Ren fornøjelse - ny sutter
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-03-03 18:02

For lige at følge op på tråden med uroligt styr ved påløb. Det har
Fazeren nemlig haft i udtalt grad, og har været noget bekymret om det
skulle være noget "slemt"
Det var det ikke! Ny dæk på, og jeg kan slippe styret under (næsten)
alle forhold, der er bare totalt ro på, ren fornøjelse - lækker
fornemmelse at det kan bli´ så godt

--
Mvh - Arne Lorenzen - FZS 600
MC Touring West Senior 98 www.senior98.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-03-03 19:50

Arne Lorenzen wrote:

> For lige at følge op på tråden med uroligt styr ved påløb. Det har
> Fazeren nemlig haft i udtalt grad, og har været noget bekymret om det
> skulle være noget "slemt"

Det overrasker mig egentlig lidt, for den slags problemer har jeg aldrig
haft, og mine dæk har da ellers haft mange udseender
Nu har jeg dog heller ikke prøvet så mange dæk, men alligevel har jeg da
kørt med både de originale, Pilot Sport og Pilot Road bagi og sport foran.
Mht. dæktryk har jeg altid kørt med ~36 psi bagi og 30 foran.

> Det var det ikke! Ny dæk på, og jeg kan slippe styret under (næsten)
> alle forhold,

Hvor kan du satdig mærke problemer? Så vil jeg nemlig ud at prøve efter om
jeg kan få min til det samme.

> der er bare totalt ro på, ren fornøjelse - lækker
> fornemmelse at det kan bli? så godt

Hehe, ligesom den dejlige fornemmelse det er at få nye runde dæk
Fazeren med Pilot Sport på fødderne kan simpelthen kastes rundt i vildskab
En sjov ting er at man kan køre slalom med fodhvilerne i asfalten med
100 km/t (og stadig holde sig i sin bane)
--
mvh Jes Vestervang - der desværre er forbandet med en hel del ligeud-kørsel
:-/

Fra : Mads Stetter

Dato : 27-03-03 20:05

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> da kørt med både de originale, Pilot Sport og Pilot Road bagi og
> sport foran. Mht. dæktryk har jeg altid kørt med ~36 psi bagi og 30

Hej Jes...

Hvad syntes du ellers om Pilot Road?

Jeg har nemlig fået monteret dem både foran og bagpå, men har endnu ikke
kørt på cykeln!

MVH Mads Stetter

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-03-03 20:23

Mads Stetter wrote:

Hej Mads

> Hvad syntes du ellers om Pilot Road?

Nu har jeg jo kun kørt med et bagpå, med et Sport foran, så jeg ved ikke
hvordan fordækket fungerer. Bagdækkets greb har jeg dog været tilfreds med
(det er heller aldrig rigtig blevet presset), men dækket har en mærkelig
profil, på trods af at dækket er i de rigtige dimensioner. På min fælg er
yderste kant kun omkring 30° fra lodret, hvor Sport nærmere ligger på
omkring 45°. I praksis har det den virkning at der er 1 cm på yderst ude
der er umuligt (for mig) at slide, selv med fodhvilerne i asfalten. Det ser
så sjusket ud
Da jeg præsenterede problematikken for Armand mumlede han noget om at det
bare var fordi jeg ikke kørte hurtigt nok under kraftige nedlægningsvinkler
Måske passer det, men jeg er alligevel for meget kylling til at afprøve
om det passer... på offentlig vej ihvertfald Det er jo lige før jeg kan
kalde mig fornuftig

> Jeg har nemlig fået monteret dem både foran og bagpå, men har endnu ikke
> kørt på cykeln!

Ok Jeg vil ikke forvente Pilot Sportsk vejgreb, men det er sikkert
ganske fint alligevel Prøv om du kan lave stoppies på våd asfalt med
halvkolde dæk, det kan Sport-fordækket nemlig
Det gør egentlig heller ikke så meget om den skrider let, hvis bare det
kommer forudsigeligt, hvilket bagdækket imo gør.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-03-03 21:56

Jes Vestervang
skrev i news:gntbl-ht.ln1@vissen.vandhane
> Arne Lorenzen wrote:
snip

> Hvor kan du satdig mærke problemer? Så vil jeg nemlig ud at prøve
> efter om jeg kan få min til det samme.

Ingen problemer, er nødt til at ha´ fat ved slalomkørsel

> [...]
> vildskab En sjov ting er at man kan køre slalom med fodhvilerne i
> asfalten med 100 km/t (og stadig holde sig i sin bane)

Jeg valgte X100 efter overvejelser og selvransagelse - ville jeg
udfordre dem over evne, og kom til den konklusion at det har jeg ikke
kørestil til, så mange km. før næste skift vandt prioriteringen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-03-03 15:40

Arne Lorenzen wrote:
> snip

> Ingen problemer, er nødt til at ha? fat ved slalomkørsel

Nå sådan

> Jeg valgte X100 efter overvejelser og selvransagelse - ville jeg
> udfordre dem over evne, og kom til den konklusion at det har jeg ikke
> kørestil til, så mange km. før næste skift vandt prioriteringen.

Ok