Hayabusa - Vandrefalk ?
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-04-03 11:41

Citat:"Hayabusa er opkaldt efter den japanske ørn, der dykker efter sit
bytte med over 300 km/t. "

Jyllandsposten har idag en artikel hvor de skriver at nogle amerikanere
har målt at vandrefalke kan nå hastigheder af 560km/t. Så skal der vist
tunes lidt for at få bus'en med ...

/A

Fra : Martin

Dato : 07-04-03 12:31

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:b6rkl7$b3u$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jyllandsposten har idag en artikel hvor de skriver at nogle amerikanere
> har målt at vandrefalke kan nå hastigheder af 560km/t. Så skal der vist

aha !? og ??

en blackbird ( SR-71 ) er målt til ca. 4000 Kmt.
der skal nok mere end ladetryk til at få en cbr1100 til det ?!

Fra : peterl

Dato : 07-04-03 13:19

Hmm... En SR-71 er forhåbentlig ikke opkaldt efter en solsort pga farten i
første omgang...

(Og hvem siger at en CBR1100XX er opkaldt efter en SR-71 og ikke en
almindelig solsort???)

-PeterL

Fra : Michael K. S.

Dato : 07-04-03 13:28

On Mon, 7 Apr 2003 14:18:58 +0200, "peterl" <overground@hotmail.com>
wrote:

>(Og hvem siger at en CBR1100XX er opkaldt efter en SR-71 og ikke en
>almindelig solsort???)

Ikke en alm. nej,men derimod en Super solsort ,det officielle navn
er vistnok CBR 1100 XX Super Blackbird...ganske analogt med Superman
og Supermule - Det må jo klart være bedre end en slatten lille
vandrefalk

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Brian W.

Dato : 07-04-03 14:29

det står bla. her..... http://www.tapeworks.com/Pages/1201.html ,
--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 12-04-03 01:18

Martin <Maximus@hotmail.com> skrev i en

> aha !? og ??
>
> en blackbird ( SR-71 ) er målt til ca. 4000 Kmt.
> der skal nok mere end ladetryk til at få en cbr1100 til det ?!

Jeg stiller mig nu tvivlende overfor de 560 km/tim. Når vi tænker på formlen
for hastighed hvori indgår luftmodstanden får vi jo at vandrefalke skal
bruge 6,5 gange så stor en kraft som den japanske ørn hvis de har samme
frontareal og Cd værdi. De har nok samme Cd værdi men frontarealet er
forskelligt men dette ændre jo ikke på forskellen i at få øget topfarten til
1,87 gange så meget. Så måske er der istedet en vandrehistorie som er røget
i Jyllandsposten.

Gert

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-04-03 13:24

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:
> har målt at vandrefalke kan nå hastigheder af 560km/t. Så skal der vist
> tunes lidt for at få bus'en med ...

Den forkortelse vil jeg gerne klage over..

En Bus er = en Nimbus .. og ikke en Hayabusa .. :)

Der skal dog stadig tunes en del for at få en Bus op på 560km/t )

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 07-04-03 14:59

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:b6rkl7$b3u$1@sunsite.dk...
> [...]
> Jyllandsposten har idag en artikel hvor de skriver at nogle amerikanere
> har målt at vandrefalke kan nå hastigheder af 560km/t.

Ørn eller vandrefalk?
Jeg mener nu bestemt at Hayabusa er det japanske ord for jagtfalk.
Symbolikken er som sådan også klarere ved dét navn :-/

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 07-04-03 16:53

On Mon, 7 Apr 2003 15:58:32 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Ørn eller vandrefalk?

Vandrefalk

>Jeg mener nu bestemt at Hayabusa er det japanske ord for jagtfalk.

Nope - Falco Peregrinus eller vandrefalk.

>Symbolikken er som sådan også klarere ved dét navn :-/

Uden at vide det tror jeg netop at det oprindelig var tænkt som et
lille "rant" til Hondas Blackbird - Solsort,og så var det jo passende
at bruge en rovfugl,der i dyk kan nå hastigheder langt over de 300
km/t.Lidt selvmodsigende kan man så mene, idet en vandrefalk er en
elegant og flot fugl,mens en Hayabusa er på top 10 over verdens
grimmeste motorcykler .Da den kom frem kunne den nok sælges på
Topspeedkronen,men ret hurtigt blev den bare _for_ grim for de fleste
og da så ZX12R kom var det vel helt slut....Blackbirden der jo ret
beset "kun" var/er nr. 3 i det kapløb (men hurtig nok),men derimod en
god del mere "færdig" som produkt opretholdt gennem hele sin levetid
(der kommer så en ny næste år) et ret stort publikum blandt
supersportstourerne...

