Piskesmæld og ud på mc?
Fra : Jonas Holt

Dato : 03-04-03 08:18

Jeg er i det tidlige forår rendt over en lille laber sild som desværre har et piskesmæld fra en tidligere
bilulykke.
Hun er helt vild efter en tur bag på hondaen og vi har fået lånt os frem til noget kluns og mangler nu
kun vanter og støvler str. 39 inden vi kan komme ud at køre i den nordjyske natur

Og så var det at hun blev lidt usikker på om sådan et piskesmæld er en hindring for at sidde bagpå eller
at køre mc. Ja, jeg vidste ikke noget, så jeg tænkte at jeg lige ville spørge den alvidende forsamling
her på gruppen.
Ved I så noget om det?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Brian W.

Dato : 03-04-03 09:44

Jonas Holt wrote:
> [...]
> en hindring for at sidde bagpå eller at køre mc. Ja, jeg vidste ikke
> noget, så jeg tænkte at jeg lige ville spørge den alvidende

Den rette at spørge ville måske være en læge. er der en læge til stede????
Umiddelbart ville jeg ikke mene det skulle være nogen hindring så længe du
ikke laver hidsige accelerationer, og høj fart som kan være anstrengede for
nakke.

Dejligt du har mødt en der er vild med Mc. tillykke. Vi ses derude.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Aragorn

Dato : 03-04-03 10:41

> [...]
for
> nakke.
>
> Dejligt du har mødt en der er vild med Mc. tillykke. Vi ses derude.

=====

Hejsa.

Jeg er enig i at det ville være en rigtig god ide om hun lige konsulterede
sin læge først, da jeg selv har oplevet - som passager i nogle år ved de
første forårsture - at blive ret øm i nakke og skuldre af at (- mere eller
mindre ubevidst) spænde imod p.g.a. fartvind, og desuden af at skifte
position en gang imellem for at kunne følge med i, hvad der sker over
skulderen på føreren for evt. at foregribe pludselige opbremsninger og
sving.
Jeg ved så ikke om hjelmens vægt har nogen større betydning - det kommer nok
mere an på, hvordan vindmodstanden tér sig, og hvor højt/lavt hun sidder bag
dig (- om hun sidder i læ, eller med hovedet oppe over din hjelmhøjde.).
Men jeg håber da at I kommer ud og trille sammen.
(- og jeg håber at dette indlæg var nogenlunde sammenhængende og
forståeligt. )

Venlig hilsen

Aragorn_DK

================
http://www.bmwmc.dk

Fra : Jens Arnfast

Dato : 03-04-03 17:13

Brian W. wrote:
> Dejligt du har mødt en der er vild med Mc. tillykke. Vi ses derude.

Arrrj, det er jo total snyd - hende skulle jeg jo have mødt!

--
-jens
XJ600 uden fast bagsædepassager

Fra : Brian W.

Dato : 04-04-03 11:26

Jens Arnfast wrote:

> Arrrj, det er jo total snyd - hende skulle jeg jo have mødt!

Man kan ikke være lige heldig hver gang .
Min kæreste havde kun prøvet at køre mc en gang før jeg mødte hende. Det
havde resulteret i at hun var hunderæd for at komme med, og det krævede
mange timer med ovetalelser, før hun satte sig op bagpå. Den første tur
kørte vi ikke over 80, og hver gang vi skulle dreje stod jeg næsten af
cyklen og trak den rundt, for at hun ikke følte det var ubehageligt. Det
havde det resultat at hun " genfandt " glæden, og turen efter gik lidt
nemmere. Det sjoveste var nok da vi skulle prøve at køre stærkt. Vi kørte
til Holstebro en søndag sidst på eftermiddagen, og der var ikke ret mange
biler, for at sige ingen da vi drejede fra i Ikast og tog sletterne og 45 km
landevej mod Holstebro. VI var lige oppe og runde 190 en gang, og da vi
nåede Statoil, spurgte hun hvor stærkt vi havde kørt, måtte jeg jo svare at
vi lå ikke langt fra de magiske 200, udbrødhun .. Det fedt det kan vi vidst
godt gøre en anden gang. *ggg*
Nu er det ikke såen at jeg ligger og trækker med hovedet under armen når jeg
har folk bagpå. Det var kun for at give hende den oplevelse den ene gang.
Man skal huske at når man har en passagerer med, er den ens ansvar at det
forgår forsvarligt, og at han/hun ikke føler ubehag ved det.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-04-03 22:35

Brian W. wrote:
> [...]
> eftermiddagen, og der var ikke ret mange biler, for at sige ingen da
> vi drejede fra i Ikast og tog sletterne og 45 km landevej mod

Ja den strækning er ikke for svage fartsjæle. Den ligefrem beder om lidt
hastighed

Allan Bojesen

Fra : Jakob

Dato : 05-04-03 00:01

Allan Bojesen wrote:
> Ja den strækning er ikke for svage fartsjæle. Den ligefrem beder om lidt
> hastighed

Tjah - det var ihvertfald der jeg fik min første fartbøde.. Heldigvis
var det den sådan kunne klares med 500 dask hvis man var studerende

--
Jakob
zx-6r til salg: http://gertz.net/~jage/zx6r/

Fra : Brian W.

Dato : 08-04-03 14:31

Jakob wrote:

> Tjah - det var ihvertfald der jeg fik min første fartbøde.. Heldigvis
> var det den sådan kunne klares med 500 dask hvis man var studerende

He det var billigt sluppet. Jeg har heldigvis ikke fået min første fartbøde
endnu....( 7-9-13- knock knock knock) har dog fået en bøde for at køre uden
trailerkort. Den røg oxo under lærlinge rabatten.

Ja den tigger sku en om at give lidt gas gas...

Jeg fik da heldigvis afreageret på motorvejen idag. Thunderacen kan godt
løbe 250+ fandt jeg ud af. Det var inden det begyndte at sne

Fra : Sporty

Dato : 03-04-03 17:34

"Jonas Holt" <jholt@nordenBINDESTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hindring for at sidde bagpå eller
> at køre mc. Ja, jeg vidste ikke noget, så jeg tænkte at jeg lige ville

Som jeg desværre ved, er der mange og forskellige symptomer efter et
piskesmæld.
Min egen kone er, efter en bilulykke i 1998, stærkt invalideret af et
piskesmæld.
Hun kørte selv, før ulykken, gerne på MC. Men har ikke kunnet siden. Det
skal her nævnes, hun ved ulykken også brækkede begge skuldre. Men selv det
at sidde bagpå, hvor der jo ikke skal bruges de store armkræfter, duer ikke.
Pisse surt, da MC-livet ellers er vores store passion. Heldigvis er der
derfor heller aldrig vrøvl når "far" skal ud at lege.
Håber ikke din "sild" er så hårdt ramt, og ønsker jer mange gode ture.

Mvh. Johnny

Fra : Brian W.

Dato : 04-04-03 11:15

Sporty wrote:
> [...]
> ud at lege.
> Håber ikke din "sild" er så hårdt ramt, og ønsker jer mange gode ture.

Køb en Goldwing. Problem løst hvis man da har pengene til det. *s*