Det er i dag der er 3-TIMERS RACE
Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 30-03-03 07:20

I dag kl. 11.00 går starten til årets 3-timers løb arrangeret af Aalborg
Offroad Motorcykel Klub. (AORMCK)

Banen blev anlagt i går og er ca. 1,3 km lang. Det tager omkring 3 min at
køre en omgang og det skyldes i høj grad de mellem 40 og 50 sving af
forskellige sværhedsgrad banen er udstyret med. Mads, Søren og Gamle Ole
kørte spor til i går og efter 4-5 omgange var armene ved at være lange. Når
man så kan nå at køre ca. 60 omgange på de 3 timer så tyder det til at blive
en hård dag og efterfølgende uge.

Der skulle i følge listen komme mellem 15 og 20 og køre så der bliver
rigeligt at se på.

Det hele foregår for enden af Vejrholtmosevej i Arden. For naboernes skyld
så kør pænt på Vejrholtmosevej.

Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Stefan Hansen

Dato : 30-03-03 17:12

tak for kigget, og en hyggelig søndag. håber der kommer flere af dem i
fremtiden.
hilsen stefan

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-03-03 18:16

"Per Milborg Pedersen" <per_p@wanadooFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> Når
> man så kan nå at køre ca. 60 omgange på de 3 timer så tyder det til at
blive
> en hård dag og efterfølgende uge.

Poul løb af med sejren efter 64 omgange, så han får det svært når han skal
ud af sengen i morgen
Personligt havde jeg ventet at Cross Jan eller Gamle Ole ville have rendt
med guldet, men Jan blev pludselig træt og opgav at køre mere - han havde
ellers haft et kvarters pause at hvile ud i (og skrue) da hans velocipede
tabte bageste rem-skive. Gamle Ole havde fint tempo på 600en, men banen var
tydeligvis designet af en 80cc kører, så vi på voksencykler kom ikke over 3.
gear, og så kan man altså godt gå hen og blive træt.
Efter løbet opstod der noget disput om hvorvidt 3. pladsen skulle tilfalde
Sono Søren eller Mads Lund, det var til stor morskab for alle andre, der med
passende mellemrum pustede til ilden. Ifølge AORMCK's grusomme og ulogiske
regler tilfaldt pladsen Søren, selvom Mads måske nok havde kørt marginalt
længere på de 2 gange halvanden time, men sådan er livet - langt, træls og
uretfærdigt
Jeg blev selv 5'er, for jeg er i så dårlig form, at selvom jeg kørte på en
600cc sofa, så blev jeg træt allerede i første heat alligevel. Resten kan
jeg ikke rigtig huske, men der bør være en honorary mention til PerP, som
kæmpede en brav (og flot) kamp, før han erkendte at den XT350 han havde lånt
til lejligheden, ikke var skabt til markræs. (Det syns jeg eddermame er den
mest lamme undskyldning jeg nogensinde...). Også Tykke Mikkel bør nævnes.
Ganske vist kørte han udenfor klassement, dan han stillede op på en
motocross racer, men han fik nu også god fart på kareten ved flere
lejligheder. Iøvrigt lykkedes det ham at liste en anden kører ud i løbet på
sin racer da han blev træt, blot ved at give ham sit tøj på. Ret smart.
Miseren blev dog opdaget, men vi kunne ikke straffe "holdkørslen", for
Mikkel kendte ikke gutten, og kunne ikke huske hvad han hed. Men han kørte
nu også godt.
Dots får en "dishonorable mention", for 5 omgange på 3 timer... Det er altså
for lidt! Man skal komme til dne erkendelse at de Lund'ske jorder ER meget
mere lumske end marker normalt er. De angriber fuldstændig uden varsel, og
de kan fange selv den bedste på det forkerte ben. Sådan et 3-timers løb er
en kanon træning. Ingen kan køre 100% i 3 timer (i min omgangskreds), så man
er tvunget til at finde en rytme med et tempo som man kan holde i timevis.
Og med sådan en 1000-svings bane, er man også tvunget til at lære at køre
spor, for der er lynhurtigt dybe spor i alle sving. Selvfølgelig vil der
være perioder (typisk i starten) hvor alting er træls, og man lægger sig i
hvert andet sving, men bider man pløkkerne sammen og bilder sig selv ind at
"det her kan jeg godt lære", så vil man kunne opnå kolosale fremskridt på
sådan en almindelig søndag eftermiddag.
Orv, jeg havde nær glemt... Endnu en grøn off-rod kom ud at køre i mit
aflagte kluns, og Jens (som forleden blev grebet i, på en højhellig
klubaften, at læse i en BOG! Ikke en tegneserie, ikke nogen Haynes, ikke
engang Ugens Rapport, men "30 år der ændrede verden"... OM KVANTEFYSIKKENS
HISTORIE!) kæmpede en flot kamp mod mulden, og kørte faktisk samfulde 3
timer! Det er ikke noget man ser begyndere gøre tit, faktisk har vores
3-timers løb skræmt adskillige begyndere væk i tidens løb. Men i løbet af de
næste par dage, vil han flere gange spørge sig selv: Hvorfor? (Fx. hver gang
han skal rejse sig fra en stol).
Bagefter var der kaffe og ostemadder i de tilstødende lokaler,
underholdningen bestod af film og foto taget af forhåndenværende sagesløse
tilskuere, og jeg tror vi helt glemte at takke vores utrætelige løbsleder og
tællechef Mikkel Pure Pain, men det må vi så gøre ved en anden lejlighed.
Mads havde en teori om at vi var så dumme fordi musklerne havde brugt al den
energi som vores hjerner skulle have haft, og hvem ved - måske sidder der om
30 år en eller anden tosse og læser i "3 timer der ændrede verden" - om
energibaner i hjerneregionen. Man skal aldrig sige aldrig, ham Mads siger
nemlig mange ting...
For DÆLEN hvor er jeg træt nu, jeg kan høre en sofa kalde meget koncentreret
på mig. Mon ikke jeg kan finde en god film at sove fra i aften?

Rittig

Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-03-03 18:56

Claus Rittig wrote:

>snip en fin fortælling<

Tak for en kanonfortælling Som at være der selv.

Allan Bojesen

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 30-03-03 19:40

> Gamle Ole havde fint tempo på 600en, men banen var
> tydeligvis designet af en 80cc kører, så vi på voksencykler kom ikke over
3.
> gear, og så kan man altså godt gå hen og blive træt.

Men han var stadig hurtig nok til at vinde 1. heat, selvom han fik lidt
hjælp af Jens,
som fik lyst til at stalle DT'eren i den rille jeg havde udset mig,
hvorefter Ole
smågrinende tøffede udenom.
I 2. heat fik jeg hjælp af Gamle's begyndende inkontines, problemet var
bare, at
jeg ikke havde observeret at han var ude at gøde skoven, så da han mod
slutningen pludselig var ikke ret langt bagefter, og jeg jo ikke vidste jeg
var en omgang
foran, gik jeg i panik og kørte vistnok - i relation til træthedsniveau og
evne - udover
det forsvarlige. Men ok, jeg overlevede, og fordelen ved
adrenalinindsprøjtningen
var, at jeg glemte alt om vablerne, den mørbankede ryg samt den hudløse
agterstavn.
Indtil efter løbet, forstås.

> Jeg blev selv 5'er, for jeg er i så dårlig form, at selvom jeg kørte på en
> 600cc sofa, så blev jeg træt allerede i første heat alligevel.

Ja, helt ærligt, sidste år udkæmpede vi en tæt og nådesløs fight, men i
år....
Man kan godt mærke, at du er ældre end mig (ca. 3 måneder).

> [...]
den
> mest lamme undskyldning jeg nogensinde...).

Hr. P stod nok for dagens bedste stunt, da han i starten af løbet fyrede
XT'en af ud
af et hårnålesving. Han glemte bare, at selvom bemeldte udstyr ikke ligefrem
er en
racer, så råder den over væsentligt mere bundtræk end den DT125R, som er
hans
normale køretøj: WOOARP, sagde det, og så kørte maskinen pludselig i en
unaturlig vertikal position med Per løbende bagefter. Imens kæmpede vi andre
med
at holde os på maskinerne under de resulterende latterkramper.

> Også Tykke Mikkel bør nævnes.
> Ganske vist kørte han udenfor klassement, dan han stillede op på en
> motocross racer, men han fik nu også god fart på kareten ved flere
> lejligheder.

NU ved jeg hvorfor han kaldes Tykke Mikkel! Hold da kæft hvor han fylder på
sporet, når han skal overhales med en omgang. Og sådan en YZ 426 crosser
tøffer man altså ikke bare lige forbi på langsiden med en 200 ccm WR.
Men vi havde da et par ret underholdende infights.

> Bagefter var der kaffe og ostemadder i de tilstødende lokaler,
> underholdningen

Prima forplejning! Tak til Fatter og Mutter Lund!

> Jeg tror vi helt glemte at takke vores utrætelige løbsleder og
> tællechef Mikkel Pure Pain, men det må vi så gøre ved en anden lejlighed.

Ingen (konstaterede) tællerfejl! Der er ret off-standard ved disse
arrangementer.
Respekt!

> For DÆLEN hvor er jeg træt nu, jeg kan høre en sofa kalde meget
koncentreret
> på mig. Mon ikke jeg kan finde en god film at sove fra i aften?

Det minder mig om: Hvorfor sidder jeg her på min hårde kontorstol uden hud

siddefladen, når det bløde sofa lokker ens skamkørte legeme i urmelig grad?
Det kan jeg ikke lige findet et begavet svar på, så med tak for en fed dag
til alle
der mener at fortjene det, vil jeg hermed slutte.

Poul

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-03-03 18:59

"Poul Bundgaard" <bopo@stofanot.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, helt ærligt, sidste år udkæmpede vi en tæt og nådesløs fight, men i
> år....
> Man kan godt mærke, at du er ældre end mig (ca. 3 måneder).

Bare vent. Lisså snart jeg kan gå normalt igen, går jeg i skarp træning...

> [...]

> tøffer man altså ikke bare lige forbi på langsiden med en 200 ccm WR.
> Men vi havde da et par ret underholdende infights.

Det er sørgeligt at måtte indrømme det, men den YZ426 rykker også fra min
Honda 600. Yam'en vejer ca. 20 kg mindre og har 10 hk mere, og det kan
mærkes på de 3-4 små, bitte langsider der var. Han trak simpelthen fra mig.

Rittig

Fra : dots

Dato : 30-03-03 20:10

> Dots får en "dishonorable mention", for 5 omgange på 3 timer... Det er
altså
> for lidt!

Hæ - jeg vil til enhver tid påstå, at det må skyldes den fede fællestur på
ca 6 timer med DORMCK dagen i forvejen. Kanon tur ! Tårnhøje bakker og ditto
nedkørsler, sand ..., vand(og jeg væltede mig ikke i det, faktisk har den
træningslørdag med DEK gjort den forskel - at jeg _slet ikke_ bed i græsset
på den tur), skovkørsel(ahh - det er godt), sten i strandkant, mange sten og
lange strandkanter, mudder og det er Honda god til - og Upss- der var
lige et trådhegn(mindst 3 tråde på), men det var for sent - Honda havde
tygget sig igennem(Honda ka jo , - - - og så var der noget med en
GF(est) dagen efter, selvom jeg var _fornuftig_ og kravlede på høloftet ved
01.00 tiden, såå har jeg nok været friskere ...
Og ingen morgenkaffe, ingen morgenmad, men bare direkte i den Lundske muld
.... Og den er ikke dårlig må jeg sige, sort og fed - jeg har endda lidt med
hjem - det må ud og gi lidt ny grokraft i haven

Man skal komme til dne erkendelse at de Lund'ske jorder ER meget
> mere lumske end marker normalt er. De angriber fuldstændig uden varsel, og
> de kan fange selv den bedste på det forkerte ben.

Jeps - sådan cirka 3 gange på de 5 omgange ..

