Punkteret?
Fra : Anders Winther

Dato : 21-03-01 11:38

Hej NG,
Her i opstaldningsperioden skiftede jeg dæk på min MC..
Jeg fik Fisker-MC til at gøre det for mig..
Da jeg hentede dækkene spurgte jeg om der skulle gøre noget ved dækkene.. De
sagde at jeg bare skulle montere dem.. Så sagt, så gjort.. Da det blev d.
1/3 skulle jeg ud og køre på MC'en.. Men bagdækket var helt fladt.. Jeg
tænkte at de nok havde glemt at pump dækket op.. Så jeg fik pumpet det op
til det rigtige tryk.. Og har kørt rundt med det.. Nogle dage efter synes
jeg at MC'en opfører sig dårligt da jeg ligger ned i et sving.. Det var
faktisk ret ubehageligt.. I første omgang tænkte jeg ikke så meget over
det.. Men det skete så en gang mere.. Så kom jeg på at det kunne være
trykket i hjulene.. Jeg tjekkede trykket.. Og det var faldet til omkring 20
PSI.. Det har jo svinget meget med temperaturen, så jeg pumpede dækket op
til de 33 PSI igen.. Men 3 dage efter var trykket nede på 25 PSI.. Og
temperaturen havde været nogenlunde stabil..
Så der må jo være et lille bitte hul i dækket..

Nu er spørgsmålet.. Kan jeg forlange at Fisker-MC udbedre fejlen gratis?
Ifølge mine observationer har dækket jo hele tiden været punkteret.. Det er
helt nyt..

Jeg ringede til Fisker-MC for lidt siden og spurgte hvad det kunne være.. De
ville gerne have at jeg kom forbi med MC'en.. Men jeg har ikke lyst til at
give flere penge for at få lavet dækket..
Hvordan står jeg i denne situation?

På forhånd tak..!

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Armand

Dato : 22-03-01 02:23

Anders Winther <anders@cybercity.dk> skrev i en

> [...]
> ville gerne have at jeg kom forbi med MC'en.. Men jeg har ikke lyst
til at
> give flere penge for at få lavet dækket..

Slap af Frede, cool it Coolio!
Det er sikkert blot ventilkeglen der mangler at blive spændt,
alternativt en sive-utæthed imellem dæk/fælg.
Fisker tryller sikkert lige en løsning ud af ærmet, uden udgift for dig
:-/
Sidder der imidlertid et søm igennem slidbanen, kan de jo ikke påtage
sig
ansvaret
Så kør blot forbi dem og se hvad der er galt!

--
Armand.