blitset med fullface og tonet visir...
Fra : benny

Dato : 08-04-03 20:47

Hej
I dag var jeg så heldig at blive blitzet af en fotovogn. Jeg kørte
selvfølgelig for hurtigt, hvor meget ved jeg ikke rigtigt. Men jeg havde
hjelm med tonet visir, kan man sige at det ikke var en selv der kørte
MC'en? eller hvad kan man gøre? Kan ikke rigtigt se hvordan politiet kan
bevise noget når de ikke kan se hvem der kører..

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-04-03 20:57

benny wrote:
> [...]
> kørte MC'en? eller hvad kan man gøre? Kan ikke rigtigt se hvordan
> politiet kan bevise noget når de ikke kan se hvem der kører..
_______________________________

For et stykke tid siden, var der én gut, der havde lagt en længere sag om
dette på nettet til offentlig beskuelse, og politiet var vist ikke nemme at
få til at gi' op! :o/
Under alle omstændigheder kan du undlade at betale fartbøden, og nægte at
fortælle, hvem der har kørt din motorcykel. Dette giver 500 kr. i bøde, men
så slipper du tilgengæld for fartbøden!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Armand

Dato : 09-04-03 00:25

Psycho Cowboy <chrijac@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> Under alle omstændigheder kan du undlade at betale fartbøden, og nægte at
> fortælle, hvem der har kørt din motorcykel. Dette giver 500 kr. i bøde,

Med mindre at de graver så meget i sagen at den mener at kunne påvise at det
ér dig qua. hjelm, beklædning og lokalitet/tidspunkt (din arbejdsvej f.eks)!
I så fald får man lov at betale begge dele

--
Amand.

Fra : nd

Dato : 08-04-03 21:11

"benny" <masterpooh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> MC'en? eller hvad kan man gøre? Kan ikke rigtigt se hvordan politiet kan
> bevise noget når de ikke kan se hvem der kører..

Er fotograferet 3-4 gange i løbet af de sidste par år, men jeg har aldrig
hørt noget fra etaten. Så rolig nu

vh

nd

---

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 08-04-03 21:29

> Er fotograferet 3-4 gange i løbet af de sidste par år, men jeg har
> aldrig hørt noget fra etaten. Så rolig nu

Måske de bare synes du er køn?

Men hvorom alt er, skal de jo have et billede af nummerpladen og det er vel
ikke altid lige let at nå med den fart nogen kører. ;-]

FOCs (som kun risikerer bøder i bymæssig bebyggelse!)

Fra : Jake

Dato : 08-04-03 23:25

"Freddy O. Christensen" <foc@tdcadsl.dk> wrote in message

> Måske de bare synes du er køn?
>
> Men hvorom alt er, skal de jo have et billede af nummerpladen og det er
vel
> ikke altid lige let at nå med den fart nogen kører. ;-]

Wrong
Det er rigeligt bevismateriale for dem at den i vognen siddende
politiassistent vender sig om og aflæser nummerpladen og notere denne, eller
som de gør i Århus: har et video kamera i forruden der så filmer bagenden af
de køretøjer, der kører forbi fotovognen.

/jake

PS betal nu bare den bøde hvor ærgerligt det end måtte være og spar os andre
skatteborgere for sagsomkostningerne.

Fra : Niels Drewes

Dato : 09-04-03 09:20

"Jake" <gadegaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Freddy O. Christensen" <foc@tdcadsl.dk> wrote in message

LOL, nu kører jeg osse med tonet visir

> [...]
af
> de køretøjer, der kører forbi fotovognen.

Jep, spørgsmålet er bare om betjenten er vågen og ikke læser avis som jeg
engang oplevede da jeg cyklede forbi en fotovogn. Desuden er det sikkert
mere besværligt skrive nummeret korrkt ned i farten? finde det i registret,
sende bødeforlægget og så risikerer at ejeren ikke kender noget til det, da
der ikke er noget foto af føren.

Desuden virker det underligt, at politiet kasserer en stor del af
fotofangsterne pga. dårligt billede af føren, det er jo altid når
motorcyklisten kører med fullfacehjelm???

> /jake
>
> PS betal nu bare den bøde hvor ærgerligt det end måtte være og spar os
andre
> skatteborgere for sagsomkostningerne.

Nu er der jo ingen her der har fået en bøde - endnu......

vh

nd

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 08-04-03 21:48

Ja, sammenligner vi deres fotografpriser med enhver anden fotografs, så har
de en ret god timeløn. Billederne er sjældent bedre end for 100 år siden, og
der er sjovt nok altid et hvidt felt midt i billedet.. Utroligt at der er
sådan en fejl i samtlige kameravogne!

Næste gang er det altså billigere at få et familiemedlem til at tage et
billede, og få det fremkaldt. Papirkvaliteten er noget bedre end det A4
papir som de andre kommer på. Og samtidig får man farver.. Det koster typisk
50 kr for en hel film, frem for de 500, for et kopibillede, i ringeste
kvalitet!! Det er da en besparelse der vil nok :)

:) Motoren behøver du ik starte. Det kan hverken ses eller noget på billedet
alligevel :)

Pyha som man går hen og blir plat hen på aftenen.

Mvh Thomas, der siger kørt pænt når forholdene tillader det.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-04-03 22:06

Thomas Buus Andersen wrote:
> [...]
> 50 kr for en hel film, frem for de 500, for et kopibillede, i ringeste
> kvalitet!! Det er da en besparelse der vil nok :)

Hørt! sammenlign selv:
http://pictures.bananas.dk/Misc/2002-02-04/P2040848.JPG

http://gallery.nathue.dk/2003-04-05_2/MiniHaj%204.jpg

Begge dele er mig, og det sidste billed er da klart bedre, og også
billigere :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-04-03 22:37

benny wrote:

> [...]
> MC'en? eller hvad kan man gøre? Kan ikke rigtigt se hvordan politiet kan
> bevise noget når de ikke kan se hvem der kører..

Tjaeh, kan du overhovedet huske om det var dig der kørte mc'en, da billedet
blev taget? Ellers må du bede betjentene om at finde ud af hvem det var
Du er godt nok (så vanvittigt som det er) tvunget til at fortælle hvem der
har kørt på mc'en, men glemsomhed er vel ikke strafbart
--
mvh Jes Vestervang - der ikke har meget til overs for automatikken...
FZS600 og MTX125R

Fra : Boye

Dato : 09-04-03 00:32

Dette er helt rigtigt...
Eller du kan sige at du har ville sælge og derfor er der flere der har
ringet og kommet for at få prøve ture inden salg.
for man skal ikke lave et arkiv over dem der prøve køre ens køretøj...
så rolig....du ved ikke hvem personen er LOL.

Man kan ikke få bøde for ikke at vide hvem der benytter ens køretøj eller fx
ikke kan huske det,
Men man kan få en bøde for ikke at "ville" sige det.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-04-03 08:09

"Boye" <kill@it.dk> writes:

> [...]
> for man skal ikke lave et arkiv over dem der prøve køre ens køretøj...
> så rolig....du ved ikke hvem personen er LOL.

Er der ikke noget med at man ikke må udlåne sit køretøj til personer
der ikke har førerbevis til den pågældende type køretøj?
Så er det jo lidt svært at benægte at man ved hvem der kørte på den.

Men man kan sagtens nægte at udtale sig om førerens identitet, hvis det
dermed inkriminerer enten dig selv eller din nærmeste familie.
Så er det Snupper Jensens opgave at påvise førerens identitet.

Men så var der den der Højesterets dom for en tid siden, som vist nærmest
tilsidesatte den del af grundloven der snakker om at man er uskyldig
indtil det modsatte er bevist - ihvertfald i hastighedssager - men
jeg har allerede glemt detaljerne igen.

Men den burde være til at finde, læse, forstå og endelig græde.

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-04-03 08:12

Mikkel Christensen wrote:
> Men man kan sagtens nægte at udtale sig om førerens identitet, hvis det
> dermed inkriminerer enten dig selv eller din nærmeste familie.
> Så er det Snupper Jensens opgave at påvise førerens identitet.

Ja, men de giver dig stadig 500kr i bøde for at nægte at udtale
dig..

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-04-03 08:24

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Ja, men de giver dig stadig 500kr i bøde for at nægte at udtale
> dig..

Ja, det begynder at dæmre... Var det ikke lige præcis det den højesterets
dom gik ud på? De gav tiltale en bøde på 500, netop fordi han ikke
ville udtale sig?
Æv, jeg kan ikke huske det lige nu - jeg kan kun huske min forargelse

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-04-03 15:34

Hans Joergensen wrote:

> Ja, men de giver dig stadig 500kr i bøde for at nægte at udtale
> dig..

Hvad hvis man med glæde vil udtale sig, men simpelthen ikke kan huske hvem
der har kørt?
--
mvh Jes Vestervang - der aldrig har fået en fartbøde, kun en afvarsel fra en
flink, ikke-automatisk betjent

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-04-03 15:45

Jes Vestervang wrote:
> Hvad hvis man med glæde vil udtale sig, men simpelthen ikke kan huske hvem
> der har kørt?

Det er jo et godt spørgsmål ... det vil jeg prøve hvis jeg får
chancen.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-04-03 15:32

Mikkel Christensen wrote:

> Er der ikke noget med at man ikke må udlåne sit køretøj til personer
> der ikke har førerbevis til den pågældende type køretøj?
> Så er det jo lidt svært at benægte at man ved hvem der kørte på den.

Nøh, hvorfor det? Hvis 5 personer har kørt mc'en inden for et par timer, og
man ikke har noteret klokkeslet etc., så er det da en ærlig sag ikke at
vide hvem der har kørt.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-04-03 07:52

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> Nøh, hvorfor det? Hvis 5 personer har kørt mc'en inden for et par timer,
> og man ikke har noteret klokkeslet etc., så er det da en ærlig sag ikke
> at vide hvem der har kørt.

Mnjae... Hvis du virkelig har 5 mand ude at køre på den i streg vil de
nok gerne se et eller andet form for bevis. Måske endda i form af navne.

Nå, men gør som I har lyst - er man fanget, så er man fanget...

Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 10-04-03 08:21

> [...]
>
> --
> Mikkel
> motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three

Så vidt jeg husker står der, at man skal sikre sig at føreren har gyldigt
førebevis. Det er så det. Der står intet om, at man skal føre en lille sort
bog om, hvem der har kørt, hvornår. Det er helt praktisk også umuligt.
Forestil dig, at I motortosser mødes 6 mand med hver sin MC. Aller
konstatere at I har gyldigt førebevis. Så aftaler I at I nu de næste 2
timer kan prøve hinandens MC'er som I lyster med byttetid hvert 15 minut.

Jeg har lagt mærke til de der politikere, de siger ikke at de ikke kan
huske det, de siger at de ikke "erindrer" det. Det tolker jeg som om, at
man siger " i henhold til loven er man ikke tvunget til at huske, så jeg
kan ikke huske i denne sag". Det er blot meget nemmere at sige "erindre".

Hilsen

Bo Stilling Christiansen XJ-600 - der ikke vil kunne erindre noget, hvis
jeg bliver blitset

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-04-03 09:02

"Bo Stilling Christiansen" <bo_stillingFJERNES@hotmail.com> writes:

> [...]
> konstatere at I har gyldigt førebevis. Så aftaler I at I nu de næste 2
> timer kan prøve hinandens MC'er som I lyster med byttetid hvert 15 minut.

Nej, ingen sort bog, men så ved jeg at det er enten Mr. X, Mr. Y eller
Mr. Z der har kørt på min knallert i den pågældende periode.
Hvis det var fremmede jeg lavede nummeret med ville jeg som minimum
sikre mig at jeg kunne huske navnet på vedkommende...

Uagtet om du så kan huske noget eller ej får du stadig en bøde på
500 kroner for ikke at udtale dig om førerens identitet.

> [...]
> kan ikke huske i denne sag". Det er blot meget nemmere at sige "erindre".

Man er skam ikke tvunget til at erindre noget som helst. Det koster så
bare 500 kroner.

Man slipper ikke bare fordi man ikke "erindrer" hvem der kørte på det
pågældende tidpsunkt. Så dumme var færdselslovens ophavsmænd heller ikke

Fra : Armand

Dato : 10-04-03 16:01

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
> "Bo Stilling Christiansen" <bo_stillingFJERNES@hotmail.com> writes:
>

> Man er skam ikke tvunget til at erindre noget som helst. Det koster så
> bare 500 kroner.

