/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
OT, værksteds humor.
Fra : Michael


Dato : 21-03-03 02:46

Hejsa.

Faldt lige over denne værkstedsvits, måtte simpelt hen dele den med jer.

Måske nogen kan nikke genkendende til noget Lign. fra div.
MC-værksteder.

Med tilbagelænet hilsen.

Michael
Yamaha XV1100 Virago




Denne her fra virkeligheden er simpelthen for god til at holde for sig
selv...:
Quantas er det australske luftfartsselskab.
Efter hver flyvning udfylder piloten en fejlrapport, der overfor
mekanikerne synliggør hvilke problemer, der har været med maskinen under
flyvningen, som kræver reparation eller rettelse.
Blanketten er et stykke papir, som piloten udfylder, og som mekanikerne
derefter læser, hvorefter de retter op på problemet. De oplyser så
skriftligt på blankettens nederste halvdel hvilke udbedringer de har
foretaget, og piloten gennemlæser derefter rapporten inden næste
flyvning.
Ingen skal påstå, at personalet på jorden og mekanikerne mangler
humoristisk sans !
Her er nogle virkelige registrerede klager over manglende
vedligeholdelse og problemer, som Quantas piloter har indleveret, samt
hvilken løsning vedligeholdelsespersonalet har noteret.
Forresten, så er Quantas det eneste større flyselskab, der aldrig har
haft en alvorlig ulykke!


P = Problem indberettet af piloten.
S = Svar noteret af mekanikeren.

P: Inderste hjul i venstre side skal næsten skiftes.
S: Har næsten skiftet inderste hjul i venstre side!

P: Test-flyvningen gik OK, bortset fra, at den automatiske landing var
noget hård.
S: Der er ikke installeret automatisk landing på dette fly...

P: Propel nr. 2 får ikke tilført nok propelsmørelse.
S: Tilførsel til propel nr. 2 normal. Tilførslen til propel nr. 1, 3 og
4 er i uorden !

P: Et eller andet sidder løst i cockpittet.
S: Et eller andet er blevet strammet i cockpittet.

P: Døde insekter på forruden.
S: Levende insekter er i restordre...

P: Autopiloten udløser et fald på 200 fod, når flyvehøjden skal
fastholdes.
S: Kan ikke genskabe problemet på landjorden !

P: Bevis på læk i højre sides landingsstel.
S: Beviset fjernet.

P: Lyden i samtaleanlægget er utroligt høj.
S: Lyden i samtaleanlægget indstillet til et mere troværdigt niveau.

P: Modstandslåse får gashåndtaget til at sidde fast.
S: Det er ligesom dét, de er der for...

P: Radioen ude af drift.
S: Radioen er altid ude af drift, når den står på OFF.

P: Har en mistanke om revne i forruden.
S: Har en mistanke om, at du har ret!

P: Mangler motor nr. 3.
S: Motoren fundet på højre vinge efter kort eftersøgning...

P: Flyet opfører sig sjovt.
S: Flyet har fået besked på at tage sig sammen, flyve ordentligt og være
lidt seriøst !

P: Radaren brummer.
S: Har omprogrammeret radaren til tale.

P: Mus i cockpittet.
S: Kat installeret.



 
 
Finn Andersen (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Finn Andersen


Dato : 21-03-03 11:38

Fed vits..

Finn
Yamaha XV750 Virago






"Michael" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:3E7A6ECA.DA99BBD7@sport.dk...
> Hejsa.
>
> Faldt lige over denne værkstedsvits, måtte simpelt hen dele den med jer.
>
> Måske nogen kan nikke genkendende til noget Lign. fra div.
> MC-værksteder.
>
> Med tilbagelænet hilsen.
>
> Michael
> Yamaha XV1100 Virago
>
>
>
>
> Denne her fra virkeligheden er simpelthen for god til at holde for sig
> selv...:
> Quantas er det australske luftfartsselskab.
> Efter hver flyvning udfylder piloten en fejlrapport, der overfor
> mekanikerne synliggør hvilke problemer, der har været med maskinen under
> flyvningen, som kræver reparation eller rettelse.
> Blanketten er et stykke papir, som piloten udfylder, og som mekanikerne
> derefter læser, hvorefter de retter op på problemet. De oplyser så
> skriftligt på blankettens nederste halvdel hvilke udbedringer de har
> foretaget, og piloten gennemlæser derefter rapporten inden næste
> flyvning.
> Ingen skal påstå, at personalet på jorden og mekanikerne mangler
> humoristisk sans !
> Her er nogle virkelige registrerede klager over manglende
> vedligeholdelse og problemer, som Quantas piloter har indleveret, samt
> hvilken løsning vedligeholdelsespersonalet har noteret.
> Forresten, så er Quantas det eneste større flyselskab, der aldrig har
> haft en alvorlig ulykke!
>
>
> P = Problem indberettet af piloten.
> S = Svar noteret af mekanikeren.
>
> P: Inderste hjul i venstre side skal næsten skiftes.
> S: Har næsten skiftet inderste hjul i venstre side!
>
> P: Test-flyvningen gik OK, bortset fra, at den automatiske landing var
> noget hård.
> S: Der er ikke installeret automatisk landing på dette fly...
>
> P: Propel nr. 2 får ikke tilført nok propelsmørelse.
> S: Tilførsel til propel nr. 2 normal. Tilførslen til propel nr. 1, 3 og
> 4 er i uorden !
>
> P: Et eller andet sidder løst i cockpittet.
> S: Et eller andet er blevet strammet i cockpittet.
>
> P: Døde insekter på forruden.
> S: Levende insekter er i restordre...
>
> P: Autopiloten udløser et fald på 200 fod, når flyvehøjden skal
> fastholdes.
> S: Kan ikke genskabe problemet på landjorden !
>
> P: Bevis på læk i højre sides landingsstel.
> S: Beviset fjernet.
>
> P: Lyden i samtaleanlægget er utroligt høj.
> S: Lyden i samtaleanlægget indstillet til et mere troværdigt niveau.
>
> P: Modstandslåse får gashåndtaget til at sidde fast.
> S: Det er ligesom dét, de er der for...
>
> P: Radioen ude af drift.
> S: Radioen er altid ude af drift, når den står på OFF.
>
> P: Har en mistanke om revne i forruden.
> S: Har en mistanke om, at du har ret!
>
> P: Mangler motor nr. 3.
> S: Motoren fundet på højre vinge efter kort eftersøgning...
>
> P: Flyet opfører sig sjovt.
> S: Flyet har fået besked på at tage sig sammen, flyve ordentligt og være
> lidt seriøst !
>
> P: Radaren brummer.
> S: Har omprogrammeret radaren til tale.
>
> P: Mus i cockpittet.
> S: Kat installeret.
>
>



Henrik Steen Larsen (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 21-03-03 12:03

> Fed vits..

> > Denne her fra virkeligheden er simpelthen for god til at holde for sig
> > selv...:

I princippet ikke en vits :-9



Michael (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 21-03-03 12:32

Hejsa.

Henrik Steen Larsen skriver:

> > Fed vits..
>
> > > Denne her fra virkeligheden er simpelthen for god til at holde for sig
> > > selv...:
>
> I princippet ikke en vits :-9

Enig, jeg burde nok have skrevet værkstedshumor..

Mvh.
Michael


schlæger (21-03-2003)
Kommentar
Fra : schlæger


Dato : 21-03-03 13:26

Michael wrote:

> Hejsa.

> Faldt lige over denne værkstedsvits, måtte simpelt hen dele den med jer.

> Måske nogen kan nikke genkendende til noget Lign. fra div.
> MC-værksteder.

De andre her på kontoret kiggede altså underligt på mig, da jeg begyndte
at sidde og grine spontant - her midt i arbejdstiden............

Smiling Schlæger


Bjørn Jeppesen (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jeppesen


Dato : 21-03-03 15:30


"Michael" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:3E7A6ECA.DA99BBD7@sport.dk...
> Hejsa.
>
> Faldt lige over denne værkstedsvits, måtte simpelt hen dele den med jer.
>
> Måske nogen kan nikke genkendende til noget Lign. fra div.
> MC-værksteder.
>
> Med tilbagelænet hilsen.
>
> Michael
> Yamaha XV1100 Virago
>
>
>
>
>
Har stadig helt våde øjne :))

Bjørn J
cbr 1k



Claus Rittig (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 21-03-03 16:39

"Bjørn Jeppesen" <bh@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
news:b5f7kt$951$1@news.cybercity.dk...

> Har stadig helt våde øjne :))

Ja, det VAR faktisk god værksteds humor.

Rittig



Megas (22-03-2003)
Kommentar
Fra : Megas


Dato : 22-03-03 01:31

Aaaahhahahahahahaha :D

---

Megas *Med latterkrampe*



Rikki Bjerregaard (22-03-2003)
Kommentar
Fra : Rikki Bjerregaard


Dato : 22-03-03 08:05

Genial humor... Jeg har stadig ondt i maven af grin...

--
Med venlig hilsen
Rikki Bjerregaard
Virago 535 (2002) & Honda CB400F (1977)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=238
http://users.cybercity.dk/~dsl53562/



Armand (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-03-03 06:53


Michael <ms@sport.dk> skrev i en news:3E7A6ECA.DA99BBD7@sport.dk...
>
> Faldt lige over denne værkstedsvits, måtte simpelt hen dele den med jer.

GRILL

> Måske nogen kan nikke genkendende til noget Lign. fra div.
> MC-værksteder.

Mange af situationerne er en tydelig anskueliggørelse af nødvendigheden af
brug af rette definitioner - Og dét er jo en af mine mantra'er her på
gruppen!

En lille personligt oplevet anekdote:
Fra mit engagement det lokale "Kun Race" projekt, kender jeg alt for godt
at en af ungerne kommer ind fra banen for at beklage sig over at: "den kører
mærkeligt", og dét er sgu' en vag definition at skulle fejlsøge efter:
"Den"? - Motorcyklen som hele, eller motoren??
"Kører"? - Fysisk (som en cykel) eller generelt (á: i forhold til hvad den
plejer)??
"Mærkeligt"? - Sikkert nok, men præcist hvorom drejer dette mærkelige sig??

Et af de seneste eksempler jeg erindrer, var et pigebarn, som jeg
efterfølgende sendte på banen for at dissekere hvad der præcist foregik, for
siden atter at forklare det - Hun kom dog kun ½ omgang rundt førend at
raceren løb
(helt) tør

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste