aftrækker til svinghjul på RD'er
Fra : wheeler

Dato : 06-04-03 20:13

Har hørt man skulle kunne bruge den samme som på en yamaha 4-gears-knallert?

Er der nogen der kan hjælpe?

Pft.

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-04-03 20:25

wheeler wrote:
> Har hørt man skulle kunne bruge den samme som på en yamaha
> 4-gears-knallert?
__________________________

.... 2 store skruetrækkere og en hammer??

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-04-03 20:26

Psycho Cowboy wrote:
> ... 2 store skruetrækkere og en hammer??

2?!?!? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-04-03 20:46

Hans Joergensen wrote:

> 2?!?!? :)
>
> // Hans
_____________________

Jep! Én i hver side, så ikke man brækker unødigt meget i svinghjulet.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-04-03 21:58

Psycho Cowboy wrote:
> Jep! Én i hver side, så ikke man brækker unødigt meget i svinghjulet.

Dengang jeg var knallertbølle brugte vi godt nok kun en... ofte
undlod vi helt skruetrækkeren, og bankede blot som idioter til
lortet faldt fra hinanden... ;)

// Hans, der overdriver en smule.. men dog har slået indtil flere
// Maxi'er ihjel .. :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 06-04-03 23:22

In article <3e907e99$0$4344$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Psycho
Cowboy says...
> ... 2 store skruetrækkere og en hammer??

... jeg vil ikke høre mere!!!!!!!!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 TIL SALG!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-04-03 23:50

Hekto wrote:
> .. jeg vil ikke høre mere!!!!!!!!

Vil det sige jeg skal slette det forrige indlæg jeg skrev i denne tråd?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 07-04-03 12:54

In article <slrnb91bnt.qd8.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> Vil det sige jeg skal slette det forrige indlæg jeg skrev i denne tråd?
>
> // Hans

..... bare du ikke nævner flere fuskede måder at ødelægge en krumtap
på!!!! ,0)
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 SOLGT!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-04-03 13:47

> .. jeg vil ikke høre mere!!!!!!!!

Det er jo en RD'er, så den er sikkert ikke vant til bedre værktøj.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 07-04-03 14:54

Martin Sørensen <moso01@kom.auc.dk> skrev i en

> Det er jo en RD'er, så den er sikkert ikke vant til bedre værktøj.

Skriftemål:
Jeg har en bekendelse at gøre:
Førend vi fik os en ordentlig aftrækker i projekt "Kun-race" (skulle lige
stå med problemet først), har vi fået svinghjulet af en YSR80-motor ved at
løfte motoren i svinghjulet og derunder slå med en dorn igennem hullet og
ind på krumtappens ende!

--
Armand
(medarrangør af ungdoms-race á RD-style)

Fra : Hekto

Dato : 07-04-03 15:31

In article <b6s07f$281l$4@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> [...]
> løfte motoren i svinghjulet og derunder slå med en dorn igennem hullet og

ARMAND!!!!!!!! Choking!!! ;0)

Nå! ... metoden sikrer da en vis lineær påvirkning af krumtappen,
spørgsmålet er så om inertien gør at lejerne ikke tager skade?

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 IKKE SOLGT!

Fra : Armand

Dato : 07-04-03 16:28

Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> skrev i en
> [...]
>
> Nå! ... metoden sikrer da en vis lineær påvirkning af krumtappen,
> spørgsmålet er så om inertien gør at lejerne ikke tager skade?

Korrekt brug af en aftrækker er at forspænde den og efterfølgende gi' den et
velrettet gok - For atter at forspænde og gokke igen o.s.v.!

At holde motoren i svinghjulet svarer til at forspænde en aftrækker med de
5-10 kr motoren vejer og behersker man sig kan det klares med slag af samme
styrke som på en aftrækker, blot flere!
Så helt RD-style er det nødvendigvis ikke :-/

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-04-03 17:53

Armand wrote:
> Så helt RD-style er det nødvendigvis ikke :-/

Kan vi ikke kalde det knallert-style istedet ?

// Hans, der synes RD'er bliver svinet lovligt meget... :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 08-04-03 17:27

> Kan vi ikke kalde det knallert-style istedet ?
>
> // Hans, der synes RD'er bliver svinet lovligt meget... :)

Hans !!!
en RD er en knallert )
Steno
GL1100
CB750

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-04-03 17:52

Steen Holmgaard wrote:
> GL1100

Ja, og en GL1100 er en turistbus :)

// Hans
--
6:51pm up 56 day(s), 2:01, 1 user, load average: 0.16, 0.07, 0.04

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-04-03 23:54

Psycho Cowboy wrote:

> __________________________
>
> ... 2 store skruetrækkere og en hammer??

*GRILL*
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Rune Larsen

Dato : 06-04-03 20:35

wheeler wrote:

> Har hørt man skulle kunne bruge den samme som på en yamaha
> 4-gears-knallert?
>
> Er der nogen der kan hjælpe?

