ha' en mening om. Kørerne mener den er livsfarlig, Dorna/FIM
mener at den er OK. Sandheden skal nok findes et sted mellem de to
synspunkter.

> Alligevel må det betragtes som noget positivt og mængden af indlæg i
> dette forum men også på utallige andre race-boards viser også _hvor_
> populær en kører katoh rent faktisk er (postivt overraskende) ,og hvor
> dybt det har berørt mange såvel indenfor sporten som tilskuere.

Så grimme ulykker er jo altid en "eyeopener". Så husker man jo pludselig
igen at ingen er usårlige. Men tragisk er det sgu.

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>

Michael K. S. (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 10-04-03 10:45

On 10 Apr 2003 11:16:03 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Jeg mener faktisk ikke der er nogen grund til at kritisere løbsledelsen.
>Under løbet kan de næppe have været klar over den forfærdelige tilstand
>Kato(h?) var i. De nåede at rydde op i svinget inden feltet kom forbi
>igen, så jeg mener faktisk de var rigtigt af dem kun at svinge med
>olieflaget.

Prøv at læse gennemgangen på de forskellige raceboards,så får du måske
et andet syn på sagen eller måske ikke...jeg vil/ønsker pt. ikke at
indgå i en diskussion om det,refererer blot den dominerende opfattelse
blandt kørere og tilskuere (som jeg dog deler af mange årsager som
nævnt i en tidligere tråd)

>Om Suzuka er mere eller mindre farlig end andre baner kan jeg personligt
>ikke rigtig ha' en mening om. Kørerne mener den er livsfarlig, Dorna/FIM
>mener at den er OK. Sandheden skal nok findes et sted mellem de to
>synspunkter.

Sikkert nok,men det er dog de personer der skal køre der,der har de
bedste forudsætninger for at bedømme det.Som kører vælger man jo selv
i det mindste i teorien - Når man bevæger sig op på prof-niveau er der
jo andre parametre end om man lige har lyst eller ej....jeg ved heller
ikke hvor farlig den må anses for at være...

>Så grimme ulykker er jo altid en "eyeopener". Så husker man jo pludselig
>igen at ingen er usårlige.

Ja rigtigt og man skal da heller ikke være blind for at der altid er
et element af efterrationalisering efterflg. Se blot da en anden
yderst vellidt kører omkom sidste år på Ringen - Når det så er sagt så
skal det heller ikke forhindre at relevante sikkerhedsmæssige aspekter
tages op og ikke bare henføres til "race-incidents" - Lige nu ikke
rigtig noget jeg har overskud til at diskutere ekstensivt,det bliver
også så rigeligt gjort alle andre steder hvor selve racet er trådt
helt i baggrunden...håber bare det bedste for manden.

>Men tragisk er det sgu.

Meget...

-Michael

Mikkel Christensen (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 10-04-03 11:16

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

> On 10 Apr 2003 11:16:03 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
> wrote:
>
> >Jeg mener faktisk ikke der er nogen grund til at kritisere løbsledelsen.
>
> Prøv at læse gennemgangen på de forskellige raceboards,så får du måske
> et andet syn på sagen eller måske ikke...

Jeg har været igang, men som med så mange andre ting i tiden, har jeg
svært ved at bedømme hvilke udsagn jeg skal anse for Sandheden.
Anyway, så kan vi jo bare blive enige om at være uenige

> >Så grimme ulykker er jo altid en "eyeopener". Så husker man jo pludselig
> >igen at ingen er usårlige.
>
> Ja rigtigt og man skal da heller ikke være blind for at der altid er
> et element af efterrationalisering efterflg. Se blot da en anden
> yderst vellidt kører omkom sidste år på Ringen - Når det så er sagt så
> skal det heller ikke forhindre at relevante sikkerhedsmæssige aspekter
> tages op og ikke bare henføres til "race-incidents"

Klart. Som du selv nævner har de professionelle kørere reelt ikke noget
valg når de bliver præsenteret for banen. Derfor mener jeg naturligvis
også at de forskellige løbsledelser skal blive bedre til rent faktisk
at lytte til kørerne og handle derefter.
Personligt synes jeg det nogengange er svært at skille almindelig
kørerbrok fra en kritik der skal tages alvorligt.

> - Lige nu ikke rigtig noget jeg har overskud til at diskutere
> ekstensivt,det bliver også så rigeligt gjort alle andre steder
> hvor selve racet er trådt helt i baggrunden...

Rigtigt. F.eks havde jeg helt glemt hvor godt 125cc ræset var indtil det
blev nævnt i går aftes i værkstedet.

> håber bare det bedste for manden.

Jeg er sikker på at både Joey Dunlop og Mr. Sheene holder øje med ham
i øjeblikket. Og så håber jeg iøvrigt at han har nogle dygtige læger...

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>

Michael K. S. (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 11-04-03 10:33

On 10 Apr 2003 12:15:58 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Personligt synes jeg det nogengange er svært at skille almindelig
>kørerbrok fra en kritik der skal tages alvorligt.

Problemet i vid udstrækning er mere at kørere tit har forskellige
interesser og det kan i mange tilfælde være svært både på nationalt og
internationalt niveau at opnå den konsensus der tit kunne være
ønskelig - For the common good - Denne gang synes det dog som om de
rykker sammen:Rossi,Capirossi,Gibernau,Checa,Roberts m.fl har kaldt
til møde,Checa sagde :

"I'm also angry and embarrassed about something to do with Daijiro
Kato's terrible accident. Now everybody is talking about security and
that the riders should pull together to defend our rights; but the sad
and shameful truth is that we are not together and we never have been,
but we only realise that after a tragedy. I hope this changes and we
all realise that it is necessary for us to work together even though
we are rivals on the track." (fra MotoGP)

Sidste update :

Team Telefónica Movistar Honda team manager Fausto Gresini, chief
mechanic Fabrizio Cecchini and marketing and commercial director Carlo
Merlini last night returned to Italy after spending the past few days
at the bedside of Daijiro Kato. The trio, who were greeted at Bologna
airport by the rest of the team´s mechanics, their friends and their
relatives, reported that Kato´s condition remains unchanged and that
there has been no other improvement since his blood pressure became
stable yesterday.

`I feel empty´, commented Gresini. `I don´t feel like talking about
anything else than Daijiro´s health conditions. I know I will soon
have to face other subjects, like his accident and the future of the
team in the Championship, but at this stage I really don´t feel like
it…I still feel deeply shocked. I will spend some days together with
my family and try to find some peace of mind, then I will try to face
reality´. (fra MotoGP)

Gibernau har afvist spekulationer om at han skulle overtage Daijiro's
fabriksracer :

http://crash.net/news_detail.asp?championship_id=6&news_id=62268&language_id=1

-Michael

Mikkel Christensen (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 11-04-03 11:23

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:

[Citat: Checa]
> "I'm also angry and embarrassed about something to do with Daijiro
> Kato's terrible accident. Now everybody is talking about security and
> that the riders should pull together to defend our rights; but the sad
> and shameful truth is that we are not together and we never have been,
> but we only realise that after a tragedy. I hope this changes and we
> all realise that it is necessary for us to work together even though
> we are rivals on the track." (fra MotoGP)

Checa er en klog mand.

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>

Niels Drewes (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Niels Drewes


Dato : 11-04-03 12:31


"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
news:kkdllyhpc37.fsf@rrnord.dk...
> Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:
>
> [Citat: Checa]
> > "I'm also angry and embarrassed about something to do with Daijiro
> > Kato's terrible accident. Now everybody is talking about security and
> > that the riders should pull together to defend our rights; but the sad
> > and shameful truth is that we are not together and we never have been,
> > but we only realise that after a tragedy. I hope this changes and we
> > all realise that it is necessary for us to work together even though
> > we are rivals on the track." (fra MotoGP)
>
> Checa er en klog mand.

Jo, men var der "balade" om sikkerheden FØR løbet? Det er jo altid nemt at
være klog bagefter. Man skal måske nu også tage højde for at alle kørene er
meget påvirkede af dette, når en kollega kommer til skade på denne meget
brutale måde.

vh

nd



Mikkel Christensen (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 11-04-03 12:46

"Niels Drewes" <+nospam+ndr.tf@taarnby.dk> writes:

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
> news:kkdllyhpc37.fsf@rrnord.dk...
> > Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> writes:
> >
> > [Citat: Checa]
> > > "I'm also angry and embarrassed about something to do with Daijiro
> > > Kato's terrible accident. Now everybody is talking about security and
> > > that the riders should pull together to defend our rights; but the sad
> > > and shameful truth is that we are not together and we never have been,
> > > but we only realise that after a tragedy. I hope this changes and we
> > > all realise that it is necessary for us to work together even though
> > > we are rivals on the track." (fra MotoGP)
> >
> > Checa er en klog mand.
>
> Jo, men var der "balade" om sikkerheden FØR løbet? Det er jo altid nemt at
> være klog bagefter.

Hmm... Jeg skulle ha' klippet lidt bedre. Det jeg synes der er klogt er
følgende:
"Now everybody is talking about security and that the riders
should pull together to defend our rights; but the sad and shameful truth
is that we are not together and we never have been but we only realise
that after a tragedy"

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>

RacerNiels (11-04-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 11-04-03 11:57

"Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3e9515cb$0$4347$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Even if Kato does regain consciousness, Dr Costa believes the former world
> 250cc champion would be paralysed from the nose down, and would not be
able
> to breath without a ventilator for the rest of his life.

Det er umådelig trist med ham, men helt ærlig... hvis han fremover kun kan
rynke øjenbrynene og ikke engang selv trække vejret, så sluk dog
respiratoren nu. Jeg havde selv en kammerat der led nogenlunde samme skæbne
i 1997. Han lå i en uge inden der blev slukket. Til at starte med reagerede
han hvis man talte til ham, men trykket i hovedet steg og til sidst blev han
erklæret hjernedød. Han "holdt" en halv time uden respirator.

RIP.

/Niels




Michael K. S. (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 11-04-03 12:25

On Fri, 11 Apr 2003 12:56:36 +0200, "RacerNiels"
<d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:

>Det er umådelig trist med ham, men helt ærlig... hvis han fremover kun kan
>rynke øjenbrynene og ikke engang selv trække vejret, så sluk dog
>respiratoren nu.

Det kan også meget vel blive resultatet....men det er dog ikke så
simpelt,dels har vi ikke de præcise medicinske oplysninger og dels
skal familien også ha' tid til at acceptere det.

Det er stadigvæk en meget svær beslutning uanset,for det er
meget-meget farligt at lægge personlige opfattelser af livskvalitet
nedover hovedet på andre..Det bliver i sidste ende hans familie der i
givet fald tager beslutningen for ham.

Hvis det var mig selv med de udsigter ville jeg sige - pull the
plug...Men det er en ganske personlig opfattelse og ikke en beslutning
jeg vil tage på andres vegne.

-Michael

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste