Bakkebilleder
Fra : BoS

Dato : 27-03-03 23:36

Hello

Skal jeg virkeligt være den første med billeder fra Bakken?!

Nå. Jeg har kun 2 forskellige...
www.marginmedia.dk/bakken.html

Hygge
Bo

Fra : Rune Larsen

Dato : 28-03-03 00:20

BoS wrote:

> Hello
>
> Skal jeg virkeligt være den første med billeder fra Bakken?!
>
> Nå. Jeg har kun 2 forskellige...
> www.marginmedia.dk/bakken.html

Fedt lavet med panorama-billeder!

/Rune

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 01:28

"BoS" <elskak@hotmail.com> wrote in message
> Hello
>
> Skal jeg virkeligt være den første med billeder fra Bakken?!
>
> Nå. Jeg har kun 2 forskellige...
> www.marginmedia.dk/bakken.html

Nej hvor fed. Hvordan har du lavet de billeder? Ser godt ud.

Mvh
Jens

Fra : Aragorn

Dato : 28-03-03 06:35

"BoS" <elskak@hotmail.com> wrote in message
> Hello
>
> Skal jeg virkeligt være den første med billeder fra Bakken?!

> [...]

=====

Hej Bo.

Det kan godt være at du "kun" har to billeder, men de er til gengæld vildt
fede!

Hej fra

Aragorn_DK

================
http://www.bmwmc.dk

Fra : BoS

Dato : 28-03-03 09:59

> Hej Bo.
>
> Det kan godt være at du "kun" har to billeder, men de er til gengæld vildt
> [...]

Tak for alle de rosende ord. Og tak i lige måde til Aragon.

Det er ikke så svært at lave. Man tager bare mindst to billeder (og op til
360 grader rundt) - billederne skal bare overlappe hinanden lidt. Så smækker
man dem ind i Panorama Maker fra Arc Soft og bingo...

mvh Bo

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-03-03 09:42

"BoS" <elskak@hotmail.com> writes:

> Hello
>
> Skal jeg virkeligt være den første med billeder fra Bakken?!
>
> Nå. Jeg har kun 2 forskellige...
> www.marginmedia.dk/bakken.html

Det er nogen fine billeder!
Selvom jeg blev lidt forskrækket over den halshuggede kvinde sådan
længst til højre på billede 1

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : BoS

Dato : 28-03-03 10:04

> Det er nogen fine billeder!
> Selvom jeg blev lidt forskrækket over den halshuggede kvinde sådan
> længst til højre på billede 1
>
> --

Hvad så med manden med ruskindsjakken ved standsning forbudt skiltet. Han
går igen tre gange!

Hende der den halshuggede kan du se til venstre for ham med den grønne "Punk
Royal" jakke yderst til højre. Og det er også hende, der står lige til
venstre for standsning forbudtskiltet. Skummelt. Hun er med 2½ gang på
billedet

/b

Fra : Soren Lindholt

Dato : 28-03-03 10:22

BoS <elskak@hotmail.com> wrote in article
<3e841011$0$24619$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
> Royal" jakke yderst til højre. Og det er også hende, der står lige til
> venstre for standsning forbudtskiltet. Skummelt. Hun er med 2½ gang på

Ja, og hvorfor ingen billeder forfra? Hun følges vist med ham i
alpehuen, lissom ruskindsjakken følges med en i en sær blå farvet jakke.

Skægt, hvem finder flere?
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-03-03 10:42

> Hvad så med manden med ruskindsjakken ved standsning forbudt skiltet.
> Han går igen tre gange!

Orv ja.
<Twilight Zone tema>
Han er allestedsnærværende.
</Twilight Zone tema>

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 28-03-03 10:02

"BoS" <elskak@hotmail.com> wrote in message
> Nå. Jeg har kun 2 forskellige...
> www.marginmedia.dk/bakken.html
--------------------

Hej Bo
Panorama 1 billedet er flot samlet ... fordi det er da samlet .... ikke? Er
det et Canon IXUS kamera du har?

På panorama 2 billedet kan man godt se samlingerne. Men det er fede billeder
.... især når man ikke selv var til stede. Med dine billeder føles det som om
man var der!

--
M.v.h.
Toshido AKA Henrik Nedergaard

AROS MotorCykel Klub - www.amck.dk

Fra : BoS

Dato : 28-03-03 10:16

> [...]
billeder
> ... især når man ikke selv var til stede. Med dine billeder føles det som

Hej
Nej, det er et Nikon Coolpix 5700. Men det betyder ikke så meget hvad for et
kamera det er. Bare det er digitalt.

Og jo, de er samlet. På det første billede kan du se personer, der går igen
både 2½ gang og 3 gange. (se tidligere indlæg) fordi de har flyttet sig med,
da jeg tog billederne i en halv cirkel.

Når man skal fotografere panorama billeder er det ikke så let, når motivet
flytter sig. Derfor kan man se samlingerne. Hvis man har et stativ og et
statisk motiv, er det umuligt at se, hvor billedet er samlet. Det er ret
skægt at lege med.

mvh Bo

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 28-03-03 10:25

> [...]
> flytter sig. Derfor kan man se samlingerne. Hvis man har et stativ og et
> statisk motiv, er det umuligt at se, hvor billedet er samlet. Det er ret
---------------

Lidt OT for denne NG, men nu er denne "can of worms" jo allerede åben

Ja, jeg leger selv lidt med panorama billeder. Til mit IXUS er der også
medleveret et program fra Canon som hedder PhotoStitch. Det er et udemærket
program hvor man også kan lave 360-graders billeder ... og præsentere dem
som et uendeligt billede (hæftet sammen i enderne). Jeg tror dog, at dit
program er mere intelligent fordi jeg kan se, at Panorama Maker fra Arc Soft
kan lave samlingerne i "overskyggende lag". Se bare den hovedløse pige og
Katana´en bagved. Photostitch fra Canon kan (såvidt jeg ved) kun lave
samlingerne vertikalt ... ikke horisontalt.

Ved du hvad Panorama Maker fra Arc Soft koster?

BTW kender du et script hvormed man kan præsentere 360-graders billeder på
nettet? Det program der følger med fra Canon kan umiddelbart kun bruges
lokalt på computeren. Jeg har ledt efter en 360-graders viewer, men indtil
videre uden held.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-03-03 10:44

Toshido - AROS Motorcykel Klub <henriknedergaard@hotmail.com>
(nospam) skrev:
[snip]
>BTW kender du et script hvormed man
> [...]
Kan ikke lige huske hvad det hedder, men mange ejendomsmæglere
bruge det samme program. Når du viewer billederne fra deres
hjemmesider plejer navnet på programmet at stå der.
Men selvfølgelig kan jeg da ikke lige huske en bestemt mægler, der
bruger det...

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : BoS

Dato : 28-03-03 11:15

> Ved du hvad Panorama Maker fra Arc Soft koster?

Nope. Det fulgte med mit kamera. Men du har ret i, at det er ret
intelligent. Det er bedre til at sætte billederne sammen end jeg selv kan
gøre i Photoshop. Jeg har lige prøvet at zippe det. Det fylder desværre 38
mb., og det er mere end hvad jeg må have liggende på mn server. Det er
sikkert heller ikke lovligt at dele det med andre.

> [...]
> lokalt på computeren. Jeg har ledt efter en 360-graders viewer, men indtil

At gemme dit panorama billede i en Quicktime fil ville være mit umiddelbare
gæt. Det er et rimeligt normalt plugin, de fleste har, og det er det format,
mit program gemmer i, når man skal lave "ejendomsmægler" tricket.

Hvis du skal vise "filmen" over nettet, skal du jo lige skrive en smule kode
i en html fil, hvis du vil "embedde" den i siden. Ellers linker du bare til
den. Så kan folk gemme den på deres harddisk og se den på den måde.

Som jeg fx. har gjort på denne her:
www.marginmedia.dk/bakken.mov Her kan man også se, hvordan jeg har "stået
skævt" da jeg drejede rundt. Så hopper billederne op og ned lidt ligesom en
sinus kurve.

mvh Bo

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-03-03 11:40

> www.marginmedia.dk/bakken.mov Her kan man også se, hvordan jeg har
> "stået skævt" da jeg drejede rundt. Så hopper billederne op og ned
> lidt ligesom en sinus kurve.

Der er også en pænt stor mand på det billede.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : BoS

Dato : 28-03-03 12:30

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Der er også en pænt stor mand på det billede.
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen

Hehe. Han er skam stor i virkeligheden.

/b

Fra : Jens Arnfast

Dato : 28-03-03 14:26

Toshido - AROS Motorcykel Klub wrote:
> [...]
> lokalt på computeren. Jeg har ledt efter en 360-graders viewer, men indtil

Uhm, nu er det nogle år siden jeg legede med det, men så vidt jeg husker
kan VRML det du vil :)

--
-jens
XJ600 (med nye tasker )

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 29-03-03 23:24

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message
> -jens
> XJ600 (med nye tasker )
-------------------

Ja, og sikke nogle tasker!

Hej Jens. Hvornår skal I igen ud at trille?
Vejret kan jo snart ikke blive bedre. Jeg er dog ikke hjemme i morgen
søndag.

--
M.v.h.
Henrik Nedergaard

AROS MotorCykel Klub - www.amck.dk
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=64

Fra : Allan Juul Larsen

Dato : 30-03-03 19:13

Rigtig godt panorama billede bare synd at hende med den gode røv til højre
har "mistet" hovdet ;)

Allan

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-04-03 11:45

Allan Juul Larsen <mac@9-ball.dk> skrev:
>Rigtig godt panorama billede bare
>synd at hende med den gode røv til højre
>har "mistet" hovdet ;)
>
>Allan

Hmmm - at dømme efter hvor du har øjnene henne gør det da vist
ikke den store forskel...

Mvh
Jesper

--