/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GPZ 600
Fra : Tobias Møller Larsen


Dato : 26-03-03 09:03

Jeg er nu i min søgen efter min første maskine "faldet" over en GPZ
600 fra 87 med 75kkm på klokken. Er det en god maskine at starte på?
Og er der noget jeg skal være opmærksom på med sådan en fætter?

Tobias
Der glæder sig til endelig at få pappet

 
 
Mads Lund (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 26-03-03 09:48

> Jeg er nu i min søgen efter min første maskine "faldet" over en GPZ
> 600 fra 87 med 75kkm på klokken. Er det en god maskine at starte på?
> Og er der noget jeg skal være opmærksom på med sådan en fætter?

Nu er 75.000 km jo immervæk en del, så du skal nok lytte godt efter motoren.
Jeg ved at GPX modellerne fra de årgange har lidt problemer med slidtage af
knasterne. Men Armand kan sikkert uddybe om det også gælder for GPZ
modellen.
Desuden skal du kigge efter om bremseskiverne holder mål og om forgaffel og
bagdæmper fungere efter planen og kontrollere alle bevægelige dele for slør.

Mads Lund
ninja9RT



Armand (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-03-03 16:10


Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
news:fRdga.25$ym4.17@news.get2net.dk...
> > Jeg er nu i min søgen efter min første maskine "faldet" over en GPZ
> > 600 fra 87 med 75kkm på klokken. Er det en god maskine at starte på?
> > Og er der noget jeg skal være opmærksom på med sådan en fætter?
>
> Nu er 75.000 km jo immervæk en del, så du skal nok lytte godt efter
motoren.
> Jeg ved at GPX modellerne fra de årgange har lidt problemer med slidtage
af
> knasterne. Men Armand kan sikkert uddybe om det også gælder for GPZ
> modellen.

Jeg husker GPX-problemerne som værende vipparms-orienteret!!

GPZ'en er den første af den nu så populære 600/4-klasse, hvorfor dens 70(?)
HK matches af en moderne 400'er, så man skal på ingen måde tro at den kan
stilles op imod nogensomhelst anden 600'er ydelses og
accelerartions -mæssigt :-|

600'eren er ligeledes grundkonstruktionen som senere er brugt på hhv. GPX
600/750, og ZXR750 (H) samt vistnok også ZZR 600 - Placeringen af knastkæden
imellem cyl #2&3 er kendetegnet herpå. Og udover GPX'ens problemer har de
øvrige ikke været motorer der sådan lige gik hen og brækkede sammen. Så de
75.000 km burde ikke være et problem, og ligeså heller ikke de næste 25.000
km og mere!

Modellen skulle tillige være rimeligt velkørende af en efterhånden bedaget
konstruktion at være; men det er efterhånden begrænset hvor stort
dæk-udvalget er p.g.a. de "gamle" dækdimensioner á hhv. 16" foran og 18"
bagpå!

Principielt vil jeg ikke anbefale en 70 HK's model som en begynder-cykel, og
måske begrænser sagen sig selv når du før(!) køb orienterer dig om hvad
sådan en kåbe-iklædt sag koster at forsikre =

--
Armand.





Tobias Møller Larsen (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Tobias Møller Larsen


Dato : 26-03-03 20:51


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b5sg67$22ma$7@news.cybercity.dk...
>
> Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
> news:fRdga.25$ym4.17@news.get2net.dk...
> > > Jeg er nu i min søgen efter min første maskine "faldet" over en GPZ
> > > 600 fra 87 med 75kkm på klokken. Er det en god maskine at starte på?
> > > Og er der noget jeg skal være opmærksom på med sådan en fætter?
> >
> > Nu er 75.000 km jo immervæk en del, så du skal nok lytte godt efter
> motoren.
> > Jeg ved at GPX modellerne fra de årgange har lidt problemer med slidtage
> af
> > knasterne. Men Armand kan sikkert uddybe om det også gælder for GPZ
> > modellen.
>
> Jeg husker GPX-problemerne som værende vipparms-orienteret!!
>
> GPZ'en er den første af den nu så populære 600/4-klasse, hvorfor dens
70(?)
> HK matches af en moderne 400'er, så man skal på ingen måde tro at den kan
> stilles op imod nogensomhelst anden 600'er ydelses og
> accelerartions -mæssigt :-|
>
> 600'eren er ligeledes grundkonstruktionen som senere er brugt på hhv. GPX
> 600/750, og ZXR750 (H) samt vistnok også ZZR 600 - Placeringen af
knastkæden
> imellem cyl #2&3 er kendetegnet herpå. Og udover GPX'ens problemer har de
> øvrige ikke været motorer der sådan lige gik hen og brækkede sammen. Så de
> 75.000 km burde ikke være et problem, og ligeså heller ikke de næste
25.000
> km og mere!

Det er godt! JEg regner med at komme til at kører ~15.000km hver år, de to
første år.

> Modellen skulle tillige være rimeligt velkørende af en efterhånden bedaget
> konstruktion at være; men det er efterhånden begrænset hvor stort
> dæk-udvalget er p.g.a. de "gamle" dækdimensioner á hhv. 16" foran og 18"
> bagpå!

Den har nu 16" både for og bag.

> Principielt vil jeg ikke anbefale en 70 HK's model som en begynder-cykel,

Den skal drosles til lille kort, det skulle ikke værer noget problem,
forsikrede forhandleren mig!

>og måske begrænser sagen sig selv når du før(!) køb orienterer dig om hvad
> sådan en kåbe-iklædt sag koster at forsikre =

Ringede til GF, og hold nu fast: 2234kr for ansvar!
Jeg vil ikke til at have kasgo, for uanset hvilken motorcykel jeg vælger
skal jeg nok slippe mellem 10 og 15.000 for kasgo(ok, en MX og Jawa er ikke
medregnet)

> --
> Armand.
>

Tobias Larsen



DJ (26-03-2003)
Kommentar
Fra : DJ


Dato : 26-03-03 21:52


> >og måske begrænser sagen sig selv når du før(!) køb orienterer dig om
hvad
> > sådan en kåbe-iklædt sag koster at forsikre =
>
> Ringede til GF, og hold nu fast: 2234kr for ansvar!
> Jeg vil ikke til at have kasgo, for uanset hvilken motorcykel jeg vælger
> skal jeg nok slippe mellem 10 og 15.000 for kasgo(ok, en MX og Jawa er
ikke
> medregnet)

Måske Runa, kan hjælpe Dig, hverken den eller gpx´eren er på blacklisten.

Hvad skal Du Gi?

Dannie
GPX600



Tobias Møller Larsen (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Tobias Møller Larsen


Dato : 26-03-03 22:03


"DJ" <dannie.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e821207$1$24612$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > >og måske begrænser sagen sig selv når du før(!) køb orienterer dig om
> hvad
> > > sådan en kåbe-iklædt sag koster at forsikre =
> >
> > Ringede til GF, og hold nu fast: 2234kr for ansvar!
> > Jeg vil ikke til at have kasgo, for uanset hvilken motorcykel jeg vælger
> > skal jeg nok slippe mellem 10 og 15.000 for kasgo(ok, en MX og Jawa er
> ikke
> > medregnet)
>
> Måske Runa, kan hjælpe Dig, hverken den eller gpx´eren er på blacklisten.
>
> Hvad skal Du Gi?
>
> Dannie
> GPX600

Jeg har slet ikke turde spørge om prisen for an kasgo på en 600ccm "racer".
Jeg regner med at nøjes med en ansvar de første par år. Jeg bor alligevel i
et lav-risiko område mht tyveri. Og hvem vil også nakke en 10 år gammel mc?

Tobias




Neser (27-03-2003)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 27-03-03 21:12

> Jeg har slet ikke turde spørge om prisen for an kasgo på en 600ccm
"racer".
> Jeg regner med at nøjes med en ansvar de første par år. Jeg bor alligevel
i
> et lav-risiko område mht tyveri. Og hvem vil også nakke en 10 år gammel
mc?
>
> Tobias

Det kan jeg så goft fortælle dig hvor meget den er på.

Har selv en '89 GPZ600R (dem der er opgivet til 96HK) og den skal jeg give
12K årligt for incl. kasko. Jeg har så kun 1 års anciennitet lige pt. så det
syntes jeg er billigt. Alderen er heller ikke noget der taler for min sag
ang. billigere forsikring.

- Neser



Armand (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-03 13:49


Tobias Møller Larsen <tobber@wanadoo.dk> skrev i en
news:3e8204b8$0$52099$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:b5sg67$22ma$7@news.cybercity.dk...
> >
> > ...........................men det er efterhånden begrænset hvor stort
> > dæk-udvalget er p.g.a. de "gamle" dækdimensioner á hhv. 16" foran og 18"
> > bagpå!
>
> Den har nu 16" både for og bag.

Så meget desto værre!!

> >og måske begrænser sagen sig selv når du før(!) køb orienterer dig om
hvad
> > sådan en kåbe-iklædt sag koster at forsikre =
>
> Ringede til GF, og hold nu fast: 2234kr for ansvar!
> Jeg vil ikke til at have kasgo, for uanset hvilken motorcykel jeg vælger
> skal jeg nok slippe mellem 10 og 15.000 for kasgo(

OK, cool!
Lige med undtagelse af i tilfælde af tyveri, er det nu også økonomisk
overskueligt (især sat op imod mer-prisen for kasko) at købe ophug eller en
hel model til en hvilkensomhelst forekommende geopbygning af GPZ'eren!

--
Armand.



Tom (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 26-03-03 22:44



> Jeg husker GPX-problemerne som værende vipparms-orienteret!!
>
> GPZ'en er den første af den nu så populære 600/4-klasse, hvorfor dens
70(?)
> HK matches af en moderne 400'er, så man skal på ingen måde tro at den kan
> stilles op imod nogensomhelst anden 600'er ydelses og
> accelerartions -mæssigt :-|
>
> 600'eren er ligeledes grundkonstruktionen som senere er brugt på hhv. GPX
> 600/750, og ZXR750 (H) samt vistnok også ZZR 600 - Placeringen af
knastkæden
> imellem cyl #2&3 er kendetegnet herpå. Og udover GPX'ens problemer har de
> øvrige ikke været motorer der sådan lige gik hen og brækkede sammen. Så de
> 75.000 km burde ikke være et problem, og ligeså heller ikke de næste
25.000
> km og mere!
>
> Modellen skulle tillige være rimeligt velkørende af en efterhånden bedaget
> konstruktion at være; men det er efterhånden begrænset hvor stort
> dæk-udvalget er p.g.a. de "gamle" dækdimensioner á hhv. 16" foran og 18"
> bagpå!
>
> Principielt vil jeg ikke anbefale en 70 HK's model som en begynder-cykel,
og
> måske begrænser sagen sig selv når du før(!) køb orienterer dig om hvad
> sådan en kåbe-iklædt sag koster at forsikre =
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
Nu har jeg jo sådan en GPX'er årgang 95, kunne du ikke uddybe lidt hvad der
helt specifik skulle være problemet med motoren ? Ville da gerne vide hvad
man skal være opmærksom på, og hvad man kan gøre for at undgå problemer.

Mvh

Tom




Armand (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-03 13:52


Tom <oconnordk@hotmail.com> skrev i en
news:3e821f15$0$24728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> > Jeg husker GPX-problemerne som værende vipparms-orienteret!!
> >
> Nu har jeg jo sådan en GPX'er årgang 95, kunne du ikke uddybe lidt hvad
der
> helt specifik skulle være problemet med motoren ? Ville da gerne vide hvad
> man skal være opmærksom på, og hvad man kan gøre for at undgå problemer.

Tab af kromlag på vippearme, som efterfølgende virkede som et råkostjern på
knastaksler.
Om problemet kun var en børnesygdom eller om det rammer tilfældigt ved jeg
ikke; men man ser da flere GPX'ere i trafikken til trods for at de ikke
længere er helt nye, så 100% fatalt for modellen er problemet jo ikke!

--
Armand.





Neser (27-03-2003)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 27-03-03 21:14

> GPZ'en er den første af den nu så populære 600/4-klasse, hvorfor dens
70(?)
> HK matches af en moderne 400'er, så man skal på ingen måde tro at den kan
> stilles op imod nogensomhelst anden 600'er ydelses og
> accelerartions -mæssigt :-|
>
> 600'eren er ligeledes grundkonstruktionen som senere er brugt på hhv. GPX
> 600/750, og ZXR750 (H) samt vistnok også ZZR 600 - Placeringen af
knastkæden
> imellem cyl #2&3 er kendetegnet herpå. Og udover GPX'ens problemer har de
> øvrige ikke været motorer der sådan lige gik hen og brækkede sammen. Så de
> 75.000 km burde ikke være et problem, og ligeså heller ikke de næste
25.000
> km og mere!
>
> Modellen skulle tillige være rimeligt velkørende af en efterhånden bedaget
> konstruktion at være; men det er efterhånden begrænset hvor stort
> dæk-udvalget er p.g.a. de "gamle" dækdimensioner á hhv. 16" foran og 18"
> bagpå!
>
> Principielt vil jeg ikke anbefale en 70 HK's model som en begynder-cykel,
og
> måske begrænser sagen sig selv når du før(!) køb orienterer dig om hvad
> sådan en kåbe-iklædt sag koster at forsikre =
>
> --
> Armand.

