|
| Fuck 3 gule ledninger !? Fra : Morten Juel |
Dato : 03-04-03 15:31 |
|
Hejsa NG
Jeg er i lidt af en tvivls situation, jeg har lige fået et ledningsnet fra
en suzuki DR650R fra 93.. jeg ville jo smide Volt regulatoren over på min
DR350, der er et andet stik i enden af DR650'erens omformer, men alle farve
koderne passer.. der er dog 3 gule ledninger, ligesom på min DR350, alle 3
fører ned til hver sin spole i genereatoren siger diagrammet, er det så ikke
pisse ligegyldigt hvilken gul ledning der går til hvilken spole ? det ser
således ud på diagrammet, men jeg ville lige høre om nogle kender mere til
det el skidt end jeg gør !
Hehe og er der en der kan bruge et ledningsnet til en DR650 ?!? jeg skal jo
kun bruge regulatoren og tændspolen ! )
Btw Tændspolen har 2 udtag, men den kan vel godt bruges anyway, så køre man
vel bare på den ene right ?
--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-
| |
Morten Juel (03-04-2003)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 03-04-03 15:54 |
|
siger diagrammet, er det så ikke
> pisse ligegyldigt hvilken gul ledning der går til hvilken spole ? det ser
> således ud på diagrammet, men jeg ville lige høre om nogle kender mere til
> det el skidt end jeg gør !
[snip resten]
Hehe Moller har allerede svaret pr ICQ, og det kan man godt med de 3
ledninger, bare så i andre ved det også
--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-
| |
Moller (03-04-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 03-04-03 15:57 |
|
"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:b6hhnb$1q5$1@sunsite.dk...
> siger diagrammet, er det så ikke
> > pisse ligegyldigt hvilken gul ledning der går til hvilken spole ? det
ser
> > således ud på diagrammet, men jeg ville lige høre om nogle kender mere
til
> > det el skidt end jeg gør !
> [snip resten]
>
> Hehe Moller har allerede svaret pr ICQ, og det kan man godt med de 3
> ledninger, bare så i andre ved det også
inden nogen misforstår, det er de 3 ledninger som skal ind på
ensretteren.... :) mener de er sorte på de fleste maskiner, men skruzuki
bruger gule på en del.
VH
Lars Molnit :)
| |
D@n Dethlefsen (03-04-2003)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 03-04-03 17:05 |
|
> inden nogen misforstår, det er de 3 ledninger som skal ind på
> ensretteren.... :) mener de er sorte på de fleste maskiner, men skruzuki
> bruger gule på en del.
>
& ducati ligeså
--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar
| |
Armand (03-04-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-04-03 23:05 |
|
D@n Dethlefsen <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3e8c5ba9$0$156$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > inden nogen misforstår, det er de 3 ledninger som skal ind på
> > ensretteren.... :) mener de er sorte på de fleste maskiner, men skruzuki
> > bruger gule på en del.
> >
> & ducati ligeså
Jup!
Bortset fra at de dyre Ducatier kun har to af slagsen, derved at de
principielt er endnu billigere i ladesystemet end Zuki'erne og kun kører
med to faser :-|
Forøvrigt tog det et pænt stykke tid (først f.o.m. 996'eren) førend at det
gik op for Ducati's ingeniører at man med indsprøjtningens merforbrug havde
spændt den gode gamle (introduceret på 500 Pantah) ladeensretter lige hårdt
nok for.
Så hvis ikke at din har fået en nyere, eller en uoriginal monteret, er det
en god ide at spare den alt hvad man kan => Efter-lade på batteriet så snart
den stilles til side og for guds skyld altid have et friskt og velfungerende
batteri monteret!!
--
Armand.
| |
D@n Dethlefsen (04-04-2003)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 04-04-03 14:54 |
|
> > & ducati ligeså
>
> Jup!
> Bortset fra at de dyre Ducatier kun har to af slagsen, derved at de
> principielt er endnu billigere i ladesystemet end Zuki'erne og kun kører
> med to faser :-|
> Forøvrigt tog det et pænt stykke tid (først f.o.m. 996'eren) førend at det
> gik op for Ducati's ingeniører at man med indsprøjtningens merforbrug
havde
> spændt den gode gamle (introduceret på 500 Pantah) ladeensretter lige
hårdt
> nok for.
> Så hvis ikke at din har fået en nyere, eller en uoriginal monteret, er det
> en god ide at spare den alt hvad man kan => Efter-lade på batteriet så
snart
> den stilles til side og for guds skyld altid have et friskt og
velfungerende
> batteri monteret!!
>
Så vidt jeg husker blev, ensretteren udskiftet til en bedre model på 98
årgange og frem.
Jeg har endvidre på min 748, lavet en større køleplade til ensretteren efter
en hjemmeside jeg ikke lige kan finde linket på nu
Og hele ledningsnettet er selvfølgelig gennemgået 100 % denne vinter.
--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar
| |
Armand (04-04-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 04-04-03 23:45 |
|
D@n Dethlefsen <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3e8d8e5f$0$141$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > Forøvrigt tog det et pænt stykke tid (først f.o.m. 996'eren) førend at
det
> > gik op for Ducati's ingeniører at man med indsprøjtningens merforbrug
> > havde spændt den gode gamle ladeensretter lige hårdt nok for.
>
> Så vidt jeg husker blev, ensretteren udskiftet til en bedre model på 98
> årgange og frem.
Ups!
Selvfølgelig følger fornyelsen ikke kun 996'eren; men alle øvrige modeller
f.o.m. samme år som 996'erens lancering (i '98?)
--
Armand.
| |
GERT BO THORGERSEN (05-04-2003)
| Kommentar Fra : GERT BO THORGERSEN |
Dato : 05-04-03 01:09 |
|
Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
news:b6ib68$2n2n$7@news.cybercity.dk...
>
> D@n Dethlefsen <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en
> news:3e8c5ba9$0$156$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > inden nogen misforstår, det er de 3 ledninger som skal ind på
> > > ensretteren.... :) mener de er sorte på de fleste maskiner, men
skruzuki
> > > bruger gule på en del.
> > >
> > & ducati ligeså
>
> Jup!
> Bortset fra at de dyre Ducatier kun har to af slagsen, derved at de
> principielt er endnu billigere i ladesystemet end Zuki'erne og kun kører
> med to faser :-|
> Forøvrigt tog det et pænt stykke tid (først f.o.m. 996'eren) førend at det
> gik op for Ducati's ingeniører at man med indsprøjtningens merforbrug
havde
> spændt den gode gamle (introduceret på 500 Pantah) ladeensretter lige
hårdt
> nok for.
> Så hvis ikke at din har fået en nyere, eller en uoriginal monteret, er det
> en god ide at spare den alt hvad man kan => Efter-lade på batteriet så
snart
> den stilles til side og for guds skyld altid have et friskt og
velfungerende
> batteri monteret!!
> --
> Armand.
>
Det med at spare og efterlade lyder jo som for MZérne da vi fik loven om at
vi hele tiden skal have lys på motorcyklen, og da monterede en svagere pære
i forlygten, som blev solgt dertil ; en bekendt af mig har haft MZére i over
30 år.
Gert Thorgersen
| |
Moller (05-04-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 05-04-03 16:36 |
|
> Det med at spare og efterlade lyder jo som for MZérne da vi fik loven om
at
> vi hele tiden skal have lys på motorcyklen, og da monterede en svagere
pære
> i forlygten, som blev solgt dertil ;
Ah hva ????? lyder som en vandre historie kan du nævne modeltypen der
gør dette, eftersom på intet tidspunkt har stødt på lignende i mit ynkelig 5
års medlemsskab af MZ danmark ???? eneste problem der er støt på er de
mekanikse lade regulatore, men dem skifter vi jo bare til nogen elektriske
til en hundrede las.
> en bekendt af mig har haft MZére i over
> 30 år.
Og hva kan vi bruge til det ??? jeg har haft i 5 år ??? og min køre uden
batteri, og efter sigende, skulle den også kunne dette på det originale lade
anlæg. hvis nu DU har været mekaniker for MZ'ere i 30 år, kan du bruge den
totalt barnlige udtalelse, som kun Gert på 4 år ku finde på at sige om sin
far.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... 100% tysk
Suzuki GSF 1200 S
>
> Gert Thorgersen
>
>
| |
Armand (05-04-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-04-03 21:43 |
|
Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:3e8ef809$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Det med at spare og efterlade lyder jo som for MZérne da vi fik loven om
> > at vi hele tiden skal have lys på motorcyklen, og da monterede en
svagere
> > pære i forlygten, som blev solgt dertil ;
>
> Ah hva ????? lyder som en vandre historie
Det må det da også være!
MZ'en har som mange andre totaggere en svinghjuls-tænding hvori der er en
spole for tænding og en spole for "lys", og sidstnævnte må(!) være
dimensioneret efter forbruget og ikke kun som en efterfylder til
akkumulatoren :-/
--
Armand.
| |
GERT BO THORGERSEN (06-04-2003)
| Kommentar Fra : GERT BO THORGERSEN |
Dato : 06-04-03 02:25 |
|
Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:3e8ef809$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Det med at spare og efterlade lyder jo som for MZérne da vi fik loven om
> at
> > vi hele tiden skal have lys på motorcyklen, og da monterede en svagere
> pære
> > i forlygten, som blev solgt dertil ;
>
> Ah hva ????? lyder som en vandre historie kan du nævne modeltypen der
> gør dette, eftersom på intet tidspunkt har stødt på lignende i mit ynkelig
5
> års medlemsskab af MZ danmark ???? eneste problem der er støt på er de
> mekanikse lade regulatore, men dem skifter vi jo bare til nogen elektriske
> til en hundrede las.
>
> > en bekendt af mig har haft MZére i over
> > 30 år.
>
> Og hva kan vi bruge til det ??? jeg har haft i 5 år ??? og min køre
uden
> batteri, og efter sigende, skulle den også kunne dette på det originale
lade
> anlæg. hvis nu DU har været mekaniker for MZ'ere i 30 år, kan du bruge den
> totalt barnlige udtalelse, som kun Gert på 4 år ku finde på at sige om sin
> far.
