wheeler wrote:
> Så burde alt skam være manet til jorden
>
>
http://www.stannakajak.com/skalmanmc/bike/index.htm
>
> Læg venligst mærke til, at det er 1983/84-modellen, den er blevet
> udviklet på baggrund af
Jep. Min bror og jeg har købt tegningerne af ham. Der er ingen tvivl om at
han kan noget. Desværre fremgår det tydeligt at han har fremstillet det "i
hånden" for derefter at prøve og dokumentere hvad han har lavet. Der var ret
mange ting der faktisk ikke kunne lade sig gøre, mål der ikke passede osv.
Min bror, der er værktøjsmager, har dog rette lidt i det og lavet nye
forbrændingskamre med o-ringspakning i et org. topstykke samt lavet nye
udstødninger.
Da der ikke er monteret nogen dæmper siger den, som man kan vente, ret
vildt. Han har ikke noget spedo. på, men den går nemt på baghjul i 3. og
trækker til 12-14K, også i 6, hvilket nok er et pænt stykke over 200. Alt i
alt meget pænt for en gammel 2T.
Den kører samtidig noget længere på literen, ved blandet kørsel og går meget
bedre ved alle omd.. Når der bliver skudt til den løb benzinen ikke hurtigt
nok ud af hanen. Det kostede 1 stempel at opdage det. Efter lidt falsk luft,
røg der et stempel mere, så den er også blevet noget mere øm. Da den normal
flader ved 10K, hvor den først begynder at trække ved 9,5 nu holder en
krumtap nok også kun få KKm.
Jens
RD