Nu bli'r jeg også nysgerrig. Er der evt. problemer med en årg. '89 GPZ600R?
Den er opgivet til ca. 96 HK fra fabrikken, men ved ikke hvad forskellen er
på '89 modellen og de foregående (andet end den ifg. Haynes har forbedret
moment og flere HK)

- Neser



Armand (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-03-03 11:57


Neser <Neser@neser.dk> skrev i en news:b5vm26$1ck$1@sunsite.dk...
> > GPZ'en er den første af den nu så populære 600/4-klasse, hvorfor dens
> > 70(?) HK matches af en moderne 400'er,
> > 600'eren er ligeledes grundkonstruktionen som senere er brugt på hhv.
GPX
> > 600/750, og ZXR750 (H) samt vistnok også ZZR 600 -
>
> Nu bli'r jeg også nysgerrig. Er der evt. problemer med en årg. '89
GPZ600R?
> Den er opgivet til ca. 96 HK fra fabrikken, men ved ikke hvad forskellen
er
> på '89 modellen og de foregående (andet end den ifg. Haynes har forbedret
> moment og flere HK)

GPZ'en solgtes herhjemme indtil '87, hvorefter at det var GPX'en der var
Kawa's bud i 600/4-klassen. Omkring '91 lanceredes ZZR600 og senest blev
ZX6R lanceret i '95 (med efterfølgende update's

GPZ'en har 75Hk (altså ikke 70 som jeg huskede på i første omgang), hvor
GPX'en har 85Hk. ZZR'eren har 95-98Hk hhv. "fulde" 100Hk med "Ram air" i
'93.
ZX6R lagde ud med 105Hk og har siden udviklet sig til over 115Hk.
En GPZ 600 fra '89 og med 96 HK findes altså ikke!
ZZR blev i starten (omkring '90) kaldt ZX6 indtil den kom på gaden som
ZZR600 -Måske at det er den at du forveksler med :-/

GPZ600R kørte kun i tre års tid og nåede ikke at blive ændret i den tid,
heller ikke omkring ydelsen, så regn blot med de 75 Hk!

--
Armand.



Neser (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 30-03-03 17:31

> En GPZ 600 fra '89 og med 96 HK findes altså ikke!
Det er vi så næsten uenig i.

> ZZR blev i starten (omkring '90) kaldt ZX6 indtil den kom på gaden som
> ZZR600 -Måske at det er den at du forveksler med :-/
Heller ikke det.

Ifg. min Haynes manual som passer til ZX600 og ZX750 fra ´85 -> '97 er det
lavet en model der hedder ZX600A5, og er fra '89/'90.

> GPZ600R kørte kun i tre års tid og nåede ikke at blive ændret i den tid,
> heller ikke omkring ydelsen, så regn blot med de 75 Hk!
Igen ifg. min Haynes bog så er der en forskel.

Citerer lige Haynes:
"Nevertheless, there were two sets of modifications; the first was a new set
of disc brakes for the A4 model of 1988, the second a major reworking of
engine which internals for the A5 of 1989 which increased power by 9% and
peak tourge by 13%."

Efter at have kigget i MC-revyen fra '85 -> '87 kan jeg se at den har 75 HK
og med de 9% mere har den så knap 82 HK.
Del 96HK er noget jeg har hørt fra folk jeg har snakket med. Det var fra 3
forskellige personer som ikke kender hinanden incl. sælger jeg havde hørt
det fra. Derudover mente jeg at kunne huske at GPZ600R fra 87 havde 88 HK.
hvilket så også passer med de 96 HK.

På den anden side har den stadig mere end de 75 HK, dog kun 82 HK, og '89
modellen findes.

- Neser



Armand (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-03-03 21:26


Neser <Neser@neser.dk> skrev i en news:b67651$off$1@sunsite.dk...
> > En GPZ 600 fra '89 og med 96 HK findes altså ikke!
> Det er vi så næsten uenig i.
>
> > ZZR blev i starten (omkring '90) kaldt ZX6 indtil den kom på gaden som
> > ZZR600 -Måske at det er den at du forveksler med :-/
> Heller ikke det.
>
> Ifg. min Haynes manual som passer til ZX600 og ZX750 fra ´85 -> '97 er det
> lavet en model der hedder ZX600A5, og er fra '89/'90.

Salgsnavne er noget der svinger uhyre meget fra marked til marked:
"Ninja" kommer fra det amerikanske marked hvor tort set alle lidt sportslige
Kawa's kaldes Ninja!
På samme måde kaldes stort set alle let sportslige Suzuki'er for "Katana"
derovre, og altså ikke kun de få Katana-modeller vi kender her til lands (og
i europa i det hele taget)!

Med "ZX" benævnelsen er vi ovre i Stelnummer-designationer, og de følges
sjældent med salgsnavnene!
Eksempelvis hedder GPZ900R, og ZX9R'erne (=to typer) ZX900 A, ZX900 B g
ZX900 C!
ZX600 fra '90 kan således sagtens være ZZR'eren!

> > GPZ600R kørte kun i tre års tid og nåede ikke at blive ændret i den tid,
> > heller ikke omkring ydelsen, så regn blot med de 75 Hk!
> Igen ifg. min Haynes bog så er der en forskel.

Din Haynes beskæftiger sig tillige med 750'eren, som jo hedder "ZXR" og
tillige helt frem til '97, så den spænder åbentlyst meget vidt (hvilket jeg
forøvrigt hár været inde på da jeg omtalte GPZ600-motoren som stamfader til
alle Kawa's vandkølede motorer med knastkæden imellem cyl #2 og #3.

Når effektstigningen fra model til model (GPZ60 - GPX600 - ZZR600 - ZX6R) er
sket á trin på højest +10HK, fnder jeg det naivt at tro at grundmodellen
spænder over 25HK i sit treårige liv :-|

> Citerer lige Haynes:
> "Nevertheless, there were two sets of modifications; the first was a new
set
> of disc brakes for the A4 model of 1988, the second a major reworking of
> engine which internals for the A5 of 1989 which increased power by 9% and
> peak tourge by 13%."

Hvilket jeg læser som gældende for GPX'erne!!

> Efter at have kigget i MC-revyen fra '85 -> '87 kan jeg se at den har 75
HK
> og med de 9% mere har den så knap 82 HK.
> Del 96HK er noget jeg har hørt fra folk jeg har snakket med. Det var fra 3
> forskellige personer som ikke kender hinanden incl. sælger jeg havde hørt
> det fra. Derudover mente jeg at kunne huske at GPZ600R fra 87 havde 88 HK.
> hvilket så også passer med de 96 HK.
> På den anden side har den stadig mere end de 75 HK, dog kun 82 HK, og '89
> modellen findes.

Efter at have konsulteret MC-Revy, kan jeg konkludere at GPZ'en kun blev
markedsført f.o.m. '85 t.o.m. '87 - og de tre årgange har alle 75HK!

Men nu er markedet langfra kun hvad der oprindeligt er solgt af den danske
Kawa-importør, og slår man op på GPZ600-salgsannoncer i www.mobile.de
fremgår det at der findes en sen GPZ'er som nærmest overlapper fremkomsten
af GPX'eren, og som vitterligt har 82HK!

Og hvis jeg så lige må vende tilbage til at du fra starten mente at din
havde 96 HK, og nu så er nede på 82!
Du skulle prøve at lade din "rulle" og se hvad den egentlig har - Men på den
anden side: Hvis du er tilfreds med den nu, så lad endelig være. For jeg
forudser at du bliver slemt skuffet :-/

Og skal vi gå helt basic, så taler Tobias oprindeligt om en '87'er, som med
sikkerhed kun har 75HK, i modsætning til din privatimporterede(!) 89'er!

--
Armand.




Neser (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 31-03-03 10:55

> Med "ZX" benævnelsen er vi ovre i Stelnummer-designationer, og de følges
> sjældent med salgsnavnene!
> Eksempelvis hedder GPZ900R, og ZX9R'erne (=to typer) ZX900 A, ZX900 B g
> ZX900 C!
> ZX600 fra '90 kan således sagtens være ZZR'eren!
Det kan godt passe, nu er jeg ikke lige inde i stelnumrene på ZZR'erene.

> Din Haynes beskæftiger sig tillige med 750'eren, som jo hedder "ZXR" og
> tillige helt frem til '97, så den spænder åbentlyst meget vidt (hvilket
jeg
> forøvrigt hár været inde på da jeg omtalte GPZ600-motoren som stamfader
til
> alle Kawa's vandkølede motorer med knastkæden imellem cyl #2 og #3.
>
> Når effektstigningen fra model til model (GPZ60 - GPX600 - ZZR600 - ZX6R)
er
> sket á trin på højest +10HK, fnder jeg det naivt at tro at grundmodellen
> spænder over 25HK i sit treårige liv :-|
Ja, det kan jeg godt forstå.. Jeg har også lavet en lille regnefejl, da jeg
hele tiden har været overbevist om at GPZ600 havde 88HK.

> > Citerer lige Haynes:
> > "Nevertheless, there were two sets of modifications; the first was a new
> set
> > of disc brakes for the A4 model of 1988, the second a major reworking of
> > engine which internals for the A5 of 1989 which increased power by 9%
and
> > peak tourge by 13%."
>
> Hvilket jeg læser som gældende for GPX'erne!!
GPX hedder ZX600C i mig Haynes, og hvis jeg tjekker stelnummeret på min med
bogen _er_ det en GPZ600R. Udseendet er også lig det GPZ600R'en har fra
'85 -> '87, og ikke som GPX'en. Der er alligevel en tydelig forskel i
udseendet på hhv. GPZ og GPX

> > Efter at have kigget i MC-revyen fra '85 -> '87 kan jeg se at den har 75
> HK
> > og med de 9% mere har den så knap 82 HK.
> > Del 96HK er noget jeg har hørt fra folk jeg har snakket med. Det var fra
3
> > forskellige personer som ikke kender hinanden incl. sælger jeg havde
hørt
> > det fra. Derudover mente jeg at kunne huske at GPZ600R fra 87 havde 88
HK.
> > hvilket så også passer med de 96 HK.
> > På den anden side har den stadig mere end de 75 HK, dog kun 82 HK, og
'89
> > modellen findes.
>
> Efter at have konsulteret MC-Revy, kan jeg konkludere at GPZ'en kun blev
> markedsført f.o.m. '85 t.o.m. '87 - og de tre årgange har alle 75HK!
Ja, det er også de eneste årgange jeg kan finde GPZ600R i.

> Men nu er markedet langfra kun hvad der oprindeligt er solgt af den danske
> Kawa-importør, og slår man op på GPZ600-salgsannoncer i www.mobile.de
> fremgår det at der findes en sen GPZ'er som nærmest overlapper fremkomsten
> af GPX'eren, og som vitterligt har 82HK!
>
> Og hvis jeg så lige må vende tilbage til at du fra starten mente at din
> havde 96 HK, og nu så er nede på 82!
Det var så den regnefejl jeg havde lavet, da jeg, af uforklarlige årsager,
mente at GPZ600R havde 88HK og ikke 75HK som den nu engang har.

> Du skulle prøve at lade din "rulle" og se hvad den egentlig har - Men på
den
> anden side: Hvis du er tilfreds med den nu, så lad endelig være. For jeg
> forudser at du bliver slemt skuffet :-/
Selv tror jeg heller ikke den yder de 82HK nu, da den har 86000+ km på uret,
men derfor er den stadig opgivet til 82HK. Jeg har aldirg sagt at den havde
det, men var opgivet til det. (hvilket nu er ændret fra 96HK til 82HK, pga.
en regnefejl)

> Og skal vi gå helt basic, så taler Tobias oprindeligt om en '87'er, som
med
> sikkerhed kun har 75HK, i modsætning til din privatimporterede(!) 89'er!
Ja, det har du ret i. Nu ville jeg også bare høre om du kendte til '89
udgaven og de evt. fejl den måtte have, da jeg regnede med motoren var ca.
den samme som dem fra '85 -> '87 kørte med.

- Neser (Som indrømmer at han har taget fejl og har ca. 14HK færre..)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste