TZR 250 3XV stumper
Fra : Pwh

Dato : 22-03-03 11:46

Jeg har som omtalt i en tidligere tråd fået tilbudt
en Yam TZR 250 3XV. Altså den Japanske hjemmemarkedsmodel.
Hvordan ligger det med at få reservedele til den model.
Og kan man få en rep. håndbog.
Jeg har prøvet at søge en del på nettet, og jeg syntes ikke at
jeg kunne finde nogen steder man kunne købe stumper.
Men det er måske bare mine manglende evner på nettet

Fisker motorcykler siger at det ikke er til at købe stumper her
i landet og at han ikke vil kunne hjælpe mig hvis jeg mangler noget.

Jeg tør sgu ikke købe en mc som det er næsten umuligt at få dele til.

Mvh Jens (som ikke tør stole på hvad sælger siger omkring reservedelskøb)

Fra : Richard

Dato : 22-03-03 12:04

Pwh wrote:
> [...]
>
> Fisker motorcykler siger at det ikke er til at købe stumper her
> i landet og at han ikke vil kunne hjælpe mig hvis jeg mangler noget.

Det lyder mærkeligt, at Fisker ikke vil ekspedere en reservedelsordre.
Hvis du fortæller ham nummeret, er det da blot at vente på, at Yamaha
får den skaffet hjem.

Hos Honda fungerer det på den måde - for et par år siden tog importøren
ovenikøbet initiativ til at skaffe en stak microficher hjem på en række
udenlandske modeller, der hyppigt hjemtages brugt. Men de fleste sikrer
sig ved selv at skaffe en fiche eller udskrift af den, det er jo også en
hjælp, når man skruer på cyklen.

Ring og spørg Yamaha-importøren, om ikke de kan hjælpe med resdele og
evt. en microfiche på din model.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : John Jensen

Dato : 22-03-03 12:19

Hej Jens,

En rep. håndbog ved jeg ikke om du kan fremskaffe, og hvis du kan er den
øjensynligt på japansk.

Men mht. reservedele så burde dette ikke være noget problem, hvis du har
reservedelsnummeret
så kan alle Yamaha forhandlerne skaffe delene hjem hvis de gider, - ellers
kan du finde en tysk
forhandler at købe hos.

Der er indtil flere 2-takts forum'er på nettet, både engelske & tyske, og
her er der "tips & tricks"
samt FAQ.

Jeg har selv en HONDA NSR250SP, som jo også er en importcykel, her kan alle
stumper skaffes via
danske HONDA forhandlere, eller via UK & D, eller direkte fra J.

Du skal bare inden et evt. køb gøre dig klar at med en importcykel tar
tingene lidt længere tid, og koster
måske også lidt mere end med en officiel model, dette gælder både mht. en
2-takts raket, men også en
af de lækre 400cc. men for mig opvejes besværet fuldud ved at have en cykel
der ikke står og hænger
på alle gadehjørner, og som der stod i et tidligere indlæg, når du engang
skal sælge igen, så vil der altid
være købere til VELHOLDTE & ORIGINALE cykler.

/ John
NSR250SP

Fra : wheeler

Dato : 22-03-03 15:01

"John Jensen" <John-G-J@Jensen.tdcadsl.dk> skrev i en

> så kan alle Yamaha forhandlerne skaffe delene hjem hvis de gider, - ellers
> kan du finde en tysk forhandler at købe hos.
[KLIP]

Kan anbefale Bruno's Moto Company i Tyskland www.brunos-moto.com - aut.
Yamahaforhandler, super service og i dennemsnit 15% billigere på org.
yamahadele end herhjemme

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Pwh

Dato : 22-03-03 15:15

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Kan anbefale Bruno's Moto Company i Tyskland www.brunos-moto.com - aut.
Yamahaforhandler, super service og i dennemsnit 15% billigere på org.
yamahadele end herhjemme

Jeg syntes ikke at jeg kunne finde nogen reservedele på
hans hjemmeside. Hvordan handler man med ham ?.

Mvh Jens

Fra : wheeler

Dato : 22-03-03 16:44

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes ikke at jeg kunne finde nogen reservedele på
> hans hjemmeside. Hvordan handler man med ham ?.
>
> Mvh Jens

[KLIP]

Med mindre du er velbevandret i det tyske, så kan jeg anbefale at du får fat
i en kopi af microfilmen (mon ikke den findes på nettet?) og faxer/mailer
Bruno de ønskede partsno.

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Pwh

Dato : 22-03-03 17:06

[...]

Mit tyske begrænser sig til 'zwei bier + marmeladenmaden + polizei'
Jeg synes at jeg har støvet nettet igennem efter en microfilm
uden at kunne finde en på den model
Jeg har også prøvet at sende en mail til Yamaha importøren igår.
Så må vi se om de svarer.
Men jeg tror at jeg vil prøve at sende en mail til Bruno og spørge
om han sælger dele til den model.

Tak for tipset

Mvh Jens

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-03 16:07

> Jeg tør sgu ikke købe en mc som det er næsten umuligt at få dele til.
>
> Mvh Jens (som ikke tør stole på hvad sælger siger omkring reservedelskøb)

Tjaa jeg har en DR350SET fra 96' den er officielt heller ikke i landet, men
jeg har microfilm udskrifter og bog på den så jeg køre bare til SPH motor
med Suzuki nummeret, og så bestiller de det da glædeligt hjem ! men det
er nu mest motordele den er speciel med !

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 23-03-03 16:06

Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en

> ........så jeg køre bare til SPH motor med Suzuki nummeret, og så
> bestiller de.........

Nå, så det "gør du bare(!)".
Hvad er så problemet DR-laderelæet??

--
Armand.

Fra : Poul B-H

Dato : 22-03-03 23:32

Da jeg havde min RD350YPVS, tilbød en venlig englænder at købe parts bog på
fiche, til mig, hos Yamaha England. Det kostede mig 5£. Jeg prøvede først
hos Yamaha DK, men de solgte sandelig kun til forhandlere !!

Poul B-H
for du brug for en fiche læser, har jeg en til salg
RD ficherne er forøvrigt også til salg.

Fra : Armand

Dato : 23-03-03 16:09

Poul B-H <pbekkerh@mail.dk> skrev i en news:b5io9q$6qp$1@sunsite.dk...

> .....................for du brug for en fiche læser, har jeg en til salg

Uagtet besværet deri: Kan det ikke lade sig gøre at mikro-aflæse igennem en
scanning??

--
Armand.

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 23-03-03 19:34

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Uagtet besværet deri: Kan det ikke lade sig gøre at mikro-aflæse igennem en
>scanning??
Det vil kræve en rigtig god scanner. En almindelig billig-scanner har
ikke tilstrækkelig opløsning. Men hvis man kender en fotograf eller en
trykker med en god negativ-scanner, så kan det sikkert ordnes ret
nemt.

Og det må jo være noget nemmere med 'filmen' på computer, så man dels
sparer fiche-læseren, dels kan printe siderne ud, og tage dem med på
værkstedet - som hjælp ved samling eller som notepapir og
bestillingsliste.

--
Kåre

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 23-03-03 20:50

Armand wrote:
> Poul B-H <pbekkerh@mail.dk> skrev i en news:b5io9q$6qp$1@sunsite.dk...

> Uagtet besværet deri: Kan det ikke lade sig gøre at mikro-aflæse
> igennem en scanning??

På det kongelige bibliotek i København har de en læser, med tilhørende
printer.
Jeg lånte en film af Aagesen og printede den på biblioteket, det koster dog
4kr pr. side

Jens
RD

Fra : Rune Larsen

Dato : 24-03-03 21:06

Pwh wrote:

> Jeg har som omtalt i en tidligere tråd fået tilbudt
> en Yam TZR 250 3XV. Altså den Japanske hjemmemarkedsmodel.

Hvilken model 3XV?

> Hvordan ligger det med at få reservedele til den model.

Ingen problem - har du reservedelsnummeret kan det bestilles hos din lokale
venlige yamaha-forhandler.

> Og kan man få en rep. håndbog.

Ja, på japansk. Jeg har én.

Må jeg foreslå http://tzr.dk som et startsted... (mit site)

> Fisker motorcykler siger at det ikke er til at købe stumper her
> i landet og at han ikke vil kunne hjælpe mig hvis jeg mangler noget.

Så er han pr. definition en wanker.

> Jeg tør sgu ikke købe en mc som det er næsten umuligt at få dele til.

Det er det heller ikke - køb nu den TZR og kom med mig ud og køre

/Rune

Fra : Pwh

Dato : 25-03-03 19:22

"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har som omtalt i en tidligere tråd fået tilbudt
> en Yam TZR 250 3XV. Altså den Japanske hjemmemarkedsmodel.

Hvilken model 3XV?

Aner det ikke endnu.

> Hvordan ligger det med at få reservedele til den model.

