Cyklen skal til syn, lang eller ikke lang ~
Fra : Martin K. Gammelholm

Dato : 26-03-03 03:11

Hey!

Jeg står i den situation, at jeg skal til syn på Tors. med min Gixxer 250.
Jeg har hørt at bagskærmen skal være en vis længde, men er der nogen som har
kørt til syn, uden at sætte en lille ekstra længde på deres bagskærm, eller
er det totalt lige meget?
Hvis en længere bagskærm er tilfældet, hvordan ka' man så lettest forlænge
sin bagskærm?

På forhånd tak! :D

Fra : Torben Hansen

Dato : 25-03-03 18:18

Hejsa....

Din bagskærm må IKKE være kort. dvs. der må ikke være mindre end 15 cm fra
baghjulsakslen til nederste kant af bagskærm, målt med belasting på sædet.

Hilsen Torben, som lige har været til syn OG husk nu en refleks på
bagskærmen, det fek jeg en anmærkning for

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-03-03 19:48

Torben Hansen wrote:

> Hejsa....
>
> Din bagskærm må IKKE være kort. dvs. der må ikke være mindre end 15 cm fra
> baghjulsakslen til nederste kant af bagskærm, målt med belasting på sædet.

Du mener vel MERE end?.

Ib Jakobsen

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 25-03-03 18:31

> [...]
eller
> er det totalt lige meget?
> Hvis en længere bagskærm er tilfældet, hvordan ka' man så lettest

Køb en murerspand eller lignende, og klip en bagskærm.

Sæt den fast så det holder, så er du homefree.

...og smid den op på hylden igen efter brug

Kenneth
R1 (..med næsten ingen bagskærm)

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 25-03-03 18:35

Ved ikke med syn, men ikke hvis man bliver stoppet. Jeg syntes det var lidt
pudsigt, da jeg blev holdt ind til siden af en mcbetjent sidste år, fordi
jeg havde kørt lidt for raskt. Så kiggede han lidt rundt på cyklen, og ville
også give mig en bøde for en for kort bagskærm. Det syntes jeg var lidt
sært, da det var den skærm cyklen var købt med fra ny, så det slap jeg så
for, ved at forklare. Er det normalt at de er for korte fra fabrikken?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 25-03-03 18:42

> [...]
> sært, da det var den skærm cyklen var købt med fra ny, så det slap jeg

> for, ved at forklare. Er det normalt at de er for korte fra fabrikken?

Ja, de er tit for korte fra fabrikken.

Kenneth

Fra : Kenneth T

Dato : 25-03-03 18:39

> Det syntes jeg var lidt
> sært, da det var den skærm cyklen var købt med fra ny, så det slap jeg så
> for, ved at forklare. Er det normalt at de er for korte fra fabrikken?

Ja, det er kun herhjemme det er vigtigt med en bagskærm, det er nok et lævn
fra da alle biler pludselig skulle have stænk-klapper..
Derfor bliver der ofte, af forhandleren, monteret en lille ekstra bagskærm,
i forlængelse af den originale, således at cyklen lever op til loven. Men
mange kunder afmontere den alligevel når de er kommet hjem, muligvis
"glemmer" forhandleren det?.

--
MVH
Kenneth T

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-03-03 20:08

Det er kun i DK vi har disse regler.

Men så vidt jeg ved, så er mange af de nye MC'er, som har en EU-godkendelse,
ok. Uanset længden af bagskærm. De fleste MC efter årgang 2000 har en sådan
godkendelse. Emnet har været oppe før, og der var en eller anden herinde,
som på det tidspunkt kendte til flere mærker og hvornår de var godkendt.
Mener vores savnede Jørund var en af dem. Måske google kan give dig svar.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Søren Johansen

Dato : 25-03-03 18:33

"Martin K. Gammelholm" skrev:
> [...]
> er det totalt lige meget?
> Hvis en længere bagskærm er tilfældet, hvordan ka' man så lettest forlænge

Jen aner ikke hvor lang en bagskærm skal være, men satsede og fik blot en
anmærkning.
Det er gratis og man skal blot love at få det ordnet.

Mvh
Søren
888 (som ville se underlig ud med en lang bagskærm)

Fra : Martin K. Gammelholm

Dato : 26-03-03 04:16

Tak for svarende, det var sku hurtig og nyttig hjælp : )

Fra : Freddy Lang

Dato : 25-03-03 19:36

Martin K. Gammelholm wrote:
> [...]
> deres bagskærm, eller er det totalt lige meget?
> Hvis en længere bagskærm er tilfældet, hvordan ka' man så lettest

Du har allerede fået en del svar, men nu får du lige mit også. Eller
rettere, måske et lille råd.
Jeg skulle en gang til syn med min daværende Yamaha XS 40 SE, og på den var
bagskærmen også for kort (det var sådan noget fint, forchromet stads). Jeg
kørte ud til min lokale MC-pusher og købte en stænklap til en Yamaha 4-gear
(knallerten, du ved) og smed den på i forlængelse af bagskærmen. Det var
nok, ingen beklagelser ved synet.

--

Freddy
SV 650 S-K1 (som mistede sin bagskærm-forlænger samme dag den kom hjem fra

Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-03-03 19:45

Martin K. Gammelholm wrote:
> [...]
> deres bagskærm, eller er det totalt lige meget?
> Hvis en længere bagskærm er tilfældet, hvordan ka' man så lettest

Hvis der ikke er gjort noget ved den originale bagskærm på babygixxeren, har
du ingen problemer med synet. Vibekes babygixxer blev synet uden
anmærkninger med original skærm.

Allan Bojesen

Fra : Keld

Dato : 25-03-03 20:32

Hvad er en bagskærm ???? på min er der kun nummerpladen

nej nej nej nej, det var den korteste bagskærm i mit liv

--
Keld R1

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-03-03 00:51

"Keld" <ihjelkeld@xget2net.dk> wrote in message
> Hvad er en bagskærm ???? på min er der kun nummerpladen
>

> nej nej nej nej, det var den korteste bagskærm i mit liv
>

> --
> Keld R1

av av av av av av, det er meget ubehageligt.

Kenneth
R1

Fra : Keld

Dato : 27-03-03 06:52

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> "Keld" <ihjelkeld@xget2net.dk> wrote in message

> av av av av av av, det er meget ubehageligt.
>
> Kenneth
> R1

æv æv æv æv æv men så var der også engang hvor jeg blev stoppet af en MC
betjent, som afprøvede mine bremser ...............

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-03-03 00:39

> [...]
MC
> betjent, som afprøvede mine bremser ...............

nej nej nej nej nej nej jeg købte dog en forgaffelstabilisator til min
CB750, den bedste idé i mit liv.................

Fra : Keld

Dato : 28-03-03 01:20

> [...]
> CB750, den bedste idé i mit liv.................
>

> ak ak ak ak ak jeg har engang monteret en juletræ's fod som støtteben,
dette var ikke nogen succes
jeg ved ikke om du kan bruge det til noget i dit
tilfælde.................

Fra : Kenneth S

Dato : 28-03-03 13:08

"Keld" <ihjelkeld@xget2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> dette var ikke nogen succes
> jeg ved ikke om du kan bruge det til noget i dit
> tilfælde.................

øv øv øv øv øv øv øv på den anden side har jeg også prøvet at give min kat
vitaminpiller, det sværeste projekt i mit, køb altid noget der kan blandes i
maden. Synes lige du skulle vide det...............

Fra : Denise

Dato : 28-03-03 17:08

"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse

> øv øv øv øv øv øv øv på den anden side har jeg også prøvet at give min kat
> vitaminpiller, det sværeste projekt i mit, køb altid noget der kan blandes
> maden. ...............

Ha ha, godt Bob, du skal dælme ikke finde dig i noget
Hilsen Denise

Fra : hms

Dato : 14-04-03 09:48

Hej.

Sådan lige i "forlængelse" af bagskærmsnak, og det indlæg der siger at
MCén normalt kan godkendes med den fabriksmonterede bagskærm holder ikke
rigtigt.Jeg fik påtale både til syn og ved efterfølgende
landevejscheck.Men nu er den også noget kort.

Har undersøgt overalt om der findes noget til eftermontering men negativ
!

Kan evt. ses på :
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-04-03 10:27

hms wrote:
> landevejscheck.Men nu er den også noget kort.

Jeg har svært ved at se bagskærmen :)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Brian Lænø

Dato : 14-04-03 15:16

"hms" skrev
> [...]
> landevejscheck.Men nu er den også noget kort.
>
> Har undersøgt overalt om der findes noget til eftermontering men negativ

Hvad men hugger eller hvad den nu kaldes, den lille bagskærm som man spænder
fast på bagsvingeren.

--
Brian

Fra : Armand

Dato : 14-04-03 21:02

Brian Lænø <brian-la@adslhome.dk> skrev i en

> Hvad men hugger eller hvad den nu kaldes, den lille bagskærm som man
spænder
> fast på bagsvingeren.

Det er som sådan ikke "bagskærm" men en stænklap at balladen går på, og
"huggere" går ikke så langt bagud hhv. så dybt at de kan dække det som man
kræver af en stænklap (= bag hjulet og underkant højest 15 cm over
akselhøjde - med føreren i sædet!)

En af de poppede "bøjle-agtige" stænk-skærme som man på streetfighters o.a.
ser monteret fra akselende til akselende, burde kunne udgøre formålet :-/

--
Armand.

Fra : Brian Lænø

Dato : 14-04-03 21:37

"Armand" skrev >
> [...]
o.a.
> ser monteret fra akselende til akselende, burde kunne udgøre formålet :-/

Det var engentlig også sådan en jeg ville foreslå, jeg troede at var den man
kaldte en hugger.

--
Brian

Fra : Armand

Dato : 15-04-03 08:53

> "Armand" skrev >

> Det var engentlig også sådan en jeg ville foreslå, jeg troede at var den
man
> kaldte en hugger.

En "hugger" er den "inderskærm" der er monteret på det meste af svingerens
længde og dækker lidt mere end den forreste del af baghjulet!

--
Armand.

Fra : hms

Dato : 15-04-03 09:12

"Brian Lænø" skrev d. 14-04-03 15:16 dette indlæg :

> "hms" skrev

> Hvad men hugger eller hvad den nu kaldes, den lille bagskærm som man
> [...]

Jeg har set efter en sådan, men det jeg kunnet finde var til BMW-GS
modellel, og der sidder kardanen på modsatte side.(kan kun monteres på
kardansiden) Men hvis du har et link til et eller andet er jeg
selvfølgelig interesseret.

m.v.h.
hms

http://www.kandu.dk/