Indregistrering af tysk MC ?!?
Fra : Michael K. S.

Dato : 31-03-03 16:17

Må man som dansker,med bopæl i DK indreg. en MC i Tyskland ? Cyklen er
kun tænkt brugt i udlandet,altså ikke i DK.

Interessant som alterantiv kunne måske være lidt info om hvorledes de
tyske regler for brug af prøvenummerplader er ? Hvilken brug,periode
og indenlands/udenlands (i forhold til D.) kørsel ?

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Tony

Dato : 31-03-03 18:24

> Må man som dansker,med bopæl i DK indreg. en MC i Tyskland ? Cyklen er
> kun tænkt brugt i udlandet,altså ikke i DK.

Jeg _ved_ ikke hvordan reglerne er i Tyskland, men i Sverige skal man have
svensk personnummer for at have et køretøj indregistreret.

Du skal nok have en stråmand i Tyskland for at det går.

Tony

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 31-03-03 18:28

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev
> [...]
> tyske regler for brug af prøvenummerplader er ? Hvilken brug,periode
> og indenlands/udenlands (i forhold til D.) kørsel ?

Jeg mener du skal havde bopæl i dyskland for at kunne havde en mc der.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-03-03 18:40

> Må man som dansker,med bopæl i DK indreg. en MC i Tyskland ? Cyklen er
> kun tænkt brugt i udlandet,altså ikke i DK.

Det kan du ikke umiddelbart - Men der er tyske foreninger / virksomheder
der lader dig registere din mc i deres navn og de har typisk også
opbevaringsplads for dem.

Kan ikke huske navnene, men mon ikke lidt søgning på groups.google.com
kan genfinde det ?

Men det var ikke umiddelbart billigt

/A

Fra : T.T.Toft

Dato : 31-03-03 21:33

M.h.t. tyske prøveplader udenfor Tyskland gælder de samme regler som for
danske prøveplader udenfor Danmark.

Har man forhandlerplader, kan man i princippet køre overalt i EU med disse,
man skal blot være opmærksom på, at der udenfor oprindelseslandet ingen
forsikring så er på køretøjet - altså ingen ansvarsforsikring. Føreren
hæfter fuldt med hele sin nutidige, og formodentligt også hele eller store
dele at sin fremtidige formue/indkomst ved et eventuelt færdselsuheld,
såfremt man er skadevolderen.

Det må altså på det kraftigste pointeres, at prøveplader kun hører hjemme på
kortere kontrol-/fremvisningsture i prøvepladens hjemland.

Almindelige leje-prøveplader må ikke anvendes udenfor pladens hjemland.

M.v.h.
Thomas