Tjaeh :-/
Retsligt burde man da kunne bevise at det ikke er en selv; men at man ikke
har register på hvem der har kørt på modellen!
Da jeg ver ude at kigge på Lillefrøen fik sælger (til egen forundring) min
tegnebog (endsamt bilen (der jo kunne være stjålet!)) i pant ved prøveturen!
Havde jeg røget alvorligt igennem en foto-fælde (omdrejningsregisteret
skulle jo lige testes for alvorlige huller) og måske af samme grund undladt
at købe modellen, hvade sælger efterfølgende ingen anelse om hvem jeg havde
været

> Man slipper ikke bare fordi man ikke "erindrer" hvem der kørte på det
> pågældende tidpsunkt. Så dumme var færdselslovens ophavsmænd heller ikke

Eftersom at der ikke specifikt står skrevet at man skal føre register med
brugerne, så ér ophavsmændene måske lidt dumme :-/
Og derfor må det i den sidste ende være sheriffen der har bevisbyrden :-|

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-04-03 07:27

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> [...]
> brugerne, så ér ophavsmændene måske lidt dumme :-/
> Og derfor må det i den sidste ende være sheriffen der har bevisbyrden :-|

Jeg ved det ikke. Men jeg tvivler på at vi her har Det Store Smuthul.
Bevisbyrden vil altid være sheriffens, ihvertfald indtil højesteret
vender bevisbyrden... :-/

Fra : Armand

Dato : 11-04-03 12:08

> Jeg ved det ikke. Men jeg tvivler på at vi her har Det Store Smuthul.
> Bevisbyrden vil altid være sheriffens, ihvertfald indtil højesteret
> vender bevisbyrden... :-/

Jeg ved ikke om det ligefrem er et smuthul; men eftersom at situationen kan
forekomme (som nævnt omkring min prøvetur på Lillefrøen) må man som
fejlagtigt anklaget kunne argumentere ud fra:
- At billedet overhovedet ikke ligner én selv!
- At man faktisk har annonceret til salg i pågældende periode!
- At billedet (formodentlig) er indenfor "en prøveturs afstand"!
- At man selvsagt ikke kender andre facts omkring pågældende køber-emne end
at man godt kan erindre/genkende ham på billedet!
Og med den argumentationsrække er det sheriffens tur til at fremdrage sine
beviser qua at bevisbyrden liger i hans hænder.

Hvis ikke dét er tilfældet, vil man faktisk kunne smadre en mands
kørekort/erhverv(chauffør?)/famile bevidst ved at troppe op som køber-emne
og under prøveturen trække køretøjet igennem en fotofælde med +100% for
efterfølgende at aflevere køretøj og droppe ud af handelen - Sælger vil ane
uråd derom indtil han først senere får et foto ind af døren

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 09-04-03 00:06

> [...]
> MC'en? eller hvad kan man gøre? Kan ikke rigtigt se hvordan politiet kan
> bevise noget når de ikke kan se hvem der kører..

Jeg har endnu (*7-9-13*) ikke oplevet sagen og ved ikke hvor tæt man er på
vognen ved blitz'et; men kan det ikke tænkes at man kan nå at bremse helt op
inden passage af vognen og efterfølgende trække baglæns rundt om nærmeste
hjørne for at undgå den tilstedeværende betjents notat af nummerpladen??

Eller hvad med demonstrativt at skrue nummerpladen af inden man kører videre
med den indenfor jaken??

--
Armand.

Fra : Oros

Dato : 09-04-03 00:54

Armand wrote:
> [...]
> bremse helt op inden passage af vognen og efterfølgende trække
> baglæns rundt om nærmeste hjørne for at undgå den tilstedeværende

Det har jeg prøvet, målt til 61km/t og dermed bonget for 58km/t. Det var dog
i bil på tidspunktet, men da jeg så glimtet ud af øjenkrogen kunne jeg ikke
engang når at reagere så hurtigt og kigge og se den pågældende bil før jeg
var forbi. Det går skisme stærkt da de venter med selve billedet til sidste
øjeblik, selv målingen kan være foretaget længe forinden.

