Håndrens, hva bruger i?
Fra : Mads Stetter

Dato : 30-03-03 10:49

Hej

Jeg ville lige høre hva i andre bruger til at rense jeres hænder efter den
tur i skrueskuret. Der er jo ikke ligefrem klinisk rent inde i sådan en
bremsekaliber og sådan!

Indtil nu har jeg brugt meget WD40 til at rense mine hænder, og så
almindelig sæbe bagefter, men der må være noget som er lidt mere beregnet
til det!?

Måske der også findes noget man kan smøre på inden man gør i gang, så ens
hænder ikke er så modtagelige overfor alverdens ting og andre sager!

Det var vist bare det...

MVH Mads Stetter

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-03-03 10:55

Mads Stetter wrote:

> Jeg ville lige høre hva i andre bruger til at rense jeres hænder
> efter den tur i skrueskuret. Der er jo ikke ligefrem klinisk rent
> inde i sådan en bremsekaliber og sådan!

Personligt bruger jeg WD40 til at opløse det værste og derefter swarfega til
at tage resten. Det ligner til forveksling en amerikansk dessert - men det
er effektivt

Hilsner,

Tony

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-03-03 11:08

Mads Stetter wrote:
> Hej
>
> Jeg ville lige høre hva i andre bruger til at rense jeres
hænder
> efter den tur i skrueskuret.

....swarfega er din ven - husk alm. sæbe bagefter, da det tar alt
fedt...

....jeg køber subjektet i plastcposer, og har hældt det op i en
tidligere sæbebeholder med pumpe på - så sviner man ikke alt til
ved operationen...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Post

Dato : 30-03-03 11:43

Og så den billige opvaskemidel + kaffegrums.
Post

Fra : Morten Juel

Dato : 30-03-03 11:17

> Jeg ville lige høre hva i andre bruger til at rense jeres hænder efter den
> tur i skrueskuret. Der er jo ikke ligefrem klinisk rent inde i sådan en
> bremsekaliber og sådan!

Intet, arhh ok, lige med mindre der er gået hul i de latex engangs hansker
jeg har på )

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Mads Stetter

Dato : 30-03-03 11:20

Morten Juel wrote:

> Intet, arhh ok, lige med mindre der er gået hul i de latex engangs
> hansker jeg har på )

Yuk... Ens hænder bliver så svedige af sådan nogen... og så lugter de
bagefter!

MS

Fra : Morten Juel

Dato : 30-03-03 13:42

> Yuk... Ens hænder bliver så svedige af sådan nogen... og så lugter de
> bagefter!

Jeps men de er rene selv under neglene ! )

Fra : S.G

Dato : 30-03-03 11:48

opvakemiddel + vaskemiddel (til tøj) virker helt formidabbelt
ellers køb noget PLumrens der er beregnet til at vaske meget beskidte hænder

Fra : Morten Juel

Dato : 30-03-03 13:48

> Jeg ville lige høre hva i andre bruger til at rense jeres hænder efter den
> tur i skrueskuret. Der er jo ikke ligefrem klinisk rent inde i sådan en
> bremsekaliber og sådan!

Hvis man ikke bruger latex hansker, så er kaffegrums med opvaskemiddel det
bedste
Det er efter min mening bedre end swarfega !

Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-03-03 14:09

> Jeg ville lige høre hva i andre bruger til at rense jeres hænder efter den
> tur i skrueskuret. Der er jo ikke ligefrem klinisk rent inde i sådan en
> bremsekaliber og sådan!

Tjaa - jeg bruger enten PLUM eller SWARFEGA og er ganske godt tilfreds. En
god ide lige inden du går i skruskuret er at give hænderne en gang
håndlotion. Det fylder lige alle de små porrer og revner op, hvorved det er
nemmere at få hænderne helt rene bagefter.

Allan Bojesen

Fra : Brian W.

Dato : 30-03-03 14:54

Mads Stetter wrote:
> [...]
>
> Måske der også findes noget man kan smøre på inden man gør i gang, så
> ens hænder ikke er så modtagelige overfor alverdens ting og andre

PLUM !
--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : ThomasT

Dato : 30-03-03 15:13

Det lyder åndsvagt, men flyende stege-margarine er formidabelt til formålet,
hvis man ikke lige har andet. Fedt opløser fedt.

ThomasT

Fra : Armand

Dato : 30-03-03 20:06

ThomasT <FJERN_DETTEthth@teliamail.dk> skrev i en
> Det lyder åndsvagt, men flyende stege-margarine er formidabelt til
formålet,
> hvis man ikke lige har andet. Fedt opløser fedt.

Jup!
Og på den måde er den perfekte afslutning på en hård skrue-aften to fedtede
frankfurtere ved pølsevognen på vejen hjem

--
Armand.

Fra : Mads Stetter

Dato : 30-03-03 22:54

Armand wrote:
> ThomasT <FJERN_DETTEthth@teliamail.dk> skrev i en
>
> Jup!
> Og på den måde er den perfekte afslutning på en hård skrue-aften to
> fedtede frankfurtere ved pølsevognen på vejen hjem

LOL

MVH Mads Stetter

Fra : Michal

Dato : 30-03-03 15:20

In news:b66ehg$9q1$1@sunsite.dk,
Mads Stetter <m_stetter@hotmail.com> wrote:

> Jeg ville lige høre hva i andre bruger til at rense jeres hænder
> efter den tur i skrueskuret.

Jeg har ikke selv MC (endnu), men de gange jeg har pillet ved en cykel eller
andet snavns i garagen, plejer jeg blot at bruge alm. sæbe... Nu er det nok
ikke det aller mest effektive, men jeg syns ikke det gør så meget at have
lidt snavs på fingrene... Eller hvad?

Så læste jeg lidt hvad de forskellige har skrevet og tænkte på følgende
kombination:

før pilleri:
lidt håndlotion som anbefalet af Allan Bojesen. Det lyder som en rigtig god
idé. Tror ovenikøbet almindelig sæbe virker herefter så :)

efter pilleri:
1. en smule WD40 som lige kan ligge og syde på hænderne før man kommer ind
til resten af rengøringsstadset.
2. kaffegrums med opvaskemiddel, og evt. en smule vaskemiddel (til tøj).

Det er så vidt jeg kan forestille mig det bedste, hvis man ikke lige ved
hvor man kan købe diverse underlige rensemidler :)

Man kunne evt. også tage noget salpetersyre, men jeg tvivler på at det
udelukkende renser snavset...

--
Michal

Fra : brian jensen

Dato : 30-03-03 15:38

nej nej har i ingen børn ?????
De vaskeservietter man køber til at vaske de små "guldklumper`s " måse
efter en god gang remoulade er kanon til at vaske fingre i og man behøver
ikke være nærrig og vente til de er brugt 1 gang :D

(gad vide hvad af giftige stoffer der er deri som vi tværer udover de små
ungers måse)

Brian jensen
GSX-R 750 "91
Mike R.M. Jensen 3 1/2
Nicki R.M. Jensen ! 1/2

Fra : -V-

Dato : 30-03-03 15:56

> [...]
> tur i skrueskuret. Der er jo ikke ligefrem klinisk rent inde i sådan en

Vindruekerneolie, rapsolie, salatolie - hvad du nu har.

Smøres ind og lad sidde i et par minutter, brug derefter alm. håndsæbe og
vupti! snavset er væk.

-V-

Fra : Poul Tyrrell

Dato : 30-03-03 16:46

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vindruekerneolie, rapsolie, salatolie - hvad du nu har.
>
> Smøres ind og lad sidde i et par minutter, brug derefter alm. håndsæbe og
> vupti! snavset er væk.

YES !

Jeg har igennem mange år brugt først Swarfega, siden Plum, og sæbe til
vaskemaskinen.
De sidste mange år er jeg gået over til madolie, som nævnt.

Smører hænderne ind i olien. Også godt ind under neglene. Tør af med
køkkenrulle. Derefter vaske med alm. håndsæbe.
Første del af operationen kan udføres ude over skraldestativet, så slipper
man oven i købet for at få svinet håndvasken til, hvilket lillemor synes er
en absolut fordel ved metoden.

Desuden er det ikke så hårdt ved hænderne, så behovet for håndcreme bagefter
bortfalder.
I Novo Nordisk har Bedriftsundhedstjenesten anbefalet metoden til smede mv.,
der fik eksemproblemer ved anvendelse af alle de kendte skrappere midler.

