Batteri
Fra : J W Nielsen

Dato : 30-03-03 10:59

Hej !
Hmmm, det virker noget dødt.
Skulle lige kigge lidt på MC'en igår, men batteriet har næppe overlevet
vinteren.
Det har i løbet af vinteren været opladet en enkelt gang - står iøvrigt tørt
og koldt (i min garage).
Ladede på det hele eftermiddagen, men det er som om det er helt dødt...
Ladede igen natten over, men der er ikke engang strøm til at dreje
startmotoren rundt - der kan dog komme lys på MC'en - omend noget svagt.
Jeg ved udmærket godt, at jeg skulle ha' .... osv osv .... i vinters !!! -
men har jeg nogen chance for at få det igang igen ???

Hvor køber man iøvrigt billige/gode batterier ?
XJ900 (1987): YB14L-A2

Mvh / go' søndag
Jørgen

Fra : J W Nielsen

Dato : 30-03-03 11:14

> Hvor køber man iøvrigt billige/gode batterier ?
> XJ900 (1987): YB14L-A2

Glemte lige: Nordsjælland / Københavnsområdet !

Jørgen

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 30-03-03 14:17

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte lige: Nordsjælland / Københavnsområdet !
>
> Jørgen

Hej Jørgen

Hvis batteriet er dødt som følge af sulfatering af pladerne er diagnosen
nok: Køb et nyt batteri ;o(

En panikredning, der kan bruges hvis miseren skyldes bundfald der
kortslutter pladerne og som en gang imellem kan bevise at et batteri godt
kan få et, omend kort, liv efter døden er:

Hæld al batterisyren ud af batteriet (PAS PÅ! Batterisyre ætser hud og hår
og tøj og bør hældes på en tom og tør beholder som du efterfølgende
afleverer på genbrugsstationen).
Så hælder du alm. postevand på batteriet, ryster det lidt og hælder så
vandet ud. Der skulle gerne følge en del bundfald/slam med.

Så hælder du igen rent postevand på batteriet, sætter propperne på og ryster
det godt og grundigt. Så hælder du også det ud.
Dette gentager du, til der ikke mere kommer bundfald/slam med ud.

Så hælder du rent demineraliseret vand på batteriet, sætter propperne i og
ryster batteriet godt og grundigt og hælder til sidst det demineraliserede
vand ud.
Dette gentager du 1-2 gange (hele tiden med demineraliseret vand).
Demineraliseret vand kan købes på tankstationer og i byggemarkeder.

Til sidst hælder du ny batterisyre på op til det rigtige niveau lader
propperne blive af hvorefter du sætter batteriet til opladning indtil der
kommer stærk beintudvikling fra batteriet (mange små bobler i syren).
Batterisyre kan du købe hos den lokale MC- eller ØVERT-pusher

Hvis du er heldig har du nu et levetidsforlænget batteri
Men start allerede nu med at spare sammen til et nyt batteri, det er kun en
nødløsning !!!!

Held og lykke og med venlig hilsen
Jørgen

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 30-03-03 13:56

> Hvor køber man iøvrigt billige/gode batterier ?
> XJ900 (1987): YB14L-A2
>
> Mvh / go' søndag
> Jørgen

Prøv at se på http://www.lthstart.dk/
m.v.h. Ervin
RF900R

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-03-03 14:32

> Hvor køber man iøvrigt billige/gode batterier ?
> XJ900 (1987): YB14L-A2

Hej Jørgen

www.louis.de har et 12N14-3A til 19Euro Porto er 6½Euro. Bestillingsnummeret
på batteriet er 10036801

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : J W Nielsen

Dato : 30-03-03 16:32

> www.louis.de har et 12N14-3A til 19Euro Porto er 6½Euro.
Bestillingsnummeret
> på batteriet er 10036801

Hej !
Jamen, det er jo ganske billigt - meeen den type du angiver, er jo ikke den
samme som YB14L-A2...
Eller er den ???

Mvh
Jørgen

Fra : J W Nielsen

Dato : 30-03-03 16:41

> Jamen, det er jo ganske billigt - meeen den type du angiver, er jo ikke
den
> samme som YB14L-A2...
> Eller er den ???
Hmmm, ja, det kører sgu' idag...
HAR fundet en sammenligningstabel hvor det fremgår at YB14L-A2 og 12N14-3A
skulle være ens !!!
Tak til jer alle for svar - er det nemt og "smertefrit" at handle ved Louis
(pr. net) ?

Mvh
Jørgen

Fra : Post

Dato : 30-03-03 16:46

> Bestillingsnummeret
> >
> Hej !
> Jamen, det er jo ganske billigt - meeen den type du angiver, er jo ikke
den
> samme som YB14L-A2...
> Eller er den ???
>
> Mvh
> Jørgen

Prøv at gå ind på sitet www.louis.de og i feltet Produktsuche taster du
10036801
så får du svar på dit spørgsmål.
Post

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-03-03 19:38

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> writes:

> Tak til jer alle for svar - er det nemt og "smertefrit" at handle ved Louis
> (pr. net) ?

Jeg har i hvert fald været yderst tilfreds de gange jeg har gjort
det. Varerne plejer at dukke op i løbet af 3-4 dage såfremt de er på
lager (det kan man se når man bestiller).

--
Jacob - www.bunk.cc
Why does a ship carry cargo and a truck carry shipments?

Fra : Palle [2720]

Dato : 30-03-03 20:56

> Hvor køber man iøvrigt billige/gode batterier ?
> XJ900 (1987): YB14L-A2
>
> Mvh / go' søndag
> Jørgen

Har i sidste uge brugt www.mcbutikken.dk

Bestilt kl 1000 Leveret dagen efter med post dk

Husk at købe batterisyre

mvh Palle

Z1000J Z1000a1

Xr 75 St 50