gsxr250r Begynder?
Fra : anders boesen

Dato : 29-03-03 21:10

Kan en Suzuki gsxr250r fås som begynder mc? og hvad er ca. prisen for såden
en?

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 29-03-03 21:25

> Kan en Suzuki gsxr250r fås som begynder mc? og hvad er ca. prisen for
såden
> en?

Hvis du mener om den kan køres på det lille kørekort, så ja. En hvilken så
helst GSX-R-250 kan drosles, hvilket vil sige at man køber et kit til ca.
1500 kr. (montering ca. 700), som gør at den ikke er så hurtig. Jeg har selv
en, men den er nu hurtig nok til mig selvom den er "modificeret"...

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Rasmus B. Nielsen

Dato : 29-03-03 22:02

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
> [...]
selv
> en, men den er nu hurtig nok til mig selvom den er "modificeret"...

Er de 700 kr. til montering inklusiv nyt syn ?
hvis ja, hvor var det så du fik gjord det ?
(jeg skal selv til at have min GSXR-250 droslet)

mvh. Rasmus B. Nielsen
GSXR-250

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 29-03-03 22:22

> Er de 700 kr. til montering inklusiv nyt syn ?
> hvis ja, hvor var det så du fik gjord det ?
> (jeg skal selv til at have min GSXR-250 droslet)

Det kan jeg ikke helt sige, da det hele er ca., for jeg fik lavet det sammen
med noget andet så den skulle til syn alligevel. Jeg fik lavet det hos MP i
Odense.

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 30-03-03 01:18

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
selv
> en, men den er nu hurtig nok til mig selvom den er "modificeret"...

Hvordan dælen kan de tage 700 for montering.....har de en timeløn på 1400
kr??

Jeg vil vove den påstand at det ikke tager ret meget mere end en halv time
at montere den, når man ved hvordan det skal gøres. Det er immervæk ikke
andet end at monterer en metalskive ved hver af de fire indsugninger.

(Desuden synes jeg også det er frækt, for slet ikke at sige helt
utilstedeligt, at tage 1500 for fire metalskiver, man selv kunne lave i
garagen)

--
Jacob

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-03 09:49

Jacob Stegelmann wrote:

> selv
>
> Hvordan dælen kan de tage 700 for montering.....har de en timeløn på 1400
> kr??

Hvis du selv har forstand på hvor lang tid det tager, så var det måske en opgave
for dig. Skal det gøres sobert og uden at flå, brække og ridse, så er mit gæt at
det kan tage 1,5-2 timer. Den skal jo også lige ind af døren og ud igen til
prøvekørsel. Den tid der går til regning og bogholder er heller ikke gratis.

Ib Jakobsen

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 30-03-03 11:11

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

til
> prøvekørsel. Den tid der går til regning og bogholder er heller ikke

Hehe jeg er ikke den vilde motorcykel mekaniker, men jeg har monteret og
afmonteret droslingen på en af mine kammeraters cykel nogle gange, og fandt
at det ikke just var raketvidenskab at gøre det
Men nej, jeg kan faktisk ikke gøre. Jeg mener nemlig at have læst herinde at
det SKAL gøres gøres af en autoriseret mekaniker. Dette er nok for at sikre
at skiverne faktisk er monteret, da synspersonalet ikke skiller cyklen ad
eller tester dens ydelse, og derfor er nød til at stole på den attest der
medfølger droslingen.

--
Jacob

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-03-03 09:58

"Jacob Stegelmann" <stegelmann@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> at montere den, når man ved hvordan det skal gøres. Det er immervæk ikke
> andet end at monterer en metalskive ved hver af de fire indsugninger.

Tjae har haft cyklen selv.. ville mene jeg skulle kunne gøre det på ca 1
time. Jeg har skilt lige den del MANGE GANGE! (har selv dysset den ind.... )
Især luftfilter kassen kan være en bitch.

> (Desuden synes jeg også det er frækt, for slet ikke at sige helt
> utilstedeligt, at tage 1500 for fire metalskiver, man selv kunne lave i
> garagen)

Det der koster her er at firmaet skal lave en skive der har et passende
indsnævring, og den skal godkendes af etaten. DVS. de skal dokumentere at
med deres skiver uder motoren max 34hk, på krumtappen. DVS de skal udvikle
skiven... (ved godt den er simpel, men den skulle gerne give præcis 34hk og
ikke 28hk.... ) Derefter skal deres produkt godkendes, det koster med
garanti også kassen.

Nu har vi udviklet et droslings kit til en GSXR250.... hvor mange mon vi kan
sælge i dk? 30-40 sæt? udviklingsomkostningerne var sikkert over 30.000
dkr.... hvorfor mon de så koster 1500?

mvh Tommy Fer

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 30-03-03 11:32

"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en meddelelse

> Tjae har haft cyklen selv.. ville mene jeg skulle kunne gøre det på ca 1
> time. Jeg har skilt lige den del MANGE GANGE! (har selv dysset den
ind.... )

Ifølge hvad jeg har fået at vide (af en suzuki mekaniker), så skal cyklen
ikke dyses ind eller indstilles efter montering af drosling.

> [...]
kan
> sælge i dk? 30-40 sæt? udviklingsomkostningerne var sikkert over 30.000

Det er helt rigtige betragtninger som ikke bør ignoreres. Men det ændre ikke
ved at jeg ville føle mig lidt til grin hvis jeg gik ned i butikken og købte
fire skiver til 1500. Men det er måske bare fordi jeg ikke tænker så meget
på at det er en godkendelse jeg betaler for :-/

--
Jacob

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 30-03-03 13:30

Jacob Stegelmann wrote:
> Ifølge hvad jeg har fået at vide (af en suzuki mekaniker), så skal
> cyklen ikke dyses ind eller indstilles efter montering af drosling.
______________________________

Det giver da _ikke_ nogen mening... Selvfølgelig skal den da dysses ind,
ligesom man gør det når der monteres ny udstødning, KN-filter eller andre
motormodifikationer, som rører ved gennemtrækket i motorens benzin- /
luftanlæg.

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 30-03-03 15:13

"Psycho Cowboy" <pm.christiansen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligesom man gør det når der monteres ny udstødning, KN-filter eller andre
> motormodifikationer, som rører ved gennemtrækket i motorens benzin- /

Det skal jeg ikke kunne sige om det gør, men det var hvad vi fik at vide.
Dog kørte motorcyklen ikke efter vi havde fået pillet skiverne af, så den
kom en tur tilmekanikeren.
Efterfølgelde fortalte han os, at det der var galt var at
indsugningsummiet var blevet skævt (som en følge af at skiverne havde siddet
der) og de var blevet skiftet. Han påstod højt og helligt at det var det
eneste der var lavet, og der stod heller ikke andet på regningen

--
Jacob

Fra : Armand

Dato : 30-03-03 21:43

> [...]
> ligesom man gør det når der monteres ny udstødning, KN-filter eller andre
> motormodifikationer, som rører ved gennemtrækket i motorens benzin- /

Omkring skiver (á drosselplade på knallerter) kan det være rigtigt nok, men
ikke absolut nødvendigvis!
Andre droslingsformer begrænser gas-trækket eller vacuum-spjældets løft, og
dét svarer jo slet og ret til at give mindre gas => ingen indflydelse på
dysningen!

--
Armand.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 31-03-03 11:09

Armand wrote:
> [...]
> Andre droslingsformer begrænser gas-trækket eller vacuum-spjældets
> løft, og dét svarer jo slet og ret til at give mindre gas => ingen
_____________________________

Det har du selvfølgelig helt ret i, men da det er begrænsningsskiver der
sidder på gixxeren, vil jeg fraråde at forsætte med at køre, uden først at
få den justeret! Har hørt skrækeksempler om stærkt tilsodede motorer pga.
for fed blanding i forhold til det formindskede forbrug grundet skiverne.
:o/

Fra : Armand

Dato : 31-03-03 14:57

Psycho Cowboy <chrijac@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> for fed blanding i forhold til det formindskede forbrug grundet skiverne.

Jup!
Og baby-Gix'eren har jo sine problemer med at holde en pæn effektkurve i sig
selv, så hvorfor føje problemer til :-/

--
Amand.

Fra : Tommy Fer

Dato : 01-04-03 20:33

> "Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en meddelelse

> ind.... )

*GG* skrev ikke at jeg havde gjort det pga drosling, men pga jeg havde
skiftet udstødning, jeg ville bare sige at det tog mig med træning i lige
den model (og jeg har ikke ti tommelfingre) omkring 1 time at afmontere
karburatore og montere igen, dvs det ville tage mig en time at montere de
der skide droslings dimser!

> [...]
> fire skiver til 1500. Men det er måske bare fordi jeg ikke tænker så meget
> på at det er en godkendelse jeg betaler for :-/

*gg* nej det er jo det.... Forstår du føler dig snydt, er ved at købe mig
ret til at låne en metal plade med to bokstaver og fem numre... det koster
mig ca 35000 dkr....

mvh Tommy Fer
VFR400R

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 01-04-03 21:39

"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en meddelelse
newslia.1496$y3.175910@news010.worldonline.dk...

> *gg* nej det er jo det.... Forstår du føler dig snydt, er ved at købe mig
> ret til at låne en metal plade med to bokstaver og fem numre... det koster
> mig ca 35000 dkr....

LOOOL ja det er utrolig som vil lader os tage ved næsen
Forresten har jeg ikke skulle købe de skiver (er heldivis ude over det
problem), havde bare afmonteret/monteret dem et par gange på en kammerats
cykel

--
Jacob GSXR250 -uden drosling

Fra : Allan Bojesen

Dato : 29-03-03 21:36

anders boesen wrote:
> Kan en Suzuki gsxr250r fås som begynder mc? og hvad er ca. prisen for
> såden en?

Hvis du mener dobbelt-RR cyklen, kan den drosles lige som den almindelige
gsxr250. Jeg ved ikke om de overhovedet findes i DK, og heller ikke prisen
på en sådan.

Allan Bojesen