Så fik jeg mit es tilbage fra trimning :-)
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 25-03-03 12:42

Thunderacen var i Borum og blev trimmet af Finn Villadsen, og han ved sgu
hvad han laver.... 136,06 kh på baghjulet, og den trækker som en hest fra
1500 omdr..

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-03-03 13:24

Det kører da bare for de YZF'er her i NG

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian W.

Dato : 30-03-03 10:26

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Det kører da bare for de YZF'er her i NG

Jebs YZF rocks

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : AW på TRX

Dato : 25-03-03 13:40

> Thunderacen var i Borum og blev trimmet af Finn Villadsen, og han ved sgu
> hvad han laver.... 136,06 kh på baghjulet, og den trækker som en hest fra
> 1500 omdr..

Jeg har kun hørt godt om Finn (har ikke selv været der, da jeg bor på
Amager), og så er det skide sjovt at se ham køre ræs.
De gange hvor vi har været til RoadRacing festival på Jyllandsringen er det
helt klart ham der er vores helt. Ikke at han vinder, men han ligger og
kører på en eller anden suspekt maskine og lammetæver halvdelen af feltet.
Jeg husker tydeligt da han stillede op i 600 ccm på en KTM supermotard og lå
og bankede R6'ere osv.
Ned af langsiden fik han tæv, men lige så snart indbremsningen startede
bremsede han meget senere, og så hamrede han forbi i svingene.

Og når han stiger af, så står der en "ranglet halv-gammel mand" og har
banket halvdelen af alle rødderne. Respekt !!!

Allan
TRX 850

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-03-03 14:15

> Thunderacen var i Borum og blev trimmet af Finn Villadsen, og han ved sgu
> hvad han laver.... 136,06 kh på baghjulet, og den trækker som en hest fra
> 1500 omdr..

1 HK ved 1500 omdr./min, det er da ikke specielt godt.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Mureren

Dato : 25-03-03 14:57

> 1 HK ved 1500 omdr./min, det er da ikke specielt godt.
>
> signing off.. Martin Sørensen

*LOL*

Mureren

Fra : Tommy Roenn

Dato : 25-03-03 16:58

136,06 på en maskine der normalt laver 120HK, måske lidt naivt.

Selvsamme sted skulle engang også trimme min RS125 og resultatet var
fantastisk. 33HK på baghjulet. Det samme som opgivelsen på motoren.

Da så maskinen kom på et andet rullefelt lavede den 21,75HK på baghjulet
(Lyder også mere rigtigt) hvilket var 1-2 HK mindre end alle andre RS 125 på
selvsamme bænk.

Trist at mange rullefeltssteder leger så vildt med korrektionsfaktorene for
at gøre kunderne tilfredse. (Gælder ikke nogen bestemt, for der er vist
mange der gør det)

RS125

Fra : Tommy Fer

Dato : 25-03-03 17:35

"Tommy Roenn" <tommy@alphatech.dk> skrev i en meddelelse
> 136,06 på en maskine der normalt laver 120HK, måske lidt naivt.

Tjae, men nu er det sådan at en ThunderACE laver 145 imotoren... (plus minus
et par hk.. kan ikke lige huske) men ved ihvertfald at det er betydeligt
mere end 120 hk...

mvh Tommy Fer

Fra : Tommy Roenn

Dato : 26-03-03 00:51

Mon ikke også dette svarer genske godt til 120HK på baghjulet hvor MJP
bænken måler? Bare et spørgsmål?

RS125

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 25-03-03 19:08

> Trist at mange rullefeltssteder leger så vildt med korrektionsfaktorene
for
> at gøre kunderne tilfredse. (Gælder ikke nogen bestemt, for der er vist
> mange der gør det)

hmm, stp korrektions-faktor er i dette tilfælde på 1,000, så deeetttt...

Fra : Tommy Roenn

Dato : 26-03-03 00:52

Tjaa, men måske var vejret til en faktor 0,8!

Fra : Poul Dam

Dato : 26-03-03 06:31

> Tjaa, men måske var vejret til en faktor 0,8!
>
> RS125

I går skulle faktoren værer 0.94 i Odense, i følge Kim hos MP motorcykler
Odense.
Så Skulle du have ca.128hk. og det er også fint.

Hygge PD CBR1100

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 26-03-03 09:22

"Poul Dam" <pouldam@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
> Odense.
> Så Skulle du have ca.128hk. og det er også fint.

jo jo, men det var nu i Borum, og den blev dyset ind om mandagen, men hvad
ved jeg om korrektionsfaktor ??? Det jeg ved, er at 1 af mine kammeraters
cykel (cbr 600 f3), fik 99,6 hk efter trimning på samme rullefelt, og det
lyder da ok i mine ører... Rydberg har en f3 der er tunet til ca. det
samme...Hvis man chekker Rydbergs tuning af en thunderace, har den ca. 147
hk (130 hk standard), og der står det kun er udstødning , der er skiftet ???

Brian Laursen, som også skriver herinde, har en tilsvarende thunderace som
er tunet hos Probike, den yder 134,2 hk...

Men hovedsagen er, at den trækker en del hårdere fra lave omdr., og den kan
trække fra det meste (hvis den skal *g*)....

Fra : Mads Lund

Dato : 26-03-03 10:00

> Men hovedsagen er, at den trækker en del hårdere fra lave omdr., og den
kan
> trække fra det meste (hvis den skal *g*)....

Det meste tjo det er jo chaufføren det kommer an på. Men det nu en fin
fin cykel sådan en tordenmås.

Hvis du får kassen til det, så sæt et sæt fladspjældskarburatorer på den, så
føles det som om den får 20 hk ekstra.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 26-03-03 10:48

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in message
> [...]
> fin cykel sådan en tordenmås.
>
> Hvis du får kassen til det, så sæt et sæt fladspjældskarburatorer på den,

ja ja du *g*, jeg er sgu godt klar over den ikke trækker fra din *lol*, men
det er den vel ingen standard cykel der gør... Pis at man sidder her med en
brækket tommelfinger, når man vil ud og køre. Jeg gad godt have været med
til Bakken-åbning i morgen...

Fra : Brian W.

Dato : 30-03-03 15:06

Peter Jakobsen wrote:

> [...]
>
> Brian Laursen, som også skriver herinde, har en tilsvarende
> thunderace som er tunet hos Probike, den yder 134,2 hk...

Jebs.

> Men hovedsagen er, at den trækker en del hårdere fra lave omdr., og
> den kan trække fra det meste (hvis den skal *g*)....

Lige præcis *gg* DU kan jeg prøve at dyste mod Per Emborg. Han stiller nok
gerne op til en lille test på en kvart mil. Han siger i hvert fald at han
ikke har mødt den mc der kan løbe fra han på 400 meter. Per kører jo bekendt
på en X11. Til vores træf i galten sidste år ydede den vidst 133 134
stykker. pænt godt må man sige.

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 25-03-03 19:13

> Trist at mange rullefeltssteder leger så vildt med korrektionsfaktorene
for
> at gøre kunderne tilfredse. (Gælder ikke nogen bestemt, for der er vist
> mange der gør det)

Hallo fætter fup, den yder 145 hk. standard på motoren, check lige dine data
før du skriver

Fra : Tommy Roenn

Dato : 26-03-03 00:54

Tja, men der blev skrevet 143 på baghjulet, så måske du bør være den
checkende faktor

Et transmissionstab på 2HK er ganske flot. Specielt når det p.t. på
superbikes og GP maskiner er 12-14HK tab..

Fra : Tommy Roenn

Dato : 26-03-03 01:00

Korrektion, ikke 143, men 136...

RS125

Fra : vmx

Dato : 25-03-03 19:41

> [...]

for
> at gøre kunderne tilfredse. (Gælder ikke nogen bestemt, for der er vist

den maskine.. altså Thunderacen .. inkl. ejermand burde møde op
til powermeet - så vidt jeg kan se har sådan en maskine aldrig været
på bænken dér.

( www.powermeet.dk )

Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977
If it has tits or wheels, it will give you problems

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-03-03 20:40

vmx wrote:
> ( www.powermeet.dk )

Hvaa, Mads Lund, når du at få Kawa'en klar til i år? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Tommy Roenn

Dato : 26-03-03 00:59

Jens Larsen var med i 1997 på et Bulder Es med 124HK som resultat kan jeg
se.

RS125

Fra : vmx

Dato : 26-03-03 08:30

> Jens Larsen var med i 1997 på et Bulder Es med 124HK som resultat kan jeg
> se.

ups... overset

Robert

Fra : Mads Lund

Dato : 26-03-03 09:13

> Hvaa, Mads Lund, når du at få Kawa'en klar til i år? :)

jeg forsøger. Og så sent som i går var jeg i Harly Shoppen og købe
reservedele til kwacken. Det gav ikke den store respekt blandt klientiellet,
og da jeg så senere kom til at udtrykke min store begejstring for en Buell
XB9 og roste den højlydt for at ligne en motorcykel blev det bare endnu
værre. Så jeg var faktisk nød til at love dem at fræse et par klublogoer ind
i motorskjoldet til en Panhead før vi blev venner igen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 25-03-03 22:36

vmx <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en

> den maskine.. altså Thunderacen .. inkl. ejermand burde møde op
> til powermeet - så vidt jeg kan se har sådan en maskine aldrig været
> på bænken dér.

Det væsentligste forhold omkring sådanne målinger må da være resultatet før
hhv. efter udført arbejde. Kun dét siger noget om hvad der er sket, hvorimod
det egentlige tal/kurve kan være meget forskellig fra rullefelt til
rullefelt!
Og det skulle da undre mig om der ikke fulgte en sådan måling med ved
afhentningen af Esset :-/

--
Armand.

Fra : Tommy Roenn

Dato : 26-03-03 00:55

Der har været mængder af dem til Powermeet hos Rydberg hvert forår. Resultat
har altid været 117-121HK (Med og uden råberør)

RS125

Fra : Brian W.

Dato : 02-04-03 15:32

vmx wrote:

> [...]
>

> Robert
> http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977
> If it has tits or wheels, it will give you problems

Så har du da ikke kikket godt nok

Fra : Brian W.

Dato : 30-03-03 10:27

Peter Jakobsen wrote:
> Thunderacen var i Borum og blev trimmet af Finn Villadsen, og han ved
> sgu hvad han laver.... 136,06 kh på baghjulet, og den trækker som en
> hest fra 1500 omdr..

Kanon flot peter... HVad endte han med at putte i den???? K&N filter eller
hvad ???