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi ... 100% tysk
> Suzuki GSF 1200 S
>
> >
> > Gert Thorgersen
> >
Jeg kan huske det jeg oplyste fra tilbage i 70érne da der jo kom lov om at
motorcykler skal køre med lys på hele dagen. Og min bekendte havde da sin
første MZ 250 cc., hvor vi kiggede på oplysningerne i værkstedshåndbogen i
forbindelse med produceret strøm contra forbrug til forlygte, baglygte,
bremselys og blinklys. Jeg kan ikke nævne mofdeltypen på pæren for det er jo
snart 30 år siden, og det er ikke til en motorcykel jeg ejede. For mine egne
motorcykler har jeg de fleste papirer tilbage til 1972, men også en del fra
før.
Desuden er jeg ikke Mz mekaniker, men maskiningeniør. I 1970 fik jeg de
højest opnåelige karakterer - 2 * 15 rigtige - til forbrændingsmotorkursus,
og til afgangsprojektet for 17 år siden hvor jeg på 200 sider og tegninger
konstruerede en 1 cylindret mc motor fik jeg 5*13 i karakter - det højest
opnåelige - og den højeste ros i 10 - besked om at jeg var for dygtig til at
blive i Danmark - fordi jeg bl.a. viste at vi havde lært noget forkert vedr.
motorer under uddannelsen og hvordan det istedet skulle klares. Andre nåede
kun til 10 i karakter. Til den mundtlige eksamen vedr. motorer fik jeg
naturligvis også 13, de andre nåede kun til 9.
Jeg har ikke siden 1968 mødt nogen som ved så meget om motorer som jeg gør,
naturligvis findes der nogen, men jeg har desværre aldrig mødt dem. Det
samme med bl.a. økonomi og matematik der har jeg heller aldrig mødt nogen
som kan nå mig; igen desværre; jeg taler her om f.eks. professorer i
Københavns Universitet. Jeg ejer 136 bøger om motorer, 260 om økonomi og vel
250 om matematik, osv. Ca. 50 meter fagbøger, hvoraf mange hjemkøbt fra
udlandet da vi ikke har dem i Danmark.
Gert Thorgersen (tidl. Dideriksen)
| |
Tommy Fer (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 06-04-03 08:10 |
|
> Desuden er jeg ikke Mz mekaniker, men maskiningeniør. I 1970 fik jeg de
> højest opnåelige karakterer - 2 * 15 rigtige - til
forbrændingsmotorkursus,
> og til afgangsprojektet for 17 år siden hvor jeg på 200 sider og tegninger
> konstruerede en 1 cylindret mc motor fik jeg 5*13 i karakter - det højest
> opnåelige - og den højeste ros i 10 - besked om at jeg var for dygtig til
at
> blive i Danmark - fordi jeg bl.a. viste at vi havde lært noget forkert
vedr.
> motorer under uddannelsen og hvordan det istedet skulle klares. Andre
nåede
> kun til 10 i karakter. Til den mundtlige eksamen vedr. motorer fik jeg
> naturligvis også 13, de andre nåede kun til 9.
>
> Jeg har ikke siden 1968 mødt nogen som ved så meget om motorer som jeg
gør,
> naturligvis findes der nogen, men jeg har desværre aldrig mødt dem. Det
> samme med bl.a. økonomi og matematik der har jeg heller aldrig mødt nogen
> som kan nå mig; igen desværre; jeg taler her om f.eks. professorer i
> Københavns Universitet. Jeg ejer 136 bøger om motorer, 260 om økonomi og
vel
> 250 om matematik, osv. Ca. 50 meter fagbøger, hvoraf mange hjemkøbt fra
> udlandet da vi ikke har dem i Danmark.
>
> Gert Thorgersen (tidl. Dideriksen)
*LOOOOL* Hvor er du dog til at brække dig over... *PLONK*
/ Fer
| |
Jes Vestervang (07-04-2003)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 07-04-03 23:06 |
|
Tommy Fer wrote:
>
>> Desuden er jeg ikke Mz mekaniker, men maskiningeniør. I 1970 fik jeg de
>> højest opnåelige karakterer - 2 * 15 rigtige ............
>> Gert Thorgersen (tidl. Dideriksen)
>
> *LOOOOL* Hvor er du dog til at brække dig over... *PLONK*
Rolig nu, Hr. Fer
Selvom Gert ikke er i tvivl om sine evner, så kunne man godt ønske sig et
lidt mere diplomatisk ordvalg fra din side.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
< http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>
| |
Moller (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 06-04-03 08:11 |
|
> Jeg kan huske det jeg oplyste fra tilbage i 70érne da der jo kom lov om at
> motorcykler skal køre med lys på hele dagen. Og min bekendte havde da sin
> første MZ 250 cc., hvor vi kiggede på oplysningerne i værkstedshåndbogen i
> forbindelse med produceret strøm contra forbrug til forlygte, baglygte,
> bremselys og blinklys. Jeg kan ikke nævne mofdeltypen på pæren for det er
jo
> snart 30 år siden, og det er ikke til en motorcykel jeg ejede.
Nej , men nu spurgte jeg nu om modellen af MZ'en ... for hvis ikke det
var en af de helt gamle 6V modeller (ja, som havde samme bropblem som næsten
alle Engelske maskiner på det tidspunkt med 6V anlæg) ... så har i kigget
jer godt fordummende i bogen, som Armand skrev, den har en phase som er
timet til tændingen, og selv de gamle 12V maskiner ku laves batteri løs, og
stadig trække fint lyset.
For mine egne
> motorcykler har jeg de fleste papirer tilbage til 1972, men også en del
fra
> før.
Ja, men nu er det ikke den vi snakker om men de tøre facts omkring at
MZ'erne sku ha sådan en fejl, som du nok er den eneste i hele verden som
kender til.
SNIP : en masse selvhøjtligheed omkring ubrugelige karakter.
> Jeg har ikke siden 1968 mødt nogen som ved så meget om motorer som jeg
gør,
> naturligvis findes der nogen, men jeg har desværre aldrig mødt dem. Det
Hvis du er så satans dygtig, hvordan fanden har du så tid til at skrive
herinde ??????
> samme med bl.a. økonomi og matematik der har jeg heller aldrig mødt nogen
> som kan nå mig; igen desværre; jeg taler her om f.eks. professorer i
> Københavns Universitet. Jeg ejer 136 bøger om motorer, 260 om økonomi og
vel
> 250 om matematik, osv. Ca. 50 meter fagbøger, hvoraf mange hjemkøbt fra
> udlandet da vi ikke har dem i Danmark.
Hold da op en masse øregas, Jeg har samtlige danske Marvel udgivelser,
det gør sgi da ikke mig til den som ved mest om Marvel Universet... eller at
jeg blamere mig med mine 3*13 i fysik, 13 i Elektromagnetisme osv.... det
betyder jo ikke at jeg er go til de ting.
VH
Lars Molnit
Som syntes at man skal komme med de facts der passer inden man smider
rygter om MZ'ere ud.
| |
GERT BO THORGERSEN (06-04-2003)
| Kommentar Fra : GERT BO THORGERSEN |
Dato : 06-04-03 11:25 |
|
Det lyder som om I er misundelige på mig.
Grunden til jeg har tid til at skrive, og ikke har arbejde er den at jeg
efter ingeniøruddannelsen blev ansat i Risø og da opdagede for mange fejl i
deres forskning for franske og tyske forskningssteder da efter 3 1/4 år, den
21/dec/1989 sendte mig to skriftlige advarsler - personaledirektøren og
afdelingslederen for 3 afdelinger KH - og erklærede at Risø ville forhindre
at jeg igen kunne få arbejde. Da ingeniørforeningen intet turde gøre derimod
måtte jeg gå på pension, kun 5 år efter ingeniøreksamenen.
Pæren til MZén man dengang talte om var svjh. en 25 Watt.
Gert Thorgersen
PS. jeg har da flere bedste karakterer hvis det skulle være, indenfor
svejsning, krankørsel og alle de ovrige fag jeg har beskæftiget mig med.
Eller med
at lyfte en Triumph alene, losse 100 Tons 80 kg sække fra 07 - 02 (har
været havnearbejder i Frihavnen), eller slå 2 af 3 voldsmænd ned som ene mod
dem, osv.
Har mere.
Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:3e8fd327$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Jeg kan huske det jeg oplyste fra tilbage i 70érne da der jo kom lov om
at
> > motorcykler skal køre med lys på hele dagen. Og min bekendte havde da
sin
> > første MZ 250 cc., hvor vi kiggede på oplysningerne i værkstedshåndbogen
i
> > forbindelse med produceret strøm contra forbrug til forlygte, baglygte,
> > bremselys og blinklys. Jeg kan ikke nævne mofdeltypen på pæren for det
er
> jo
> > snart 30 år siden, og det er ikke til en motorcykel jeg ejede.
>
> Nej , men nu spurgte jeg nu om modellen af MZ'en ... for hvis ikke det
> var en af de helt gamle 6V modeller (ja, som havde samme bropblem som
næsten
> alle Engelske maskiner på det tidspunkt med 6V anlæg) ... så har i kigget
> jer godt fordummende i bogen, som Armand skrev, den har en phase som er
> timet til tændingen, og selv de gamle 12V maskiner ku laves batteri løs,
og
> stadig trække fint lyset.
>
> For mine egne
> > motorcykler har jeg de fleste papirer tilbage til 1972, men også en del
> fra
> > før.
>
> Ja, men nu er det ikke den vi snakker om men de tøre facts omkring at
> MZ'erne sku ha sådan en fejl, som du nok er den eneste i hele verden som
> kender til.
>
> SNIP : en masse selvhøjtligheed omkring ubrugelige karakter.
>
> > Jeg har ikke siden 1968 mødt nogen som ved så meget om motorer som jeg
> gør,
> > naturligvis findes der nogen, men jeg har desværre aldrig mødt dem. Det
>
> Hvis du er så satans dygtig, hvordan fanden har du så tid til at
skrive
> herinde ??????
