Ejere af TDR 125?
Fra : wheeler

Dato : 24-03-03 20:27

Er der en venlig sjæl der gider teste sin temp.sensor (skal bare hives fra
spadestikket og gives stel!) og melde tilbage hvorledes udslaget (red.
hvilken fart viseren har) på temp.måleren sker?

Pft.

Ps. indlægget postes selvstændigt, men skal ses i sammenhæng med indlægget
"Temp.måler - køle- eller elektrisk problem?"

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Tommy Fer

Dato : 24-03-03 21:17

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der en venlig sjæl der gider teste sin temp.sensor (skal bare hives fra
> spadestikket og gives stel!) og melde tilbage hvorledes udslaget (red.
> hvilken fart viseren har) på temp.måleren sker?

min TDR blev heller aldrig varm om vinteren.... har du nu pakket 60% af din
køler godt ind i tape?

mvh Tommy Fer

Fra : wheeler

Dato : 24-03-03 22:02

"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev

> min TDR blev heller aldrig varm om vinteren.... har du nu pakket 60% af
din
> køler godt ind i tape?
>
> mvh Tommy Fer

[KLIP]

Hi Tommy,

Har overvejet det - prøvede med et stykke pap, som dog fløj af kort tid
efter, så kombinationen af alm. dovenskab og manglende tro på at det var her
problemet lå gjorde, at jeg droppede ideen ...meeen vi skriver altså 15
grader og maskinen får tæsk!

Uden at blænde køleren, hvad går nålen så op til på denne årstid?
I mit tilfælde kommer den kun lige over det nedre interval (svarer vel til
1/4 af normal driftstemp.)

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Morten Juel

Dato : 24-03-03 22:25

meeen vi skriver altså 15
> grader og maskinen får tæsk!

Hehe min stod med 2½K rpm i tomgang her til aften (chokeren var sat til),
efter 2½mins lyste mit forrør op i aften mørket, så var det godt nok varmt
)

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Tommy Fer

Dato : 25-03-03 07:39

> [...]
her
> problemet lå gjorde, at jeg droppede ideen ...meeen vi skriver altså 15

Min blev heller ikke varmere.... kun med afdækket køler.

Årsagen er at der skal være et minimums flow af vand igennem din termostat,
da den ellers ikke ville åbne det rettetidspunkt, forestil dig at vandet
står helt stille det koger omkring cyll. men ved termostaten er der kun 89
grader....

Dette forudsager så at der er boret et hul i din termostat, der igennem er
der et lille flow der er godt nok til at køle hele cyklen...

> Uden at blænde køleren, hvad går nålen så op til på denne årstid?
> I mit tilfælde kommer den kun lige over det nedre interval (svarer vel til
> 1/4 af normal driftstemp.)

Min gik omkring 3 mm op i det hvide felt! lig med for kold!

Den eneste gang min blev varm ( lige til det røde felt) var en forårsdag (ca
15-20 grader og så 5 km på stranden, det syntes den var varmt *gg* '

mvh Tommy Fer

Fra : wheeler

Dato : 25-03-03 21:53

"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en meddelelse

Blændede køleren med en god gang gaffa-tape + pap - det synes at fungere -
nu nærmer nålen sig driftstemp.

Tak for input!

Wheeler
--