udlandstur cb 550
Fra : Nymark

Dato : 02-04-03 22:04

hejsa med jer!

jeg vil på eventyr til sommer meeeeen nu har jeg ikke kørt udenlands før på
mc jeg har en gammel honda fra 78 nogen der har kendskab til samme og
langeture på dem....den er ellers iorden mekanisk men gammel jo, håber nogen
har erfaringer at dele ud af.

Mc hilsen

Allan

Fra : Armand

Dato : 02-04-03 22:26

Nymark <a.nymark@tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]

> mc jeg har en gammel honda fra 78 nogen der har kendskab til samme og
> langeture på dem....den er ellers iorden mekanisk men gammel jo, håber

Jup!
Stoler du på 5½'eren, så KØR!

Oplevelserne ligger i den retning næsen peger!!

--
Armand.

Fra : Brian W.

Dato : 03-04-03 08:16

Armand wrote:
> Nymark <a.nymark@tdcadsl.dk> skrev i en

> Jup!
> Stoler du på 5½'eren, så KØR!
>
> Oplevelserne ligger i den retning næsen peger!!

Hehe jeg har oxo fået lov at komme på mcferie samme med min bedre halvdel.
Hendes største problem bliver nok at få plads til " Hårtørre, makeup, tøj,
kjoler bukser osv... tsk tsk" hun bliver sku klogere *ggg* men nøj hvor jeg
glæder mig. Vi trækker nok enetn mod Hartzen eller frankrig over holland
osv....

God tur. Husk at tage nogle billeder.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Armand

Dato : 03-04-03 14:54

Brian W. <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> Hehe jeg har oxo fået lov at komme på mcferie samme med min bedre halvdel.
> Hendes største problem bliver nok at få plads til " Hårtørre, makeup, tøj,
> kjoler bukser osv... tsk tsk" hun bliver sku klogere *ggg*

Jeg tillader mig lige at genfremstile (á: maj 2000) nedenstående anekdote
omkring emnet:

Engang i starten af firserne var jeg med en flok klubkammerater til
Thy-træf.
Frank, en murerlærling med nærmest irriterende kvindetække, havde et
syn af en høj lyshåret gymnasielev, Anne Gurli, med på motorcykeltur
for første gang.
Hjemmefra havde kampen på samme måde stået om pladsen efter at han
havde anskueligtgjort for hende at der faktisk ikke var plads til så
meget som bare hans tandbørste i de to 45 liters Krauser-tasker, som
hun opstemt i glad forventning over den kommende tur havde pakket med
egne sager!
At Frank ligefrem havde delt pladsen imellem dem som: én taske til dig
og én til mig, havde hun fundet ganske uretfærdigt!

Fremme på pladsen ved Thy-træffet kom historien hurtigt på omgang
iblandt os alle, som fint kunne følge problematikken fra egne
erfaringer; imens den 17-årige Anne G. kun kunne give udtryk for sin
forurettelse over at Frank på tydeligste vis havde demonstreret hvor
lidt der som sådan var nødvendigt ved kun at fylde sin taske 1/3, når
nu hun godt kunne have brugt lidt af den til noget af den mest
nødvendige, som hun havde måttet lade ligge hjemme!

Historien kulminerede da hun søndag morgen stod udenfor deres telt og
lydhørt for os alle kaldte: "Fraaank - Fraaank" efter sin gemal, som
lå med tømmermænd der var en motorcyklende murerlærling værdig
Efter en længere "Fraaank" -serenade fik knægten endelig taget sig
sammen til at brumme "hvaba?" ud over kanten af soveposen! Svaret kom
fluks fra pigebarnet med "kun det mest nødvendige": "hvor er der strøm
til mit krøllejern?" ? ? ! ! . . - - - Kollektivt latterbrøl!!!,
som gjorde tøsen så fornærmet at hun slet ikke ville høre af noget, da
det gik op for et par af os at træffet afholdtes på en campingplads,
og at der følgelig var strømudtag i jordhøjde rundt omkring på
pladsen, og ovenikøbet lige i nærheden, hvortil hendes uundværlige
krøllejern kunne tilkobles!

Senere blev hun vænnet lidt mere til at toure på MC, men denneher historie
om
hendes første træf er blevet en klassiker

Brug evt. selv fordelingsnøglen á: én taske til mit og én til dit - Og
bagagebæreren er til fælles sager (á soveposer og telt).
Men vær sikker på at gøre hende det forståeligt i god tid så hun har tid til
at sortere hvilke fem par sko der ikke behøver at skulle med

--
Armand.

Fra : Brian W.

Dato : 03-04-03 15:40

Armand wrote:
> [...]
> Men vær sikker på at gøre hende det forståeligt i god tid så hun har
> tid til at sortere hvilke fem par sko der ikke behøver at skulle med

ROFL

Jamen en fantastisk god historie som er sandfærdig. Jeg har allerede sagt
til min bedre halvdel at hun kun får en taske at pakke i... hun udbrød " det
skal være lyv". Viste hende et par smidovertasker.. " Se skat det er nogen
magen til dem der er der..... " Straks gik hun i gang med at undersøge hvor
store de var, og de var da bestem ikke store nok.... " Så enten skal jeg
afsted alene med resultatet af at have en sur kæreste når jeg kommer hjem ,
eller oxo skal jeg invisterer i nogle kingsize motherfucker store tasker så
hun kan have sin hårtørrer med.
hvad gør en så.

Nuvel jeg tror nu ikke det bliver så slemt. Jeg har forslået at eftersom det
er hendes første mcferie , så kan vi ligge på motel et par gange.

Jeg glæder mig tihvertifælde

Fra : Armand

Dato : 03-04-03 23:00

> Nuvel jeg tror nu ikke det bliver så slemt. Jeg har forslået at eftersom
det
> er hendes første mcferie , så kan vi ligge på motel et par gange.

Glem motellerne. kør fra motorvejen og tag på gasthaus i et par landsbyers
afstand!
Prisen, servicen og hyggen er den behagelige forskel :-|

--
Armand.

Fra : Nymark

Dato : 03-04-03 08:52

halløj igen

tak for alle jeres indlæg, turen går nok ned over tyskland og "hvad jeg nu
end møder på vejen" men skal ende i jugoslavien, så nu har jeg virkelig fået
blod på tanden stoler på min gamle choppede cb'er dig der manglede en
cylinder eller 2 i regnvejr det har jeg selv prøvet "pisse irriterende" men
renovering af ledningsnettet gjorde det!.

Nymark
CB 550 k2
Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b6fkj6$3gq$1@news.cybercity.dk...

Fra : Peter Aagaard

Dato : 02-04-03 22:44

Nymark wrote:
> [...]
> samme og langeture på dem....den er ellers iorden mekanisk men gammel
> jo, håber nogen har erfaringer at dele ud af.

Jeg vi lsige at det faktisk kun er dig selv der kan svare på dette. Det er
jo din maskine og dig der kender dens nøkker og stabilitet, så stoler du på
den og hvis den bare kører derudaf til daglig, ville jeg ikke have noget
imod at tage en langtur.

Til gengæld kan jeg sige at min CB750 fra 77 ikke skal nogle steder hvor mit
Falck abonnement ikke dækker. For det første mangler der altid 1-2 cylindre
når det regner (har dog ikke prøvet at køre i regnvejr efter at ledninger og
kabelstik mv. er vedligeholdt/skiftet her i vinter), for det andet har jeg
kun kørt ca. 1/5 sæson på den, så jeg kender den slet ikke godt nok endnu
til at begive mig ud på længere ture.
Min længste tur hidtil er på 305km og der åd fordækket min nymalet
plastikforskærm, fordi den sad for tæt på dækket, så da jeg kom hjem var
skærmen papirstynd og hullet i toppen.

Mvh. Peter
(Der iøvrigt ønsker dig en rigtig god tur)

Fra : Buck

Dato : 02-04-03 22:51

Sidste sommer (2002) tog jeg turen fra Sønderjylland til Landsstævne på
Bornholm på min cb550, og da havde jeg da den samme nervøsitet som du har,
men det var nu ubegrundet...
Selvom mit gamle hakkebræt selfølgelig gik i stykker på turen, så var det
"kun" batteriet der var klappet, og bornholms eneste MC-Pusher kunne
hurtigt skaffe et nyt.

Før turen (der var min første langtur på hondaen) havde jeg hørt rygter om
at de gamle CBere først kører bedst når de er kørt rigtig varme efter
150km, og det må jeg helt bestemt give ret i.
Jeg lå med 130km/t i snit, da det blæste en del og jeg var lidt nervøs for
mit løst henkastede bagage...
Men med den fart kørte den nu osse herligt.

Men hvor vil du hen i "udlandet" ?
Hvis du kører til lande hvor CB550 modellen engang har været i handelen er
der nok ikke nogen større problemer i at få den repareret (skaffe stumper)
undervejs. Det synes mig jo at alle dem der kender lidt til motorcykler,
kender alt til de gode gamle CB modeller, så kør du bare løs, og husk at
fortælle os om turen her i gruppen.

PS! Husk det røde SOS kort (kasko i udlandet) fra forsikringen og husk at i
nogen lande (herunder Østrig) skal man have nødhjælpsgrej med på mcen.
--
/Buck (Der overvejer en Østrig-tur på hondaen til sommer)
CB 550 F1 '75

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-04-03 19:32

"Der overvejer en Østrig-tur på hondaen til sommer"

Når nu du er dernede må du ikke snyde dig selv for en tur ad landevejene i
Schweiz, det er noget af det bedste

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian W.

Dato : 04-04-03 09:52

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> "Der overvejer en Østrig-tur på hondaen til sommer"
>
> Når nu du er dernede må du ikke snyde dig selv for en tur ad
> landevejene i Schweiz, det er noget af det bedste
Faktisk ligger det sådan at min kæreste har familie i ØStrig som har
inviteret os, som tilfældigvis oxo køre motorcykel, men madammen synes det
måske var lidt langt at køre.. hulk snøft... så vi må nøjes med en lille tur
i år.

Lidt misundelig på at du skal til Østrig...

Fra : Buck

Dato : 04-04-03 18:34

> inviteret os, som tilfældigvis oxo køre motorcykel, men madammen synes det
> måske var lidt langt at køre.. hulk snøft... så vi må nøjes med en lille
> tur i år.

Jeg har da nu tænkt mig at snyde lidt på turen ved at ta autotoget fra
Hamborg til Salzburg.

Så skal vi kun køre de 180km til Hamborg, spænde cyklen fast på toget, sove
hele turen og komme frisk udhvilet frem næste morgen...

Hvis man ikke er et luksusdyr, er det ikke så dyrt endda, og der er så ikke
meget at spare ved at køre turen selv på de tyske autobahnen...

--
/Buck
CB 550 F1 '75

Fra : Jens Jessen

Dato : 03-04-03 06:11

"Nymark" <a.nymark@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Mc hilsen
>
> Allan
>
> Hold nu op! Selvfølgelig kan du køre langt væk på en næsten fabriksny
motorcykel. Min gamle urestaurerede Nimbus fra 1937 har været Polen rundt
to gange, i ex DDR. Min kammerat har en 35'er - kørt til Italien, Spanien og
Portugal. Og endelig kender jeg en der har kørt tværs over USA på Nimbus.

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 03-04-03 06:29

> [...]

> mc jeg har en gammel honda fra 78 nogen der har kendskab til samme og
> langeture på dem....den er ellers iorden mekanisk men gammel jo, håber

Jeg kan ikke se noget problem i at køre derudaf, min gamle 750er har gjort
det ligeså godt, første sæson jeg havde den tog min far og jeg til kiel, med
god fart på maskinen, det er altsammen et spørgsmål om tillid til de gamle
Hondaer (hvilket man rolig kan have, de er ikke til at slå ihjel)

--
Mvh Claus
(cb750f2 '77 med caferaceragtig look)

Fra : Pcman

Dato : 03-04-03 07:53

"Nymark" <a.nymark@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

> mc jeg har en gammel honda fra 78 nogen der har kendskab til samme og
> langeture på dem....den er ellers iorden mekanisk men gammel jo, håber

Jep. Jeg kører også langtur på den gamle nyindkøbte Honda her til sommer. De
virker helt og aldeles stabile. En lille taske med værktøj samt et godt
Falck abbonnement, så kan det vist ikke gå helt galt. God tur.
Mvh
Jarl
--
Honda CB 550 F 1979
Honda 350 K 1972

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-04-03 21:49

Nymark wrote:
> håber nogen har erfaringer at dele ud af.

....min kammerat og hans veninde kørte sydpå på en CB5½'er engang
for mange år siden - lige før Paris døde gearkassen - derefter
var der dømt tog...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82