>
> > samme med bl.a. økonomi og matematik der har jeg heller aldrig mødt
nogen
> > som kan nå mig; igen desværre; jeg taler her om f.eks. professorer i
> > Københavns Universitet. Jeg ejer 136 bøger om motorer, 260 om økonomi og
> vel
> > 250 om matematik, osv. Ca. 50 meter fagbøger, hvoraf mange hjemkøbt fra
> > udlandet da vi ikke har dem i Danmark.
>
> Hold da op en masse øregas, Jeg har samtlige danske Marvel udgivelser,
> det gør sgi da ikke mig til den som ved mest om Marvel Universet... eller
at
> jeg blamere mig med mine 3*13 i fysik, 13 i Elektromagnetisme osv.... det
> betyder jo ikke at jeg er go til de ting.
>
> VH
> Lars Molnit
> Som syntes at man skal komme med de facts der passer inden man smider
> rygter om MZ'ere ud.
>
>
| |
Moller (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 06-04-03 17:00 |
|
"GERT BO THORGERSEN" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
news:b6ovev$1p3$1@news.loxinfo.co.th...
> Det lyder som om I er misundelige på mig.
øh, på hvad ??? din selvhøjtidelighed ??? fordi du ikke kan forsvare din
påstand.
> Pæren til MZén man dengang talte om var svjh. en 25 Watt.
Du har stadig ikke kunne sige hva den F.. model af en MZ dette problem
var på.
Og nu kan jeg heldighvis redegøre hva det var for en model, og hva det
virlige problem var... det var en ES 250'er med 6V anlæg, og hele humlen lå
i at den kørte med 6 v 40/45w noget som de engelske på samme tidspunkt ikke
kunne, og derved havde de kun 6V 25 - 35w pære.
At det så vidste sig at der var nogen uduelige personer der ikke kunne
magte at stille det mekaniske laderelæ, så det kunne lade med maks power, så
fandt disse El-spader på den tåbelig ide at bruge forpæren fra de Engelske
6V MC'er, og derved kom ned på 25 - 35w.
Så alt i alt, så må dig og din kære bekendt jo ikke være dygtige nok,
siden i måtte ty til klamphugger løsningen, i stedet for at stille lade
relæ'et.
VH
Lars Molnit
P.S. En hver person kan få en masse goe karakter, det er et spørgsmål om
at ha så brun tunge som muligt.
| |
J.C.Kløve (06-04-2003)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 06-04-03 20:36 |
|
"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:3e904f33$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "GERT BO THORGERSEN" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
> news:b6ovev$1p3$1@news.loxinfo.co.th...
> > Det lyder som om I er misundelige på mig.
>
> øh, på hvad ??? din selvhøjtidelighed ??? fordi du ikke kan
forsvare din
> påstand.
>
> > Pæren til MZén man dengang talte om var svjh. en 25 Watt.
>
> Du har stadig ikke kunne sige hva den F.. model af en MZ dette
problem
> var på.
>
> Og nu kan jeg heldighvis redegøre hva det var for en model, og
hva det
> virlige problem var... det var en ES 250'er med 6V anlæg, og hele
humlen lå
> i at den kørte med 6 v 40/45w noget som de engelske på samme
tidspunkt ikke
> kunne, og derved havde de kun 6V 25 - 35w pære.
>
> At det så vidste sig at der var nogen uduelige personer der ikke
kunne
> magte at stille det mekaniske laderelæ, så det kunne lade med maks
power, så
> fandt disse El-spader på den tåbelig ide at bruge forpæren fra de
Engelske
> 6V MC'er, og derved kom ned på 25 - 35w.
>
> Så alt i alt, så må dig og din kære bekendt jo ikke være dygtige
nok,
> siden i måtte ty til klamphugger løsningen, i stedet for at stille
lade
> relæ'et.
>
> VH
> Lars Molnit
> P.S. En hver person kan få en masse goe karakter, det er et
spørgsmål om
> at ha så brun tunge som muligt.
>
>
Den her tråd er da løbet helt af sporet...tonen er desideret
ubehagelig - kunne man forestille sig at hr. Thorgersen anvendte
præcise fakta om det pågældende emne og ikke referencer angående
erhvervede karakterer i sin argumentation, og at hr. Moller var lidt
blidere i tonen (på trods af forståelig irritation)
Jeg ved godt at jeg kan lade være med at følge tråden men alligevel
der er trods alt et offentligt rum.
--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
Det klogeste menneske i verden er ham der har fået den indsigt at han
intet ved
//frit efter en afdød græker//
| |
Orla Pedersen (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 06-04-03 15:05 |
|
GERT BO THORGERSEN skrev i meddelelsen ...
>Det lyder som om I er misundelige på mig.
>
>Grunden til jeg har tid til at skrive, og ikke har arbejde er den at jeg
>efter ingeniøruddannelsen blev ansat i Risø og da opdagede for mange fejl i
>deres forskning for franske og tyske forskningssteder da efter 3 1/4 år,
den
>21/dec/1989 sendte mig to skriftlige advarsler - personaledirektøren og
>afdelingslederen for 3 afdelinger KH - og erklærede at Risø ville forhindre
>at jeg igen kunne få arbejde. Da ingeniørforeningen intet turde gøre
derimod
>måtte jeg gå på pension, kun 5 år efter ingeniøreksamenen.
Ingen, hverken Risø, den danske stat eller anden myndighed kan forhindre
dig i at arbejde i Danmark, og det ved Du godt. Ej heller kan det bruges som
undskyldning for førtidspension. Kun én kan "forhindre" din kariere, og det
er dig selv.
mvh
Orla
| |
Claus Rittig (09-04-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 09-04-03 16:22 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3e907f8d$0$42587$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> GERT BO THORGERSEN skrev i meddelelsen ...
> >Det lyder som om I er misundelige på mig.
Nåh, jeg tror nu bare det er en reaktion på det lidt rigeligt selvrosende
indlæg du skrev.
> >Grunden til jeg har tid til at skrive, og ikke har arbejde er den at jeg
> >efter ingeniøruddannelsen blev ansat i Risø og da opdagede for mange fejl
i
> >deres forskning for franske og tyske forskningssteder da efter 3 1/4 år,
> den
> >21/dec/1989 sendte mig to skriftlige advarsler - personaledirektøren og
> >afdelingslederen for 3 afdelinger KH - og erklærede at Risø ville
forhindre
> >at jeg igen kunne få arbejde. Da ingeniørforeningen intet turde gøre
> derimod
> >måtte jeg gå på pension, kun 5 år efter ingeniøreksamenen.
> Ingen, hverken Risø, den danske stat eller anden myndighed kan forhindre
> dig i at arbejde i Danmark, og det ved Du godt. Ej heller kan det bruges
som
> undskyldning for førtidspension. Kun én kan "forhindre" din kariere, og
det
> er dig selv.
Enig, Orla.
Jeg er overbevist om at Gert ved en masse om motorer, præcis HVOR meget,
behøver jeg ikke vide. Nu ved jeg dog at hans selvvurdering ligger ret højt
Men hvis man dropper en karriere som maskiningeniør, så er det nu typisk
fordi man ikke ønsker den alligevel, eller fordi der er andre (for karrieren
nødvendige) aspekter man er utrolig dårlig til. Samarbejde, fx.
Men det er jo ligemeget, viden er viden, og herinde kan den bruges!
Rittig
| |
Orla Pedersen (09-04-2003)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 09-04-03 17:47 |
|
Claus Rittig skrev i meddelelsen <3e943973$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
>"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:3e907f8d$0$42587$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> GERT BO THORGERSEN skrev i meddelelsen ...
>> >Det lyder som om I er misundelige på mig.
<snip>
>> undskyldning for førtidspension. Kun én kan "forhindre" din kariere, og
>det
>> er dig selv.
>
>Enig, Orla.
>Jeg er overbevist om at Gert ved en masse om motorer, præcis HVOR meget,
>behøver jeg ikke vide. Nu ved jeg dog at hans selvvurdering ligger ret højt
>
>Men hvis man dropper en karriere som maskiningeniør, så er det nu typisk
>fordi man ikke ønsker den alligevel, eller fordi der er andre (for
karrieren
>nødvendige) aspekter man er utrolig dårlig til. Samarbejde, fx.
>Men det er jo ligemeget, viden er viden, og herinde kan den bruges!
Rittig, Du har fat i den rigtige ende, en mand med så udprægede autistiske
træk vil givetvis have det svært med samarbejde Og det er ærgeligt,
for Gert er jo et omvandrende leksikon. Men jeg kan nu ikke altid se
sammenhængen til praksis når han udtaler sig. Verificeret viden er godt.
mvh
Orla
>
>Rittig
>
>
| |
Mads Stetter (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 06-04-03 20:48 |
|
GERT BO THORGERSEN wrote:
> Det lyder som om I er misundelige på mig.
>
> Grunden til jeg har tid til at skrive, og ikke har arbejde er den at
> jeg efter ingeniøruddannelsen blev ansat i Risø og da opdagede for
> mange fejl i deres forskning for franske og tyske forskningssteder da
> efter 3 1/4 år, den 21/dec/1989 sendte mig to skriftlige advarsler -
> personaledirektøren og afdelingslederen for 3 afdelinger KH - og
> erklærede at Risø ville forhindre at jeg igen kunne få arbejde. Da
> ingeniørforeningen intet turde gøre derimod måtte jeg gå på pension,
> kun 5 år efter ingeniøreksamenen.
>
> Pæren til MZén man dengang talte om var svjh. en 25 Watt.
>
> Gert Thorgersen
>
> PS. jeg har da flere bedste karakterer hvis det skulle være, indenfor
> svejsning, krankørsel og alle de ovrige fag jeg har beskæftiget mig
> med. Eller med
> at lyfte en Triumph alene, losse 100 Tons 80 kg sække fra 07 - 02
> (har været havnearbejder i Frihavnen), eller slå 2 af 3 voldsmænd ned
> som ene mod dem, osv.
> Har mere.
>
LoooooL.. Jeg ligger og klapper mig selv på maven af grin!
Bare kom med noget mere Gaaas Gert!
Hehe... må nok hellere kommei seng!