> [...]
at
> "det her kan jeg godt lære", så vil man kunne opnå kolosale fremskridt på

Ja, jeg må gøre noget for at redde den hjem, armene ku bare ikke idag, men
der blir en anden dag

> Orv, jeg havde nær glemt... Endnu en grøn off-rod kom ud at køre i mit
> aflagte kluns

Godt kørt Jens

dots/ lige kommet hjem næsten, ventede på færgen 2 timer i Århus, så jeg
kunne lisså godt ha smagt på lidt mer af den Lundske muld

Fra : Søren Lindholt

Dato : 30-03-03 21:40

Claus Rittig wrote:
> [...]
> meddelelse news:3e868c9e$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Poul løb af med sejren efter 64 omgange, så han får det svært når han

av ondt i forbenene kan ikke skrive

--
Søren
motortosse.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-03-03 08:22

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> "Per Milborg Pedersen" <per_p@wanadooFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse

Ja... "Hyggeoffroad"... Ha!

> [...]
> Mads måske nok havde kørt marginalt længere på de 2 gange halvanden
> time, men sådan er livet - langt, træls og uretfærdigt

Ja, og det var lige præcis grunden til at jeg fra starten havde
frasagt mig ethvert form, for dommeransvar.
Det ender altid sådan, og prøver man at mægle i striden så bliver begge
parter så bare sure på dig istedetfor

Så er det nemmere bare at præsentere resultatet og så træde tilbage og
se flammerne buldre

> [...]
> smart. Miseren blev dog opdaget, men vi kunne ikke straffe "holdkørslen",
> for Mikkel kendte ikke gutten, og kunne ikke huske hvad han hed. Men

Hehe, der gik faktisk to omgange inden jeg opdagede det. Efter at have talt
med Mikkel i nogen minutter om hvor træt han var begyndte det at dæmre
da han samtidig kørte forbi...

> Orv, jeg havde nær glemt... Endnu en grøn off-rod kom ud at køre i mit
> aflagte kluns, og Jens ...<kørte alle 3 timer>

Ja, det var faktisk lidt imponerende. Og hvad er måske manglede i tempo
havde Jens da så rigeligt i konsistens og udholdenhed

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-03-03 15:43

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det var faktisk lidt imponerende. Og hvad er måske manglede i tempo
> havde Jens da så rigeligt i konsistens og udholdenhed

Ja, jeg er faktisk også lidt imponeret. Nu har vi også så mange begyndere på
holdet, at vi nok kan tage os sammen til at lave et kursus i køreteknik, for
med den energi og stædighed Jens lagde for dagen, ku det være sjovt at se
hvad han kunne drive det til, hvis han ikke havde en køreteknik som en
pensioneret nonne.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 31-03-03 08:53

> [...]
> længere på de 2 gange halvanden time, men sådan er livet - langt, træls og

Jeg har indleveret protest til løbsarrangøren. Jeg blev nemlig flaget
uretsmæssigt af 1 omgang for tidligt, hvorffor ordens og diciplin udvalget
har tilkendegivet at jeg bør godskrives for en ekstra omgang. Men det må vi
jo afgøre i en retssag
Og da jeg var løbsarrangør er sagen jo ligetil.

Og når vi har gang i at anligge sager, hvem i hel#### har så fundet på at vi
skal starte sessonen med at køre 3 timers ? Jeg har kørt 1 ordentlig tur de
sidste 4 måneder og hvis ikke det var fordi min WR havde motor problemer 1/2
delen af andet heat så havde det ikke været muligt at stå op idag.

Men det var godt ræs. Banen passede perfekt til WR'en og selv om jeg
kraftigt havde overvejet at tage YZ'eren og overlade WR'en til Jan så havde
jeg så megen realitets sans at jeg godt vidste at YZ'eren ville tage livet
af mig. Ole og Poul måtte jeg indse at jeg endnu ikke kan følge med, men
ellers er det ganske motiverende når man kan overhale, istedet for at blive
overhalet (det hjælper lidt på de kramper man får undervejs). Især en meget
dirty overhaling af tykke mikkel griner jeg stadigt af. I et sving med 2
spor valgte han det yderste, hvorved jeg fik mulighed for at kaste WR'en i
indersporet vel vidende at jeg ikke kunne holde den. Men nu havde jeg jo en
bande så jeg holdt balancen mens Mikkel røg af sporet (heldigvis kunne han
ikke hænge på så jeg slap for gengældes angreb

Og så er det altså noget underligt noget at køre stærkt på jord. De passager
i løbet hvor jeg kørte rundt for mig selv, kunne jeg se at jeg nappede 5-6
sek på Søren pr omgang. Men da jeg indhentede ham i første heat, så sker der
et eller andet underligt i hjernen, og man begynder at forcere tempoet. Med
det resultat at jeg styrtede ca 10 gange på 4 omgange. Derved tabte jeg 1/2
omgang og kunne så bruge resten af heatet på at indhente ham igen.
Og den trend blev ikke bedre i 2. Heat. Men da jeg var ved at hente Søren
med endnu en omgang begyndte WR'en at drille, og det endte med at den gik
som en puch maxi og end ikke kunne trække sig afsted i 1. gear. Og jeg havde
faktisk erkendt at jeg skulle udgå, da jeg lige prøvede med en god gammel
reparationeteknik. Frigear og fuldgas i 20 sekunder. Så blev tændrøret
brændt rent og kørslen kunne genoptages. Desværre kostede det en placering
da Søren havde smøvlet sig forbi. Og han havde fået for langt forspring til
jeg kunne hente ham. Men efter som jeg havde 1 omgangs forspring fra første
heat, og lå ca 1/3 omgang efter ham i andet var sagen jo klar nok. Men så
skete der jo en dommer fejl, da de glemte at flage den førende cykel af
først, hvorved jeg blev snydt for en omgang, og da Søren derved fik lov at
køre en ekstra omgang kunne han komme a point og dermed danne grundlag for
en retssag.

Men vi var for trætte til at diskussionen kunne nå vandte højder, og i
betragtning af at reglerne for én gangs skyld ikke blev lavet om midt under
løbet er det en noget atypisk situation.

Og ellers er jeg for træt til at huske så meget, foruden 2 vabler har jeg
ondt i muskler jeg end ikke anede kroppen er udstyret med.

Mads Lund
WR200, der skal repareres

Fra : Soren Lindholt

Dato : 31-03-03 10:26

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in article
<ZwSha.18$6F5.9@news.get2net.dk>...

en masse sludder...

> [...]
passager
> i løbet hvor jeg kørte rundt for mig selv, kunne jeg se at jeg nappede

5-6 sekunder??? Hr Fabrikskører Lund havde måske pithold med stopur og
tavler osv??

> [...]
> omgang og kunne så bruge resten af heatet på at indhente ham igen.
> Og den trend blev ikke bedre i 2. Heat. Men da jeg var ved at hente Søren

Du var IKKE ved at hente nogen som helst, du var over 1/2 omgang bagud, var
du. Og det er fakta!

> [...]
at
> køre en ekstra omgang kunne han komme a point og dermed danne grundlag

Snydt for omgang? Næ, hvis du havde fået den sidste var du kommet op på
samme antal som jeg, og derved blev løbet stadig afgjort af placeringen i
2. heat, *som sædvanligt*
Da der ikke tages tid kan dine lommebetragtninger ikke bruges til noget som
helst, basta slut.

Godt ræs, og det er hverken første eller sidste gang jeg nupper en god
placering ved *stabil* kørsel! Ikke nødvendigvis vanvittigt tempo, men
stabilt!

--
Søren
Nr. 3. i stillingen til klubmesterskabet, Aalborg Offroad MC Klub

Fra : Mads Lund

Dato : 31-03-03 11:26

> Snydt for omgang? Næ, hvis du havde fået den sidste var du kommet op på
> samme antal som jeg, og derved blev løbet stadig afgjort af placeringen i
> 2. heat, *som sædvanligt*

Næ for så havde jeg fået noteret 62 omgange mod dine 61, og så var
placeringen i 2. heat underordnet.

Fakta er at på de 180 minutter kørte jeg flere meter end du gjorde. basta

> --
> Søren
> Nr. 3. i stillingen til klubmesterskabet, Aalborg Offroad MC Klub

Mads Lund
også nr. 3. i stillingen til klubmesterskabet, Aalborg Offroad MC Klub

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-03-03 12:04

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:

> Mads Lund
> også nr. 3. i stillingen til klubmesterskabet, Aalborg Offroad MC Klub

*suk*...

Hvad sagde jeg

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-03-03 16:06

> *suk*...
> Hvad sagde jeg

HI HI HI HI HI HI HI HI HI HI ... (Hysterisk latter)
Husk nu Mikkel, hvis de begynder at gå i stå, så indskyd et "Jeg synes nu
det så ud som om XX var lidt foran..."

Nå, jeg må løbe, jeg skal have hentet popcorn og cola...

Rittig

Fra : Soren Lindholt

Dato : 31-03-03 12:14

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in article
<nMUha.3781$p41.2467@news.get2net.dk>...

> Næ for så havde jeg fået noteret 62 omgange mod dine 61, og så var
> placeringen i 2. heat underordnet.
>
> Fakta er at på de 180 minutter kørte jeg flere meter end du gjorde. basta

Kadagodtvære, men for det første kan det jo ikke bevises ved tællinger
el.l. det er bare en fornemmelse du har. For det andet erd et jo ikke det
det kommer an på, iflg. reglerne.
I øvrigt væltede du mange gange flere end mig, hehehe...

--
Søren
Med gangart som Ozzy i dag...

Fra : Mads Lund

Dato : 31-03-03 12:28

> Kadagodtvære, men for det første kan det jo ikke bevises ved tællinger
> el.l. det er bare en fornemmelse du har. For det andet erd et jo ikke det
> det kommer an på, iflg. reglerne.

Hvilke regler ??? eftersom der ikke er nedskrevne regler følger vi vel
sidste års stil med at løbsarrangøren under vanlig protest fra alle
deltagere fastsætter et passende reglement på dagen, og evntuelt justerer
reglerne undervejs i eget favør. Jeg husker stadig Hill Climb løbet, hvor de
første 2 prøver tydeligt beviste at de bedst forberedte havde en fordel. men
så blev reglerne ændret og så faldt det endelige resultat meget uheldigt ud
(jeg blev sidst hvis nogen skulle være i tvivl)

> I øvrigt væltede du mange gange flere end mig, hehehe...
Detkandagodt være men bærer det ikke straffen i sig selv, desuden har jeg
lige haft det længste toilet besøg i årevis, for det er sku svært at gøre
nænsomt når man ikke kan bevæge arm og ryg, og man er hudløs i rø***.

Mads Lund
YZ426, klar til på lørdag

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-03-03 16:03

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> ...og i
> betragtning af at reglerne for én gangs skyld ikke blev lavet om midt
under
> løbet er det en noget atypisk situation.

Hov?!? Det må vi sguda have glemt. Vi plejer da altid at lave reglerne om
midt i løbet.

Rittig

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 31-03-03 09:46

> [...]
den
> mest lamme undskyldning jeg nogensinde...).

At påstå at den ikke duer til markrace er måske at gå til yderlighederne.
Den startede med at slå mit bækken til mosaik over den pukkel der var påbudt
kørsel henover. Det var endda jeg selv der havde udset den på banen i
forbindelse med opsætningen af banen lørdag. På opvarmningsrunden ville jeg
forcere den og lænte mig godt bagud samtidig med gasgivning og et træk i
styret. Men XT´en ville det andeledes og jeg fik bagagebæreren sendt op i
bækkenet med sådan et stød så det sagde knas oppe i nakken. NØJ, hvor det
gjorde ondt. I dag kan jeg slet ikke forstå at jeg kunne holde ud at køre de
29 omgange jeg nåede i første heat. Så mens der var kørermøde stod jeg og
ømmede mig bravt og skruede bagagebærer af. Det skulle den ikke have lov til
engang til.

Og så starten. Jeg kom sidst op til startområdet og nåede ikke at finde
kompressionspunktet inden Tyrell var i gang med nedtællingen. Og så havde
jeg planlagt at starte i 1. gear så jeg kunne komme med. Men nej, da starten
var gået og alle var væk stod Tyrell og jeg tilbage og snakkede om at det da
lige var det rette tidspunkt.... Så jeg startede ud med at være en halv
omgang bag ud.

Jeg fik dog hentet Tykke Mikkel og kunne se på det hele at det bare var at
vente indtil han smed den, for det 400 bæst så noget usikker ud mellem
benene på ham. Og det var da også sådan at jeg kom forbi ham.

Cross Jan fik indhentet mig efter nogle omgange og i et forsøg på at holde
ham bag mig måtte XT´en bide i mulden. Og så var gearskifteren bøjet til
ukendelighed så jeg måtte ud og reparere.

XT´en er i standardtrim og er derfor temmelig lav i bagenden. Det
resulterede i at bremsepedalen tog en ordentlig skovlfuld jord hvergang det
gik til højre i dybe spor. Så hvergang et dybt spor var forceret skulle jeg
sparke jord væk så bremsen kunne slippe igen.

Værre var det dog at jeg blev alvorligt uvenner med en bestemt hårnål hvor
jeg måtte ned to eller tre gange. Og det værste ved det er at XT´en går ud
og et større startritual skal påbegyndes.

Videre gik det dog og jeg fik et par fede dueller med Søren L. som havde
hentet mig pga. den spildtid jeg havde brugt på at starte og reparere. Jeg
kunne lige nøjagtig følge med Søren da vi først havde kontakt og til sidst i
heatet havde Mads så tilsluttet sig selskabet men den forestående kamp
udeblev da første heat var gået. Og da kunne jeg mærke på min ømme bag og se
på XT´ens rustfrie udstødning som nu var brun halvvejs ud i potten at nu var
det vist slut inden noget gik i stykker. Den var også begyndt at sætte lidt
ud. Men som jeg husker det var jeg efter første heat sluttet på en delt
femte plads og det var vel egentligt godt nok.

Men det var sgu noget surt at have brugt en dag på at gøre KX´eren klar for
tilsidst at finde ud af at toppakningen også trængte til udskiftning, for så
derefter at bruge to timer og brændstof på at hente lillebroderens XT i
Viborg køre halvanden time på den og så bruge en time på at vaske og igen to
timer og brændstof på at aflevere den igen. Og det gjorde det jo ikke mindre
surt når jeg XT´en på hjemturen var væltet i traileren og lavet en ordentlig
bule i tanken. Lorte dag...

Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse....som forhåbentlig snart får tid til
at samle DT´en....
www.motortosse.dk

Fra : Mads Stetter

Dato : 31-03-03 15:21

Per Milborg Pedersen wrote:
> [...]
> i tanken. Lorte dag...
>
> Med racende venlig hilsen
>
> Per M. Pedersen.....M for motortosse....som forhåbentlig snart får

Og så er det lige man spørger sig selv... Hvorfor He... tog du ikke bare
gumse med i terrænet? Den ved du da hva er!
Og så 20 lag Vitawrap på dit læskjul, og du var med på tearoff vognen! )

MVH Mads Stetter

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 31-03-03 15:30

)

> MVH Mads Stetter

Jo, det ville have været et syn. Den vil helt sikkert stå godt fast i de
dybe spor.....HELT FAST!! Sporene var nogle steder næsten knædybe!!

Hvor har du set dyret??

Fra : Mads Stetter

Dato : 31-03-03 15:47

Per Milborg Pedersen wrote:

> Jo, det ville have været et syn. Den vil helt sikkert stå godt fast i
> de dybe spor.....HELT FAST!! Sporene var nogle steder næsten knædybe!!

> [...]

På jeres hjemmeside da, en film hvor du bestiger høje bjerge!

Den er jo kommerciel den maskine

MVH Mads Stetter