D@n Dethlefsen <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3e8879eb$0$120$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kenneth R Jensen" <krj@post1.tele.dk> skrev
> > Hej Gruppe,
> >
> > Da det næsten ikke er til at få blyholdig benzin mere, er jeg begyndt at
> > bruge blyfri plus bly-erstatning.
> > Men er det lige så godt som det gamle blyholdige benzin?
> > Køler og smører det ventilerne lige så godt som bly?
> >
> > Mvh
> > Kenneth
> > FZR 1000 EXUP
> >
>
> Hvis det til din FZR1000exup, du anvender blyholdig benzin, smider du
penge
> udaf vinduet.
> Alle japanske mc`er har siden midt/sidst i 70`erne kunne køre på blyfri
> benzin.
>
> Har selv kørt FZR1000exup i 5 år hvor alle km blev kørt på blyfri benzin.
>
> --
> mvh
> Dan - DMCN#561
> (Ducati 748 + MZ TS250/2)
>
www.dethlefsens.dk
> slet "FJERN" fra adr. ved svar
>
>
Skulle det være at man har brug for bly i benzinen, som jeg har på min BMW
fra 1976 - efter at have kigget i oplysninger fra fabrikken - finder jeg det
smartere, og billigere, at komme vel bare blykugler ned i benzintanken.
Jeg købte sidste år fra Motorworks, i England, deres Broquest fuel catalyst
som skulle holde til 400.000 km og viste sig at være sikkert kun blykugler i
et plastisk trådnet til at komme ned i benzintanken. Jeg kunne måske ved en
vægtfylde udregning/måling have fundet ud af om det kun er bly.
De hjælpemidler koster jo £42,30 for motorer op til 750 cc, og £56,40 for
større.
Gert Thorgersen