Ryds 435 FC
Fra : Henrik Christensen

Dato : 22-03-03 01:11

Hej.
Jeg er den " lykkelige " ejer af en Ryds 435 FC, båden er godkendt til
30 HK 2-takt, men Ryds skriver at det er ok at sætte en 40 HK 2-takt
motor på, men jeg kunne godt tænke mig at sætte en 50 HK 4-takter på,
er der nogen der har erfaringer med denne bådtype og en 50'er
4-takter??? jeg har set båden sejle med en 40 HK 4-takt, og der er
vist ikke den store forskel på 40 til 50 HK 4-t. sådan rent
vægtmæssigt eller ???

Fra : B.N.L.

Dato : 26-03-03 22:49

Du har sat lykkelige i anførselstegn, måske er du lidt i tvivl? Jeg har haft
en Ryds 435 FC, og har kørt en hjemmeside med beskrivelse af alle mine
oplevelser med fartøjet. Jeg har solgt båden igen, men eftersøger den lidt
af interesse for, hvordan den senere ejer har haft det med de dugfrie
instrumenter og meget andet. Båden kendes på gennemluftet instrumentrum, og
rustfri aflåselig box foran til styrbord.
Bådtypen er relativ hurtig, og løber sine 25 - 28 knob med 40 HK. Hvis du er
erfaren med hurtig sejlads vil du nok få megen fornøjelse af de ti ekstra HK
i den støjsvage 4t. Men pas på de "forkerte søer" og med søen fra agter.
Båden kan stoppe overraskende hurtig, og i grov sø kan der opstå fare for
overskylning i motorbrønden, og det der er værre.
B.N.L

Henrik Christensen <trollingdk@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:10482919640.537775947619714@dtext.news.tele.dk...