MVH Mads Stetter
| |
GERT BO THORGERSEN (07-04-2003)
| Kommentar Fra : GERT BO THORGERSEN |
Dato : 07-04-03 01:33 |
|
Mads Stetter <m_stetter@hotmail.com> skrev i en
news:b6q096$790$1@sunsite.dk...
> GERT BO THORGERSEN wrote:
> > Det lyder som om I er misundelige på mig.
> >
> > Grunden til jeg har tid til at skrive, og ikke har arbejde er den at
> > jeg efter ingeniøruddannelsen blev ansat i Risø og da opdagede for
> > mange fejl i deres forskning for franske og tyske forskningssteder da
> > efter 3 1/4 år, den 21/dec/1989 sendte mig to skriftlige advarsler -
> > personaledirektøren og afdelingslederen for 3 afdelinger KH - og
> > erklærede at Risø ville forhindre at jeg igen kunne få arbejde. Da
> > ingeniørforeningen intet turde gøre derimod måtte jeg gå på pension,
> > kun 5 år efter ingeniøreksamenen.
> >
> > Pæren til MZén man dengang talte om var svjh. en 25 Watt.
> >
> > Gert Thorgersen
> >
> > PS. jeg har da flere bedste karakterer hvis det skulle være, indenfor
> > svejsning, krankørsel og alle de ovrige fag jeg har beskæftiget mig
> > med. Eller med
> > at lyfte en Triumph alene, losse 100 Tons 80 kg sække fra 07 - 02
> > (har været havnearbejder i Frihavnen), eller slå 2 af 3 voldsmænd ned
> > som ene mod dem, osv.
> > Har mere.
> >
>
>
> LoooooL.. Jeg ligger og klapper mig selv på maven af grin!
>
> Bare kom med noget mere Gaaas Gert!
>
> Hehe... må nok hellere kommei seng!
>
> MVH Mads Stetter
>
Hvad er det du griner ad. At Risø - hvor jeg fik den højeste ros af
værksteder og ingeniører for mine konstruktionsarbejder - forhindrede at jeg
kunne få arbejde igen fordi jeg opdagede at f.eks. forskning, for
franskmændene, gennem mange år, med bestrålet metal var total forkert;
opdagede det via min erfaring fra slidspor på forgaffelben på motorcykler.
Medens jeg var ansat i Risø,i konstruktionsafdelingen, satte chefen KH bl.a.
teknikere til at destruere mine arbejder i vrede over ting som dette,
hvilket resulterede i 2 selvmords forsøg
som jeg (åbenbart) overlevede.
Sagen med forlygten på MZéren, altså at personer kan blive så ophidsede over
sådan en bagatel, minder mig om en sag fra midt i 70érne. Da jeg havde en
Honda CB750 kom jeg tit hos Skjold på Vodrofsvej, dengang de dér havde den
fornuftige chef der pludselig døde i en af af nogle og 30. En dag kom der en
fyr ind som kørte på en Laverda, og af en eller anden grund kom der en
samtale om HK, og da jeg gjorde opmærksom på at Laverdaen ikke havde så
mange HK som Kawaen, idet de opgivne Hk for Laverdaen var på krumtappen
medens det for Kawaen var på baghjulet (jeg holdt bla. 3 amerikanske blade
med masser af Hk målinger). Fyren med Laverdaen blev stik tosset og skældte
ud på ud af døren, men jeg sagde ikke mere, for jeg holder mig til fagts
(harogså arbejdet som bogholder; før HH og Merkonom skolerne). Nogle år
efter var jeg så tilfældigvis med
en bekendt ude hos Gøsta i Herlev, og da vi kom ind dér genkendte jeg
personen med Laverdaen, som sad ved et bord og læste. Jeg spurgte ham så om
det med Laverdaens contra Kawaens Hk, men han drejede rundt og ville ikke se
mig, selv da jeg gentog spørgsmålet. Han havde jo fundet ud af det var
rigtigt hvad jeg havde sagt, og skammede sig over at skulle indrømme dette
efter så ophidset han de år før havde været. Ophiset over istedet f.eks.
blot at have sagt:"Jeg tror nu på at jeg har", "Jeg vil undersøge det"
........., eller lignende.
Gert Thorgersen
| |
Arne Lorenzen (07-04-2003)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 07-04-03 13:36 |
|
GERT BO THORGERSEN
skrev i news:b6qh5u$7r0$1@news.loxinfo.co.th
> Mads Stetter <m_stetter@hotmail.com> skrev i en
> news:b6q096$790$1@sunsite.dk...
> Gert Thorgersen
PLONK
--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183
www.senior98.dk
DMCN# 626
| |
Kenneth Sørensen (08-04-2003)
| Kommentar Fra : Kenneth Sørensen |
Dato : 08-04-03 00:43 |
|
--snip en hel masse--
>
> Gert Thorgersen
>
Gert, hold nu mund, du gør det hele værre for dig selv.. lad tråden dø.
Kenneth
R1
| |
-V- (09-04-2003)
| Kommentar Fra : -V- |
Dato : 09-04-03 00:49 |
|
Kenneth Sørensen wrote:
> --snip en hel masse--
>>
>> Gert Thorgersen
>>
>
> Gert, hold nu mund, du gør det hele værre for dig selv.. lad tråden
> dø.
