Vedr. køb af dæk ???
Fra : Jesper Andersen

Dato : 09-04-03 14:47

Hejsa NG.

Jeg står og skal have et nyt fordæk på RF'eren.
Jeg er jo den type der gerne vil spare lidt penge, og derfor
undersøger markedet godt. Jeg har dog erfaret at der er store
prisforskelle på dæk.

Jeg vil høre om der er nogen af jer der ved hvor de har "billige" dæk
(indland/udland). Når jeg skriver billige i anførselstegn skal det
forstås på den måde at jeg ikke vil have et "discount" dæk, men stadig
et godt race/sports dæk, men hvor priserne er rimlige.

Jesper Andersen
Suzuki RF600R

Fra : Freddy Lang

Dato : 09-04-03 15:07

Jesper Andersen wrote:
> [...]
> forstås på den måde at jeg ikke vil have et "discount" dæk, men stadig
> et godt race/sports dæk, men hvor priserne er rimlige.

G. Wilhelmsen i Oeversee, ca. 10 km. syd for Flensburg.
www.motorradtechnik.de

De er i hvert fald billige. Jeg var dernede for tre uger siden, for at få
nyt bagdæk på min SV'er. Jeg havde bestemt mig for et Metzeler Sportec M1,
som herhjemme koster 1798,- (vejl. udsalgspris, iflg. importøren, C.
Reinhardt). Hos Wilhelmsen koster samme dæk 1130,- (148 EUR, og betaler du
kontant med "Dänisches Geld" tager de kurs 7,63). Så det er en besparelse på
lige omkring 670 kroner.
De sender forøvrigt gerne til dig, hvis du måtte ønske det. Endda rimeligt
billigt. Men smider du dit baghjul i bagagerummet og triller derned, koster
monteringen 10 EUR (~76 kroner).

Mærkemæssigt har de Bridgestone, Dunlop, Metzeler, Michelin og Pirelli. Så
det er vist ikke det rene discount., og så vidt jeg ved, har de vist de
fleste gængse størrelser på lager, så der er ikke ret stor fare for at køre
forgæves.

Fra : Brian W.

Dato : 09-04-03 15:38

Jesper Andersen wrote:
> [...]
> forstås på den måde at jeg ikke vil have et "discount" dæk, men stadig
> et godt race/sports dæk, men hvor priserne er rimlige.

Hej Jesper. Jeg røg med i en jandel sammen med en flok andre mc´ister, og
jeg fik mig et sæt bridgestone bt020 bag og bt010 foran for 2000 bops.
Desværre kan jeg ikke fortælle dig hvor de er købt for det fik jeg aldrig
oplyst. Jeg skal prøve at finde ud af det. du hører nærmere.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-04-03 15:45

Jesper Andersen <REMOVEja@palby.dk> writes:

> Jeg står og skal have et nyt fordæk på RF'eren.
> Jeg er jo den type der gerne vil spare lidt penge, og derfor
> undersøger markedet godt. Jeg har dog erfaret at der er store
> prisforskelle på dæk.

http://www.pmc.dk/daekguide.htm
http://www.pmc.dk/links.htm

Jeg har selv købt fra Reifenversand med god erfaring (levering på
arbejdet).

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Mogens Dammand

Dato : 09-04-03 22:36

> [...]
> forstås på den måde at jeg ikke vil have et "discount" dæk, men stadig
> et godt race/sports dæk, men hvor priserne er rimlige.

Hej Jesper

Jeg er selv igang med se på dækudbudet. Hvilken type og hvilket mærke?? det
er svært.
Her er et par link til modeller og priser jeg har fundet (Noget fornuftigt
skal man jo lave, når man passer sin influenza ramte søn)

http://www.sydfynmcservice.dk/menu.html

http://www.suzuki-mc.dk/Information/Priser/prisliste_metzeler.htm

http://www.autogrip.no/pdfer/dunpmc.pdf

http://motorcyclepitstop.com/mivastore/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=00
4&Category_Code=Motorcycle+Tires

Mvh
Mogens
TA

Fra : Mogens Dammand

Dato : 09-04-03 22:52

> [...]
> Her er et par link til modeller og priser jeg har fundet (Noget fornuftigt
> skal man jo lave, når man passer sin influenza ramte søn)

Der er lige sneget sig en fejl ind i det sidste link som er:

Fra : Mogens Dammand

Dato : 09-04-03 23:09

> Der er lige sneget sig en fejl ind i det sidste link som er:

http://motorcyclepitstop.com/mivastore/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=00
> 4&Category_Code=Motorcycle+Tires

Den gør det s.. igen.
Det der står med sort skal stå i forlængelse af adressen.

Mogens
TA

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 10-04-03 12:35

Mogens Dammand wrote:

> [...]
>

> Den gør det s.. igen.
> Det der står med sort skal stå i forlængelse af adressen.

Hej Mogens

Prøv at sætte < link > omkring linket så knækkes det ikke

<http://motorcyclepitstop.com/mivastore/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=0
04&Category_Code=Motorcycle+Tires>

--

MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-04-03 19:40

RuneR (TDM850) wrote:

> Prøv at sætte < link > omkring linket så knækkes det ikke

<http://motorcyclepitstop.com/mivastore/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=0
> 04&Category_Code=Motorcycle+Tires>

Jo, det gør :-/
Prøv det her:
<http://motorcyclepitstop.com/mivastore/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=004&Category_Code=Motorcycle+Tires>

Sværere er det ikke

--
mvh Jes Vestervang - OE voldshader...
FZS600 og MTX125R

Fra : Armand

Dato : 10-04-03 15:13

Mogens Dammand <m.dammand@mail1.stofanet.dk> skrev i en

http://motorcyclepitstop.com/mivastore/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=00

> Den gør det s.. igen.
> Det der står med sort skal stå i forlængelse af adressen.

Jup!
Det er Billy-boy's milliard-indtjenende produkt som halter :-|

Husk lige at fjerne ">" i linieadskillesen inden kopiering over i browserens
adresselinie!!

--
Armand.