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 07-04-03 18:34

On Mon, 07 Apr 2003 17:52:32 +0200, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

<snip>
> [...]
>god del mere "færdig" som produkt opretholdt gennem hele sin levetid
>(der kommer så en ny næste år) et ret stort publikum blandt

Måske Hayabusaen også er opkaldt efter et fly - Nakajima KI-43
(Kodenavn: Oscar) - se <http://www.nzfpm.co.nz/former/ki43i.htm>
Måske den også er designet med KI-43 som udgangspunkt?? Det ville da
forklare en del - men fakta er nok bare, at japanere ikke har en skid
forstand på design

--
Med Guzzi hilsen
http://www.twe.net/

Fra : armand

Dato : 08-04-03 12:41

Uffe R. B. Andersen wrote:

> [...]
> Måske den også er designet med KI-43 som udgangspunkt?? Det ville da
> forklare en del - men fakta er nok bare, at japanere ikke har en skid

Uffe:
Er ovennnævnte ud fra en søgning, eller husker du virkelig KI-43'eren som
kaldet Hyabusa??

--
Armand
(der husker at Kawasakis jagerfly i 40'erne var rimeligt pæne)

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 08-04-03 20:23

On Tue, 8 Apr 2003 11:41:27 +0000 (UTC), armand@mc-chaufforerne.dk
(armand) wrote:

>Uffe:
>Er ovennnævnte ud fra en søgning, eller husker du virkelig KI-43'eren som
>kaldet Hyabusa??

LOL :) Fik jeg lige lidt respekt der? Nej, jeg kunne ikke i hovedet
huske, at Hayabusaen hed Nakajima KI-43 - det måtte jeg slå op. Men at
der var et japansk fly fra 2. verdenskrig, der hed Hayabusa - det må
jeg indrømme - det kunne jeg godt huske :) Men ærlig talt - jeg regner
mig stadig blandt de 10 bedste fly-fjernkendere i Danamrk, selvom jeg
ikke har fået det testet i en del år - så det her er jo banalt

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : nd

Dato : 08-04-03 21:08

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig stadig blandt de 10 bedste fly-fjernkendere i Danamrk, selvom jeg
> ikke har fået det testet i en del år - så det her er jo banalt

Det er nok lidt begrænset hvad der kommer af 1150 hk's Hayabusaere på vores
breddegrader. Det kunne ellers være interessant at se (og hører) sådan en
Men vi må nok nøjes med 170 hk udgaven...

vh

nd

---

Fra : Armand

Dato : 08-04-03 23:17

nd <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en

> Det er nok lidt begrænset hvad der kommer af 1150 hk's Hayabusaere på
vores
> breddegrader. Det kunne ellers være interessant at se (og hører) sådan
en

Jup!
Der ér noget med lyden af stjernemotorer!
Desværre er det ikke hver dag at Deutsches Museum har gang i deres Megola

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-04-03 21:33

> Men ærlig talt - jeg regner mig stadig blandt
> de 10 bedste fly-fjernkendere i Danamrk

Hej Uffe

Du må nok se dig slået af Gert Thorgersen. *Fnis*

Læs e.v.t tråden "Fuck 3 gule ledninger !?"

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 08-04-03 22:16

On Tue, 8 Apr 2003 22:32:58 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<news@abl1926.dk> wrote:

>Du må nok se dig slået af Gert Thorgersen. *Fnis*
>
>Læs e.v.t tråden "Fuck 3 gule ledninger !?"

Hej Bager

Nu har jeg ikke set Hr. Thorgersen udtale sig om sine evner indenfor
flykending, men erkender da blankt, at jeg skrev "blandt de 10 bedste"
udfra en betragtning om, at jeg nok ligger nede omkring 10. pladsen
Jeg har dog et sølvmærke i flykending og en del flykendingspræmier
til at underbygge min påstand med, ligesom Armand givetvis vil
bekræfte mit store kendskab til denne interessante, men særdeles
uanvendelige, (pseudo)videnskab

Fra : Armand

Dato : 09-04-03 00:20

> [...]
> der var et japansk fly fra 2. verdenskrig, der hed Hayabusa - det må
> jeg indrømme - det kunne jeg godt huske :)

Det var egentlig også "blot" det jeg mente - Og jeg kender jo til din
interesse, hvorfor jeg anså det for muligt!
Eftersom jeg ikke selv kunne være med dér, må jeg rulle mig i støvet af
respekt

> Men ærlig talt - jeg regner mig stadig blandt de 10 bedste
fly-fjernkendere i
> Danamrk, selvom jeg ikke har fået det testet i en del år - så det her er
jo banalt

Hæ!
Efter at Linea første gang oplevede larmen og ilden i røven af en F16 i
luften, har jeg alligevel kunnet tænde hende til lidt basal flykending, som
p.t. jævnligt bliver repeteret under forløbet af TV's nyhedsudsendelser

--
Armand
(der i sin ungdom var ligeså bidt af flyvende maskiner, og forøvrigt af Uffe

Fra : Brian W.

Dato : 08-04-03 07:51

Michael K. S. wrote:
> [...]
> god del mere "færdig" som produkt opretholdt gennem hele sin levetid
> (der kommer så en ny næste år) et ret stort publikum blandt

Og den kommer jo højst sandsynligt ikke til danmark, for hvem tror i at der
har råd til at betale den, ud over Mærsk og kronprinsen?????

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-04-03 11:12

On Tue, 8 Apr 2003 08:50:34 +0200, "Brian W."
<Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Og den kommer jo højst sandsynligt ikke til danmark, for hvem tror i at der
>har råd til at betale den, ud over Mærsk og kronprinsen?????

Nu ikke så bitter,så må du jo bare købe den gamle model )

Ej det er alt-alt for prematurt at udtale sig om prisen pt,den bliver
nok ikke direkte billig,meeen nu får vi se - Iøvrigt plejer
kronprinsen vistnok at få cyklerne helt eller delvist foræret,så hvad
med en lille paladsrevolution ?!?

Fra : Brian W.

Dato : 08-04-03 14:23

Michael K. S. wrote:

> [...]
> nok ikke direkte billig,meeen nu får vi se - Iøvrigt plejer
> kronprinsen vistnok at få cyklerne helt eller delvist foræret,så hvad

Ja vi kan jo blive nødt til at købe den gamle BRUGTE ... Hvad fanden er
det for en lortelov at vedtage at alt der kan bringe dig fra A til B skal
være så pisse dyr. med mindre man tager en bus.. Hvor fedt er det måske
lige. De er squ nogle gamle stivnakkede fjolser der sidder i den regering
AAAAARRRRGHHHHH
Man kan da godt forstå at vores bilpark og mc park består af flest brugte
maskiner når de ikke tillader at man købe en ny og økonomisk og miljø rigtig
maskine....!!!!!!!

Skulle lige ha luft.. Undskyld mit sprogvalg. Jeg læste det link der var
postet i en tråd længere nede om nedsættelse af afgiften på mc i forhold til
biler.. HVorfor skal de fokuserer på norge...?? Det er jo i Danmark at vi
bor og kører det meste af vores liv. Norge har vinter frem til maj eller
lign. Det er sku da ikke en mc nation at sammenligne med!!!!

" Livet er for kort til offentlig transport "

Fra : Mads Lund

Dato : 08-04-03 15:34

> [...]
> være så pisse dyr. med mindre man tager en bus.. Hvor fedt er det måske
> lige. De er squ nogle gamle stivnakkede fjolser der sidder i den regering

Det er som sådan ok med en en ligelig afgift på ting der fragter folk fra A
til B, men hvorfor skal der være så enorm forskel på afgift på ting som
fragter folk fra A til A til A til A til A ......... når det bare er for
sjov.

Mads Lund
Ninja9RT der skulle have været en motorbåd

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-04-03 19:51

> Ninja9RT der skulle have været en motorbåd

Måske man skulle til at undersøge reglerne for amfibie køretøjer ... Men
det har de sikkert taget højde for i lovenen

/A

Fra : Cluas Forkerttig

Dato : 07-04-03 17:14

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jyllandsposten har idag en artikel hvor de skriver at nogle amerikanere
> har målt at vandrefalke kan nå hastigheder af 560km/t. Så skal der vist

Er det ikke ligesom med MZ Multi Zuper = en X-trem hurtig cykel.
Jeg havde engang på en lånt Maskine set en pose skruer kom flyvende, og jeg
satte efter på en MZ og den gik godt nok stærkt jeg vil tro ca jaaa 119 på
toppen men så lå jeg også ned på den i bedste Hayabusa stil, og da MZ kom
først så er det vel forkert at kalde det Hayabusa stil og ikke MZ-stil.

Cluas Forkerttig

Fra : Klawz Forgertig

Dato : 07-04-03 17:36

"Cluas Forkerttig"
<L(SPAM)e(slet)l(det)u(HELE)n(MEN)d(ikke)@(DETTEHER)wanadoo.dk> skrev i en
meddelelse news:b6s88g$9q2$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> [...]
> toppen men så lå jeg også ned på den i bedste Hayabusa stil, og da MZ kom
> først så er det vel forkert at kalde det Hayabusa stil og ikke MZ-stil.

Susuki laevede ogso engnag en som blev kalt for Vandbøffel, Latinsk navn:
Bubalus bubalis
var det fårdi at den bruget maget vand eler var den bare lig så grim som
så'n en ko der ???
Klawz