Ingen problem - har du reservedelsnummeret kan det bestilles hos din lokale
venlige yamaha-forhandler.

Og hvor får jeg så det nummer fra.
Og hvem kan finde ud af at skrue på den.

> Og kan man få en rep. håndbog.

Ja, på japansk. Jeg har én.

Og hvis man så ikke er så god til at læse japansk. Hvad så.

> [...]
> jeg kunne finde nogen steder man kunne købe stumper.
> Men det er måske bare mine manglende evner på nettet

Der har jeg skam været inde. Det blev jeg ikke meget klogere af

> Fisker motorcykler siger at det ikke er til at købe stumper her
> i landet og at han ikke vil kunne hjælpe mig hvis jeg mangler noget.

Så er han pr. definition en wanker.

Muligvis, jeg kender ikke manden. men pusheren påstod at han havde en.
Så var det jo et meget naturligt sted at spørge.

> Jeg tør sgu ikke købe en mc som det er næsten umuligt at få dele til.

Det er det heller ikke - køb nu den TZR og kom med mig ud og køre

Tja, nu har jeg Mailet til Yamaha DK og til en tysk Yamaha forhandler
og forespurgt på dele. Jeg har ikke hørt en disse endnu.
Nej det ender nok med at jeg satser på det sikre mht. dele, en RS'er

Mvh Jens

Fra : Rune Larsen

Dato : 25-03-03 20:33

Pwh wrote:

> Nej det ender nok med at jeg satser på det sikre mht. dele, en RS'er

Fair nok - hvilken forhandler er det så den holder ved?

/Rune

Fra : Pwh

Dato : 25-03-03 21:20

"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:J92ga.161$mI2.40128@news000.worldonline.dk...
Pwh wrote:

> Nej det ender nok med at jeg satser på det sikre mht. dele, en RS'er

Fair nok - hvilken forhandler er det så den holder ved?

/Rune

Den holder ved MC-Hjørnet hos Per Harms.
Det er ikke fordi at jeg specielt regner med at købe den der står hos ham.
MC-forum i Ølstykke skulle også have en '95 stående til 50k.
Det er mere for at prøve modellen som sådan at jeg tager en testtur hos ham.
Jeg regner med at handle privat i sidste ende. Der er rigtigt mange penge at sparer.

Mvh Jens (der glæder sig til at prøve et 2-takts kick igen)

Fra : John Jensen

Dato : 25-03-03 22:27

> [...]
>
> Mvh Jens (der glæder sig til at prøve et 2-takts kick igen)
>
> He He.... Da jeg for et par år siden var ovre hos MC-Hjørnet for at se på
den tidligere
omtalte MC28 Repsol havde de også en TZR250 stående i udstillingen,- rød /
hvid såvidt
jeg husker, det er forhåbentligt ikke den der har stået der siden da.

/ John
NSR250SP

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-03-03 00:10

Pwh wrote:

> [...]
> Det er mere for at prøve modellen som sådan at jeg tager en testtur hos
> ham. Jeg regner med at handle privat i sidste ende. Der er rigtigt mange

Jeg må lige prøve og ringe og finde ud af hvad for en model det er.
Ang. brugtkøb så går der temmeligt længe mellem man ser TZRere m. V-motor
til salg.

/Rune

Fra : Armand

Dato : 25-03-03 23:57

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en

> Og hvis man så ikke er så god til at læse japansk. Hvad så.

Så er det ligesom på de japanske porno-sites: Så må man nøjes med at kigge
billeder!

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-03-03 00:11

Armand wrote:

> Så er det ligesom på de japanske porno-sites: Så må man nøjes med at kigge
> billeder!

Jeg har kigget så meget på japanske service-manualer jeg så småt kan forstå
nogen af tegnene, ihvertfald de allermest brugte såsom venstre, højre,
omdrejningstæller osv.osv.

/Rune

Fra : Armand

Dato : 26-03-03 15:20

> Jeg har kigget så meget på japanske service-manualer jeg så småt kan
forstå
> nogen af tegnene, ihvertfald de allermest brugte såsom venstre, højre,
> omdrejningstæller osv.osv.

Og jeg som er helt stolt af næsten at være autodidakt i tysk, v.h.a.
MOTORRAD

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 26-03-03 02:23

Så er det ligesom på de japanske porno-sites: Så må man nøjes med at kigge
billeder!

--
Armand.

LOL * 1 milliad

Mvh Jens ( jeg fik sgu næsten ondt i maven)