/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Drosling, Suzuki GS450
Fra : Aadam Heelm


Dato : 24-03-03 00:21

Hej

En tysk Suzuki GS450 der er droslet til 19 kw (fra 31kw), hvordan er den
begrænsning lavet?.

Jeg overveje at hente en tysk GS450, for at bruge motoren på min egen der
har set sine bedre dage.

Evt, er der nogen motorer (lovligt) jeg kan og må sætte på fra en
større gsxxx, f. eks gs500/550.

Mvh

Aadam

 
 
Per Milborg Pedersen (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Per Milborg Pedersen


Dato : 24-03-03 07:38

Hvis du kigger nærmere i papirene på cyklen så står der at motoren er
drosslet i karburatorene med en en bøsning og der står også hvor langt dette
rør skal være. Denne bøsning er meget nem at pille ud, men vær opmærksom på
at en omdysning sikkert er nødvendig.

Du kan godt tage en GS 500 motor og stoppe i. Det eneste du skal være
opmærksom på er at du skal bruge dit 450´er topstykke, eller lave stellet om
pga. udstødningsrørene og at gear skifteledet på din 450´er skal laves om
med mindre du vil indfinde dig med at gearene kommer til at ligge med første
op og resten ned.

Men hvorfor ikke vente til Mads Lund står op og får taget sig sammen til at
læse dit indlæg. Han og jeg har garanteret det du har brug for og så skal du
ikke til tysklerland.

Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse......på vej på studietur så vi
ses/høres fredag
www.motortosse.dk

"Aadam Heelm" <adamFJERN@FJERNpost4.tele.dk> wrote in message
news:pan.2003.03.23.23.21.16.922327@FJERNpost4.tele.dk...
> Hej
>
> En tysk Suzuki GS450 der er droslet til 19 kw (fra 31kw), hvordan er den
> begrænsning lavet?.
>
> Jeg overveje at hente en tysk GS450, for at bruge motoren på min egen der
> har set sine bedre dage.
>
> Evt, er der nogen motorer (lovligt) jeg kan og må sætte på fra en
> større gsxxx, f. eks gs500/550.
>
> Mvh
>
> Aadam



Mads Lund (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 24-03-03 08:12

> Du kan godt tage en GS 500 motor og stoppe i. Det eneste du skal være
> opmærksom på er at du skal bruge dit 450´er topstykke, eller lave stellet
om
> pga. udstødningsrørene og at gear skifteledet på din 450´er skal laves om
> med mindre du vil indfinde dig med at gearene kommer til at ligge med
første
> op og resten ned.

Det er nemlig rigtigt. Jeg konverterede en GS500 motor til brug i et GS450
stel i lørdags. Toppen passer lige over, og så er man kørende. Gearskift's
problemet vender jeg lige tilbag med når vi har fundet en løsning på det
(udvilket en krydsende stang). Geartromlen er nemlig lidt kedelig at skulle
skifte, da motoren skal åbnes for at bytte den rundt.

> Men hvorfor ikke vente til Mads Lund står op og får taget sig sammen til
at
> læse dit indlæg. Han og jeg har garanteret det du har brug for og så skal
du
> ikke til tysklerland.

Uh ja. På mystisk vis er mit værksted blevet fyldt med GS motorer. Jeg har
ikke mindre end 3 adskilte og 1 hel motor på lager i tiden. Men de er nu
"afsat" så du må igang med at lede i tyskland.

Mads Lund
GS owner



Armand (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-03-03 17:27


Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
news:Cfyfa.10$Vz1.0@news.get2net.dk...
> >
> ................Gearskift's
> problemet vender jeg lige tilbag med når vi har fundet en løsning på det
> (udvilket en krydsende stang). Geartromlen er nemlig lidt kedelig at
skulle
> skifte, da motoren skal åbnes for at bytte den rundt.

Jeg husker ikke udlægningen på GS'erne; men på RGV'en var der en lille kort
sag på gearsifte-akslen hvortil trækstangen fra pedalen gik. Da trækket jo
kommer bagfra sad denne i vinkel på trækket, og lodret nedaf.
De typer der foretrak "1. op resten ned" til race vendte slet og ret den
lille sag på akslen således at den stak lodret opad(!) istedet!

Kan det samme mon ikke lade sig gøre på GS-hybriden? :-/

> ........Uh ja. På mystisk vis er mit værksted blevet fyldt med GS motorer.
> Jeg har ikke mindre end 3 adskilte og 1 hel motor på lager i tiden.

Hæ!
Er det i orden at jeg lige kommer forbi med Linea og får en kop kaffe?
Hvis hun får en kort introduktion til dine faciliteter, kan hun se hvor let
hun har det med den smule skrammel jeg har samlet mig

--
Armand.








Hekto (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-03-03 10:31

In article <3e7ea7ab$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>,
per_p@wanadooFJERNDETTE.dk says...
> Du kan godt tage en GS 500 motor og stoppe i. Det eneste du skal være
> opmærksom på er at du skal bruge dit 450´er topstykke, eller lave stellet om
> pga. udstødningsrørene og at gear skifteledet på din 450´er skal laves om
> med mindre du vil indfinde dig med at gearene kommer til at ligge med første
> op og resten ned.
>
Hvad er det der gør at topstykket fra 500'en ikke passer? Sidder
afgangsrørene i vejen?

.... det kunne jo være man en dag kom i den situation at skulle lave
den lille øvelse! ;0)
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Mads Lund (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 24-03-03 10:43

> Hvad er det der gør at topstykket fra 500'en ikke passer? Sidder
> afgangsrørene i vejen?

Jep. på GS500 er udstødningsrørerne paralelle, mens de på de andre GS
modeller går skrå ud af motoren. Stellet på GS500 ligger uden på forrørene
mens det på de andre går mellem forrørene. Men når det er sagt, er der ikke
den store forskel på ventilerne på en 500 og en 450 motor.

Desuden er der plads til 82mm stempler hvis man fræser blok og cylinder op,
og så vil man få 600ccm jeg kunne godt finde det sjovt at lave en GS600
turbo i skolecykel forklædning.

Mads Lund
Ninja9RT



Hekto (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-03-03 12:23

In article <ZsAfa.45$7A2.9@news.get2net.dk>, Mads.L@*nospam*Martin.DK
says...
> Desuden er der plads til 82mm stempler hvis man fræser blok og cylinder op,
> og så vil man få 600ccm jeg kunne godt finde det sjovt at lave en GS600
> turbo i skolecykel forklædning.
>

Ja, det ville tage kegler! :0)
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste