/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Matte overflader
Fra : Allan Bojesen


Dato : 27-03-03 21:39

Hej

Kan jeg få lidt gode råd til hvilken behandling jeg skal bruge til
henholdsvis lakerede overflader og plastoverflader. Vibekes Babygixxer og
til dels min egen CBR1K trænger til en lidt alvorligere behandling end bare
en gang voks. Der er efterhånden en del matte områder hist og pist der ikke
bare kan poleres op med voks mere.

Allan Bojesen



 
 
Gammelnok (27-03-2003)
Kommentar
Fra : Gammelnok


Dato : 27-03-03 22:48

UltraGlozz kan varmt anbefales
http://www.ultraglozz.com/

Mvh
John

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> wrote in message
news:3e836026$0$120$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>
> Kan jeg få lidt gode råd til hvilken behandling jeg skal bruge til
> henholdsvis lakerede overflader og plastoverflader. Vibekes Babygixxer og
> til dels min egen CBR1K trænger til en lidt alvorligere behandling end
bare
> en gang voks. Der er efterhånden en del matte områder hist og pist der
ikke
> bare kan poleres op med voks mere.
>
> Allan Bojesen
>
>



Allan Bojesen (27-03-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 27-03-03 23:08

Gammelnok wrote:
> UltraGlozz kan varmt anbefales
> http://www.ultraglozz.com/

Det lyder næsten for godt til at være sandt Har du personlig erfaring
med produktet?

Allan Bojesen



Gammelnok (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Gammelnok


Dato : 28-03-03 03:54

Det er som hovedregel sådan, at når noget lyder for godt til at være sandt -
så er det det også!
Jeg kender ikke produktet på langt sigt!
Men det yder måske ikke produktet retfærdighed, at sammenligne det med et
andet, som tidligere har været på markedet.
Det er nemt at anvende og giver en god dyb glans. Efterfølgende vedlige - og
renholdelse af modellen er nemmere, da der ikke er noget der binder til det.
Jeg får mange kommentarer omkring min VS1400 fra 99 med 31K på vejen - folk
kigger forvirret på alder, kørte kilometer og udseende, da den fremstår som
ny.
Det er varmebestandig til 600 grader, så jeg har også behandlet
udstødningen.
Et grundigt forarbejde, giver det bedste færdige resultat. Jeg tænker på
lakrens, evt et let slibende produkt og autosol mm.
Brug de bedste polerklude - evt. polervat, til sidste omgang med UltraGlozz.
Resultatet taler for sig selv.
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg desværre ikke har nogen økonomisk
fordel af at anbefale dette produkt

Mvh
John


"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> wrote in message
news:3e837525$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Gammelnok wrote:
> > UltraGlozz kan varmt anbefales
> > http://www.ultraglozz.com/
>
> Det lyder næsten for godt til at være sandt Har du personlig erfaring
> med produktet?
>
> Allan Bojesen
>
>



Ped (27-03-2003)
Kommentar
Fra : Ped


Dato : 27-03-03 23:59

Gammelnok wrote:
> UltraGlozz kan varmt anbefales
> http://www.ultraglozz.com/


Efter at have læst om produktet og studeret brugsanvisningen må jeg
sige, at det lyder præcist som Liquid Glass, der var på markedet for
nogle år siden. Det var et produkt der var nemt at anvende, og det gav
virkelig et kanon resultat. Flot, blank overflade som holdt længe,
normalt en hel sæson. Jeg brugte det til motorcyklen, bilen samt hjælm
og visir - på sidstnævnte ret ofte. Der var blot een hage ved det: Efter
2-3 år begyndte den hinde, som produktet efter påsmøringen hærdede til,
at blive mat og krakelere, især hvis emnet var udsat for sol. Det var
særlig udtalt på min bil på den side der vendte mod solen når den var
parkeret i indkørslen (har ikke carport), og det så mildest talt ikke
godt ud. På motorcyklen (sort/rød Suzuki GSX750ES) var der ikke noget at
se, undtagen på det lille kåbeglas, der blev fuldstændig mat og
uigennemsigtigt. Efter at have ligget på loftet i nogle år kunne laget
imidlertid nemt kradses af med en negl, og det tog en aften at få det
pænt og blankt igen (uden Liquid Glass). Hjælmvisiret blev også mat og
måtte skiftes (men de skal jo alligevel skiftes en gang imellem). Det
korte af det lange er, at jeg af erfaring er blevet en smule skeptisk
overfor mirakelprodukter, og vil hellere bruge lidt mere tid og lidt
mere knofedt på en traditionel lakrens med efterfølgende voksbehandling.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100


Henrik Nielsen - Rap~ (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 28-03-03 13:16

Jeg kender en som havde god erfaring med en omgang lakrens, hans var rød,
med en mælkehvid overflade. Den blev næsten som ny igen

Husk at polere den igen

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Allan Bojesen (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 28-03-03 21:52

Allan Bojesen wrote:
> Kan jeg få lidt gode råd til hvilken behandling jeg skal bruge til
> henholdsvis lakerede overflader og plastoverflader. Vibekes
> Babygixxer og til dels min egen CBR1K trænger til en lidt alvorligere
> behandling end bare en gang voks. Der er efterhånden en del matte
> områder hist og pist der ikke bare kan poleres op med voks mere.

Takker for rådene. Har købt en lille dåse UltraGlozz (kr. 159,-) og vil lave
en prøve på bilen

Allan Bojesen
Der glemte at købe en dåse knofedt



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408645
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste