Radio mv.
Fra : Jesper Andersen

Dato : 28-03-03 00:46

Hej NG.

Jeg er selvfølgelig særdeles begejstre for at toure rundt på min MC, men jeg
savner lidt at høre radio undervejs. Jeg har også problemer med min
mobiltlf. Når den ringer skal jeg stoppe op, for at staklen i den anden ende
kan høre hvad der siges osv.

Jeg tænker nu på, om der er nogen, der har kendskab til en radio, der evt.
kan indbygges i en af sidetaskerne, og via et kabel tilsluttes et sæt
højtalere i hjelmen. Radioen skal kunne betjenes via et vand/regntæt panel
på styret.

Helt genialt vil det være, hvis man kan få en enhed, så mobiltelefonen kan
tilsluttes samme højttalere i hjelmen og en "løs" mikrofon. Telefonen skal
også kunne sættes fast i sidetasken.

På forhånd tak
Jesper

Fra : Bjørn S

Dato : 28-03-03 08:09

Jesper Andersen wrote:

> [...]

> savner lidt at høre radio undervejs. Jeg har også problemer med min
> mobiltlf. Når den ringer skal jeg stoppe op, for at staklen i den anden ende

For inspiration kan du måske som en start kigge på adressen :
http://www.motocom.dk/ , de forhandler Baehr, og de har en samleboks hvor
det er flere ingange, jeg er dog lidt usikker på om det vil fungere sammen
med din mobiltelefon, men det har de måske også løsningen på hvis du har
pengene
Primært er det ment for samtaleanlæg + andre ting, men har ikke studert
siden på et stykke tid

Jeg stod i nærheden af en del Goldwings i går, i krydset Hillerødgade /
Nørrebrogade, det så ud til at endel af dem havde en hel del elektronik
bygget ind i hjelm og cykler, på 2 meters afsand og med motorene igang
kunne jeg stadig høre naboens indkommende samtaler... noget siger mig at
det må være anstrængende for hørelsen i længden - det er nok værdt at
tage med i overvejelsene. Anyway har de måske en klub hvor du kan forhøre
dig, det skulle ikke forundre mig om de har fundet løsningen på lige dit
problem også, til den rigtige pris.

Dog er der nogen her i gruppen som har erfaring med nogle musik-øreproppe,
hvor du dels demper vindstøj, og samtidig kan afspille lyd/musik med
moderat volume, det andet problem er en god mikrofon, den som medfølger på
et handsfree er alt for dårlig til at føre en samtale over når du er i
fart, den fanger alt for meget af omgivelserne.

/Bjørn

Fra : Bjørn S

Dato : 28-03-03 08:23

Bjørn S wrote:

> [...]
> med din mobiltelefon, men det har de måske også løsningen på hvis du har

Og det har de på linket her :
<http://www.motocom.dk/default.asp?action=details&item=234>

- men hvor meget der er includert må du nok heller forhøre dig nærmere med
dem om. (headset / højttalere o.s.v.) - og så er der måske bedre /
billigere løsninger der ude ?

/Bjørn

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-03-03 13:53

> Dog er der nogen her i gruppen som har erfaring med nogle
> musik-øreproppe, hvor du dels demper vindstøj, og samtidig kan
> afspille lyd/musik

Yep - bare søg på koss the plugg eller earcare randers.

/A

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-03-03 08:33

Jesper Andersen wrote:

> [...]
> tilsluttes samme højttalere i hjelmen og en "løs" mikrofon. Telefonen skal

En mulighed er også at Blaupunkt laver radioer med indbygget mobiltelefon. Sidst
jeg så dem kostede de kr.3000.

Ib Jakobsen

Fra : Esben Bøll

Dato : 28-03-03 13:54

Hej

Jeg har selv et verso samtale anlæg fra motocom.dk
har haft det i næsten et år nu og der har virket ubeklageligt.
jeg valgte den lille version med kun en indgang. med hvis jeg skulle vælge
nu ville jeg nok tage den med flere indgange og mulighed for at sætte
biketo-bike radio til.
Til den indgang der er har jeg en lile mp3 afspille i lommen men leder også
efter en god radio til at sætte på cyklen.
sååå hvis der er nogen som har nogen gode ideer.

lyd kvaliteten er rigtigt god og mikrofonen slår fra når man ikke taler.
selv ved høje hatigheder 140-160 kan den mærke forskel på tale og vindstøj.
meget praktisk når der jo tit er rigeligt med vindstøj i ens egen hjelm..

MVh Esben
XJ900F "83