Mail mig lige eller skriv det her i gruppen, hvis du finder ud af det
passer. Jeg skal ha svinghjulet af min TZR osse, nemlig

/Rune

Fra : wheeler

Dato : 06-04-03 20:58

"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Mail mig lige eller skriv det her i gruppen, hvis du finder ud af det
> passer. Jeg skal ha svinghjulet af min TZR osse, nemlig

[KLIP]

Andre der skal ha "noget med på vejen"
Til en anden gang - venligst forfat dine egne indlæg/følg med i tråden eller
mail mig evt. direkte - og jeg skal nok love dig et svar, såfremt jeg skulle
modtage en brugbar mail uden for gruppen

Jeg har erfaret, hvorledes en tråd med lethed bevæger sig bort fra en
konkret forespørgsel til en interessant(?) diskussion om noget helt andet -
det sidste er jeg vel i grunden selv medvirkende til nu =

Btw. alligevel spørger jeg, hvordan du kan være sikker på, at det er den
samme aftrækker det skal benyttes til såvel en TZR som en RD? (det med
ligheden mellem aftrækkerværktøjet til yamaha 4-gear knallert ctr. RD 3½ -
er alene et tip jeg har fået, selvom der vel ikke kan være tale om så mange
forskellige typer yamaha-svinghjulsgevind!

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 06-04-03 21:15

> [...]
mange
> forskellige typer yamaha-svinghjulsgevind!

Jeg ville ikke kalde det en umulighed, jeg har en aftrækker til ymerhakkeren
liggende,som har været brugt til diverse køretøjer ( en Honda cd50 bl.a. )

mvh Claús
(der gerne vil udlåne aftrækkeren, men den befinder sig i Jels,
sønderjylland)

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 06-04-03 21:52

On Sun, 6 Apr 2003 21:13:28 +0200, "wheeler" <bernhard_wheeler[remove
this]@hotmail.com> wrote:

>Har hørt man skulle kunne bruge den samme som på en yamaha 4-gears-knallert?
>
>Er der nogen der kan hjælpe?

Det er rigtig nok, jeg lånte en aftrækker hos den lokale
knallertpusher.

--
Morten F. Søndergaard
RD 350 '84

Fra : Armand

Dato : 06-04-03 23:50

Morten From Søndergaard <from@nospam.dk> skrev i en

> Det er rigtig nok, jeg lånte en aftrækker hos den lokale
> knallertpusher.

Så er dét afklaret!
Den kan da ikke være dyrere ved T-Hansen end at det ikke er værd at låne :-/

--
Armand.

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 07-04-03 00:08

Armand wrote:
> Så er dét afklaret!
> Den kan da ikke være dyrere ved T-Hansen end at det ikke er værd at
> låne :-/

Den måtte jeg lige følge op på.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=133636953&n=298226547&pn=298227101
God at se jag stadig har sparet penge ved at løbe syd for grænsen.
Nærmere bestemt 1,5kr...

Jens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-04-03 00:12

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> God at se jag stadig har sparet penge ved at løbe syd for grænsen.
> Nærmere bestemt 1,5kr...

Hmm, gad vide om man lige skal undersøge om Jeppe (ham med
Nimbussen) stadig har den fra hans 4G ... :) så skal jeg jo sørge
for at han ikke smider den væk hvis jeg får behov for den...

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 07-04-03 00:21

Hans Joergensen wrote:
> Hmm, gad vide om man lige skal undersøge om Jeppe (ham med
> Nimbussen) stadig har den fra hans 4G ... :) så skal jeg jo sørge
> for at han ikke smider den væk hvis jeg får behov for den...

Jep alle kræfter må sættes ind for at spare 39kr...

Jens
RD

Fra : Armand

Dato : 07-04-03 01:01

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) <xxx@blaabjerg.net>
skrev i en news:dr2ka.143$gy1.15@news.get2net.dk...

> Den måtte jeg lige følge op på.
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=133636953&n=298226547&pn=298227101
> God at se jag stadig har sparet penge ved at løbe syd for grænsen.
> Nærmere bestemt 1,5kr...

Hvorfor fanden lukker de dig ind, når jeg lige forinden havde måttet opgive
at finde den for at kunne linke dertil !? :-|

--
Armand.

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 07-04-03 01:31

Armand wrote:

> Hvorfor fanden lukker de dig ind, når jeg lige forinden havde måttet
> opgive at finde den for at kunne linke dertil !? :-|

That magic touch...
Det er en skod side, der næsten aldrig virker.
Du skal bare trykke reload 5-10 gange.....

Jens
RD

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 07-04-03 00:02

wheeler wrote:
> Har hørt man skulle kunne bruge den samme som på en yamaha
> 4-gears-knallert?

Det lyder fuldstændig rigtigt. Jeg kan ikke lige huske om jeg købte min hos
Louis eller Hein Gericke, men jeg kan ikke finde den hos Louis nu, men deres
hjemmeside siger noget om side 604 i kataloget?
Hos HG er det nr. 29000080, til den søde sum af 4,95E. Hvis du vil lede
efter en så skal du bruge M27x1 (links tror jeg nok, men er ikke sikker).
Du kan naturligvis også vælge den lidt nemmere løsning, at låne min...

Jens
RD