Med hensyn til at stoppe op og trække væk, eller afmontere nummerpladen, så
sidder der jo rent faktisk en gub i denne vogn, og mon ikke han kommer ud
hvis man prøver noget ligende? Han er nok ikke nem at løbe fra baglæns
trækkende med en mc, eller komme helt i forkøbet ved plade-afmontering og
væk-kørsel inden han er ude. ;)

Selv kører jeg også med elefanthue og/eller reflex i visir, så risikerer man
så til gengæld bare at få bøde for det! ;)

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Morten dahl

Dato : 09-04-03 09:49

"Oros" <orosaraba@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Selv kører jeg også med elefanthue og/eller reflex i visir, så risikerer
man
> så til gengæld bare at få bøde for det! ;)

Det gør MIchael Grewy her fra DFM også, problemet med hans refleksvisir er
at der er trykt såen et smart hologramfjæs i det, og det ligner egentlig
Michael med tømmermænd rigtigt godt, selv farverne

-
Morten Dahl
- Der bare venter på hævn fra Grewy nu..

Fra : Armand

Dato : 09-04-03 14:59

Morten dahl <nyheder@dahl.mail.dk> skrev i en

> [...]
> at der er trykt såen et smart hologramfjæs i det, og det ligner egentlig
> Michael med tømmermænd rigtigt godt, selv farverne

GRILL

--
Armand.

Fra : m.grewy

Dato : 11-04-03 22:07

Morten dahl wrote:
> [...]

> refleksvisir er at der er trykt såen et smart hologramfjæs i det, og
> det ligner egentlig Michael med tømmermænd rigtigt godt, selv

Ja Ja Morten det kan da godt ske at jeg ser sådan ud når jeg har
tømmermænd:( .
Men hvad er så din undskyldning når man kommer og vækker dig kl 8.00 om
morgen og det er uden tømmermænd:) .
Så Morten inden du snakker for højt, så prøv nu lige at kigge i spejlet om
morgen (du tør ikke) :)

Michael

Fra : Benz...

Dato : 09-04-03 07:07

> [...]
> hjørne for at undgå den tilstedeværende betjents notat af nummerpladen??
>
> Eller hvad med demonstrativt at skrue nummerpladen af inden man kører

Det letteste, hvis man skal køre for stærkt, er da og kigge om der holder en
kassevogn men en underlig tonet bagrude. Også når man har identifiseret den
kan man jo enten bremse til at man holder den fartgrænse, eller køre vidre.
alt efter om det er en fotobil eller ej.

En anden ting man kan gøre er jo at beslutte sig for at lave den højeste
Wheele nogensinde. ;)
Personligt foretrækker jeg nok det øverste.

mvh Benz...

Fra : Esben Bøll

Dato : 09-04-03 07:23

Tja den wheelien er slet ikke nogen dårlig ide.
Man kan jo også være fusket og købe noget udstyr til at skjule nummerpladen.
så her de da ikke en Chance
http://www.tperformance.com/street_rod_store/lighting/retract-a-plate/

http://www.excite.co.uk/directory/Shopping/Vehicles/Parts_and_Accessories/El
ectronics/Radar_Equipment

Esben Bøll
XJ900 "83

Fra : Oros

Dato : 09-04-03 10:14

Benz... wrote:
> [...]
> identifiseret den kan man jo enten bremse til at man holder den
> fartgrænse, eller køre vidre. alt efter om det er en fotobil eller ej.

Når "du" når så langt i din identificering er jeg overbevist om at betjenten
har "skudt" din hastighed måske allerede 2-3 gange.

> En anden ting man kan gøre er jo at beslutte sig for at lave den
> højeste Wheele nogensinde. ;)
> Personligt foretrækker jeg nok det øverste.

Ja og ryge på røven lige ud for fotovognen, så ødelægger man sin kværn,
mister kortet, bliver med sikkerhed identificeret og knaldet og får vel
slutteligt fotofældebøden ind af døren nogle uger efter! AAHH YEAH! :D

Fra : Benz...

Dato : 09-04-03 10:54

> Når "du" når så langt i din identificering er jeg overbevist om at
betjenten
> har "skudt" din hastighed måske allerede 2-3 gange.

Min svigerfar har været på visit hos politiet og kigge på deres fotobil.
Han sage at de sage at den ikke ville tage noget billede hvis bare man
sænkede farten til under hastighedsgrænsen før ca 50meter før bilen.

Det kunne være at man skulle undersøge om det havde noget på sig.!

Men syntes faktisk at de er ret flinke til at placere den så man kan se den
i god tid.
Men det er måske kun her nede på sysæland... ;)

> Ja og ryge på røven lige ud for fotovognen, så ødelægger man sin kværn,
> mister kortet, bliver med sikkerhed identificeret og knaldet og får vel
> slutteligt fotofældebøden ind af døren nogle uger efter! AAHH YEAH! :D

Ville bare være perfekt! :)

mvh benz...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-04-03 12:07

> [...]
den
> i god tid.
> Men det er måske kun her nede på sysæland... ;)

Når de nu er så gode til at vente osv hvofor har jeg så på en våd
efterårsaften oplevet flg. åp min mc:
Kommer fra Østerbrogade ad Strandboulevarden, mens der stadig var vejarbejde
nede i det vinkelrette sving. 150 m før holder der en fotobil.
Da jeg ikke kører for stærkt er jeg egentlig ligeglad. Indtil jeg får
blitzen i hoedet ! Ret sjovt at køre blindt mod et 90 graders sving med
vejarbejde og glatte stålplader.... Tænker: det er da løgn, vender og kører
forbi idioten igen. Samme resultat ! Bag mig kan jeg se blitzen fyret af
flere gange - mod en tom vej !
Og nu spør jeg jer: Hvad har det med færdselssikkerheden at gøre ! Prøv som
privatperson at stille jer op med en kraftigt blitz og tage billeder af
trafikken. Hvis ikke en eller flere af trafikanterne selv stopper dig kan du
være sikker på at politiet gør....

Og jo - de kan også det der nummer med at notere nummerpladen efter du har
passeret fotobilen. Elendigt billede, jeg fik der. Overbelyst som død og
salte helvede blot for at få noget, der ligner en person + mc frem på
billedet. Klagede og fik svar: mc'en var jo let genkendelig pga de bagpå
monterede instrumentkasser (Givi E21 tasker). Overvejede at afmontere tasker
+ kåbe og køre det hele ind foran dommeren, præsentere ham for min gamle
hjelm (ha ha), men endte med at regne ud at det ikke ku' betale sig: af- og
påmontering i fritid samt mindst en halv fridag for at møde op i retten.

Men jeg kender faktisk en, der blev stoppet i en gammeldags radar-fælde -
osse på Strandboulevarden. En ung betjent begyndte så at belære ham om hvor
farligt det er at køre 65 der. Det sku' han ikke have gjort ! Min ven
skældte ham hæder og ære fra, dog uden at gå over stregen. Det fik den unge
betjent til at glemme at notere registreringsnummeret på hans bødeforlæg !
Efter lang tids skriveri og et betjent der en aften snuste rundt i min vens
carport (han sku' vel lige finde nummeret - betjenten ringede bagefter på og
spurgte om min ven ville vedkende sig forholdet - det ville være bedre for
ham end at ende i retten ! ) endte det faktisk i retten. Da det var helt
tydeligt at reg.nummeret var skrevet på senere - med en anden kuglepen -
frafaldt politiet faktisk sagen da dommeren spurgte om de virkeligt mente
det alvorligt....

Sommetider kan det altså betale sig - husk det.

Jesper
----------
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-04-03 12:44

Jesper Hedegaard wrote:

snip - en hel masse

Go historie!
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-04-03 08:51

> [...]
> hjørne for at undgå den tilstedeværende betjents notat af nummerpladen??

Det kan man slet ikke. Der går nok ca. et sekund fra billedet bliver taget
til du er passeret. Når de tager et billede af dig, kører du i forvejen for
hurtigt, og det gør det jo kun sværere at nå at gøre noget.

Hvis man får taget et billede om aftenen/natten når det er mørkt, tror jeg
til gengæld godt at man kan nå at slukke lyset inden man kører forbi. Når
nummerpladebelysningen er slukket, tror jeg ikke han kan se nummerpladen.

Jeg har efterhånden også fået taget 3 billeder, men har heldigvis aldrig
modtaget nogen bøde..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 09-04-03 14:58

Martin Sørensen <moso01@kom.auc.dk> skrev i en

> [...]
> nummerpladebelysningen er slukket, tror jeg ikke han kan se nummerpladen.

Lort!
Så kan jeg godt være foruden Lillefrøens kørelysautomatik

> Jeg har efterhånden også fået taget 3 billeder, men har heldigvis aldrig
> modtaget nogen bøde..

Er forskellen ikke om det er bemandede eller ubemandede fotofælder? Sådan at
forstå at "bemandingen" kan nå at aflæse bag-nummerpladen hvilket det
automatiserede ikke gør :-|

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-04-03 10:11

> Er forskellen ikke om det er bemandede eller ubemandede fotofælder? Sådan
at
> forstå at "bemandingen" kan nå at aflæse bag-nummerpladen hvilket det
> automatiserede ikke gør :-|

Jeg tror de alle 3 har været bemandede, da det blot var en mørk varevogn,
som holdte i vejsiden i kortere tid.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 11-04-03 11:53

Sådan
> at
>
> Jeg tror de alle 3 har været bemandede, da det blot var en mørk varevogn,
> som holdte i vejsiden i kortere tid.

OK!
Måske avisen eller kaffen krævede for megen opmærksomhed :-/

--
Armand.

Fra : Kim Hansen

Dato : 09-04-03 07:51

On Tue, 8 Apr 2003 19:47:21 +0000 (UTC), masterpooh@hotmail.com
(benny) wrote:

> [...]
>MC'en? eller hvad kan man gøre? Kan ikke rigtigt se hvordan politiet kan
>bevise noget når de ikke kan se hvem der kører..

Jeg blev fotograferet 2 gange sidste år, og jeg kører ikke med
fuldfacehat, så der er frit udsyn til mit fjæs, men jeg har ikke hørt
noget.
Det var godt nok nogle lange uger der kom efter det skete.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 09-04-03 13:01

Hejsa

Bare en lille strøgtanke nu der diskuteres det med chancen for at nå at
stoppe inden billede/fartmåling osv osv...

Teoretisk : Nogen der har tænkt på ham der ligger 5 m bag med ca samme
hastighed som en selv, og ikke på nogen måde er klar til at bremse fra måske
60 til 50 km/t fordi der holder en suspekt udseende kassevogn 60m længere
fremme ?..

spoink...

men det er naturligvis hypotetisk, fordi man sagtens kan nå at orientere sig
bagude, samtidigt med at man holder øje med om den kassevogn nu er en
fartfælde og iøvrigt holder øje med den øvrige trafik, og efterfølgende
bremser ned til lovlig hastighed INDEN man er inden for "aktionsradius" af
det kære kamera..

hrmm

-steffen
Som elsker at være hellig, men bare ikke har noget at have det i... :)

Fra : Benz...

Dato : 10-04-03 09:43

> [...]
> bremser ned til lovlig hastighed INDEN man er inden for "aktionsradius" af

Men nu bor jeg jo også på landet så.. Der er ikke så meget at holde øje med.

Jeg føler ikke at det er noget problem.
Jeg køre så også kun for stærkt i byen når der er gode forhold. dvs.
ingen/næsten ingen biler, bred vej overskuelig vej.
Hvis andet er tilfældet slipper jeg bare gassen.

mvh benz.. (ham den hellige! ;)

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 10-04-03 21:11

> Men nu bor jeg jo også på landet så.. Der er ikke så meget at holde øje
med.

> Jeg føler ikke at det er noget problem.

Nej, må indrømme at jeg da umiddelbart har det på samme måde, men igen det
var mest et tankespind omkring faren ved at hugge bremsen i i f.eks tæt
bykørsel.
Kører til daglig rundt i kbh for at besøge diverse kunder, og kunne godt
forestille mig en del grimme ting der kunne ske i sådan en situation..
men jeg har også en livlig fantasi :|

Til gengæld synes jeg generelt ikke det går så godt med at holde bare
nogenlunde afstand, i kbh synes jeg det er værst..

heheh så er vi to

-steffen