Piskesmæld og ud på mc?
Fra : Jonas Holt

Dato : 03-04-03 08:18

Jeg er i det tidlige forår rendt over en lille laber sild som desværre har et piskesmæld fra en tidligere
bilulykke.
Hun er helt vild efter en tur bag på hondaen og vi har fået lånt os frem til noget kluns og mangler nu
kun vanter og støvler str. 39 inden vi kan komme ud at køre i den nordjyske natur

Og så var det at hun blev lidt usikker på om sådan et piskesmæld er en hindring for at sidde bagpå eller
at køre mc. Ja, jeg vidste ikke noget, så jeg tænkte at jeg lige ville spørge den alvidende forsamling
her på gruppen.
Ved I så noget om det?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Niels S.

Dato : 03-04-03 10:54

Jonas Holt skrev

> Og så var det at hun blev lidt usikker på om sådan et piskesmæld er en
hindring for at sidde bagpå eller
> at køre mc.

Jeg har absolut ingen lægelig viden, men har selv været udsat for et
piskesmæld for nogen år siden. Min erfaring er at det har hjulpet ganske
meget på mine smerter. Faktisk så meget at jeg ikke har haft mén i den
periode hvor jeg kører på mcen. Anderledes forholder det sig med
vinterperioden hvor smerterne langsomt kommer krybende tilbage. Mit eget
_gæt_ på hvad der kan være årsag til bedringen er at nakkemusklerne bliver
styrket i køreperioden og at dette har en positiv indvirkning på smerterne.
Næste vinter vil jeg prøve med nogle nakkeøvelser for at holde muskulaturen
vedlige, og se om det ikke kan fjerne symptomerne i den kedelige tid

Held og lykke til jer begge, og lad os høre om resultatet er det samme for
"silden"

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Hekto

Dato : 03-04-03 11:21

In article <6vTia.204$7m4.20@news.get2net.dk>, HondaVFR@krudt.dk
says...
> [...]
> styrket i køreperioden og at dette har en positiv indvirkning på smerterne.

Faktisk kan rigtig grovkornet massage hjælpe på piskesmæld.

Det er ikke sådan noget pseudo-kilde-kilde-thai-massage der skal til;
men temmelig smertefuld tryk-massage.

Jeg har været turen igennem med spændingshovedpine, og vil godt skrive
under på, at voksne mæn kan svede - af smerte!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 SOLGT!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-04-03 19:26

"pseudo-kilde-kilde-thai-massage"

[OT]
Nu har jeg været i Thailand og prøvet det der massage, dog ikke hele
kroppen. Men kun nakke, skuldre og ben (mangler lige ryggen, men det bliver
næste gang). Hvis du synes det kilder, så har du en høj smertegrænse

Jeg var tæt på at afbryde massøren flere gange. Det gjorde dælme ondt. Men
det var fedt bag efter.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 03-04-03 14:43

Niels S. <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en
> [...]
> Næste vinter vil jeg prøve med nogle nakkeøvelser for at holde
> muskulaturen vedlige, og se om det ikke kan fjerne symptomerne i den

Akkurat lige min erfaring omkring "træt smederyg":
MC-kørsel (med en regulær kørestilling - Og dér er de mest ekstreme
sportscykler, såvel som custum's for yderligtgående!) ér den bedste motion
for rygsøjlen!

--
Armand.

Fra : lange

Dato : 04-04-03 07:29

> [...]
> MC-kørsel (med en regulær kørestilling - Og dér er de mest ekstreme
> sportscykler, såvel som custum's for yderligtgående!) ér den bedste motion

Kan jeg 100% tilslutte mig. Har haft problemer med ryggen i 25 år. I de
perioder det var værst, måtte jeg lade madkassen stå uanset hvor afskyeligt
vejret var. Hvis jeg først kom ind i bilen kunne jeg ikke komme ud igen. Den
eneste måde jeg kunne transportere mig rundt på var på mc. Har prøvet at
skulle til behandling for ryggen en dag det var rigtigt slemt (kunne næsten
ikke gå), så det blev mc'en. Da jeg parkerede måtte jeg bede en tilfældig
forbipaserende om at hjælpe mig af, da jeg ikke kunne få benet over sadlen.

Lange

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-04-03 10:05

"lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke gå), så det blev mc'en. Da jeg parkerede måtte jeg bede en tilfældig
> forbipaserende om at hjælpe mig af, da jeg ikke kunne få benet over

Ja, det er også min erfaring.
Efter et grimt styrt på motocrossbanen sidste år, har jeg haft et halvstort
ryg-problem. Et par måneder efter styrtet gennemførte jeg Sønderjysk Terræn
Cross, som er et 3 timer langt motocross løb i ret svært terræn - og det var
endda i silende regn, så det var egentlig ikke ret let. Fin placering, og
ingen rygproblemer. Men køre bil i 2 timer, det kan jeg ikke. Jeg har prøvet
at indstille på både sædehøjde, vinkel og lændestøtte, men det hjælper ikke,
jeg er stadig henvist til motorcyklen.

Rittig

Fra : Megas

Dato : 05-04-03 04:51

Jonas Holt wrote:
> [...]
> en hindring for at sidde bagpå eller at køre mc. Ja, jeg vidste ikke
> noget, så jeg tænkte at jeg lige ville spørge den alvidende

Hey Jonas :)

Jeg var selv så uheldig at blive kørt ned af en lastbil som 18årig & fik
(udover et par brækkede lemmer & andre knubs *G*) også piskesmeld. Men jeg
har nu kørt mc lige siden jeg blev udskrevet fra hospitalet dengang & har
ikke haft andre problemer end hovedpine, hvis jeg brugte en gammel tung
styrthjelm på længere (& hurtige +200km/t) ture. Men hellere "safe than
sorry" så en tur forbi hendes læge er nok ik en dårlig idé.. :)

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes