> Med "ZX" benævnelsen er vi ovre i Stelnummer-designationer, og de følges
> sjældent med salgsnavnene!
> Eksempelvis hedder GPZ900R, og ZX9R'erne (=to typer) ZX900 A, ZX900 B g
> ZX900 C!
> ZX600 fra '90 kan således sagtens være ZZR'eren!
Det kan godt passe, nu er jeg ikke lige inde i stelnumrene på ZZR'erene.
> Din Haynes beskæftiger sig tillige med 750'eren, som jo hedder "ZXR" og
> tillige helt frem til '97, så den spænder åbentlyst meget vidt (hvilket
jeg
> forøvrigt hár været inde på da jeg omtalte GPZ600-motoren som stamfader
til
> alle Kawa's vandkølede motorer med knastkæden imellem cyl #2 og #3.
>
> Når effektstigningen fra model til model (GPZ60 - GPX600 - ZZR600 - ZX6R)
er
> sket á trin på højest +10HK, fnder jeg det naivt at tro at grundmodellen
> spænder over 25HK i sit treårige liv :-|
Ja, det kan jeg godt forstå.. Jeg har også lavet en lille regnefejl, da jeg
hele tiden har været overbevist om at GPZ600 havde 88HK.
> > Citerer lige Haynes:
> > "Nevertheless, there were two sets of modifications; the first was a new
> set
> > of disc brakes for the A4 model of 1988, the second a major reworking of
> > engine which internals for the A5 of 1989 which increased power by 9%
and
> > peak tourge by 13%."
>
> Hvilket jeg læser som gældende for GPX'erne!!
GPX hedder ZX600C i mig Haynes, og hvis jeg tjekker stelnummeret på min med
bogen _er_ det en GPZ600R. Udseendet er også lig det GPZ600R'en har fra
'85 -> '87, og ikke som GPX'en. Der er alligevel en tydelig forskel i
udseendet på hhv. GPZ og GPX
> > Efter at have kigget i MC-revyen fra '85 -> '87 kan jeg se at den har 75
> HK
> > og med de 9% mere har den så knap 82 HK.
> > Del 96HK er noget jeg har hørt fra folk jeg har snakket med. Det var fra
3
> > forskellige personer som ikke kender hinanden incl. sælger jeg havde
hørt
> > det fra. Derudover mente jeg at kunne huske at GPZ600R fra 87 havde 88
HK.
> > hvilket så også passer med de 96 HK.
> > På den anden side har den stadig mere end de 75 HK, dog kun 82 HK, og
'89
> > modellen findes.
>
> Efter at have konsulteret MC-Revy, kan jeg konkludere at GPZ'en kun blev
> markedsført f.o.m. '85 t.o.m. '87 - og de tre årgange har alle 75HK!
Ja, det er også de eneste årgange jeg kan finde GPZ600R i.
> Men nu er markedet langfra kun hvad der oprindeligt er solgt af den danske
> Kawa-importør, og slår man op på GPZ600-salgsannoncer i
www.mobile.de
> fremgår det at der findes en sen GPZ'er som nærmest overlapper fremkomsten
> af GPX'eren, og som vitterligt har 82HK!
>
> Og hvis jeg så lige må vende tilbage til at du fra starten mente at din
> havde 96 HK, og nu så er nede på 82!
Det var så den regnefejl jeg havde lavet, da jeg, af uforklarlige årsager,
mente at GPZ600R havde 88HK og ikke 75HK som den nu engang har.
> Du skulle prøve at lade din "rulle" og se hvad den egentlig har - Men på
den
> anden side: Hvis du er tilfreds med den nu, så lad endelig være. For jeg
> forudser at du bliver slemt skuffet :-/
Selv tror jeg heller ikke den yder de 82HK nu, da den har 86000+ km på uret,
men derfor er den stadig opgivet til 82HK. Jeg har aldirg sagt at den havde
det, men var opgivet til det. (hvilket nu er ændret fra 96HK til 82HK, pga.
en regnefejl)
> Og skal vi gå helt basic, så taler Tobias oprindeligt om en '87'er, som
med
> sikkerhed kun har 75HK, i modsætning til din privatimporterede(!) 89'er!
Ja, det har du ret i. Nu ville jeg også bare høre om du kendte til '89
udgaven og de evt. fejl den måtte have, da jeg regnede med motoren var ca.
den samme som dem fra '85 -> '87 kørte med.
- Neser (Som indrømmer at han har taget fejl og har ca. 14HK færre..)