"anker" til fastgørelse af mc
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 29-03-03 22:40

Er der nogen her der kender noget til et system der kan bores ned i beton /
asfalt, som min nabo og jeg kan fastlåse vores cykler til?? Evt. link ??

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-03-03 22:49

On Sat, 29 Mar 2003 22:40:16 +0100, "Peter Jakobsen"
<pjakob-sletdette-@teliamail.dk> wrote:

Hej.

>Er der nogen her der kender noget til et system der kan bores ned i beton /
>asfalt, som min nabo og jeg kan fastlåse vores cykler til?? Evt. link ??

En af mine kolleger har støbt et rør (brønd) ned i gulvet med en
hærdet stålstang på tværs nede i "brønden".
Han låser sin MC ved at lægge en kraftig hærdet kæde ned under
stålstangen i "brønden" og op gennem hjulet.
Det ser ud til at være effektivt.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : DJ

Dato : 29-03-03 23:03

"Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Han låser sin MC ved at lægge en kraftig hærdet kæde ned under
> stålstangen i "brønden" og op gennem hjulet.

Hej Steen,

Har Du mulighed for at tage et digital billede, og poste det i
news:dk.binaer.motor ?

Dannie
Kawa GPX600r

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-03-03 23:20

On Sat, 29 Mar 2003 23:02:34 +0100, "DJ" <dannie.jensen@mail.dk>
wrote:

Hej.

>Har Du mulighed for at tage et digital billede, og poste det i
>news:dk.binaer.motor ?

Jeg er ikke så sikker på at det er klogt at offentliggøre billeder af
det på den måde.
"Nogen" kunne måske få en ide om adressen
Det er temmelig simpelt at lave.
"Brønden" kan være hvad som helst, f.eks. et kloarkrør på 15 - 20 cm i
diameter, der er boret huller i godt 15 cm. nede i røret.
Her stikkes så en hærdet stålstang på ca. 75 cm's længde gennem røret,
og hele molevitten støbes ned i en god stor betonklods der ikke "bare
lige" kan rykkes op af jorden.
Fidusen er, at man ikke kan komme til stålstangen med simpelt
skæreværktøj, og så er sikkerheden op til den stålkæde der lægges
omkring stangen nede i brønden op gennem hjulet og den lås der
anvendes.
Det burde vist være forklaring nok

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 29-03-03 23:34

"Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote in message
> [...]
> Han låser sin MC ved at lægge en kraftig hærdet kæde ned under
> stålstangen i "brønden" og op gennem hjulet.

nu bor vi desværre i Århus midtby, cyklerne står i en baggård, og der er
ikke lige en brønd hvor cyklerne står...

Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-03-03 00:18

Peter Jakobsen wrote:
> nu bor vi desværre i Århus midtby, cyklerne står i en baggård, og der
> er ikke lige en brønd hvor cyklerne står...

Hvis du bor til leje er det vel ikke en umulighed at få udlejers tilladelse
til at enten nedstøbe et rør som beskrevet af Steen eller bare få støbt en
betonklods i jorden med en indstøbt bøjle hærdet stål. Du skal selvfølgelig
nok selv betale for det.

Allan Bojesen

Fra : Allan Wisborg

Dato : 29-03-03 23:29

http://www.mandp.co.uk/

Products -> Go straight to catalogue (Rød knap)

Vælg Category = Security og Item = garage Security

Allan
TRX 850

Fra : Allan Nielsen

Dato : 30-03-03 00:25

> [...]
/
> asfalt, som min nabo og jeg kan fastlåse vores cykler til?? Evt. link ??

Hej Peter
Det hedder et jordanker og svarer til en stor ekspansionsbolt der skrues i
jorden.
Der findes flere firmaer der gør sig i dem, se eksempelvis:
http://www.profound.dk/
mvh
Allan Nielsen
RF600R

Fra : Jebir

Dato : 30-03-03 03:11

> Er der nogen her der kender noget til et system der kan bores ned i beton
/
> asfalt, som min nabo og jeg kan fastlåse vores cykler til?? Evt. link ??

Måske ikke så anvendeligt i beton/asfalt, med mindre I lige kan komme
igennem ned til jorden.

Et rør, med 2 påsvejsede stykker metal for neden er et ganske velfungerende
anker, som ingen render med - men det er SVÆRT at fjerne igen.

Det ville se således ud;

\ | /
\ | /
\|/

- Idet rører bliver banket i jorden virker de to stykker metal som
modhager, og giver en god base at låse MCen fast til - evt. med en ring
svejset fast øverst på røret.

Mikkel Skou

Fra : Søren Lindholt

Dato : 30-03-03 21:25

Peter Jakobsen wrote:
> Er der nogen her der kender noget til et system der kan bores ned i
> beton / asfalt, som min nabo og jeg kan fastlåse vores cykler til??
> Evt. link ??

Der er tit billeder mv. i de engelske mc-blade. JEg har også noget
linkvæsen, men jeg er for træt lige nu... se "Det er i dag der er 3-TIMERS
RACE"

--
Søren
motortosse.dk

Fra : Pierre Roland

Dato : 31-03-03 08:16

Når du nu bor i Århus, så tag og kør ud til CAPS HD, de har lige det ud skal
bruge.

Pierre Roland