Må jeg ikke være den først til at byde på manuskriptet om Gerts liv?
Det lyder som en røverhistorie, som kan laves til 5-6 hele spillefilm.
Og tænk: jeg var lige ved at misse de underholdende dele af denne tråd.
Kors, mand - sikke et tab.
-V-
| |
Søren Johansen (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Søren Johansen |
Dato : 06-04-03 21:29 |
|
GERT BO THORGERSEN skrev:
> Det lyder som om I er misundelige på mig.
SNIP
> PS. jeg har da flere bedste karakterer hvis det skulle være, indenfor
> svejsning, krankørsel og alle de ovrige fag jeg har beskæftiget mig
> med. Eller med
> at lyfte en Triumph alene, losse 100 Tons 80 kg sække fra 07 - 02
> (har været havnearbejder i Frihavnen), eller slå 2 af 3 voldsmænd ned
> som ene mod dem, osv.
> Har mere.
Kan du så holde op med at bruge din fars computer, når han ikke er
hjemme!
PLOINK
/Søren
888
| |
Armand (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-04-03 23:14 |
|
Søren Johansen <soren@SLETducati.dk> skrev i en
news:3e908e16$0$24614$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> Kan du så holde op med at bruge din fars computer, når han ikke er
> hjemme!
GRILL
--
Armand
| |
Claus Rittig (09-04-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 09-04-03 16:26 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b6qb8r$3ke$4@news.cybercity.dk...
>
> Søren Johansen <soren@SLETducati.dk> skrev i en
> news:3e908e16$0$24614$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > >
> > Kan du så holde op med at bruge din fars computer, når han ikke er
> > hjemme!
>
> GRILL
Ja, okay, det var en af de bedre
Rittig
| |
Mikkel Christensen (07-04-2003)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 07-04-03 14:40 |
|
"GERT BO THORGERSEN" <gbt@loxinfo.co.th> writes:
> Det lyder som om I er misundelige på mig.
Det er jeg faktisk. Tænk at være den bedste i hele verden til alt.
> eller slå 2 af 3 voldsmænd ned som ene mod dem, osv.
> Har mere.
Ha! Den kan jeg stikke. Jeg er engang løbet fra 4 knægte der ville tæve
mig. Jeg løb fra dem *alle 4*!
--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>
| |
Claus Rittig (09-04-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 09-04-03 16:26 |
|
"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
news:kkdvfxqs9xl.fsf@rrnord.dk...
> "GERT BO THORGERSEN" <gbt@loxinfo.co.th> writes:
>
> > Det lyder som om I er misundelige på mig.
>
> Det er jeg faktisk. Tænk at være den bedste i hele verden til alt.
>
> > eller slå 2 af 3 voldsmænd ned som ene mod dem, osv.
> > Har mere.
>
> Ha! Den kan jeg stikke. Jeg er engang løbet fra 4 knægte der ville tæve
> mig. Jeg løb fra dem *alle 4*!
LOL!
Rittig
| |
Tommy Fer (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 06-04-03 08:15 |
|
> Desuden er jeg ikke Mz mekaniker, men maskiningeniør. I 1970 fik jeg de
> højest opnåelige karakterer - 2 * 15 rigtige - til
forbrændingsmotorkursus,
> og til afgangsprojektet for 17 år siden hvor jeg på 200 sider og tegninger
> konstruerede en 1 cylindret mc motor fik jeg 5*13 i karakter - det højest
> opnåelige - og den højeste ros i 10 - besked om at jeg var for dygtig til
at
> blive i Danmark - fordi jeg bl.a. viste at vi havde lært noget forkert
vedr.
> motorer under uddannelsen og hvordan det istedet skulle klares. Andre
nåede
> kun til 10 i karakter. Til den mundtlige eksamen vedr. motorer fik jeg
> naturligvis også 13, de andre nåede kun til 9.
Du var så dygtig at du ikke kunne blive i danmark, lidt sjovt, især nu når
over 50% af verdensmarkede for STORE forbrændingsmotore designes i danmark,
og jeg vil vove den påstand at de er blendt verdens eliten hvis ikke de
bedste. Her tales om MAN B&W.
/ Fer
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 06-04-03 20:47 |
|
"GERT BO THORGERSEN" wrote
> Jeg har ikke siden 1968 mødt nogen som ved så meget om motorer som jeg
gør,
> naturligvis findes der nogen, men jeg har desværre aldrig mødt dem. Det
> samme med bl.a. økonomi og matematik
"The older I get, the better I was"
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Claus Rittig (09-04-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 09-04-03 16:27 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
news:jy%ja.129$kq.38@news.get2net.dk...
> "The older I get, the better I was"
Næh-hov! Det er min sang!
Rittig
(kanongod racerkører... engang...)
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (09-04-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 09-04-03 19:24 |
|
> > "The older I get, the better I was"
> Næh-hov! Det er min sang!
Jeg ved det. Den passede bare lige i øjet IMHO
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
|
|