Jeg har dog hørt, at madolien ikke helt kan klare svineriet, efter at man
har rodet med dieselmotorer. Ved ikke hvad man bruger i disse situationer.

--
M.v.h.
Poul Tyrrell

Fra : Bjørn S

Dato : 30-03-03 16:59

"Poul Tyrrell" <tyrrell@get2net.dk> skrev

> Jeg har dog hørt, at madolien ikke helt kan klare svineriet, efter at man
> har rodet med dieselmotorer. Ved ikke hvad man bruger i disse situationer.

Det er det desværre ikke noget som kan, andet end tynde gummihandsker, som
faktisk er en god ting når man har vendt sig til at arbejde med dem på, og
har fundet den rigtige model i facong og størrelse. De gode af slagsen har
også noget talkum/pudderstads indvendig, så man ikke svedter så meget -
eller sådan føles det ihvertfald. Til et olieskift der hjemme vil jeg
anbefale ganske almindelige opvaskehandsker, til andet arbejde er de nærmest
umuligt at have på.

Håndcreme er en god ting før og efter, da olien netop går ind og fortrænger
/ erstatter hudens naturlige fugtighed/fedt.

Der findes såkaldte kemiske handsker, kan sikkert fåes fra Silvan og andre
byggemarkeder (måske i malerbutikken), de kan være effektive og
modstandsdygtige imod skidt og olie, men opløses ved kontakt med vand.

/Bjørn - som til dagligt arbejder i snavset, men heldigvis ikke hver dag
med dieselmotorer.

Fra : BoS

Dato : 30-03-03 16:55

Jeg bruger noget, der hedder Honda. Det er det mest effektive middel mod
sorte fingre...
Arj, pis. Jeg skal nok holde kæft nu

/b

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-03 18:10

BoS wrote:

> Jeg bruger noget, der hedder Honda. Det er det mest effektive middel mod
> sorte fingre...
> Arj, pis. Jeg skal nok holde kæft nu

Ikke et ord fra min side om løse håndled.

Ib Jakobsen

Fra : BoS

Dato : 30-03-03 23:23

> Ikke et ord fra min side om løse håndled.

Lyder lidt som om, du prøver at forsvare din gamle møgrive med, at alle der
kører på noget, hvor man ikke skal huske at tjekke benzinen, hver gang man
fylder olie på, er bøsser.

Men det siger vist mere om dig end om Honda ejere.

mvh Bo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-03 23:33

BoS wrote:

> Lyder lidt som om, du prøver at forsvare din gamle møgrive med, at alle der
> kører på noget, hvor man ikke skal huske at tjekke benzinen, hver gang man
> fylder olie på, er bøsser.

Ikke forstået!. Hvad kalder du gammel møgrive?.

> Men det siger vist mere om dig end om Honda ejere.

Rolig nu. For ikke ret lang tid siden gik der lidt sjov i den med at
kategorisere mærker og ejere. Derfor mit indlæg med smiley. Jeg har rent
faktisk haft tre Honda.

Ib Jakobsen

Fra : Mads Stetter

Dato : 31-03-03 05:27

Ib Jakobsen wrote:
> Rolig nu. For ikke ret lang tid siden gik der lidt sjov i den med at
> kategorisere mærker og ejere. Derfor mit indlæg med smiley. Jeg har
> rent faktisk haft tre Honda.

WHAT... Jammen du er jo Lige sprunget ud af skabet så!

MVH Mads Stetter
Skruzuki Bøttejern

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-03-03 06:51

Mads Stetter wrote:

> WHAT... Jammen du er jo Lige sprunget ud af skabet så!

Man kan jo nok ikke holde det skjult for altid. Jeg har kørt Honda.

Ib Jakobsen
På BMW og med enkelte grå hår.

Fra : BoS

Dato : 31-03-03 12:26

> Ikke forstået!. Hvad kalder du gammel møgrive?.

Aner det ikke. Lyder bare som om, du står og skruer hele tiden. Harley,
Nimbus...

Jeg tænder bare lidt af, hver gang der kommer en med en anden mc smag end
mig og belærer mig om, hvorfor det er noget bras jeg har og hvilken en
fantastisk maskine, han/hun har.

Forleden snakkede jeg med en Harley gut. Jeg havde ikke sagt et ondt ord om
hans Harley, da han spurgte, om min "bambusraket" ikke var sådan en, der
skal lyde som en Ducati, fordi jeg sagde, at det var en sports v2'er. Og
"Skal jeg så ikke snart have noget ordentligt at køre på" og i den dur.

Sjovt nok stod hans Harley lige ved siden af, med diverse oliesprøjt ud over
motoren. Hvad skal man sige?

> Rolig nu. For ikke ret lang tid siden gik der lidt sjov i den med at
> kategorisere mærker og ejere. Derfor mit indlæg med smiley. Jeg har rent
> faktisk haft tre Honda.

Jeg har vist ikke lige fulgt med i den tråd. Jeg fik glemte bare smileyen.
Den kom i et senere indlæg.

mvh Bo

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-03-03 15:23

"BoS" <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke. Lyder bare som om, du står og skruer hele tiden. Harley,
> Nimbus...

Du aner ikke hvad manden kører på, alligevel prøver du lige om du kan
nedgøre hans motorcykel lidt?

> Jeg tænder bare lidt af, hver gang der kommer en med en anden mc smag end
> mig og belærer mig om, hvorfor det er noget bras jeg har og hvilken en
> fantastisk maskine, han/hun har.

Jeg citerer lige: "Lyder bare som om, du står og skruer hele tiden. Harley,
Nimbus..."
Har du ikke lige nedyret at du er precis lige så snævertsynet som dem der
pisser dig af? Hvis jeg var læser herinde, og ejer af en flot ny Road King,
så ville jeg synes du var et fjols. Bare rolig, jeg ejer ikke en flot ny
Harley.

Rittig

Fra : BoS

Dato : 31-03-03 22:42

> [...]

King,
> så ville jeg synes du var et fjols. Bare rolig, jeg ejer ikke en flot ny

Hej Rittig

Så har du opfattet mit indlæg forkert. Mit indlæg omhandlere mest Harley
ejere og ikke Harley cykler.

Selvfølgelig skal han da lige have en retur, når han kalder mig svans, bare
fordi jeg har en Honda

Jeg har ikke noget imod Harleyer. Synes tværtimod de er rigtig flotte og har
en rigtig fed lyd. Ingen japanske Harley kopier kan nogen sinde måle sig med
den lyd. Gamle Harleyer drypper imidlertid olie, og det er vel ikke ulovligt
at skrive. Det er vel klart, at en gammel Harley drypper. De er tit ældre
end selv de ældste japanere. Men man mødes altid med de samme indspiste
kommentarer fra Harley-kørere. Stort set uden undtagelse. Jeg fatter ikke,
hvorfor de har så travlt med at nedgøre japanere. Men det er vel rart at
have en fælles fjende.

Men vi "japanere" kan jo også godt lide at drille dem lidt. Men det er jo
bare to forskellige måder at køre mc på. Og fred være med det og længe leve
mangfoldigheden. Der er vel større problemer her i verden, der fortjener
mere opmærksomhed. Fx. hvilke dæk, jeg skal vælge næste gang

Nå. Hygge herfra. Skal i seng
Bo

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-03-03 23:29

BoS wrote:
> den lyd. Gamle Harleyer drypper imidlertid olie, og det er vel ikke ulovligt

Det er altså ikke kun de gamle der drypper .. det kan de nyere også
finde på (no offence;)

// Hans, hvis RD350 dryppede lidt i Nørrebrogade, fordi jeg havde
// fået overfyldt olietanken... til gengæld så jeg mere end en
// Harley der røg mere end RD'en ;)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-04-03 08:38

BoS wrote:

> Selvfølgelig skal han da lige have en retur, når han kalder mig svans, bare
> fordi jeg har en Honda

Jeg går ud fra at "han" mig. Læs nu det indlæg en gang til. Jeg kaldte dig ikke
en svans. Du har været med herinde så længe så jeg regnede med du også havde
læst den tråd med mærker og fordomme for ikke ret lang tid siden. Længere er den
ikke.

Ib Jakobsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-04-03 12:03

> Så har du opfattet mit indlæg forkert. Mit indlæg omhandlere mest Harley
> ejere og ikke Harley cykler.

Jeg ville stadig have været Harley ejer, hvis min Harley ikke var blevet
stjålet. Du mener altså at jeg står og skruer hele tiden? Ved du hvad? Du
har sgu ret! Men det er nu min Honda og min Yamaha jeg står og skruer i.

> Gamle Harleyer drypper imidlertid olie, og det er vel ikke ulovligt
> at skrive.

Næh, du kan skrive hvad ud vil. Gamle hondaer drypper også, men det skrives
ikke så tit i japansk dominerede fora.

> [...]
> hvorfor de har så travlt med at nedgøre japanere. Men det er vel rart at

Njah, det hænger sammen med at Harley-kørere meget ofte mødes med "sikke
noget gammelt lort du kører på" attityden, når de mødes med japaner-kørere.
Og med lidt bensin på bålet, kan flammen brænde næsten uendeligt.
Hvis du vil finde svaret på dit spørgsmål: "hvorfor har de så travlt med at
nedgøre japanere?", så prøv at fundere over hvorfor du skrev "Lyder bare som
om, du står og skruer hele tiden. Harley, Nimbus...". Svaret findes der, et
eller andet sted.

Jeg har oplevet at en CB-kører jeg mødte på en rasteplads engang, brugte
følgende ice-breaker da han ville i høflig snak: "Nå, går den ikke tit i
stykker, sådan en?" Jeg tror han gik derfra med en fornemmelse af at jeg var
en mavesur stodder, men jeg havde lige panik-skruet i flere timer, for at
montere et meget lækkert nyt sæde inden turen.

> Men vi "japanere" kan jo også godt lide at drille dem lidt.

Jeg tror altså at den der "bøsse-kommentar" var ment som drilleri, og ikke
som alvor.

Rittig
(Gået over til KTM, dem er der sjældent nogen der driller)

Fra : Mads Stetter

Dato : 01-04-03 14:51

Claus Rittig wrote:

> Jeg tror altså at den der "bøsse-kommentar" var ment som drilleri, og
> ikke som alvor.

Jo, det var så... Thats Life!

> Rittig
> (Gået over til KTM, dem er der sjældent nogen der driller)

Det er fordi at der er ikke så mange der har fundet ud af at dem der kører
KTM,. som regel er meget glade for at gå i dametøj om natten!

MVH Mads Stetter
RF400R
Det er Gaaasss... Og i kan ta' det!

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-04-03 15:01

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> writes:

> Det er fordi at der er ikke så mange der har fundet ud af at dem der kører
> KTM,. som regel er meget glade for at gå i dametøj om natten!

*LOL*

Puha, med både en Honda og en KTM i garagen er det da klart at der
ikke er nogen der driller Claus. Det er simpelthen for let

> Det er Gaaasss... Og i kan ta' det!

Men du skal ikke spørge hvad klokken er!

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 02-04-03 20:41

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>(Gået over til KTM, dem er der sjældent nogen der driller)

Hæ. Vi mødte forresten en bette KTM i nødsporet på motorvejen lørdag,
da vi var på vej fra København til Sorø og åbent hus hos FI.
En af prøvemodellerne havde nemlig tabt forrøret med 33km(!) på
tælleren. Den trak vist ikke så godt, men lyden var i hvert fald - øh,
høj!

Jeg håber de plejer at samle modellerne lidt bedre, før de sælger dem
til folk

--
Kåre

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-04-03 22:51

Kåre Nejmann wrote:
> [...]
> En af prøvemodellerne havde nemlig tabt forrøret med 33km(!) på
> tælleren. Den trak vist ikke så godt, men lyden var i hvert fald - øh,

Sjovt, var du dér ?

Jeg så godt KTM'en uden forrør ... Så du mig? jeg kom på RD350'eren
sammen med en Nimbus+sidevogn.. ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 03-04-03 18:10

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Sjovt, var du dér ?
Jep. Men det var ganske kort. Vi (Ziegler, Dahl og jeg) havde prøvet
Buell hos Caps, og skulle nå til Esbjerg klokken fire for at sælge en
Bandit.

Derfor kom jeg heller ikke ud på en Ducati, men måtte nøjes med en
lille tur på en LC4-sag.

>Jeg så godt KTM'en uden forrør ... Så du mig? jeg kom på RD350'eren
>sammen med en Nimbus+sidevogn.. ?
Nimbus? Det har vist ikke været mens vi var der.

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-04-03 19:22

Kåre Nejmann wrote:
> Nimbus? Det har vist ikke været mens vi var der.

Duh .. jeg var der jo også om søndagen ... jeg skal lære at læse ..
:)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-03-03 19:58

BoS wrote:

> Aner det ikke. Lyder bare som om, du står og skruer hele tiden. Harley,
> Nimbus...

Jeg ytrer mig aldrig og har aldrig gjort nedladende om andres maskiner. Men en
kommentar med en smiley kan der godt komme. Men jeg har en Nimbus. Og har lige
samlet en for en bekendt. Men at jeg skruer altid rammer ved siden af. Det er
mange år siden det var spændende. Tivoliejeren kører heller ikke karussel i
fritiden.

> Jeg tænder bare lidt af, hver gang der kommer en med en anden mc smag end
> mig og belærer mig om, hvorfor det er noget bras jeg har og hvilken en
> fantastisk maskine, han/hun har.

Det gjorde jeg heller ikke. Den eneste gang jeg har messet for skifte af mærke
var forleden til en kammerat. Hans Guzzi skulle lige sprøjte en større mængde
olie ud af ånderøret. På min kåbe, bremseskiver, ja hele forenden.

> Forleden snakkede jeg med en Harley gut. Jeg havde ikke sagt et ondt ord om
> hans Harley, da han spurgte, om min "bambusraket" ikke var sådan en, der

Mange af dem jeg kører sammen med kører Harley. Dem om det. Til sommer skal jeg
med til Tjekkiet. På Harley træf.

> skal lyde som en Ducati, fordi jeg sagde, at det var en sports v2'er. Og
> "Skal jeg så ikke snart have noget ordentligt at køre på" og i den dur.

Så skal du bare spørge ham om den tunge kæde han har om halsen er rigtig
messing.

> Sjovt nok stod hans Harley lige ved siden af, med diverse oliesprøjt ud over
> motoren. Hvad skal man sige?

Skide smart. Så skal der bare lidt grus til, så kan den lave vejbelægning selv.

> Den kom i et senere indlæg.

Så det godt.

Ib Jakobsen

Fra : BoS

Dato : 31-03-03 22:51

Hej Ib

> [...]
er
> mange år siden det var spændende. Tivoliejeren kører heller ikke karussel

Tja. Jeg skulle også have skrevet min smiley i samme indlæg. Men sandt for
dydes skal det siges, at jeg nok skrev det indlæg uden alt for mange smileys
i tankerne. De kommer her

Og i øvrigt står jeg altid og beundrer både Harleyer og især gamle
Nimbusser. Fantastiske maskiner.

ROFL

Mvh
Bo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-04-03 08:43

BoS wrote:

> Og i øvrigt står jeg altid og beundrer både Harleyer og især gamle
> Nimbusser. Fantastiske maskiner.

Det er godt tyve år siden jeg sidst skruede på en Nimbus. Og som nævnt har jeg
lige haft fat i en fornylig. Mange gange tænkte jeg netop at de var sgu geniale
da de lavede dem. Og så er det lækkert man bare griber telefonen og bestiller
reservedele. Alt er på lager og kommer næste dag. Ikke noget med udgået og
restordre.

Ib Jakobsen

Fra : BoS

Dato : 30-03-03 23:42

Og lige en for at det ikke skal blive ren sandkasse...

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-03-03 08:43

> Jeg bruger noget, der hedder Honda. Det er det mest effektive middel mod
> sorte fingre...

LOL
lol
LOL

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Niels

Dato : 30-03-03 19:49

Mads Stetter skrev:
> [...]
>
> Måske der også findes noget man kan smøre på inden man gør i gang, så ens
> hænder ikke er så modtagelige overfor alverdens ting og andre sager!

Varmt vand og sæbe, har du prøvet det? ;-b

Spøg til side, Vaskepulver og en lille smule vand, og så ellers gnubbe
godt, dog finder du alle små skrammer når du skyller.

Det mildeste middel er at fylde håndvasken med så varmt vand du nu kan
have, stik hænderne i et par minutter og vask derefter med alm.
håndsæbe. Det virker faktisk ret godt.

Mvh. Niels

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-03-03 21:39

On Sun, 30 Mar 2003 11:48:30 +0200, "Mads Stetter"
<m_stetter@hotmail.com> wrote:

Hej Mads.

>Jeg ville lige høre hva i andre bruger til at rense jeres hænder efter den
>tur i skrueskuret. Der er jo ikke ligefrem klinisk rent inde i sådan en
>bremsekaliber og sådan!

Jeg hugger noget af Lise's vaskepulver.
Der står Dynamo på bøtten, men det er ikke sikkert at det er det der
er i.
Det er skrappe sager vi udsætter tøjet for - Fingrene bliver i hvert
fald "lyserøde" igen.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-03-03 22:07

Mads Stetter wrote:
> Indtil nu har jeg brugt meget WD40 til at rense mine hænder, og så
> almindelig sæbe bagefter, men der må være noget som er lidt mere beregnet
> til det!?

Man kan evt. fjerne det sidste ved at bage et brød, dej er nemlig
rigtig godt til at fjerne olierester på fingrene ... :)

Så har man også den store glæde at man mens folk spiser af det
nybagte kan forklare hvor rene fingre man får af at bage ...

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Streetteam

Dato : 31-03-03 08:33

Inden du går i gang smører du hænderne godt ind i håndcreme, så hænger
skidtet ikke fast bagefter. Ellers er det kaffegrum med sæbe der er godt.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 31-03-03 10:47

Mads Stetter <m_stetter@hotmail.com> wrote in article
<b66ehg$9q1$1@sunsite.dk>...
> Måske der også findes noget man kan smøre på inden man gør i gang, så ens
> hænder ikke er så modtagelige overfor alverdens ting og andre sager!

Ja, Metax solgte faktisk en håndrens jeg fandt bedre end Plum og Swarfega,
men nu har de jo lukket butikkerne så det ikke kan købes, jeg fik mig dog
nogle dunke på ophørssalget på tanken ude ved Nibe. Nu må man bruge Plum
eller SW, de virker godt, køb den mildeste udgave, den der med slipemiddel
i er heller ikke for sund ved huden, men kan være god når man har arbejdet
med luftfilterolie i de tykke gummihandsker.

Jeg ville ikke bruge WD40, nok er godt til meget, men olieprodukter er
altså ikke sundt at få på huden. Opvaskemiddel tørrer huden ud, det samme
synes jeg alm. vaskemiddel gør. JEg tror også det er stærke sager til
skindet.

Jeg har noget tube-noget man kan tage på inden man går i gang, som skulle
beskytte i 4-5 timer, jeg synes det virker godt, når man lige husker det.

Handsker er heller ikke lykken, se diverse info her:
http://www.srts.dk/labsafe/kemikaliehandsker.htm

Der er også diverse produkter:
http://www.haandrens.subnet.dk/
http://www.bd.dk/pdf/BDV/BDV15.pdf
http://www.saekko.dk/pdf/Hygiejne/5-6.pdf

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Soren Lindholt

Dato : 31-03-03 10:50

Soren Lindholt <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in article
<01c2f76a$6dba5fc0$f20b12ac@pc4148>...

> Mads Stetter <m_stetter@hotmail.com> wrote in article
> <b66ehg$9q1$1@sunsite.dk>...

Og så glemte jeg lige et tip: Bauhaus har en sæbeautomat til omkring 30
kroner, den er lige til at hænge op ved vasken.
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-03-03 11:48

Soren Lindholt wrote:

> [...]
> eller SW, de virker godt, køb den mildeste udgave, den der med slipemiddel

Jeg har noget der hedder Dreumex. Det er købt gennem et CAD bilværksted. Det
renser godt, og du kan vaske hænder 10 gange om dagen uden problemer. Det
lugter ikke som så mange andre. Og bedst af alt. Det koster ca.kr.250 for en 15
kg spand.

Ib Jakobsen