Forsikringsselskaber med kvartals kasko
Fra : Henrik

Dato : 27-03-03 22:52

Hejsa

Jeg har en gs 500, som jeg kun har ud at køre fra april - juni i år, og jeg
gider ikke at betale fuld kasko (selvom det jeg kun skal betale 6800 hos
Topdanmark), da den står indelåst resten af året. Nogen der kender til nogle
forsikringsselskaber, der tillader at man kun har en kasko i et kvartal, og
ansvar resten af året.

Hilsen Henrik

Fra : Freddy Lang

Dato : 27-03-03 23:42

Henrik wrote:
> [...]
> Nogen der kender til nogle forsikringsselskaber, der tillader at man
> kun har en kasko i et kvartal, og ansvar resten af året.

Næh, men hos Tryg betaler du kun for de måneder, du har plade på dyret.
Resten af året betaler du kun stilstand. Det betyder, at MC'en stadig er
dækket "inaktivt", dvs. dækket overfor alt det, der kan ske med den, men
ikke dækket "aktivt", dvs. ikke dækket overfor de skader, den selv
forvolder. Og da den jo alligevel står under lås og slå et eller andet sted,
forvolder den jo ikke skade på nogetsomhelst. Deraf navnet "stilstand". Det
fungerer i hvert (i teorien) fint. Jeg har det selv. Min koster 2700
halvårligt for "aktiv" dækning, og når jeg så indleverer nummerpladen
omkring oktober/november, får jeg simpelthen en check retur fra
forsikringsselskabet for de måneder, den står stille, minus
stilstandsforsikringen (vistnok omkring 50-100,- kr. pr. md., kan ikke helt
huske det).

--

Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Henrik

Dato : 28-03-03 09:29

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsikringsselskabet for de måneder, den står stille, minus
> stilstandsforsikringen (vistnok omkring 50-100,- kr. pr. md., kan ikke

Kan du huske hvad der er af omkostninger ved at afleverer pladerne og få nye
på igen?

Tak for svaret

Hilsen Henrik

Fra : Freddy Lang

Dato : 28-03-03 09:49

Henrik wrote:
> Kan du huske hvad der er af omkostninger ved at afleverer pladerne og
> få nye på igen?

Ja, det koster ingenting. De bliver jo blot deponeret hos
forsikringsselskabet. MC'en bliver ikke afmeldt hos CRM.